Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maximus91 schreef:Goed, ik heb alleen de pagina's 1,2 en 15,16, 17 gelezen... beetje heftig anders...
Officieel is PTSS niet bij mij vastgesteld, maar ik herken zoveel uit wat anderen erover schrijven... heb ook meer dan genoeg meegemaakt om te moeten verwerken, wat ik liever wegstop (maar wat niet helpt) omdat ik verder wil kijken en niet achterom...
wat wel is genoemd/officieel is vastgesteld is PDD NOS, Borderline of Manisch Depressief...
Maar ik heb ook herbelevingen, dissociaties en angst.
(....)
Daarnaast ben ik HSP, (wat dan weer niet zou stroken met pddnos, maar oke), als een ander ergens mee zit kan ik daar ook erg mee zitten, of als ik op straat indrukken krijg van gevoelens, kan ik overprikkeld raken en dan kan t licht uitgaan omdat ik het niet allemaal kan verwerken... hierom vermijd ik al jaren Kantines enzo.. met treinreizen gaat het wel eens mis (maar vind het veel te leuk om te doen, dus dat geef ik niet op)...
Janneke2 schreef:Door de band genomen hebben pddnos mensen 'gaten' in hun motorische ontwikkeling, al dan niet als gevolg van psychische ellende. (Helaas kijken psychologen en pedagogen daar niet naar, terwijl het de bouwstenen, de basis van je ontwikkeling is.)
ikkkke schreef:Janneke2 schreef:Door de band genomen hebben pddnos mensen 'gaten' in hun motorische ontwikkeling, al dan niet als gevolg van psychische ellende. (Helaas kijken psychologen en pedagogen daar niet naar, terwijl het de bouwstenen, de basis van je ontwikkeling is.)
En wat bedoel je hier precies mee? Waar kijken psychologen en pedagogen volgens jou niet naar? Naar de motorische ontwikkeling?
Bizzybijtje schreef:Daar wordt wel degelijk naar gekeken.
Fish_n_Chips schreef:Pap heeft gasten vanavond.. ik durf niet te slapen totdat ze weg zijn. Dus durf ik mijn medicijnen niet te nemen, omdat die versuffend zijn. Yippie ya yee.
Janneke2 schreef:Fish_n_Chips schreef:Pap heeft gasten vanavond.. ik durf niet te slapen totdat ze weg zijn. Dus durf ik mijn medicijnen niet te nemen, omdat die versuffend zijn. Yippie ya yee.
Brrr!
Naar hoor. Was je net na een goed gesprek wat rustiger, komt er een kink in de kabel.
Maar zinnig is het wel, even (...ik hoop dat het nog maar even is!) wachten met versuffend spul.
Sterkte!
Janneke2 schreef:Ja, klopt, dat bedoel ik.
Wathelaas beteķent, dat belangrijke, vroege fasen van de ontwikkeling van een mens worden genegeerd. Taal kan tricky zijn, ik schrijf zelf ook 'motorische ontwikkeling', maar waar het om draait is dat die motorische ontwikkeling veel meer is dan alleen maar 'wat spieren wel of niet bewegen'. Het is de basis van allerlei psychische zaken, die niet of maar moeizaam kunnen ontwikkelen als het ""motorisch"" (inclusief evenwicht, coördinatie, oriëntatie, etc.) niet goed verloopt.
Fish_n_Chips schreef:Therapeut komt pas om 15.45.. kan ik in ieder geval uitslapen. Heb mn wekker al uit gezet.
ikkkke schreef:Dit wil ik dan toch ook graag tegenspreken. Misschien dat niet alle psychologen / pedagogen hier (voldoende) naar kijken, maar er zijn er een heleboel die hier wel naar kijken. En dan niet enkel naar grove motoriek en de ontwikkeling daarvan, maar ook naar de fijne motoriek en zijn ontwikkeling (vb oogbewegingen). Daar worden ook diagnostische tests voor afgenomen om de ontwikkeling in kaart te brengen.
Zijn daar problemen mee die bepaalde moeilijkheden afdoende verklaren, wordt er BV geen verder onderzoek gedaan naar ontwikkelingsproblematieken zoals ASS.