"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:16

Tuurlijk is de pil voor de meerderheid van de gebruiksters een prima middel. Maar er is een deel van de gebruiksters dat er serieus last van ondervindt. De dames in dit topic zullen voornamelijk vallen onder de groep die er last van heeft, dames die er geen last van hebben reageren waarschijnlijk minder snel hierop.
Maar dat neemt niet weg dat er een hoop dames zijn die problemen ondervinden van de pil. Ga dat dus niet bagatelliseren aub…
en begin helemaal niet over wel/niet vaccineren aub

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:51

Boras schreef:
De morning after is een stuk minder betrouwbaar, als je hem regelmatig gebruikt kun je er immuum voor worden, de pil kan vervelende bijwerkingen hebben, kan je menstruatie in de war schoppen.
De hoeveelheid hormonen is een stuk groter.

Immuun worden voor de morning after pil hoe kom je daar bij? Morning after pil is inderdaad niet goed om regelmatig te gebruiken maar dat is omdat je lichaam gewoon iedere keer een overdosis hormonen binnen krijgt. Maar immuun daarvoor worden gaat echt niet lukken dan zou je op een gegeven moment ook immuun voor de pil (kunnen) worden.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:59

Anoniem schreef:
Wat een onzin over die pillen. Die dingen zijn uitvoerig getest en veilig, bijwerkingen komen alleen maar sporadisch en in zeer lichte mate voor. Als het echt zo zou zijn dat de pil zo'n enorme invloed zou hebben op je libido dan zou de halve wereld geen sex meer hebben.
Het zit gewoon tussen je oren. Je moet die bijsluiter ook helemaal niet van tevoren lezen want dan ga je je al die bijwerkingen alleen maar inbeelden. Onderzoeken van de fabrikanten hebben aangetoond dat het allemaal nog wel meevalt.
Misschien dat je relatie op een lager pitje is komen te staan of dat je niet lekker in je vel zit omdat het op je werk wat minder gaat, of je bent moe om wat voor reden dan ook. Dan hoeft het nog niet door die pil te komen dat je libido omlaag is gegaan. Of door een pil juist omhoog....
correlatie is geen causatie.

Repelsteel ik ben zelf apothekersassistente dus moet er wel wat vanaf weten maar ik denk zelf dat de klachten bij sommige mensen door pil gebruik onderschat worden. Geloof ik ook weer niet dat iedereen die in dit topic zit in klachten heeft dit door de pil komt maar dat weet iedereen zelf ook wel dat het een mogelijke oorzaak kan zijn. Zelf zou ik zeggen probeer een paar maanden zonder als dit mogelijk is.
Als ik nog aan de balie zou staan en iemand kwam met zo vraag zou ik niet meteen beweren dat het niet van de pil zou kunnen komen. En adviseren in overleg met de huisarts te gaan.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:31

Ik wil hier ook even mijn ervaring delen.

Ik ben ook op mijn 15e aan de pil gegaan. Ook veel last gehad van stemmingsklachten, depressieve klachten, veel buikpijn, menstruatie klachten die steeds erger werden enzovoort.
Toen de huisarts op mijn 18e vond dat ik er oud genoeg voor was, heb ik een mirena spriraal laten zetten. En dat heeft me veel goed gedaan! Ik ben veel milder geworden. Minder huilbuien, minder opvliegend gedrag, meer zin (mja ook een nieuwe vriend?! :o ) en geen menstruatie klachten meer, want de menstruatie bleef weg bij de mirena! Ook een heel handige bijkomstigheid!
Ik kan niet anders dan dat ding aanraden. Maar vooral wil ik aanmoedigen om ook eens verder te kijken dan de pil.
Waarom wil je iedere dag een pilletje als je ook dingen hebt die maar een keer per drie weken, drie maanden, 1x per jaar of 1x per vijf jaar kunnen. En daarbij vaak ook minder hormonen bevatten dan de pil.

