[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:41

doezel2 schreef:
Vraagje: Hoelang moet je je helix schoonmaken( dagen of weken)

En hij begint ietjes te jeuken

Niet eraan zitten. Dan geneest hij het best/snelst

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 13:11

Poiuytrewq schreef:
doezel2 schreef:
Vraagje: Hoelang moet je je helix schoonmaken( dagen of weken)

En hij begint ietjes te jeuken

Niet eraan zitten. Dan geneest hij het best/snelst

Doe ik ok niet, Alleen met schoonmaken:)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 14:03

Ik neem aan dat je elke dag doucht, dat is schoon genoeg voor een nieuwe piercing.
Verder alleen een zeezout oplossing gebruiken als hij wil ontsteken en lekker er vanaf blijven als je er lang van wilt genieten!

doezel2

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:24

Dankje. (Vriendin van mij zegt. Dat ik moest draaien. En. Met alcohol schoonmaken ze heeft er zelf ok 1)

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:06

Hooi , ik mag mijn conch piercing van de piercer bij drie maanden omwisselen voor een ringetje van het zelfde materiaal maar dat duurt nu dus nog drie weken...

Nu heb ik m'n ringetjes binnen en m'n piercing ziet er goed uit en voelt goed is niet dik of rood en doet geen pijn en is ook niet gevoelig ... Zou ik nog drie weken wachten of kan ik hem nu al verwisselen?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:09

doezel2 schreef:
Dankje. (Vriendin van mij zegt. Dat ik moest draaien. En. Met alcohol schoonmaken ze heeft er zelf ok 1)

Met alcohol? Pure alcohol?
Dat is veel te agressief en ook helemaal niet nodig. Echt niet doen hoor. :n
Draaien alleen onder de douche als de korstjes los geweekt zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:22

laetitia98 schreef:
Hooi , ik mag mijn conch piercing van de piercer bij drie maanden omwisselen voor een ringetje van het zelfde materiaal maar dat duurt nu dus nog drie weken...

Nu heb ik m'n ringetjes binnen en m'n piercing ziet er goed uit en voelt goed is niet dik of rood en doet geen pijn en is ook niet gevoelig ... Zou ik nog drie weken wachten of kan ik hem nu al verwisselen?

De genezingstijd van een conch is 9-12 maanden. Dus ik zou niet nog 3 weken wachten, maar eerder een maand of 6... Zeker met een ringetje, wat veel meer beweegt en dus irriteert voor een verse piercing.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:43

doezel2 schreef:

Nooit doen!! Alcohol doodt ook de goede bacteriën dus met een beetje pech help je je oor de vernieling in
Daarom ook een zoutoplossing, van zeezout dat doodt alleen de slechte bacteriën.
Echt alleen douchen is voor een piercing die niet irriteert echt genoeg! Ook niet veel eraan lopen draaien want titanium kan niet vastgroeien.
Het is een verse wond en hoe meer je er aan zit (ook onnodig "schoonmaken") hoe langer het genezingsproces
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 13-06-15 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:46

Je kunt het proberen laetitia.
Bij mij gaf het bij kraakbeen geen problemen om eerder te wisselen. Mocht het gaan vervelen dan kun je altijd nog terug :D. Dat hoeft geen problemen te geven hoor.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:58

_Ekenna schreef:
doezel2 schreef:

Met alcohol? Pure alcohol?
Dat is veel te agressief en ook helemaal niet nodig. Echt niet doen hoor. :n
Draaien alleen onder de douche als de korstjes los geweekt zijn.

Die je ok gebruikt voor de oorbellen. Ik doe dat gelukkig niet. Ene. Moet je hem draaien? Of totaal niet aan komen alleen met schoonmaken

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:00

Poiuytrewq schreef:
doezel2 schreef:

Nooit doen!! Alcohol doodt ook de goede bacteriën dus met een beetje pech help je je oor de vernieling in
Daarom ook een zoutoplossing, van zeezout dat doodt alleen de slechte bacteriën.
Echt alleen douchen is voor een piercing die niet irriteert echt genoeg! Ook niet veel eraan lopen draaien want titanium kan niet vastgroeien.

