30 dagen zonder suiker! -Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:19

Ik eet wel weer regelmatig suikers hahah oeps..
Maar over het algemeen ben ik er erg op vooruit gegaan: drink alleen thee en water (eerst alleen vruchtensappen), en regelmatig noten ipv koekjes. Verder veel gezondere alternatieven nu in huis dan eerst.
Beetje bij beetje ben ik nog wel veranderingen aan het maken maar dat gaat langzaam.

maaikemuis

Re: 30 dagen zonder suiker! -Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:47

Ik eet gedurende de dag suikervrij, alleen bij het avondeten heb ik het opgegeven. Ik kookte al zelden uit pakjes, maar als bouillonblokjes al niet meer kunnen....

In het weekend mag ik altijd een dagje zondigen van mijzelf. Wel merk ik dat wanneer ik teveel suiker eet (vakantie en weinig controle over eten) dat ik meer hoofdpijn krijg.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:36

maaikemuis schreef:
Ik eet gedurende de dag suikervrij, alleen bij het avondeten heb ik het opgegeven. Ik kookte al zelden uit pakjes, maar als bouillonblokjes al niet meer kunnen....

In het weekend mag ik altijd een dagje zondigen van mijzelf. Wel merk ik dat wanneer ik teveel suiker eet (vakantie en weinig controle over eten) dat ik meer hoofdpijn krijg.

Ik heb ook 1 keer soep op met heel veel suiker (zat een gehele slagroombus in) had daarna ook zo'n hoofdpijn en buikpijn! Niet meer gedaan dus :')

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:50

Hm, het ging een paar weken prima. Bij de Pasen had ik een doosje paaseitjes, maar toen die eenmaal op waren heb ik mezelf op een rantsoen van vier blokjes chocola per dag gezet. Maar inmiddels ga ik daar weer dagelijks overheen. :(

Sinds het begin van de vastentijd ben ik negen kilo afgevallen. ik hoop maar dat ik de discipline binnenkort weer kan oppakken want er moet nog wat meer af.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:24

Ik ben vandaag ook begonnen! Maar ik eet niet alleen suikervrij, maar ook zuivel, gluten en soja vrij. Ik wil mijn darmflora weer in balans brengen en probeer dus zo min mogelijk prikkelende voedingsmiddelen in te nemen. Ik wil echt heel graag afvallen, dus ik hoop dat ik zo snel wat kilo's kwijt kan raken.

Ik heb niet alles doorgelezen, maar ik lees hier en daar wel dat jullie veel zijn afgevallen?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 16:50

Toen ik echt suikervrij ging smolten mn vetjes echt weg. Ik heb de teugels laten vieren inmiddels, maar na mn vakantie ga ik het weer eens een maand volhouden. Als ik zie wat jij nog gaat eten zal je ongetwijfeld afvallen. Succes!

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:48

Dan val je zeker af!
Bij mij was het ook vooral buikvet. Dus dat is extra fijn :)
Bouw je het op of wil je in een keer alles weglaten?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:49

Ik val niet echt af, maar heb een voorkeur voor chips en kaas, dat werkt niet mee. Daarnaast sport ik veel en merk ik dat ik zwaarder word terwijl ik wel strakker word.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:08

Ik heb de teugels behoorlijk laten vieren. Behalve vandaag, ik ben ziek geworden en heb de afgelopen zes uur in mijn nest doorgebracht. :\ Elk nadeel heb se voordeel: vandaag ben ik beslist niet aangekomen.

In elk geval zit mijn gewicht nu rond de 90, dat was eerst tegen de 100. Nog een kilo of zeven en ik zit op de bovengrens van normaal gewicht, alleen wegen de laatste loodjes hier beslist wel het zwaarst...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 20:50

Lastig is dat he, doorzetten. Maar wel echt de moeite waard, de zomer komt er weer aan!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:04

Ik ben cold turkey gestopt. Om mijn darmflora weer te laten herstellen is het dan wel belangrijk om alles in een keer te schrappen. Tot nu toe gaat het aardig goed. Heb wel een paar dagen echt flinke hoofdpijn gehad, maar die is sinds een paar dagen nu weg gelukkig. Ik hoop dat die ook wegblijft. Kilo's vliegen er nog niet echt vanaf moet ik zeggen, maar goed dat komt hopelijk nog wel.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:29

Ik ben vandaag weer gestart, ben heel benieuwd hoe het gaat lopen deze maand :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 12:07

Ik ben vandaag ook weer begonnen! Heb een hele lading aan groenten en fruit gekocht, dus keuze zat. Zou een makkie moeten zijn zo toch :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:42

Met dit warme weer is groente en fruit heerlijk! Dus dat komt vast wel goed ;)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:03

Vanochtend ook zelf ijsjes gemaakt: griekse yoghurt met stukjes banaan of druif met een klein laagje muesli.
Niet geheel suikervrij maar wel heel lekker jumjum.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:28

Een tip over bouillon blokjes: Die van zonnatura zijn suikervrij!