Repelsteel: Hoe weet je nou wat je libido is als je al pubermeisje begint aan de pil en er pas mee stopt als je voor kinderen gaat? In de periode dat je ermee begint zijn als je hormonen een zooitje, verandert alles en weet je toch niet of t wel of niet normaal is.
En daarbij: 'onderzoeken van de fabrikanten', denk je dat die gaan bewijzen dat je er minder zin van krjjgt. Is alleen maar goed als mensen geen zin hebben, want minder seks, dus minder zwangerschappen die per ongeluk ontstaan. En die fabrikant is ook gewoon een bedrijf. Die willen geld verdienen aan hun pil.

Pantykous

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:45

Repelsteel haar stukje is sarcastisch, die is op en top anti pil/spiraal :) Het zit haar alleen een beetje hoog dat niet iedereen haar anti vaccinatie houding begrijpt.

Ik heb nu m'n tweede spiraaltje, was de pil helemaal zat. Ik ben als puber totaal niet voorgelicht door de arts trouwens, het was de pil en anders niet. Zou zelf eerder een spiraaltje aanraden, minder hormonen, ik word niet meer ongesteld en je hoeft je nergens zorgen over te maken. Heb me naar aanleiding van dit topic wel verdiept in de Gynefix, dat wordt denk ik mijn volgende anticonceptie middel. Helemaal geen hormonen lijkt me nog fijner :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:07

Pantykous schreef:
[naam] haar stukje is sarcastisch, die is op en top anti pil/spiraal :) Het zit haar alleen een beetje hoog dat niet iedereen haar anti vaccinatie houding begrijpt.

Ik heb nu m'n tweede spiraaltje, was de pil helemaal zat. Ik ben als puber totaal niet voorgelicht door de arts trouwens, het was de pil en anders niet. Zou zelf eerder een spiraaltje aanraden, minder hormonen, ik word niet meer ongesteld en je hoeft je nergens zorgen over te maken. Heb me naar aanleiding van dit topic wel verdiept in de Gynefix, dat wordt denk ik mijn volgende anticonceptie middel. Helemaal geen hormonen lijkt me nog fijner :j

Correctie: [naam] wees enkele bokkers er even op dat ze meten met 2 maten en een vreemde manier van onredelijk discussiëren hebben wanneer het niet in hun straatje past.

[naam] heeft bijna 20 jaar Diane pilgebruik overleefd en weet sinds haar laatste zwangerschap precies hoe haar cyclus loopt en wanneer haar eisprong is dus ze heeft het geluk dat ze nu zonder anticonceptie verder door het leven kan want dat de pil het libido kan aantasten heeft [naam] ook gemerkt.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:10

Zullen we dit topic gewoon gezellig en informatief houden met z'n allen? Het is een interessant onderwerp, waar mensen zeker baat bij zouden kunnen hebben.
Ik ga in overleg met mijn vriend n.a.v. dit topic en andere websites, helemaal stoppen met de pil en ik wil er ook geen vervanger voor. Ik ben heel erg benieuwd of en wat het resultaat is. :)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:23

Ik heb ook besloten even helemaal met hormonen van buitenaf te stoppen. Als het goed bevalt is manlief bereid zijn leidinkjes door te laten knippen….

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:25

Vanavond in RTL late night! Schrijfster Bregje Hofstede over 'minder zin bij pilgebruik'. Zij schreef dit stuk dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:34

Blacky94 schreef:
_helga_ schreef:
Nou, gelukkig niet zeg...
Heb de mijne vrij snel, na een maand of 5, weer laten verwijderen. Werd er knettergek van en als je na 6 maanden nog last had gaat het vaak ook niet meer over. Dus de gok maar genomen. Hooguit zonde van het geld en die 4 maanden tijd die ik ongesteld ben geweest en met buikpijn heb rondgelopen.

Spiraaltje mag in de meeste gevallen maximaal 5 jaar laten zitten; betekend het nog niet dat je er aan vast zit ;) goddank nog altijd baas over eigen lichaam.

