Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lillytjuh

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:42

Vandaag hersteldag van de buikgriep dus mag voor 1 dag alles waar ik zin in heb. Ben alleen benieuwd of mijn darmen ook blij worden van mijn kaasbroodje!! Morgen weer in het gareel. Zat nu wel ineens op 84kg.... Dus nog 2 kg extra eraf door de buikgriep, maar die zullen er snel aan zitten denk ik!
Vanavond wok ik, kipfilet, italiaanse roerbakgroenten en rijst.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 13:43

Romeo2007, hoe krijg je het voor elkaar om 1000 kcal te verbranden tijdens training met cardio, dat is bizar veel. Geloof dat ik ook zo'n trainer wil!

Tosti eten ging goed, wel beetje voorzichtig eten, maar ik red me weer helemaal :D Ook geen pijn aan, dus helemaal tevreden.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:48

Na zo'n buikgriep bouw ik juist altijd voorzichtig op :+ haha met crackers en soepjes

Fijn Linoleum!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:56

Die mugcake ga ik ook eens proberen. Klinkt goed iig

Na buikgriep doe ik juist voorzichtig. Beetje soep, kracker, iets licht verteerbaars :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:58

Gisteren voorzichtig gedaan, vandaag zo enorm slap en hongerig dat ik het er een dag van neem. Morgen in het gareel.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:03

Fijn dat je goed kan eten linoleum!
Ik moet binnenkort ook, maar durf niet _O-

Ik zou t ook niet durven hoor om dan alles te eten waar ik trek in heb :')
Mijn maag en darmen reageren daar dan zo heftig op. Hopen dat t bij jou goed valt

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:11

Zou het zelfs zonde vinden om na zo'n afvalslag alles te eten :o Dan ben je niet erg bezig met je lifestyle te veranderen.

Mijn lijstje vandaag:
O: 240 gram Skyr, 13 gram gebroken lijnzaad, 6 gram honing, 46 gram bevroren frambozen
T: 2 mariakoekjes, 3 mini tomaatjes 2 radijsjes
L: 2 volk bh, beetje margarine, 1 gekookt eitje, 2 kleine plakjes provencaalse gebraden runderrollade, 1 beker optimel
T: 5 radijsjes?
A: Wortel, doperwtjes, varkenschnitzel (ongepaneerd) en ik wil wat gekookte aardappels er bij doen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:13

Ik zou dat ook best zonde vinden. Als ik ben afgevallen is dat voor mij juist extra motivatie om door te gaan met het gezonde patroon.

Al zullen er nog wel eens dagen komen dat ik mezelf laat gaan hoo. Bvb bij de Japanner. Das all you can eat, en daar ga ik niet op de kcal letten. En vind het te lekker om niet meer te doen.
Is overigens al vorig jaar april geweest dat ik er voor het laatst gegeten heb

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:17

Dragan2008 schreef:
Ik zou dat ook best zonde vinden. Als ik ben afgevallen is dat voor mij juist extra motivatie om door te gaan met het gezonde patroon.

Al zullen er nog wel eens dagen komen dat ik mezelf laat gaan hoo. Bvb bij de Japanner. Das all you can eat, en daar ga ik niet op de kcal letten. En vind het te lekker om niet meer te doen.

Maar dat moet ook gewoon kunnen toch? Denk aan kerst, nieuwjaar, verjaardagen, meeten met vrienden.. dan moet je ook gewoon even een keertje 'je gang kunnen gaan'. Als je voor de rest maar netjes eet is er niks aan de hand imo ^^

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 14:21

Ik ga ook vooral lekker eten in restaurants en feestjes. Maar daar kan je overdag wel rekening mee houden. En daar ook groente blijven eten, vlees/vis en minder gefrituurde dingen.

En misschien nog wel belangrijker, stoppen als je genoeg hebt gehad. Eerder at ik door tot ik misselijk was. Nu stop ik veel eerder. Maar kies wel bewuster voor wat ik eet en geniet er meer van.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:26

Het is ook helemaal niet zo erg je af en toe te laten gaan, zelf heb ik dat af en toe gewoon echt even nodig!
Dan voel ik me daarna weer schuldig en kan er ik weer tegen aan ;)
Volgens mijn voedingscoach is het ook helemaal niet erg om 1 dag in de week meer te eten.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:28

Op aparte dagen moet dat ook prima kunnen vind ik :). Nu ben ik nog niet zover dat ik vind dat ik een taartje mag nemen op een verjaardag. Wekelijks zitten we met vrienden bij elkaar en dan komt er ook een heleboel lekkers op tafel. Gelukkig houd iedereen altijd wel rekening met de mensen die proberen af te vallen en is er ook altijd wel groenvoer.
Eerder dronk ik altijd rose bier/radler of witte wijn, maar nu drink ik in het weekend 2/3 glazen rode wijn :).

