Personal Body Plan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:13

Sedaru schreef:
Ik zie dat er al eventjes niet meer gereageerd is in dit topic, hopelijk zijn jullie allemaal nog wel met PBP bezig? ;)

Momenteel ben ik erg aan het twijfelen of ik me aan zal melden ook doordat ik nog met een paar vragen zit. Of eigenlijk 1 vraag die daadwerkelijk gaat bepalen of ik het wel of niet ga doen, namelijk ..

Hoeveel dagen gaan jullie naar de sportschool, kortom is dit te combineren met het hebben van een paard? Ik werk fulltime en zie het niet zitten om nadat ik na het werk heb gereden (4 a 5x p/w) ook nog eens naar de sportschool te gaan |( (houd ook graag wat tijd voor mezelf over)

Ik werk fulltime, heb een eigen paard zonder verzorger en die heeft 1 dag per week vrij, maar dan moet ik nog wel gewoon mesten etc.
Het is druk, geef ik eerlijk toe. Ik moest eerst 3 keer sporten en dat is prima te combineren, maar nu 4 keer en dat is een stuk lastiger. Heb niet altijd zin en als je al 1 of 2 dagen niet kan ivm andere plannen etc kan je niet veel meer schuiven.

Sedaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:16

Maybritt90 schreef:
Ik werk fulltime, heb een eigen paard zonder verzorger en die heeft 1 dag per week vrij, maar dan moet ik nog wel gewoon mesten etc.
Het is druk, geef ik eerlijk toe. Ik moest eerst 3 keer sporten en dat is prima te combineren, maar nu 4 keer en dat is een stuk lastiger. Heb niet altijd zin en als je al 1 of 2 dagen niet kan ivm andere plannen etc kan je niet veel meer schuiven.

Je bedoelt met 3x (en nu 4x) sporten ook echt naar de sportschool, of wordt paardrijden (of een rondje hardlopen) ook gezien als sporten?

En wanneer je een keer niet kunt schuiven, en je gaat niet. Word je daar dan op afgerekend?

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:36

Sedaru schreef:
Maybritt90 schreef:

Je bedoelt met 3x (en nu 4x) sporten ook echt naar de sportschool, of wordt paardrijden (of een rondje hardlopen) ook gezien als sporten?

En wanneer je een keer niet kunt schuiven, en je gaat niet. Word je daar dan op afgerekend?

3/4 trainingen per week zijn in de sportschool, naast deze 3/4(net hoe je schema is) heb je nog 2 dagen van active recovery.
Dat houdt in dat op die 2 dagen ook gesport moet worden, maar dan redelijk naar eigen invulling. Dus of stuk wandelen/hardlopen/fietsen/zwemmen etc.

En afgerekend, tja.. je doet het voor jezelf en niet voor je coach :j
Als jij resultaat wilt moet je er wel wat voor doen en voor over hebben. Pbp is geen wondermiddel maar gewoon hard werken en je ervoor in willen zetten.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:39

Sedaru, je hebt "trainingsdagen" waarbij je echt geacht wordt naar de sportschool te gaan (3/4 keer pw), en je hebt "actieve hersteldagen" waarbij je andere sporten kan inplannen (wandelen, fietsen, paardrijden, hardlopen...) en dan 1 dag echte rust in de week. Je wordt sowieso niet afgerekend op wat je wel of niet doet, je volgt het programma voor jezelf. Ik studeer en loop stage, heb een eigen hond die veel beweging nodig heeft en bij mijn ouders hebben we paarden die ik in het weekend verzorg. Ik kom dus nooit toe aan 1 echte dag rust per week, ik sport geregeld meerdere keren op een dag (paardrijden en sportschool dan in het weekend want dan heb ik daadwerkelijk tijd voor dingen).

Ik heb wel aangegeven bij de eerste keer 4 keer sporten pw dat dat voor mij dus nooit haalbaar is, dat mijn prioriteiten dan toch echt bij andere dingen (dieren) liggen. Dat is dan ook prima. Ik kom ook heel vaak niet toe aan de 3 keer sporten per week, want stage/studie en dieren die afhankelijk zijn van mij voor hun beweging en aandacht hebben voorrang op mijn sporten. Nu staan de paarden wel 24/7 buiten en dus staan ze niet stil als ik er niet ben, maar dan nog.

Oftewel, als je je nu al afvraagt of je dat gaat redden, en je sport al op andere manieren moet je je afvragen waarom je zo graag het PBP wil volgen. Als je een lichaam wilt zoals op de "promo-foto's" (ook die progressiefoto's dus), dan zal je daar alles voor opzij moeten zetten. Als het meer om begeleiding bij eten en sporten gaat ben je misschien beter af bij een personal trainer van de sportschool. Precies wat CarpeDiem zegt, PBP is géén wondermiddel en je zult zelf heel hard eraan moeten werken om een goed resultaat te krijgen.

Sedaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:12

Ik overweeg dit inderdaad met het oog op de begeleiding (coach - voortgang - tips - motivatie) maar ook de voeding. Het is voor mij onduidelijk hoeveel van welke voedingsstoffen ik binnen krijg en of dit "gezond/verantwoord" is. Mijn algehele doel is niet extreem afvallen maar het mag voor de zomer allemaal wel wat strakker :+

Naast het paardrijden ben ik zeker bereid 2x per week naar de sportschool te gaan, wellicht ook 3x maar structureel 3/4x per week gaat hm voor mij gewoon niet worden. Misschien moet ik toch eerst maar eens met de sportschool een fitness-schema opstellen. Mocht dit geen effect hebben dan kan ik het natuurlijk nog heroverwegen :Y)

Bedankt voor jullie reacties.

J508

Re: Personal Body Plan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:26

Ja, ik zou als ik jou was dan eerder een tracking app op je telefoon installeren, alles wegen en invoeren en online even opzoeken en berekenen wat voor jou, met jouw doel, goed is. Mocht dan toch blijken dat je meer nodig hebt kan je natuurlijk elke maand beginnen :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:48

Ik train wel 4x in de week, maar heb dit dan ook als prioriteit (plus ik vind het leuk). Daarnaast 36u werk, 3x pw pony's verzorgen, eigen bedrijfje, huisje/boodschappen, familie/vrienden en ga zo maar door.
Op de actieve rustdagen sport ik niet bewust, maar ik fiets wel dagelijks naar werk en ben bij de paarden actief. Dat is voor mij voldoende. Omdat je voeding 70% je resultaat bepaalt en dat ook is waar bij mij m'n valkuil ligt, hecht ik daar meer waarde aan om PBP te doen. Zo te lezen geldt dat ook voor jou, dan is het wel de moeite waard. Maar wil je resultaat, dan zul je je daar ook voor in moeten zetten :)

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:45

Hallo,
zijn er nog mensen die nog steeds personal body plan volgen? Ik heb me opgegeven voor de start van 4 april. Ben heeel benieuwd en heb er veel zin in.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:49

Ikke :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:14

Zijn er mensen die overwegen te starten per 1 mei of 1 juni? Ik twijfel nog. Hoe gaat het met orion en luxor?

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:35

He wat leuk dat je erover nadenkt. ik heb echt wel een jaar ermee in mijn hoofd gezeten, maar uiteindelijk toch mezelf een schop gegeven, want ik vind alle nieuwe dingen eng. bang dat ik er niet meteen goed in ben (kan natuurlijk niet....). Maar ben nu 2 weken bezig en het is leuk en intensief. Vooral in het begin is het nog erg zoeken hoe je het doet met eten inplannen en wat je dan gaat eten. heb pas 1 echte vreetbui gehad........maar is ook volgende keer als die komt goed te tackelen (goed eten inplannen). Het trainen valt mij niet zwaar, want ik sportte al veel, dus was wel wat gewend. gedrag is voor mij niet heel vreemd, want ben zelf psycholoog en coach, maar ze helpen mij zeker ook nog, de lessen. je moet er echt actief mee aan de slag en je eigen plan maken. Ik heb ook wel een leuke coach, die goed bij mij past (niet te veel ermee bemoeien, mij ook dingen zelf uit laten zoeken, maar ook niet helemaal afstandelijk). hoor van sommige mensen dat sommige coaches nauwelijks iets van zich laten horen. Of je nou perse wil afvallen of niet, je leert zowiezo veel van jezelf, dus daar alleen is het al super voor.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:47

Ja ik heb dat dus ook....bang dat het mis gaat....bang dat ik het gevoel heb dat ik verantwoording moet afleggen en nog een hoop van die redenen hahaha. Ik ben veel afgevallen en nu iets aangekomen omdat ik van ene uiterste naar andere ga. Heb twee weken VRETEN VRETEN (non stop) achter de rug en daardoor schade opgelopen. Ik plan nu sinds een paar dagen 1400 kcal in met hoog in eiwit. Het gaat nu goed. Ik ken mezelf ik ben van uitersten, alles of niks...

Hoe weten ze welke coach bij je past of kiezen ze gewoon maar iemand? Wie heb jij?

Ik train nu ook al 4x pw. En ben ook al maanden er naar aan het kijken... :+

Welke macro's heb jij meegekregen? Ik ben gewoon nieuwsgierig maar overal schieten de blogs over kijk naar jezelf uit de grond maar ik vind dat altijd interessant. Hahaha.

