Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 00:02

Daar stem ik ook voor, gezond leven als verslaving! :D

Ik heb net een sinaasappel zitten schillen voor de TV, goeie keuze al zeg ik het zelf. Had en even iets om handen en het vult ook nog nog redelij .

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 00:03

Ik wil ook zo gemotiveerd zijn, als jullie, om gezond te eten. Ik lust gewoon weinig wat gezond is.
Ondertussen heb ik al maanden geen weegschaal meer gezien, misschien morgen maar eens op gaan staan bij mijn ouders thuis, ik ben nu toch wel benieuwd.
Leuk dat het topic zo snel gaat, alleen soms lastig bij te houden :+

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 00:47

Bij mij is het grootste probleem gewoon dat ik bijna de hele dag honger heb en vaak dus naar snacks pak in plaats van iets gezonds ... Soms zo erg dat ik niet meer normaal avond eet :+ Hoewel ik ook wel vaak brood pak in plaats van snacks, maar veel mensen zeggen dat brood ook helemaal niet goed is. Misschien kan iemand hier bevestigen hoe dat nou echt zit? Ik eet op een dag best veel brood weg, omdat ik anders zakken chips op ga lopen knagen ...
Dat honger gevoel is echt vreselijk vervelend en wordt ook erger met mijn huidige behandeling, dus als iemand iets weet wat helpt of iets wat ik kan doen, gezonde snacks?

Ik weeg mezelf eigenlijk nooit. De laatste keer op de weegschaal was in Januari bij de endocrynoloog en toen was het 64. De 3 jaren daarvoor heb ik me niet gewogen, ik kon me iets vaags herinneren dat ik ooit 76 woog :+
Had ook al aangegeven dat ik niet echt wil afvallen, maar van mijn "rondingen" af wil. Dat lukt alleen niet zo makkelijk als ik blijf snacken en gewoon een luierd ben. Ik zie niet echt motivatie om te gaan sporten eerlijk gezegd, vooral niet omdat ik het alleen moet doen :+

Ik houd zelf niet bij wat ik op een dag eet, is dat handig om te doen? Ik denk dat ik schrik :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 07:22

Goedemorgen!
M'n dagje zal er ongeveer zo uitzien
O: Brinta
T: banaan 2 crackers
L: 2 volkorenbroodjes met smeerkaas of pindakaas
T: 2 crackers met smeerkaas en een gekookt ei
A: wat de pot schaft

Ik ben er al vroeg uit, dus hoop dat ik het hiermee red..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 07:50

Nanno, o dat is zo naar als je je eten opboert tijdens 't sporten :')

xxliesjuhxx, welkom! Ik hoef je niet te vertellen dat je die cake beter kunt laten staan :P Ik vind het wel een vrij eentonig lijstje. Veel hetzelfde fruit bv. Of neem je ook wel eens ander fruit ipv een mandarijn/sinaasappel? Moet je ook zelf weten natuurlijk. Maar ik zou 't saai vinden zo :P

Amaryllis, sterkte!

xLoki, misschien meer eiwitrijke tussendoortjes? Een gekookt ei, yoghurt/kwark, stukje kaas. Zoiets?

xTitanic, welkom!

Wannuu, ik kan je zeker aanraden om een periode bij te houden wat je eet. Dan krijg je toch meer inzicht in hoe en wat.

Goeiemorgen allemaal! Ik zit alweer even op werk. Ben om half 7 begonnen, kan ik om 3 naar huis :P

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 08:24

Ja, ik schrik van m'n inname, zit amper op 1200 calorieën per dag, geen wonder dat ik zo'n trek heb soms..

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:25

Goedemorgen allemaal!

Miin dag zal er zo uit komen te zien:
O: havermout
T; eiwitshake
L: kwark met fruit en honing
T: eiwitreep of irts anders op school
A: nog geen idee.

Amaryllis sterkte met de verkop van je paard..

Wannuu, ja bij houden wat je eet in een appje geeft veel inzicht ook in de verdeling koolhydraten eiwit vet (als dat je interesseert). Ikzelf eet Nauwelijks brood want ik merk dat het voor mij niet werkt. Mijn vriend eet wel 8 boterhammen per dag en die is super du. Het verschilt echt per persoon.

Daarnaast denk ik niet dat brood 'slecht' voor je is. Dat zijn dieethypes... Het zit wel tjokvol suiker zout en andere toegevoegde troep. Je moet die beslissing voor jezelf maken.

Verder, gebruiken jullie supplementen?

Heeft iemand tips om kuiten slanker te krijgen?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 09:32

Ik gebruik geen supplementen nee

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:35

Ik gebruik nu ook geen supplementen. Soms wat cranberry als ik een blaasontsteking op voel komen :P

Ik kreeg wel laatst een mail dat de A. Vogel lentekuur weer begint op 23 maart en dat daarbij ook wat supplementen horen. Daar zit ik wel over te twijfelen om daar die week aan mee te doen inclusief supplementen.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:41

Ik zal t iets duidelijker neerzetten. Ik bedoel geen enge dingen zoals stackers of fatburners hoor, maar zoals multivitamine, specifieke vitaminen en detox.. Eiwitten.

Ikzelf gebruik om de dag:
Multivitamine, L-carnithine, geconcentreerde groene thee (helpt goed tegen (zoete) trek!). En nog 3 dingen voor detox namelijk cranberry voor me blaas, gember en kurkuma voor me darmen en maag en een soort distel als ondersteuning van me lever.

Alle manieren van ontdoen van afvalstoffen ondersteun ik dus extra.

Wat houdt die lente kuur in Tara?
Laatst bijgewerkt door Oyeru op 13-03-15 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:41

Ik kom dit ook maar eens volgen. Wil graag 15 kg kwijt, maar inderdaad niet te drastisch met een dieet ofzo.