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:34

Afvallen gaat ook beter als je je zelf af en toe iets lekker gunt.
Het hoeft niet te betekenen dat je helemaal niks meer mag snoepen toch :) als je het maar bij af en toe houdt.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:37

IMANDRA schreef:
Dragan2008 schreef:

Maar dat moet ook gewoon kunnen toch? Denk aan kerst, nieuwjaar, verjaardagen, meeten met vrienden.. dan moet je ook gewoon even een keertje 'je gang kunnen gaan'. Als je voor de rest maar netjes eet is er niks aan de hand imo ^^

:j maar aangezien die echt net de deur uit zijn zou ik de maand januari in ieder geval alles even laten staan. Maar goed, dat ben ik. :D Als ik 1 snoepje eet dan wil ik de hele zak en als ik de hele zak op heb gegeten dan kan het de dag erna ook wel want ik heb het nu toch al verpest. :')
Maar goed, dat zit tussen mijn oren. Daar moet ik nog heel hard op trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:38

Ik denk dat als je 80% 'clean' eet en 20% wat vrijer, er niet zoveel misgaat :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:41

Je komt niet meteen kilo's aan gelukkig. Mijn lijf heeft nu echt een boost nodig. Dat kaasbroodje en koekje kunnen prima. Alles beter dan flauwvallen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:50

linoleum schreef:
Romeo2007, hoe krijg je het voor elkaar om 1000 kcal te verbranden tijdens training met cardio, dat is bizar veel. Geloof dat ik ook zo'n trainer wil!

Tosti eten ging goed, wel beetje voorzichtig eten, maar ik red me weer helemaal :D Ook geen pijn aan, dus helemaal tevreden.

Tipje van de sluier: ik loop 50 minuten op de loopband, 4 km per uur maar met 20% helling.
Omdat ik zelf nog 20kg kwijt moet verbrand ik meer kcal dan een lichter iemand, maar het loont zeker wel!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:14

Zal wel invloed hebben inderdaad.
Volgens een calorieverbruik teller heb ik vandaag, met een uur fietsen verbrand (lijkt me vrij hoog, heb ook wel een goede conditie dus vraag het me af):
Je hebt 639 kcal verbrand met fietsen, 22-26 km/uur, snel, intensief
Maar als ik 20 KG zwaarder zou zijn:
Je hebt 1002 kcal verbrand met fietsen, 22-26 km/uur, snel, intensief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:38

Ik kom ook gelukkig niet meer zo snel bij. In de kerstvakantie 2 weken lang niet echt op het eten gelet, met kerst en nieuwjaar veel gevreten etc en geen gram bijgekomen. Nu weet ik voor mezelf dus ook dat als het er eenmaal af is ook gemakkelijker eraf blijft. Dat ik niet gelijk na 1 koekje bijkom. Daarom ben ik nu ook een stuk gemotiveerder om echt even door te zetten.

Lijstje van vandaag:
O: 250 gram yoghurt met 1 banaan
L: 2 tarwe boterhammen met sandwichspread
A: gehaktbal, gebakken aardappeltjes en sla met beetje dressing. Daarbij nog picalilly saus en glaasje ranja.
B: 20 minuten fietsen, 3 kwartier lopen.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:41

Ik ben helaas echt een schommel wat gewicht betreft.
Val makkelijk af, maar kom ook makkelijk weer aan. In 3 weken vakantie, niet op eten letten en veel soepen :)) was ik zeker 1.5 kilo aangekomen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:45

Jojo ten top ben ik :')

Heb al wandeld langs de broodjes bal en frikadel in de ah maar 2 ook niet al te beste triangels gehaald , 2de zit nog in zijn zakje wil hem eten en toch ook niet :+

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:51

Kan je de tweede niet combineren met je avondeten? Ik ken alleen gewoon die driehoekige broodjes, als je bv een gevulde salade voor op zo'n broodje maakt, moet het prima te doen zijn denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:52

Ja driehoekig broodje , heb hooguit de puntjes eraf gebeten :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:17

IMANDRA schreef:
Dragan2008 schreef:

Dat is ook wel zo :)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:39

Ik ben zaterdag jarig, hoop dat ik me een beetje kan inhouden ik ga dan meestal veel te erg mn gang, maar ach voor een keertje

Heb bij mn lunch nog een aardappelsoepjes toegevoegd, verkochten ze op school was erg lekker:)
Heb nog steeds geen idee wat ik eet vanavond mn broertje had het over spaghetti...