Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 16:49

Ik snoep ook niet veel, maar geniet er op zijn tijd wel heel erg van. En betrap me er vaak op dat als er iets als paaseitjes zijn, ik er echt veel meer eet dan 2. Dus door die regel op te stellen, dat het echt 1x per dag mag (en dan wel 2 paaseitjes, want die zijn niet zo groot bijvoorbeeld), heb ik ook niet de neiging om telkens wat meer te pakken. :D

Jepp, heel lastig. :') Ik heb tijd, je kan daar van 9 tot half 11 zwemmen en was niet van plan langer dan een uur te gaan zwemmen en als ik kwart voor 9 er ben, red ik het allemaal prima. En dat is helemaal waar, alleen, met baantjes zwemmen stel ik mij altijd allemaal toch wel oudere mensen voor. := Maar we zullen zien, wie weet is dat gewoon een vooroordeel haha. Ik denk dat ik mijzelf ook gewoon een schop onder de kont ga geven en het gewoon ga doen.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:59

Ik kan echt wel makkelijk een heel zakje paaseitjes leegeten in een uur, geen probleem := Daarom probeer ik het helemaal niet te doen, anders kan ik mezelf niet stoppen.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:08

Oh snoepen, hou op schei uit!
Ik haal het niet meer (zoveel) in huis, ik heb ook nog een vriend hier die gewoon alles kan eten en niets aankomt (jaloers!!) en die wil wel zo nu en dan lekker kunnen snoepen als hij er zin in heeft.

Voor mijzelf heb ik lekkere/gezonde snacks gehaald als kleine worteltjes en augurkjes en lekker fruit als in kiwi en ananas en peertjes.

Goed bezig iedereen!

En idd lekker gaan zwemmen, is goed voor de spiertjes!

Ik heb vandaag gefietst, naar de stad en terug en toen ik thuiskwam nog ruim een half uur met de hond gelopen, heerlijk!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:19

Gisteren heb ik chocolade-bananenbrood gemaakt, heerlijk is dat zeg <3 Gezond en het vult ook erg goed! Ik begin ook al wat resultaat te zien van de ab challenge, buik is al wat strakker :)) Morgen ga ik weer hardlopen en straks de challenges voor vandaag nog doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:36

Vandaag mezelf weer bij elkaar geraapt en 4km hard gelopen. Geeft toch weer een goed gevoel!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 23:20

Zo, net terug van zwemmen. Dat was uhm, nog best wel zwaar. := Heb gezwommen tot echt mijn hele lichaam moe was en de baantjes bij gehouden zodat ik kan gaan kijken hoe snel dat opbouwt (zit nu op 30 baantjes).
Helaas voelde ik best wel snel mijn rechterknie, die sinds de zomer ook een soort van overbelast is (doet vooral heel erg vaag). Telkens als ik mijn been uitklapte en kracht wou zetten, was er een ontzettend pijnlijke knak die ook steeds pijnlijker werd naarmate het vaker gebeurde. :\
Vanaf toen ben ik maar heel langzaam en zacht gaan zwemmen zodat de 'knak' niet meer kwam.

Dat was dus een heel stuk minder, maar toch trots dat ik gegaan ben. Nu snel mijn bed in duiken. :D

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:23

Pffffff ik wil ook gezonder eten en meer sporten.
Qua eten weet ik gewoon niet waar ik moet beginnen en gun ik mezelf de tijd niet om het uit te zoeken :+
Qua sporten, dat doe ik wel vaker in de week! Maar zou ook best zo'n ab-challenges willen doen. Echter vind ik het bij dag 15 ofzo "teveel tijd" gaan kosten, omdat ik het altijd snel tussendoor wil doen. En dan haak ik af :(
Ik heb wat dat betreft het doorzettingsvermogen van een paasei :+

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:31

Ik ben langzaamaan ook weer aan het sporten, spieren blijven wel gevoelig na de aanval :')
Alleen het eten... pff, zo vermoeiend om weer overal nee op te zeggen en alle etiketten te lezen..
Vorige week weer begonnen met opletten en de laatste paar dagen is het weer even moeilijk.
Vandaag ook lunch overgeslagen per ongeluk :+

Maar vandaag wel keihard geknald met sporten 8-)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:36

Ik weet echt niet waar ik op moet letten met zo'n etiketten.
Vetten... Koolhydraten, waarvan suikers? whuuuut? Waar ligt de grens? Wat is goed? Wat is teveel?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:37

Ik weet alleen waar ik op moet letten in verband tig voedselallergieën :')
Mag dus absoluut niks met noten of pinda's bijvoorbeeld, bijna geen fruit en geen rauwe groentes.
Dus so much for eating healthy..

