[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:30

Ah wat tof Friemel, ik wil foto's zien! :D Ik misschien ook stiekem ergens eind deze week/dit weekend tijdens mijn Rotterdam/Eindhoven/Berlijn tripje.

Ohh enne peuteren in m'n neus gaat prima met een neuspiercing hehe, net als m'n neus snuiten. Alleen soms blijft er een snotje aan hangen en als je ringetje dan draait is dat een beetje gênant. Je wordt er erg zelfbewust van haha.

_Friemel

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:36

Wordt een septum trouwens op 1,6 gezet of 1,2? Ik wil namelijk 1,2mm

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:39

Beide kan, maar 1,2mm is wel gangbaarder. Voor een hele hoop piercings trouwens. Zou het gewoon melden aan je piercer :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:43

Ik heb ooit eens met mijn oude piercer een discussie toen gehad die wilde mijn tragus per se met 1.6mm zetten want dat zou beter genezen :') heb hem toen elders laten zetten met 1.2, ik vind hoe kleiner hoe prettiger :j

Mijn laatste piercing was toen ik 21 was ofzo, ben benieuwd :')

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:07

Mijn septum is 1.6. Ik wil ook foto's zien! Ik blijf toch echt een zwak houden voor die piercing <3

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:14

Je kan sowieso nog downsizen hè, mocht de piercer liever met 1,6 piercen.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:43

Weet ik maar dan loop ik 6 tot 10 weken met een enorme ring en dat kan niet met mijn werk dus 1,2mm is echt een must.

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:14

Ik vind mijn helix (morgen een week oud) goed te doen!
Het wassen met die speciale zeep is wel vervelend, doet pijn (maar steeds minder) en prikt. Ik kan er nog niet heel fijn op slapen maar in principe wel op liggen. Maar boeit niet, ik slaap op beide kanten prima en rol niet zo.

Vandaag was mijn oppaskindje (3) aan het klieren en ik deed zo voorzichtig mogelijk. Toch kwam hij per ongeluk (maar wel hard) tegen pijn piercing aan.
Nouuu moest wel even slikken en vechten tegen de tranen hoor.. Teeeeering dat deed pijn :p

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:52

ochhh heeel herkenbaar. tranen schieten mij ook in de ogen als iemand er tegenaan botst, dn ik heb mn ene helkx nu n jaar, en mn andere 2 mnd

edit: soms is de gene van n jaar geleden nog pijnlijker als mn verse helix

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:16

Oh ja, zo pijnlijk als iemand per ongeluk tegen je piercing aan stoot. Al doe ik het zelf ook wel eens. :')
Maar sowieso, de genezingstijd van piercings, zo onpraktisch en vervelend, telkens bij een nieuwe piercing denk ik de eerste maanden "Waarom wil ik toch telkens piercings?" :+

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:41

Hahaha ja inderdaad! Ik hoop dat deze helemaal mooi geneest, maar zal vast ook wel eens gaan irriteren, doen de gaatjes in mijn oorlellen ook zo'n eens per jaar/twee jaar.

Maar het is het allemaal waard hoor, want ik ben er zo blij mee!

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:43

Suliko schreef:
Oh ja, zo pijnlijk als iemand per ongeluk tegen je piercing aan stoot. Al doe ik het zelf ook wel eens. :')
Maar sowieso, de genezingstijd van piercings, zo onpraktisch en vervelend, telkens bij een nieuwe piercing denk ik de eerste maanden "Waarom wil ik toch telkens piercings?" :+

Zoooo herkenbaar :') Vandaag bleef de kapper met haar kam achter m'n helix hangen.... Ik dacht echt waarom wilde ik dit ookalweer :+

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:00

net tijdens t douchen, mn haar bleef hangen achter mn helix.. ouch

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:59

Dat heb ik ook zo vaak, ook overdag. Dan ben ik in gesprek "Jo wacht even hoor" en dan proberen dat haar weg te halen met een zuur gezicht.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:06

Net weer oorlelgaatjes erbij laten zetten!
Weer blij mee!
Afbeelding
Afbeelding

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:18

Mooi hoor :)

Paardcool

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:48

Ben er al weer :) ik heb me neuspiercing laten zetten vandaag. Ging super goed alleen ik heb nu alleen knopje en staafje zonder een slotje. Waardoor hij gemakkelijk eruit floept. Niet echt handig met mijn werk en ik slaap nogal wild. Ze zei dat het nog andere halve maand moet genezen. Betekend dat ik bij deze knopje moet houden of kan ik gewoon andere kopen en erin zetten? En waar kan je eigenlijk neuspiercing kopen?

