Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
laetitia schreef:Wat naar Anne dat je partner er zo in staat...Waarschijnlijk is hij zelf overspannen geweest en heeft hij geen burnout gehad.
Hebben jullie het nog wel fijn samen? Een beetje begrip en steun kan je wel gebruiken. Kunnen jullie er wel over praten? Ik hoop dat je partner het leest en wat meer begrijpt wat het is. Dank voor de link, ik zal hem ook eens aan mijn vriend laten lezen.
Ik ben vanmorgen opgestaan maar kon niet meer op mijn benen staan, viel gewoon om tijdens het tandenpoetsen. Heb het werk dus maar afgebeld. Hele ochtend als een zombie op de bank, kopje thee pakken ging nog net. En ja dan voel ik me dus weer schuldig richting mijn vriend, die vanmorgen om 5.30 naar zijn werk is vertrokken en weer 8 uur maakt.
Ik heb elke week psychotherapie (vanmiddag, hoop dat ik in staat ben er überhaupt te komen), half september begin ik ook bij een loopbaancoach/arbeidspyscholoog.
Soms denk ik: ben ik niet te vroeg begonnen met reïntegratie? Meteen toen ik weer hele dagen op kon zijn en weer energie had om dingen te ondernemen heb ik zelf aangegeven te willen starten.
Maar ik verzweeg even dat ik nog steeds niet tegen prikkels kan, te lang bezoek kan hebben of in een drukke winkel kan rondlopen...
Pff en dan nu weer een huilbui omdat ik zo graag weer mee wil doen met van alles, als je dan op FB of TV kijkt naar alle leuke dingen die mensen doen maar waar jij gewoon niet de energie voor hebt. Zo frustrerend.
ElanII schreef:@Sidera: Kan inderdaad wel een burnout èn een depressie (met eventueel causaal verband). Doordat je zo “opgebrand” bent, kan het wel voorkomen dat je het niet meer ziet zitten dat je ooit nog beter wordt en ik vind het aannemelijk dat je daar depressief van kan worden.
Fijn dat jij op de goede weg bent. Probeer het niet te forceren, maar super blij voor je.
Joolien schreef:Je lichaam kan het ook 'expres' doen, zonder dat je dat door hebt.
Ik had dat ook vaak, kreeg ik echt griepklachten, alleen ik was eigenlijk niet ziek.
Shivatjuh01 schreef:Voor mezelf is het moeilijk te zeggen hoe ik me nu voel. Buiten dat ik bijna continu moe ben, heeft m'n lichaam besloten om de stress etc in rug en spierpijn om te zetten. Wat er dus voor zorgt dat mijn rug compleet vast zit en ook mijn borstspieren staan onder continue spanning. De ha heeft me doorverwezen naar de fysio, die elke week weer voor een nieuw raadsel staat omdat het zich blijft verplaatsen.
Citaat:Verder heeft mijn psychologe in overleg met de huisarts me een tijdje geleden 14 dagen slaapmedicatie voorgeschreven. Jongens wat was dat heerlijk! Alleen mocht ik het helaas niet blijven gebruiken want, zwaar verslavend. Nu zijn ze weer bezig om me aan de ad te krijgen. Wat ik zelf nog altijd heel moeilijk vind. Tot nu toe heb ik het altijd afgewezen. Ik ben er bang voor, bang voor uit/bijwerkingen. Maar volgens mijn psychologe kan ik er niet om heen. Het is of dat, of op en den duur weer compleet naar beneden storten. Volgens haar zijn er teveel factoren die ervoor zorgen dat ik steeds weer een terugval krijg.
Citaat:Ik werk fulltime en dat zou eigenlijk minder moeten. Maar gezien ik midden in een opleidingstraject zit wil ik nu nog even proberen dit vol te houden. Over globaal een jaar zal mijn huidige filiaal met een beetje pech sluiten en dan wil ik terug naar parttime werken. Zodat ik eindelijk weer echt aan mezelf kan werken. De psych vindt dat niet zo'n heel goed idee, maar begrijpt me wel dat ik nog wil doorzetten. Ik heb hier zo lang naar toe gewerkt en weiger het op te geven nu. Dus misschien toch maar aan de ad, om te survivallen..
Shivatjuh01 schreef:Dank voor je tips!
Dat van de fysio is wel een goede inderdaad! Helaas heb ik wel nog maar 6 behandelingen over dit jaar.
[/quote]Citaat:Ze schrijft ad voor om me te ondersteunen en om het werken aan mezelf/therapie wat makkelijker te maken. Het gesprek over hoe en wat hebben we nog niet gehad omdat ik er tot op heden zelf niet voor open stond. Ze had aangegeven dat ik er nog eens over moest denken en als ik meer wilde weten mocht ik dat aangeven. Dan zou ze me daarin begeleiden en informeren.
MachoPablo schreef:Fijn dat met sommige beter gaat en sommige minder nog hellaas
Hier gaat het steeds slechter heb negrens meer zin in om engerie voor ik probeer zo min mogelijk uit bed te komen en niks te doen zelfs by me paarden kost alles moeite.
Ben even ten einde.raad
MachoPablo schreef:Fijn dat met sommige beter gaat en sommige minder nog hellaas
Hier gaat het steeds slechter heb negrens meer zin in om engerie voor ik probeer zo min mogelijk uit bed te komen en niks te doen zelfs by me paarden kost alles moeite.
Ben even ten einde.raad
MachoPablo schreef:Heb opzich niemand in de buurt om ff langs te gaan te praten over van alles en nog iets !
Ja ben ik wel een beetje ook beetje door ik alles alleen moet doen e alles geprobeerd gelukkig te worden maar lukt maar niet hellaas