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:14

8,85 km gaan hardlopen deze morgen :D Straks met de fiets naar school en dan heb ik deze week 4 x 30 km gefietst :)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:30

Bij mij wilt het allemaal nog steeds niet echt.
Heb een keelontsteking, dus inmiddels al 2 weken niet gesport en ook paardrijden zit er even niet in.
Scheelt wel, sinds gister heb ik antibiotica, en ben er nogal misselijk van dus veel eten zit er niet in.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:53

SsSimonee schreef:
Bij mij wilt het allemaal nog steeds niet echt.
Heb een keelontsteking, dus inmiddels al 2 weken niet gesport en ook paardrijden zit er even niet in.
Scheelt wel, sinds gister heb ik antibiotica, en ben er nogal misselijk van dus veel eten zit er niet in.

veel beterschap :(:)

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:13

Xmyrth, je moet proberen gewoon zo gezond mogelijk te eten en drinken zonder suikers en zo weinig mogelijk vet.
Daarbij lekker blijven bewegen ik weet niet of je een hond hebt of anders lekker veel met de paardjes wandelen.

Suliko, wat goed van het zwemmen, alleen wel minder van je knie!
Zo heb ik met bepaalde oefeningen zoals leg raises dat mijn heup soms knoept, erg vervelend maar ik probeer dan een houding aan te houden zodat hij dat niet meer doet.

Trijnie en linda, goed bezig!

Darah, dat is erg vervelend die allergieën!

Simone, beterschap!!

Ik ben in de 2 dagen dat ik bezig ben al 1 kg afgevallen! Ik hoef er niet veel af maar toch wel iets, normaal zat ik tussen de 60-65 en afgelopen tijd zat ik zeker op de 70 :oo

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 12:17

crazy_funky, wat goed zeg, nu al 1 kg eraf!
Die heup 'knoep' heb ik vaak ook met de leg raises, al vind ik die niet echt pijnlijk, eerder vervelend. Maar dit met mijn knie deed echt verdomd veel pijn, nu voel ik het ook aan mijn knie, maar er is niets te zien aan dikheid/roodheid.

Beterschap SsSimonee! Gewoon weer verder gaan als je je weer lekker voelt. :D

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:35

Ja dat klopt het was niet pijnlijk maar het is wel heel irritant!
Hopelijk is je knie snel weer over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:56

Zojuist weer terug uit de sportschool. Nu deze week drie x anderhalf uur geweest. :)

Heb deze week late shiften en dus in de ochtend sporten. Zit dan als enige jongere persoon tussen de oude dames. :') Een hoop gekibbel en gekakkel.

Ik heb nu een paar keer zoete aardappelen uit de oven gemaakt, in porties verdeelt en met een halve avocado en gestoomde groentjes is het een prima lunch met eigenlijk weinig werk!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:59

Goed bezig judith!

Zoete aardappels zijn erg lekker!

Ik zag laatst op fb iets voorbij komen met gebakken banaan in honing met kaneel.
Heb ik gister genaakt en ik vind het super lekker! Maargoed ik vind gebakken banaan sowieso erg lekker :D

Nou ik ga de 3e dag van 30day ab challenge doen! :wave:

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:40

Suliko schreef:
Zo, net terug van zwemmen. Dat was uhm, nog best wel zwaar. := Heb gezwommen tot echt mijn hele lichaam moe was en de baantjes bij gehouden zodat ik kan gaan kijken hoe snel dat opbouwt (zit nu op 30 baantjes).
Helaas voelde ik best wel snel mijn rechterknie, die sinds de zomer ook een soort van overbelast is (doet vooral heel erg vaag). Telkens als ik mijn been uitklapte en kracht wou zetten, was er een ontzettend pijnlijke knak die ook steeds pijnlijker werd naarmate het vaker gebeurde. :\
Vanaf toen ben ik maar heel langzaam en zacht gaan zwemmen zodat de 'knak' niet meer kwam.

Dat was dus een heel stuk minder, maar toch trots dat ik gegaan ben. Nu snel mijn bed in duiken. :D

Ik vermoed dat je dan te ver doorklapt/uitschopt xD Doe ik ook als ik extra kracht zet, maar is niet best voor je knie. Vooral goed opletten dat je je knie dus niet doorklapt met de slagen. Je hoeft dan niet per se langzaam, maar je moet technisch meer opletten :)

Bij mij gaat het langzaam xD veel spierpijnen en daardoor gaan die challenges niet lekker helaas.. Maar tot nu toe nog wel volgehouden