Zou ook wat zijn als je nog verplicht, bijvoorbeeld, 2 jaar zou moeten wachten als je verzonnen hebt dat je graag voor kinderen wil proberen :')

Had het misschien een beetje verkeerd verwoord maar je neemt zoiets om het 5 jaar te laten zitten en niet om bewijzen van over een tijdje te zeggen ik begin aan kinderen dus laat hem er weer uit halen :P
Ik ga dit dus wel doen.
Wij willen over een jaar of 2 proberen of we kinderen kunnen krijgen en ik krijg vrijdag mijn spiraaltje.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:23

Er wordt zo over gesproken in RTL Late Night

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:44

Ik zat al een tijd eraan te denken om te stoppen met de pil. Toen ik 16 was, heeft de dokter me Stediril voorgeschreven omdat ik met ongesteld worden flauw viel, moest overgeven en ik verschrikkelijk veel pijn had (heb spieren gescheurd, botten gebroken, etc maar de buikpijnen waren pijnlijker dan al de andere dingen bij elkaar x10 :( ) Met Stediril niet echt problemen gehad behalve dan dat ik vaak schimmel infecties kreeg. Toen ik naar Canada verhuisde heeft de dokter me daar Alysena 21 voorgeschreven want Stediril kende ze dus niet. Sindsdien heb ik geen enkele keer meer zin gehad.
Vandaag naar de dokter geweest en heb een pijnstiller voorgeschreven gekregen zodat ik met de pil kan stoppen. En wie weet, misschien krijg ik die pijnen niet meer. Het is uitproberen en we zien wel hoe het loopt. Ik ben razend benieuwd of het wat gaat doen of niet. De dokter zei "ja het is bekent bij iedereen dat je geen zin in seks meer kunt hebben" maar ho wacht eens even; dat is mij nooit verteld. Er stond in de bijsluiter wel dat er minimale bijwerkingen kunnen zijn wat betreft het libido maar niet dat het dus zo ernstig kan zijn. Ik ben er gewoon kwaad om dat er dus zo makkelijk over gedaan wordt! Als ik dit had geweten toen ik 16 was, was ik er nooit aan begonnen.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:47

Helaas kun je nergens een Gynefix krijgen in Noord-Amerika anders had ik dat graag willen proberen. Spiraaltjes wilden ze hier niet zetten omdat ik nog geen kinderen heb gehad dus mijn enige opties waren hormonen. Nee bedankt, dan maar weer ouderwets aan de rubbertjes.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:52

Ik ben overigens vandaag voor het eerst weer ongesteld geworden. 6,5e maand na de laaste pil en een maand na verwijderen spiraaltje (aangezien ik die maar een kleine 5 maanden heb gehad).
Nu had ik met de pil dat ik de eerste 2 dagen (met spiraal hele 2e week/1e week ongesteld) het liefste nog in bed lag met een kruik en me niet bewoog terwijl het me vandaag eigenlijk totaal verraste en ik helemaal nergens last van heb.

Nu is het natuurlijk nog even de vraag hoe het de komende maanden/jaar ontwikkelt maar er is dus nog hoop :') :D

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:09

Dit onderwerp wordt nu besproken in RTL Late Night bij Humberto Tan...

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:19

Herkenbaar artikel! Ik heb van m'n 17e tot m'n 23e de pil geslikt en ben daarna gestopt. Afgelopen oktober weer begonnen en zo extreem veel last gekregen van de bijwerkingen dat ik van de huisarts na een week, toen ik terugkwam omdat ik gek werd van de bijwerkingen, acuut moest stoppen. Libido was ook compleet verdwenen. Mijn vriend wist ook niet wat hem overkwam, ik was totaal mezelf niet meer. Vanaf dat moment ook meteen klaar met hormonen en ik heb daarna een koperspiraal laten plaatsen. Wel beschermd tegen zwangerschap maar geen hormonen. Deed ook weinig pijn en het kon bij de huisarts worden geplaatst. Een vriendin van me had precies hetzelfde, die is ook na twee weken gestopt.

Nu weet ik wat een ongelofelijke rotzooi het is en wat het met me doet; nooit meer hormonale anticonceptie voor mij.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:22

Maar.. iedereen die een koperspiraal gebruikt, je stelt dus nooit je ongesteldheid uit? Lijkt me echt kloten om op allerlei gelegenheden maar ongesteld te worden... Vakantie bijv.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:24

Gek eigenlijk hoe wij als vrouw altijd maar degene zijn die zorgen voor anticonceptie. Hoe zit dat met vooruitgang? Evolutie? Dociel laten we ons lichaam volstoppen of volspuiten met hormonen, vaccinaties zelfs enz enz zonder dat er daadwerkelijk oog is voor de neven effecten. Dat moeten we dan maar slikken want met een condoom is voor de man niet fijn. :? Dus.. Of je slikt hormonen, of je voelt iets minder?

