Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mallow schreef:Autisme is aangeboren, kan wel worden versterkt door omstandigheden, zowel van binnen uit als buitenaf.
Een enting wordt in een cocktail ingespoten, direct in de bloedbaan. Een lijf krijgt amper de tijd te reageren en moet direct meerdere ziekten aanpakken. Zeker een babylijfje van 8 weken kan simpelweg niet zoveel verschillende ziekten tegelijk bestrijden. Wat doet het lijfje? Die gaat ziekten stuk voor stuk bestrijden en kiest ervoor de overige ziekte tijdelijk 'op te slaan'. Dit doet het op de meest vetrijke plek in het lijf. En laten dat nu net de hersenen zijn
Anoniem schreef:Een cao injecteer je niet in je lichaam, een cap veroorzaakt hem eventueel dodelijke bijwerkingen in je lichaam.
Van mij mogen ze best aparte kdven opzetten voor gevaccineerde en niet gevaccineerde kinderen zodat angstige ouders zich daarbij beter kunnen voelen als ze bang zijn dat hun kind door een ongevaccineerd kind besmet kan worden.
janderegelaa schreef:[naam] schreef:Een cao injecteer je niet in je lichaam, een cap veroorzaakt hem eventueel dodelijke bijwerkingen in je lichaam.
Van mij mogen ze best aparte kdven opzetten voor gevaccineerde en niet gevaccineerde kinderen zodat angstige ouders zich daarbij beter kunnen voelen als ze bang zijn dat hun kind door een ongevaccineerd kind besmet kan worden.
Of een ongevaccineerd kind door een gevaccineerd kind die slechts milde symptomen heeft door de enting.
Anoniem schreef:janderegelaa schreef:
Of een ongevaccineerd kind door een gevaccineerd kind die slechts milde symptomen heeft door de enting.
Over het algemeen zie je dat de meeste ouders met een ongevaccineerd kind van het wel-niet gevaccineerde kinderen mengen op een kdv geen probleem maken.
Yunomi schreef:Mallow schreef:Het proces ja, dat is logisch de ziektekiemen leven immers nog. De meeste ziektes loop je op door de lucht, door inademen of in de mond krijgen dus vanaf daar start de bestrijding van de meeste ziekten dan ook. De meeste omdat dit inderdaad niet voor alle gevallen geldt.
http://www.wat-is-waarheid.info/vaccin.htm
Op welke manier start die bestrijding dan al, zonder dat er witte bloedcellen aan te pas komen? Jij zegt dat het lijf bij een natuurlijke besmetting langer de tijd heeft om het te bestrijden, hoe verklaar je dat? En waarom zie je dat als een positief iets?
Mallow schreef:Yunomi schreef:Op welke manier start die bestrijding dan al, zonder dat er witte bloedcellen aan te pas komen? Jij zegt dat het lijf bij een natuurlijke besmetting langer de tijd heeft om het te bestrijden, hoe verklaar je dat? En waarom zie je dat als een positief iets?
Zoals ik het begrepen heb start dat hetzelfde als met bijvoorbeeld een verkoudheid. De ziekte wordt opgemerkt in een eerder stadium en het lijf van zich 'voorbereiden' op de komst van de ziektekiemen. Er worden signalen gestuurd naar de hersenen en die sturen de witte bloedlichaampjes te bestrijden.
Wanneer meerdere ziektes tegelijk direct al in het systeem gespoten heeft het lijf langer de tijd nodig de ziektes allereerst te onderscheiden, vulstoffen af te voeren of op te slaan en de antistoffen aan te maken.
Als jij een andere benadering hebt hoor ik dat ook heel graag horeen mens is nooit uitgeleerd
Janderegelaa ik vind jeeen beetje vervelend overkomen. Misschien een idee mijn posts nog eens te lezen of met onderbouwde en nuttige informatie komen?
