Motivatie topic workouts! Wie kletst er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:08

Jolandaa_ schreef:
Hmm ik geloof niet in al die superfoods.
Ik eet 2 boterhammen of 4 crackers met ontbijt of lunch.
Avond eten wat de pot schaft
Tussendoor wisselend. Vaak 1 koek (Liga evergreen, bolletje luchtge koek) en 1 stuks fruit. Afgewogen yoghurt en aardbeien erin. Soms ook zoete punt paprika. Als tussendoortje een kracker of peperkoek met fruit. Wissel wel veel want anders word het monotoon.ik Let niet echt op hoeveel eiwitten of kcal erin zit. Ik Let wel op suikers omdat ik van veel duikers heel druk word. Maar niet dat ik er iets voor laat. Maar een doosje skittels laat mij de kamer door stuiteren :p

Ik let er normaal ook niet op, maar ik kan heel makkelijk in een keer super veel gaan zitten snacken, dus ik wil even gaan kijken hoeveel ik nou precies eet. Alleen snack ik dus niet als ik moet invoeren wat ik eet, want ik ben te lui om dat dan allemaal op te gaan zoeken _O-

Ik eet altijd gewoon 3 maaltijden, en dan tijdens de eerste en 3e pauze op school ook wat kleins. En dan eet ik dus 's avonds altijd opeens heel veel na het avond eten. Hoewel, sinds mijn pony is ingeslapen zit ik ook in de middag thuis en dan kan ik ook opeens gaan eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:09

Jolandaa_ schreef:
Hmm ik geloof niet in al die superfoods.
Ik eet 2 boterhammen of 4 crackers met ontbijt of lunch.
Avond eten wat de pot schaft
Tussendoor wisselend. Vaak 1 koek (Liga evergreen, bolletje luchtge koek) en 1 stuks fruit. Afgewogen yoghurt en aardbeien erin. Soms ook zoete punt paprika. Als tussendoortje een kracker of peperkoek met fruit. Wissel wel veel want anders word het monotoon.ik Let niet echt op hoeveel eiwitten of kcal erin zit. Ik Let wel op suikers omdat ik van veel duikers heel druk word. Maar niet dat ik er iets voor laat. Maar een doosje skittels laat mij de kamer door stuiteren :p

Je zegt dat je veel suikers laat liggen, maar in brood (weet je beleg niet), en liga, koek, peperkoek etc zitten boordevol met toegevoegde suikers :Y)

Ik moet dan toegeven dat ik alles wat suiker bevat laat staan :o

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:11

In principe zou je rond 40-50% van je calorie inname moeten bestaan uit koolhydraten. 10% afkomstig uit eiwitten. En totaalvetten 20-40 % van inname.

Het hangt dus af van jouw totaal aantal Kcal dat je op 1 dag nuttigt wat de maximale getallen zijn. Wat stel jij jezelf als doel van maximale en minimale inname op een dag?

Vrouwen gemiddeld 2000 kcal per dag.
800-1000 kcal koolhydraten per dag = 225 gram koolhydraten
200 kcal eiwitten per dag = 50 gram eiwitten
400- 800 kcal vetten per dag = 66,7 gram vetten

Hierbij dus rekening gehouden met de gemiddelde 2000 kcal per dag en niet gezocht op een gericht doel/ sport of dieet.

Ik zou toch eens gaan kijken naar wat er in die snelle snacks zitten en die gaan vervangen door iets gezonds.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:12

Nee zo strikt kijk ik ook niet. Ik vind dat we ook suikers nodig hebben. En brood is van belang bij goede voeding.

Ik vind suikerloos onzin en heb geen behoefte aan ieder etiketje te lezen. Maar ik weet van welke producten ik 'last' krijg. (Nouja mijn omgeving van mij)

_Yasmine_

Re: Motivatie topic workouts! Wie kletst er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:14

Onbewerkte suikers heb je gewoon nodig om de dagen door te komen. Dit is gewoon je energievoorraad. Je moet alleen uitkijken met de bewerkte suikers ;)

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:17

_Yasmine_ schreef:
In principe zou je rond 40-50% van je calorie inname moeten bestaan uit koolhydraten. 10% afkomstig uit eiwitten. En totaalvetten 20-40 % van inname.

Het hangt dus af van jouw totaal aantal Kcal dat je op 1 dag nuttigt wat de maximale getallen zijn. Wat stel jij jezelf als doel van maximale en minimale inname op een dag?

Hierbij dus rekening gehouden met de gemiddelde 2000 kcal per dag en niet gezocht op een gericht doel/ sport of dieet.

Ik zou toch eens gaan kijken naar wat er in die snelle snacks zitten en die gaan vervangen door iets gezonds.

Ik heb eigenlijk geen Kcal doel, ik heb bij die app ingevuld hoe lang ik ben, hoeveel ik weeg en wat ik beweeg per dag. Als ik meer beweeg rekent hij gelijk extra uit wat ik qua calorieën moet hebben. En hij laat ook zien hoeveel ik van vet/eiwit/koolhydraten moet hebben. Bij vet en eiwit zit ik eronder, vet iets eronder, maar die klopt dus niet helemaal. Bij elkaar zal die dus wel goed zijn.