Nou ben ik van de week lekker wezen wielrennen (echt goed voor de verbranding volgens m'n app). Verder sjouw ik bij m'n pony's nogal wat af en loop ik lekker met de hond. Ik let op dat ik niet allemaal snack de hele dag. Heb op school wel vaak last van honger door verveling volgens mij haha. Maar dan eet ik een stuk komkommer ofzo,

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:43

Ik ging er ook niet van uit dat je enge dingen gebruikt :P

Merk je wel echt verschil? Ik heb een tijdje geleden ook zoveel supplementen gebruikt hoor. Maar op een gegeven moment dacht ik van, zonder doe ik 't ook prima.

Kruimellover, welkom!

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:46

Kuiten slanker, misschien fietsen en dan heel lichte versnelling. Zou het anders niet weten zo snel.
Gebruik zelf niet echt supplementen..

Mijn eetlijstje (voor planning vandaag)
O: 1 broodje pindakaas. 1 cracker met kaas.
T. Broodje met dun kip kerrie. 1 cracker met smeerkaas light.
L: 300 ml yoghurt met muesli.
T. broodje dun kip kerrie. 1 cracker met smeerkaas light.
D: Zalm met ?? (ga eten bij vrienden is dus een verassing)
T: Zal vast wel 1 biertje worden.

Mijn sportlijstje (Voor planning vandaag) (naast 20 min fietsen brug op elke dag)
In fietsen 15 min.
Stairmaster 15 min.
Hardlopen 2 km
Roeien 5km
Omhoog lopen (15% helling) 1 km
(misschien nog wat crosstrainer oid)
uit fietsen met armen 10 min
uit fietsen 10 min

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:48

Welkom kruimellover!

Nouja misschien is het wel een beetje placebo hoor. Maar het voelt wel goed. Ik neem t ook niet elke dag dat vind ik ook zonde aangezien de dosering zo hoog is.

Maar de detox merk ik wel echt. Moet veel vaker plassen. Ok heb ik minder trek gedurende de dag terwijl ik meer sport en minder cal eet. Verder ben ik nu eindelijk echt aan het afvallen wat voorheen niet lukte. Maar of dat daar aan ligt? Dat denk ik niet.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:52

Ik ga volgende week, of de week erna ligt eraan of ik de spullen al kan bestellen, en detox week doen. Alleen maar groenten/ vruchtensappen drinken. Heb me laten over halen, kijk er nu al op tegen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:02

Die week van A. Vogel is niet zo rigoureus. Daar eet je wel gewoon normaal. Zelf zou ik dat ook nooit doen, een week alleen sappen. Als je er tegen op kijkt, waarom doe je 't dan?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:05

Welkom Kruimellover!

Supplementen gebruik ik ook niet. Zo'n detox week denk ik dat mijn moeder me heel erg voor gek verklaard en het me niet eens laat doen :+

Zo, ik kom mijn bed maar eens uit. Ben erg lui. Nog steeds last van mijn nek, maar dalijk weer wat oefeningen doen en dan maar eens kijken waar ik mee ga ontbijten.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:08

_Tara_ schreef:
Die week van A. Vogel is niet zo rigoureus. Daar eet je wel gewoon normaal. Zelf zou ik dat ook nooit doen, een week alleen sappen. Als je er tegen op kijkt, waarom doe je 't dan?

Ik kijk er tegen op omdat ik te veel van vlees en ander vast eten hou.
Maar het schijnt wel goed te zijn voor je, dat je je darmen even helemaal op schoont. En je valt er ongv 2,5 kilo van af.
Is een goede uitdaging voor mij, ga er naast wel kwark oid eten voor de eiwitten voor sporten.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:09

Ben vandaag begonnen met twee volkoren boterhammen met gebakken ei en een goede kop koffie. Zo, goedemorgen vrijdag :D

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:09

Ymke, ik wil niet vervelend zijn maar hoe wil je na die week gaan eten om er voor te zorgen dat je die 2,5 kg niet meteen weer aankomt?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:10

Ymke_Z schreef:
_Tara_ schreef:

Ik kijk er tegen op omdat ik te veel van vlees en ander vast eten hou.
Maar het schijnt wel goed te zijn voor je, dat je je darmen even helemaal op schoont. En je valt er ongv 2,5 kilo van af.
Is een goede uitdaging voor mij, ga er naast wel kwark oid eten voor de eiwitten voor sporten.

Ik geloof daar niet zo in. Je darmen opschonen. Volgens mij houden die zichzelf prima 'schoon'. Maar als jij het wilt, moet je dat gewoon doen :)

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:12

Sannx, ja daar zat ik ook aan te denken. Maar gewoon langzaam weer opbouwen naar vast eten. En is idd veel vocht dat je verliest. Maar schijnt dat je na z'n kuur vaak je eet patroon om gooit door lichter en vaker kleine beetjes te nemen.

Daarvoor is het maar voor 1 week en ben zelf gewoon heel erg benieuwd naar het resultaat. Omdat je veel positieve maar ook negatieve dingen er over leest.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:13

Ik heb ooit een klant gehad (website laten maken) die dit soort kuurtjes aanbood, heb veel recensies gelezen en volgens mensen werkt het wel degelijk. Of dat komt doordat ze een week geen troep eten of doordat ze inderdaad ontgiften: geen idee. Maar het voelt blijkbaar goed :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:14

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:15

Ja ik ben ook benieuwd Ymke! Ik vroeg het omdat ik het zelf had gedaan maar daarna gewoon weer ben gaan eten dus zat het er meteen weer aan :Y). Ik ben benieuwd naar je resultaten!