Hoe langer ik we over nadenk hoe vreemder ik het vind, dat vrouwen zich zo eenvoudig allerlei pijn en ellende aan laten doen omdat mannen simpelweg niet willen zorgen voor veilige seks.
Er is echt nog veel werk aan de winkel voor het feminisme. Zo vrij als we denken te zijn zijn we echt nog lang niet. :n
Overigens slikte ik ook van alles maar niet meer. Ben echt blij dat ik er vanaf ben, van die troep. Want ik denk echt dat het troep is, alle farmaceutische propaganda ten spijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:56

Met je eens Pauline! Zolang een condoom rond het onderbeen van een vrouw past, geloof ik niet meer in de smoesjes van mannen dat condooms te klein zijn, niet lekker zitten, al het gevoel wegneemt etc. Tis graag of niet, denk ik dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 00:00

Als condooms alleen voor de mannen enigszins vervelend zouden zijn zou ik inderdaad altijd aandringen op een condoom en lekker stoppen met hormonen slikken. Jammer genoeg zijn condooms voor veel vrouwen net zo ongemakkelijk als voor mannen. Ik vind die dingen persoonlijk echt ontzettend verschrikkelijk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 00:05

ik heb hele slechte ervaring met welke pil dan ook!

en ik heb het ook jaren niet gebruikt dus weet precies het verschil, heb ze tevens ook allemaal uitgeprobeerd!
iig totaal geen libido meer dus tja als anticonceptie werkt ie prima want heb er dan toch al geen zin meer in :n
daarbij heel veel pukkels, hoofdpijn, moodswings, pijnlijke borsten en non stop ongesteld zijn

ik heb mij daarom laten steriliseren aangezien mijn kinderwens al vervuld is
ik ben iig heel blij "mijzelf" weer te kunnen zijn

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 06:32

Thesserd schreef:
Maar.. iedereen die een koperspiraal gebruikt, je stelt dus nooit je ongesteldheid uit? Lijkt me echt kloten om op allerlei gelegenheden maar ongesteld te worden... Vakantie bijv.

Dit is inderdaad ook wat mij tegen houd. Helaas is de pil de enige anticonceptie waarbij je het kan plannen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 07:45

Ik vind van de pil vooral de kans op trombose die vaak toch wel groter is dan gedacht, heel erg beangstigend.
Ook een grotere kans op borstkanker en dat soort narigheid nemen we eigenlijk allemaal voor lief.
Dat is ook de reden dat ik me blijf verbazen over de jonge meiden die deze troep voor het minste of geringste voorgeschreven krijgen.
Daarbij vind ik als je een jaar of 35 bent geweest (misschien nog wel eerder) en kiest voor sterilisatie er niet zo moeilijk gedaan moet worden als er geen kinderen zijn.
Je bent dan inmiddels toch oud en wijs genoeg dit zelf te bepalen en op een leeftijd dat je toch wel een beetje weet wat je wil.
Iemand zoals ik zonder kinderwens loopt wel al dik 20 jaar die stink pil te slikken of ik mag me een staafje met hormonen of met koper in mijn doos laten proppen.
Ook allemaal dingen die niet lichaamseigen zijn en die ook niet voor iedereen even geschikt zijn.
Waarom?? Het is toch mijn beslissing en kom ik hierop terug met spijt, dan is het pech hebben.
Daar zijn het beslissingen voor.

Maar goed ik begrijp dat het voor veel mensen niet van toepassing is en wel kinderen willen.
Maar de pil moet eigenlijk niet zo lang gebruikt worden, dat wil ik hiermee zeggen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 07:57

Thesserd schreef:

Ik heb geen anticonceptie en ik vond het meevallen. Je bent erop ingesteld :)

Jesito, ben ik met je eens :j t is jammer dat het niet eerder kan als je zelf absoluut geen kinderwens hebt,

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:00

Hoe was de uitzending bij RTL Late night?