Yunomi schreef:Bloedcellen worden niet aangestuurd door de hersenen, dat ten eerste. Het opmerken/herkennen en reageren op een ziekteverwekker kan enkel gebeuren door witte bloedcellen. Natuurlijk heb je de aspecifieke afweer bij de natuurlijke weg, de slijmvliezen etc. die het voor ziekteverwekkers moeilijk maken om daar in het lichaam te komen waar ze moeten zijn. Wanneer een ziekteverwekker toch deze zogenaamde 1ste afweerlinie heeft 'overleefd' dan komt deze in het bloed terecht(*). In het bloed bevinden zich de witte bloedcellen welke het lichaamsvreemde zullen detecteren. Er bestaan verschillende witte bloedcellen met hun eigen functie (aspecifieke en specifieke). In eerste instantie heb je de aspecifieke afweer die leidt tot een ontstekingsreactie, doordat de doorbloeding toeneemt worden meer witte bloedcellen aangetrokken. In dit stadium wat nog steeds aspecifiek is worden simpel gezegd de lichaamsvreemde stoffen vernietigd. De witte bloedcellen die dit hebben gedaan kunnen het antigeen (herkenningseiwit) van de door hun opgeruimde ziekteverwekker in de lymfestelsel presenteren aan andere witte bloedcellen die verantwoord zijn voor de specifieke afweer. Doordat dit proces van specifieke afweer wordt geactiveerd worden uiteindelijk de antistoffen gemaakt, welke gekoppeld kunnen worden aan de specifieke ziekteverwekker waardoor deze afsterft. Wanneer een zelfde ziekteverwekker op een later moment weer wordt gedetecteerd hoeft het hele proces (wat ik nu niet helemaal uitgetypt heb) van het maken van antistoffen niet meer overlopen te worden maar liggen deze al klaar. Hierdoor kunnen de ziekteverwekkers sneller bestreden worden waardoor deze zijn opgeruimd voordat ze echt iets hebben kunnen aanrichten. Je kunt dus nog wel je even wat minder lekker voelen, maar echt ziek wordt je als het goed is niet meer.
Ergens halverwege heb ik een sterretje geplaatst, dit punt is eigenlijk het moment waar je ongeveer bent wanneer je vaccineert omdat je de ziekteverwekkers 'over de 1ste afweerlinie heen helpt'.
Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt, en ook verklaart waarom het lichaam niet meer tijd heeft bij het natuurlijk binnendringen, de afweer begint pas in de bloedbaan. Hoe je het virus oploopt maakt daarvoor geen verschil.
Paulina schreef:ohjajoh6 schreef:Ik heb alleen de 1e pagina gelezen, dus excuses als het al staat vermeld.
Maar waarom een baby die nog te jong is voor inentingen, blootstellen aan zoiets vol met bacteriën als een crèche ?
Ik heb ook geen kinderen dus misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd hoor, maar dat was het eerste dat ik mij afvroeg.
Baby's worden al vanaf 12 weken geënt en je krijgt minimaal 10 weken zwangerschapsverlof.
Echter werkt de inenting niet voordat alle prikken zijn gegeven en dat is met een leeftijd van 1,5. Anderhalf jaar thuis zitten is voor veel ouders een probleem.
Op Polio na zijn de ziektes waarvoor ingeënt wordt tegenwoordig onschuldige ziektes. Kinkhoest is namelijk niets meer dan een heftige verkoudheid. Alleen kindjes met een zwakkere weerstand hebben de heftige bijwerkingen. Bij de andere kindjes weten de ouders meestal niet eens dat hun kindje kinkhoest heeft. Om even een voorbeeld te noemen.
Mallow schreef:Yunomi schreef:Bloedcellen worden niet aangestuurd door de hersenen, dat ten eerste. Het opmerken/herkennen en reageren op een ziekteverwekker kan enkel gebeuren door witte bloedcellen. Natuurlijk heb je de aspecifieke afweer bij de natuurlijke weg, de slijmvliezen etc. die het voor ziekteverwekkers moeilijk maken om daar in het lichaam te komen waar ze moeten zijn. Wanneer een ziekteverwekker toch deze zogenaamde 1ste afweerlinie heeft 'overleefd' dan komt deze in het bloed terecht(*). In het bloed bevinden zich de witte bloedcellen welke het lichaamsvreemde zullen detecteren. Er bestaan verschillende witte bloedcellen met hun eigen functie (aspecifieke en specifieke). In eerste instantie heb je de aspecifieke afweer die leidt tot een ontstekingsreactie, doordat de doorbloeding toeneemt worden meer witte bloedcellen aangetrokken. In dit stadium wat nog steeds aspecifiek is worden simpel gezegd de lichaamsvreemde stoffen vernietigd. De witte bloedcellen die dit hebben gedaan kunnen het antigeen (herkenningseiwit) van de door hun opgeruimde ziekteverwekker in de lymfestelsel presenteren aan andere witte bloedcellen die verantwoord zijn voor de specifieke afweer. Doordat dit proces van specifieke afweer wordt geactiveerd worden uiteindelijk de antistoffen gemaakt, welke gekoppeld kunnen worden aan de specifieke ziekteverwekker waardoor deze afsterft. Wanneer een zelfde ziekteverwekker op een later moment weer wordt gedetecteerd hoeft het hele proces (wat ik nu niet helemaal uitgetypt heb) van het maken van antistoffen niet meer overlopen te worden maar liggen deze al klaar. Hierdoor kunnen de ziekteverwekkers sneller bestreden worden waardoor deze zijn opgeruimd voordat ze echt iets hebben kunnen aanrichten. Je kunt dus nog wel je even wat minder lekker voelen, maar echt ziek wordt je als het goed is niet meer.