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:56

Suliko, jij had ook soms rugpijn hè? Krijg jij ook last van je onderrug als je de leg raises doet? Ik vind het een goeie oefening maar mijn rug vindt het niet zo fijn, ofwel doe ik iets verkeerd?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 18:49

maliejane, naja, die knie was dus al overbelast waardoor er een rare knak in zat. Maar kan best zijn dat ik iets te fanatiek ging zwemmen, mijn lichaam is het sowieso niet gewend natuurlijk. Ik heb niet het idee dat ik te ver uitklapte/schopte, maar kan best zo zijn. Ik ben niet heel erg goed in zwemmen door x-benen, voeten naar binnen en dat soort dingen. := Dus wat ik doe met mijn benen tijdens het zwemmen is sowieso behoorlijk geforceerd, vermoeiend en raar haha. Wel goed voor mijn benen, maar dan is het niet slim als ik dat direct te fanatiek ga doen. Ga in ieder geval beter op het uitklappen letten!

TrIjNiE__, handen onder je kont leggen. :D Dat werkt voor mij, op die manier steggel je ook niet en bijna iedereen (die het kent) doet dat. :)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:24

Ik kan niet wachten totdat ik over +- 3 weken weer mag sporten. Ik wil nu al weer, maar beter ga ik eerst herstellen...

Is er hier trouwens iemand die mij kan helpen aan een goed voedingsschema? Of weet er iemand waar ik er een kan laten maken?

Ik ga vanavond nog even alles doorlezen in dit topic, ik word zo gemotiveerd door jullie!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:37

Wat zijn trouwens jullie 'eetschema's'? Ik probeer zo veel mogelijk plantaardig, natuurlijk en met zo min mogelijk toegevoegde suikers+zout te eten, maar ik vind dit best lastig. Tegenwoordig zijn er zoveel dingen waarvan je denkt dat ze gezond zijn, maar het dan eigenlijk niet is. En daarbij komt erbij dat ik niet van koude groente/sla hou. Wat ik op nu een werkdag eet:

Ontbijt: 1 wit bolletje met halverine en pure chocolade vlokken + 1 appel
Tussendoor: 1 banaan
Lunch: Alpro chocolade dessert 100 ml + een paar amandelnootjes en pinda's(ongebrand+ ongezout)
Tussendoor: 2 handen rozijnen

En 's avonds altijd aardappelen/rijs/bami met groente en een vleesvervanger/ei. En dan probeer ik me de rest van de avond in te houden om niet te gaan snaaien. Vaak lukt dat aardig, maar als het fout gaat, gaat het meestal ook helemaal fout. :=

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:40

Hallo, is dit een beetje een gezellig topic? Lijkt mij in ieder geval leuk om mee te praten! :D

Zal me even voorstellen, Isabelle, 19 jaar, en ik ben vanaf november bezig met afvallen. Ik ben 11 kilo kwijt. Van 75,6 kilo naar 64,7 gegaan! :) (bij een lengte van 1.67)

Wat nu vooral mijn doel is om strakker te worden. Daarom ben ik veel bezig met sporten nu en is mijn caloriedoel iets omhoog geschroefd. Ik hield heel lang 1600 per dag aan, nu 1800.

Sporten die ik doe zijn vooral veel cardio: 1 keer per week zwemmen, 30 a 40 baantjes in een uur. 1 keer 1,5 uur badmintonnen. 1 keer hardlopen (net mee begonnen) en ik ben ook pas begonnen met krachttraining! Ik volg de filmpjes van Chris Powell op YouTube.

Klein probleem in mijn etenspatroon is nog dat ik veel koolhydraten eet en vaak te weinig eiwitten. Dit probeer ik dus nog te verbeteren :)

Maar goed, hopelijk dus voor de zomer die mooie bikinibody! :D

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:44

Suliko schreef:
maliejane, naja, die knie was dus al overbelast waardoor er een rare knak in zat. Maar kan best zijn dat ik iets te fanatiek ging zwemmen, mijn lichaam is het sowieso niet gewend natuurlijk. Ik heb niet het idee dat ik te ver uitklapte/schopte, maar kan best zo zijn. Ik ben niet heel erg goed in zwemmen door x-benen, voeten naar binnen en dat soort dingen. := Dus wat ik doe met mijn benen tijdens het zwemmen is sowieso behoorlijk geforceerd, vermoeiend en raar haha. Wel goed voor mijn benen, maar dan is het niet slim als ik dat direct te fanatiek ga doen. Ga in ieder geval beter op het uitklappen letten!

TrIjNiE__, handen onder je kont leggen. :D Dat werkt voor mij, op die manier steggel je ook niet en bijna iedereen (die het kent) doet dat. :)

bedankt voor de tip, ik ga het straks proberen! :D