Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boras schreef:De morning after is een stuk minder betrouwbaar, als je hem regelmatig gebruikt kun je er immuum voor worden, de pil kan vervelende bijwerkingen hebben, kan je menstruatie in de war schoppen.
De hoeveelheid hormonen is een stuk groter.
Anoniem schreef:Wat een onzin over die pillen. Die dingen zijn uitvoerig getest en veilig, bijwerkingen komen alleen maar sporadisch en in zeer lichte mate voor. Als het echt zo zou zijn dat de pil zo'n enorme invloed zou hebben op je libido dan zou de halve wereld geen sex meer hebben.
Het zit gewoon tussen je oren. Je moet die bijsluiter ook helemaal niet van tevoren lezen want dan ga je je al die bijwerkingen alleen maar inbeelden. Onderzoeken van de fabrikanten hebben aangetoond dat het allemaal nog wel meevalt.
Misschien dat je relatie op een lager pitje is komen te staan of dat je niet lekker in je vel zit omdat het op je werk wat minder gaat, of je bent moe om wat voor reden dan ook. Dan hoeft het nog niet door die pil te komen dat je libido omlaag is gegaan. Of door een pil juist omhoog....
correlatie is geen causatie.
Pantykous schreef:[naam] haar stukje is sarcastisch, die is op en top anti pil/spiraalHet zit haar alleen een beetje hoog dat niet iedereen haar anti vaccinatie houding begrijpt.
Ik heb nu m'n tweede spiraaltje, was de pil helemaal zat. Ik ben als puber totaal niet voorgelicht door de arts trouwens, het was de pil en anders niet. Zou zelf eerder een spiraaltje aanraden, minder hormonen, ik word niet meer ongesteld en je hoeft je nergens zorgen over te maken. Heb me naar aanleiding van dit topic wel verdiept in de Gynefix, dat wordt denk ik mijn volgende anticonceptie middel. Helemaal geen hormonen lijkt me nog fijner
Blacky94 schreef:Ik ga dit dus wel doen._helga_ schreef:Nou, gelukkig niet zeg...
Heb de mijne vrij snel, na een maand of 5, weer laten verwijderen. Werd er knettergek van en als je na 6 maanden nog last had gaat het vaak ook niet meer over. Dus de gok maar genomen. Hooguit zonde van het geld en die 4 maanden tijd die ik ongesteld ben geweest en met buikpijn heb rondgelopen.
Spiraaltje mag in de meeste gevallen maximaal 5 jaar laten zitten; betekend het nog niet dat je er aan vast zitgoddank nog altijd baas over eigen lichaam.
Zou ook wat zijn als je nog verplicht, bijvoorbeeld, 2 jaar zou moeten wachten als je verzonnen hebt dat je graag voor kinderen wil proberen
Had het misschien een beetje verkeerd verwoord maar je neemt zoiets om het 5 jaar te laten zitten en niet om bewijzen van over een tijdje te zeggen ik begin aan kinderen dus laat hem er weer uit halen
Thesserd schreef:Maar.. iedereen die een koperspiraal gebruikt, je stelt dus nooit je ongesteldheid uit? Lijkt me echt kloten om op allerlei gelegenheden maar ongesteld te worden... Vakantie bijv.
Thesserd schreef:Maar.. iedereen die een koperspiraal gebruikt, je stelt dus nooit je ongesteldheid uit? Lijkt me echt kloten om op allerlei gelegenheden maar ongesteld te worden... Vakantie bijv.