Het is een verse wond en hoe meer je er aan zit (ook onnodig "schoonmaken") hoe langer het genezingsproces

Snap ok niet waarom ze die tip gekregen heeft. Heeft ze met navelpiercink ok gedaan. Heen en weer. En schoobmaken met die alcohol

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:02

Is echt echt echt niet nodig
Als je zo graag wlt draaien doe dat dan idd onder de douche.
Maar alcohol, wat voor soort ook, niet doennnn

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:32

Was. Het niet van plan. Gewoon een vraag.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:05

nafnaf schreef:
Hoihoi ik kom even binnen vallen want ik had een vraag.

Ik mag misschien een navpiercing maar ik heb een "bobbeltjes" navel inplaats van zo'n kuiltje.

Zijn er mensen die dat ook hebben en toch een navelpiercing hebben laten zetten? Zoja ziet dat we dan niet apart uit?

Heb ik ook! Bij mij is t knobbeltje juist minder 'uitstekend' geworden haha. Maar vind het er niet raar uitzien. Juist minder opvallend nu er een balletje voor zit

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:32

doezel2 schreef:
Die je ok gebruikt voor de oorbellen. Ik doe dat gelukkig niet. Ene. Moet je hem draaien? Of totaal niet aan komen alleen met schoonmaken

Ik gebruik geen alcohol voor m'n oorlellen. :o?
Bedoel je soms sterilon?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:49

_Ekenna schreef:
doezel2 schreef:

Ik gebruik geen alcohol voor m'n oorlellen. :o?
Bedoel je soms sterilon?

Ja dat:)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:56

Heb laatst m'n oude helix weer laten piercen (was vroeger geschoten i.p.v. piercen en daarom gaan ontsteken) en meteen een tragus en conch (nu heb ik de riem van Orion, zo gezegd). Nu heeft de piercer voor alle zekerheid maar liefst 16mm voor de conch gebruikt, wat veel te groot is (blijft heen en weer schuiven en steekt behoorlijk uit). Ik had geprobeerd een 8mm erin te zetten, maar die is duidelijk te klein. Welke maat hebben jullie erin zitten?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:57

Qua staafjes doe ik er 10mm in, maar heb er eigenlijk altijd ringetjes in.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:01

Ga ik die maat over een poosje eens proberen. Wil het nu toch wel erg graag eerst laten genezen, hoewel dat door dat geschuif waarschijnlijk langer duurt. Mijn broer heeft net als jij ook alleen maar ringetjes.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:12

Ik heb een nieuwe piercing in m'n tragus! Het verwisselen ging best goed.
Alleen ik weet niet of ik het mooi vind en te groot vind... Het is wel wennen want ik ging van een klein steentje naar dit, wat vinden jullie?

Afbeelding

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:14

Ik vind 'm niet zo mooi staan in een tragus, vind 'm te groot. Maar ik ben dan ook iemand die kleine bescheiden piercings mooier vind. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:15

Ruby1995 schreef:
Ik heb een nieuwe piercing in m'n tragus! Het verwisselen ging best goed.
Alleen ik weet niet of ik het mooi vind en te groot vind... Het is wel wennen want ik ging van een klein steentje naar dit, wat vinden jullie?

[ [url=m/rOWVnP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oei, zou je wel verwisselen als ie vorige maand nog ontstoken was :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:16

Ik heb die ook gehad trouwens, na twee maanden zijn alle steentjes er jammer genoeg al uit.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:18

Nou ik vind klein dus ook mooier, dus ik twijfel enorm....

Bizzybijtje, het gaat eigenlijk heel goed en met wisselen gebeurde er ook niks geks en zag er goed uit.

Ik weet niet of ik deze wil of gewoon m'n simpele steentje :')

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:21

Haha qua piercings ben ik ook heel gewoontjes. Ik heb overal gewoon standaard balletjes op...
Zelfs op mijn navelpiercing :')

Ik vind het niet storend of lelijk, maar ik hou gewoon meer van klein & subtiel :)

EDIT: Mijn septum zit erin!