Ik ben hier al tijden aan het 'minderen', maar ergens bij de koekjes gaat het steeds mis. Ik mag deze pak nog op maken en dan gaan we er weer voor!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:14

renskep schreef:

Ik ben hier al tijden aan het 'minderen', maar ergens bij de koekjes gaat het steeds mis. Ik mag deze pak nog op maken en dan gaan we er weer voor!

Bij onze natuurwinkel hebben ze koekjes gezoet met gerstestroop. Erg lekker! Okee, van een heel pak koek wordt je lijf nog altijd niet heel blij. Maar ze zijn zeker te vinden zonder suiker. En nog lekker ook!!

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:02

Rena100 schreef:
Ik ben vandaag ook begonnen! Maar ik eet niet alleen suikervrij, maar ook zuivel, gluten en soja vrij. Ik wil mijn darmflora weer in balans brengen en probeer dus zo min mogelijk prikkelende voedingsmiddelen in te nemen. Ik wil echt heel graag afvallen, dus ik hoop dat ik zo snel wat kilo's kwijt kan raken.

Ik heb niet alles doorgelezen, maar ik lees hier en daar wel dat jullie veel zijn afgevallen?
Ik ben nieuwsgierig, wat kun/mag je dan nu allemaal nog eten? Ik heb helemaal geen verstand van gluten en soja, dus ik vraag me wel af wat je dan nu op een normale dag eet?
Ik hoop dat je het kunt volhouden! In ieder geval fijn dat je geen last meer hebt van hoofdpijn!

Eigenlijk moet ik me ook maar weer eens aan de slag. Geen last van mijn gewicht, maar wel last van hooikoorts en sowieso al drie weken gewoon verkouden. Mja, ik drink wel veel cola, eet ijs als toetje... super veel suiker dus. En ook zuivel, allemaal niet zo handig als je last hebt van verkoudheden/hooikoorts perikelen die er weer aankomen. Dus, ik denk dat ik langzaamaan maar weer wat meer ga letten op wat ik binnen krijg :).

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:47

maaikemuis schreef:
renskep schreef:

Bij onze natuurwinkel hebben ze koekjes gezoet met gerstestroop. Erg lekker! Okee, van een heel pak koek wordt je lijf nog altijd niet heel blij. Maar ze zijn zeker te vinden zonder suiker. En nog lekker ook!!

Ik heb laatst zelf haverkoekjes gemaakt!! Ook heel lekker.
En een tijdje terug hadden ze bij de Action ook suikervrije haverkoekjes, maar daar had je eer glas water bij nodig om ze weg te krijgen. Echt mega droog!

Het grootste probleem is vaak dat er op het werk altijd koeken voor handen zijn en ik aan het einde van de werkdag honger heb! En dan is het al snel gebeurd... -O-

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:24

Renske, iets in je tas gooien wat je dan kunt pakken als je honger hebt :P ?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:46

Gistere een pot gevuld met suikervrije chocola.
Ook geroosterde courgette, die was ik alleen vergeten dus die zijn wat verbrand.
Volgende week beginnen met mijn pws opdracht: 30 dagen suikervrij :)
Dit paste goed bij ons onderwerp en bij het onderwerp van 2 anderen. Dus we gaan gezellig met z'n 4tjes!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:13

Wat voor opdracht is dat?

Goed bezig! Courgette chips is ook erg lekker :)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:49

gribaldi schreef:
Wat voor opdracht is dat?

Goed bezig! Courgette chips is ook erg lekker :)

Pws is je profielwerkstuk, een werkstuk die hoort bij de afsluiting van (bij mij) het vwo.
Wij gaan het doen over de invloed van geraffineerde suiker in voeding bij diabetes en dan voornamelijk over voeding en een klein stukje erfelijkheid willen we er nog bij doen.
Dit is het concept en je moet dan ook eigen onderzoek doen en daarom hebben wij 30 dagen geraffineerde suiker vrij gekozen.
Courgette was idd erg lekker! Alleen iets te bruin deze keer :+

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:50

gribaldi schreef:
Renske, iets in je tas gooien wat je dan kunt pakken als je honger hebt :P ?

:D Tip van de dag!

Grapje, maar soms heb ik meer honger dan anders en ik vind het soms lastig inschatten.

Vandaag:
Ontbijt havermoutpap met blauwe bessen
10uur een nectarine en een kiwi
Vier speltboterhammen met beleg tussen de middag.
Half 4 een banaan.
5uur honger -O-

Kwart over zes bij tijdgebrek ivm sporten nog twee boterhammen.
1 uur krachttrainig
en daarna nog 1 banaanspeltpannenkoek.

Ik lees een overdosis spelt vandaag :')

Maar tips om makkelijk mee te nemen naar het werk zijn altijd welkom. Worteltjes, tomaatjes, besjes, dadels worden ook regelmatig in een bakje meegesleept.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 23:01

Ik heb het al eerder gezegd, maar spelt i.p.v. tarwe is echt nergens voor nodig als je geen coeliakie hebt. Maak niet die fout dat je denkt: "o, sommige mensen worden ziek van gluten, dus zal het net als suiker wel slecht zijn."