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:07

crazy factory misschien? en anders gewoon even googlen op neuspiercings. je zou ook nij een piercing shop langs kunnen gaan.. die hebben in de fitrine vaak ook wel wat leuks liggen!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 00:08

Paardcool schreef:
Ben er al weer :) ik heb me neuspiercing laten zetten vandaag. Ging super goed alleen ik heb nu alleen knopje en staafje zonder een slotje. Waardoor hij gemakkelijk eruit floept. Niet echt handig met mijn werk en ik slaap nogal wild. Ze zei dat het nog andere halve maand moet genezen. Betekend dat ik bij deze knopje moet houden of kan ik gewoon andere kopen en erin zetten? En waar kan je eigenlijk neuspiercing kopen?

Een neuspiercing duurt wel een heel stuk langer om te genezen dan 1,5 maand, denk aan minstens 3/4 maanden. En nee, je kan niet zelf zomaar even een piercing kopen en deze wisselen in die periode. Zou dan in ieder geval even de piercer bellen als je er echt problemen mee hebt, misschien dat diegene dat voor je wilt doen als het echt niet anders kan. Voorkeur is zo min mogelijk gekl**t aan je piercing in de genezingsperiode. En ik zou al helemaal niet in die genezingsperiode goedkope zooi van Crazy Factory erin doen :=

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:12

Er is niets mis met de piercings van CF.

Mijn titanium gouden piercings komen er vandaan (tong, oorbellen, 12mm tunnels, clithood,navel) en alles is na jaren nog steeds goud en veroorzaakt geen jeuk. Ik heb 1x oorbellen bij bodyartforms besteld en mijn oren raakte zo ontstoken dat ik al m'n oorbellen (8 stuks) heb moet laten dichtgroeien, heb gelukkig wel m'n geld terug gekregen toen :) dito met tunnels van AOP (met gouden coating) ik bleef maar jeuk houden, dit bleek door de CS te komen die erin zat ze hebben ook alle gouden piercings toen vervangen.

Maar nee, er is echt niets mis met CF.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:50

Paardcool schreef:

Lijkt me beter om dit door de piercer te laten doen. Tot je daar terecht kunt is het wellicht een idee om er een pleister overheen te plakken tijdens het slapen?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:04

Sorry, maar veel materiaal zoals chirurgisch staal/zilver/zilver- of goldplated is gewoon niet geschikt in verse piercings, en het grootste gros van CF is dat. En veel mensen weten daar niet genoeg over en kopen dus die goedkope rommel voor in hun verse piercing. Titanium is niets mis mee inderdaad.

En voor genezen piercings zijn implant grade en titanium sieraden nog steeds het beste hoor, al zul je makkelijker die goedkopere materialen kunnen dragen. Maar in verse piercings is dat echt een no go.

Deze gast vertelt er veel over:
https://youtu.be/T97bFLXzfqQ
Laatst bijgewerkt door Drunksheep op 02-03-16 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:08

Beetje apart dat een piercer zegt dat het na 1,5 maand genezen is... Dit duurt inderdaad zeker 3/4 maanden, vaak zelfs langer.
Ik zou niet zelf gaan aan kloten hiermee en desnoods naar een andere piercer gaan dan waar je nu zit, of eerst nog even terug gaan om te vragen hoe dit precies zit.

Wat betreft CF, prima spul hoor. Omdat ze zo groot zijn kunnen ze in massa's aankopen waardoor het goedkoop blijft. De meeste prijzen van piercings en sieraden zijn juist ontzettend over the top als je kijkt naar hoe een klein frutseltje je nou eigenlijk koopt. :o Materiaal kan je zelf kiezen, dus ook gewoon titanium, en in materiaal verschilt het dus echt niet van andere piercings. Je kan het altijd thuis even in kokend water leggen of een bakje dettol om het voor de zekerheid te ontsmetten, maar dit zou ik met alle piercings doen die je koopt, waar het dan ook vandaan komt. :)

En of iemand kennis heeft van welk materiaal een piercing moet zijn, ligt aan de persoon zelf en niet aan de winkel waar degene het koopt. Als je piercing genezen is kan je er verder prima chirurgisch staal, zilver en dergelijke indoen. Dingen als messing dan weer niet.

Paardcool

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:23

Voel me lichtelijk genaaid Door deze piercer ;) ik luister wel naar jullie advies

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:45

Paardcool schreef:
Voel me lichtelijk genaaid Door deze piercer ;) ik luister wel naar jullie advies

Is ook een kwestie van je huiswerk goed doen :j