Ergens halverwege heb ik een sterretje geplaatst, dit punt is eigenlijk het moment waar je ongeveer bent wanneer je vaccineert omdat je de ziekteverwekkers 'over de 1ste afweerlinie heen helpt'.
Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt, en ook verklaart waarom het lichaam niet meer tijd heeft bij het natuurlijk binnendringen, de afweer begint pas in de bloedbaan. Hoe je het virus oploopt maakt daarvoor geen verschil.
Thanks voor je heldere uitleg, dan ben ik inderdaad geïnformeerd. Met deze post kan ik watdankjewel!
Mallow schreef:Yunomi schreef:Bloedcellen worden niet aangestuurd door de hersenen, dat ten eerste. Het opmerken/herkennen en reageren op een ziekteverwekker kan enkel gebeuren door witte bloedcellen. Natuurlijk heb je de aspecifieke afweer bij de natuurlijke weg, de slijmvliezen etc. die het voor ziekteverwekkers moeilijk maken om daar in het lichaam te komen waar ze moeten zijn. Wanneer een ziekteverwekker toch deze zogenaamde 1ste afweerlinie heeft 'overleefd' dan komt deze in het bloed terecht(*). In het bloed bevinden zich de witte bloedcellen welke het lichaamsvreemde zullen detecteren. Er bestaan verschillende witte bloedcellen met hun eigen functie (aspecifieke en specifieke). In eerste instantie heb je de aspecifieke afweer die leidt tot een ontstekingsreactie, doordat de doorbloeding toeneemt worden meer witte bloedcellen aangetrokken. In dit stadium wat nog steeds aspecifiek is worden simpel gezegd de lichaamsvreemde stoffen vernietigd. De witte bloedcellen die dit hebben gedaan kunnen het antigeen (herkenningseiwit) van de door hun opgeruimde ziekteverwekker in de lymfestelsel presenteren aan andere witte bloedcellen die verantwoord zijn voor de specifieke afweer. Doordat dit proces van specifieke afweer wordt geactiveerd worden uiteindelijk de antistoffen gemaakt, welke gekoppeld kunnen worden aan de specifieke ziekteverwekker waardoor deze afsterft. Wanneer een zelfde ziekteverwekker op een later moment weer wordt gedetecteerd hoeft het hele proces (wat ik nu niet helemaal uitgetypt heb) van het maken van antistoffen niet meer overlopen te worden maar liggen deze al klaar. Hierdoor kunnen de ziekteverwekkers sneller bestreden worden waardoor deze zijn opgeruimd voordat ze echt iets hebben kunnen aanrichten. Je kunt dus nog wel je even wat minder lekker voelen, maar echt ziek wordt je als het goed is niet meer.
Thanks voor je heldere uitleg, dan ben ik inderdaad verkeerd geïnformeerd. Met deze post kan ik watdankjewel!
Mallow schreef:Wat ik me dan meteen afvraag daarna, hoe kan er dan verklaart worden dat de meeste antistoffen na een enting niet langer dan 10 jaar aanwezig zijn in het lichaam (en dus moeten worden herhaalt) en wanneer je een ziekte op de normale wijze doorloopt je voor de rest van je leven beschermt bent? Of gaat deze vlieger dan ook niet op
Ik heb mijn oudste zoon alle entingen gegeven tot en met de bmr maar wel volgens een verlaat schema.
Er is zo ontzettend veel tegenstrijdige informatie, dat bewijst zichzelf nu wel weer.
Je wil het allerbeste van je kind, ik denk dat dat de discussie ook zo fel maakt.
Toen er 3 generaties terug de entingen in het leven geroepen werden waren de omstandigheden er ook meer naar als nu. Mede dankzij de entingen maar we zijn ons nu ook een stuk bewuster geworden van bijvoorbeeld hygiëne of voeding.
DarkoFoitzik schreef:Ik vind dat het strafbaar gemaakt moet worden als kinderen niet worden ingeent. het kind kiest er niet voor om niet ingeent te worden. Dit is de veiligste manier van handelene. bij nalatigheid vind ik oprecht dat de ouders aansprakelijk zijn en een misdaad began. Dit vind ik ook met dieren overigens, als een eigenaar een hond niet vaccineert en die er vervolgens ziek van wordt en sterft/ de rest van zijn leven invallide is dan vind ik dat dit onder nalatigheid/mishandeling geschaart moet worden.