Onbewerkte suiker is gewoon kristal suiker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:18

Jolandaa_ schreef:
Nee zo strikt kijk ik ook niet. Ik vind dat we ook suikers nodig hebben. En brood is van belang bij goede voeding.

Ik vind suikerloos onzin en heb geen behoefte aan ieder etiketje te lezen. Maar ik weet van welke producten ik 'last' krijg. (Nouja mijn omgeving van mij)

Brood heb je helemaal niet perse nodig.. dat is echt onzin.. onbewerkte suikers uit fruit etc is goed, maar al die bewerkte en toegevoegde suikers niet. De ene persoon reageert er erg op de ander niet. Ik zeg niet nooit brood eet, ik eet brood van dezem/spelt, zonder gist en suiker. Prima brood :) al die koeken die gezond worden afgeschreven, zijn helemaal niet gezond :) maar goed ieder zijn mening over wat die wel en niet wilt eten :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:22

mingming schreef:
_Yasmine_ schreef:

Ik heb eigenlijk geen Kcal doel, ik heb bij die app ingevuld hoe lang ik ben, hoeveel ik weeg en wat ik beweeg per dag. Als ik meer beweeg rekent hij gelijk extra uit wat ik qua calorieën moet hebben. En hij laat ook zien hoeveel ik van vet/eiwit/koolhydraten moet hebben. Bij vet en eiwit zit ik eronder, vet iets eronder, maar die klopt dus niet helemaal. Bij elkaar zal die dus wel goed zijn.

Onbewerkte suiker is gewoon kristal suiker?

Nee dat is bewerkte suiker. Dit kun je bijvoorbeeld niet zomaar in de natuur vinden in deze vorm. Fruitsuikers zijn onbewerkte suikers (wanneer ze nog ij fruit zitten :Y) )

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:23

Oh zo, ik eet wel elke dag genoeg fruit. Maak soms een smoothie met minstens 3 stukken fruit en eet daarnaast sowieso elke dag een stuk. (2 of 3 als ik geen smoothie heb gemaakt :) )

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:26

Dan kan je het ook simpel omrekenen

Iedere gram koolhydraten = 4 kcal
bij eiwit per gram = 4 kcal
vetten per gram = 9 kcal.

Bewerkte suiker zijn de witte korrels die overal aan toegevoegd worden. De suikers die in de fabriek bewerkt zijn en daardoor minder voedingsstoffen hebben. (poedersuiker/ tafel suiker/ kristalsuiker/)

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:27

Bedankt allemaal :D Sorry dat dit zo afwijkt van de workouts _O-

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 18:41

Ben ook weer online nu! Ben nu leesverslag maken maar heb wel even afleiding nodig, zometeen toch maar hardlopen/hard wandelen!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:47

Sporten werkt wel heel goed als studie ontwijkend gedrag :+

Hier vanavond paardjehobbelen! :)
Ik zal morgen avond even een meetlintje overal langs houden

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:51

Goed bezig allebei :D Ik wil ook weer kunnen rondhobbelen -O- Misschien ga ik straks nog iets sportiefs doen, ben nu bezig voor de tentamens van morgen. Maar ik heb echt geen motivatie :')

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:10

Juist even sporten! Van paar minuutjes bewegen kan je je beter concentreren wat weer zorgt voor betere cijfers!

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:13

Ik mag zondag weer naar het paard :)
Net de wekelijks gladiator workout gehad. Gelukkig valt alle spierpijn mee!

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:15

Waar meten jullie je precies ?
Ik heb net als toetje een milka löfel ei gehad (zoooo lekker) zat nog binnen mn caloriën dus dan maak ik me er niet druk om. Morgen ochtend weer lekker spinnnen :):)

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:20

Ik heb vandaag een rustdag van mn 30 dagen challenge. Verder geen tijd voor sporten ivm toetsweek. Wel lekker een rondje gereden met paard vandaag :j

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:20

_Yasmine_ schreef:
Juist even sporten! Van paar minuutjes bewegen kan je je beter concentreren wat weer zorgt voor betere cijfers!

Ik ga zo even buiten een rondje lopen :)

@soof14, lekker :9 Hoeveel calorieën mag je?

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:32

mingming schreef:
_Yasmine_ schreef:

Ik ga zo even buiten een rondje lopen :)

@soof14, lekker :9 Hoeveel calorieën mag je?

1950kcal heb m al op zeer actief staan omdat ik veel sport en stage loop in de zorg. Maar soms tel ik er wat bij op als ik flink gesport heb.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 19:52

Zo. 3.78 km gewandeld waarvan ik 1.5 ongeveer heb hard ge lopen met d e hond hier op de Schans. Verder alles gewandeld met mijn vader, en kwamen nog een Stabij tegen :D

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:53

Gezellig! *D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 19:55

Ja was erg lekker! Straks huiswerk maken, lees verslag over Harry Potter and the Order of the Phoenix :D

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:48

Lekker naar zelfverdediging geweest. Was weer een geslaagde les. We hebben geleerd wat je moet doen als iemand je met een mes bedreigd :oo

Edit ^

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:26

Net weer een spin les achter de rug ! Was zwaar veell zwaarder dan de vorige keer. Afentoe even wat rustiger aan maar het wel volgehouden! En echt aann het eind echt een mega rood hoofd.