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:04

Ehm ik heb Charlotte als coach. Ik weet niet precies hoe ze de coaches bij de personen kiezen. Je moet van tevoren een vragenlijst invullen met hoe je lichaams postuur is, je maten, je moet aangeven hoeveel je al sport en hoeveel je van sporten weet en van eten. Ook een stuk persoonlijkheid wordt uitgevraagd. Ze kiezen iig niet zomaar iemand, weet ik.
Ik heb macros (bij lengte van 160 cm en 63 kg begingewicht):
op trainingsdagen heb ik 1488 kcal, 130 gr eiwitten, 150 gr koolhydraten, 40 gr vetten.
Op niet-trainingsdagen heb ik 1388 kcal, 130 gr eiwitten, 130 gr koolhydraten en 40 gr vetten.
Ik moet ook zoń 2,5 tot 3 liter water/vocht per dag drinken. Daarnaast moet je een aantal supplementen nemen, zoals visolie omega 3 en algemeen vitaminen pillen.
Je krijgt voor het eten een lijst met aanbevolen producten (hoeft niet alles, mag wel). En een hele rij recepten die lekker zijn als inspiratie.

dat van het ene uiterste in het andere schieten had ik ook hiervoor. Ik hoop dat ik nu door echt voor een langere tijd gecoached te worden, een balans kan vinden wat werkt voor mij.

Als je voelt en vindt dat je er klaar voor bent om het te doen, komt dat vanzelf. dat had ik ook. ik heb nu echt het besef dat ik het helemaal zelf moet doen (met wat hulp), maar dat ik zelf moet gaan uitzoeken wat voor mij werkt en wat bij mij past.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:12

Ja die vragenlijsten heb ik al ingevuld....maar nog niet afgerond.
Leuk ik heb dezelfde lengte/gewicht zo'n beetje ennnnnn ik eet nu dus zelf al rond de macro's die jij hebt gekregen. Dus dat is voor mezelf wel een kleine bevestiging dat ik toch wel iets weet hahaha.

Alleen die vetten.....daar kom ik niet aan en ik heb besloten daar niet obsessief in te worden. Want dan moet ik veel pindakaas gaan eten om de vetten aan te vullen maar die trekken je kcal bron leeg waardoor je weer veel minder volume kan eten... Hoe doe jij dat?

Ik neem nu al:
omega 3
CLA
L-carnitine
Multivitamine
VItamine D
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 17-04-16 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:12

Oh en ik kijk de komende weken even hoe het gaat hoe mijn lijf op mijn macro's reageert en dan besluit ik of ik het wel of niet doe voor team Juni.

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:07

ehm beetje zoeken, ik eet veel magere kwark, eiwit poeders, kip en mager vlees. Ik kom wel makkelijk aan die vetten elke keer door iets van brood en crackers te eten, vlees waar wat vet in zit, of soms paar noten, smart bar eet ik van Body en fit, zit wat vet in, huttenkase eet ik, eieren (in eigeel zit vet). al die kleine dingen tellen samen vaak wel op tot 30 of 40 gr vetten. In het begin zat ik er vaak overheen, maar tis even zoeken naar de juiste dingen. Ik denk niet dat je helemaal vetloos moet eten en dan ineens alleen maar pindakaas eten om aan je vetten te komen. denk dat je beter producten kunt kiezen die ook iets van koolhydraten erbij hebben of eiwitten. en zo een beetje bij elkaar sprokkelen. het koken in olijfolie/kokosolie wil ik ook nog wel es doen als ik vetten tekort komt. als ik ze al teveel heb, kook ik met kcal loze cooking spray (body en fit). alle kleine beetje tellen he.....

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:45

Voor een coach zou ik het in iedergeval niet doen. Voor de trainingsschema's wel. Ik zit nu in mijn 2e halfjaar en ik ben zonder coach verder gegaan. Ik doe het dus eigenlijk nog puur om de trainingsschema's. Heb nog wel alle gedragslessen en kan mijn eten ook wel invoeren, maar daar maak ik eigenlijk geen gebruik meer van.

Coach vond ik heel erg tegenvallen. Meerdere mensen uit mijn sportschool en omgeving die ook PBP doen zijn het daar mee eens.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:03

Nou ja met mager eten kom je niet aan die vetten. Ik bak in PAM spray dan zou ik in iets moeten bakken om aan die vetten te komen maar ik vind het ook zonde van mijn kcal omdat die van vetten eenmaal hard aantikken 1 gram vet is 9 kcal en 1 gram eiwit/khd is 4 kcal. Dus je kan maar weinig eten voor veel kcal.

Wat ik nu regelmatig eet:

Ontbijt:
225 gram Skyr naturel
125 gram frambozen
2 wasa crackers volkoren
4 plakjes kipfilet

Lunch zelfde als ontbijt

Avondeten: 200 gram aardappels + biefstuk/kip/varkenshaas + 200 gram groente + lepel frietsaus voor de lekker en de vetten

Avondtoetje: 225 gram skyr framboos

Dan hou ik nog een beetje ruimt over voor iets anders. Mocht ik een schnitzel of ergens een banaan eten dan zijn die overige kcal vaak wel opgevuld.

Ik zit nu steeds rond de 20 gram vet.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:35

Maar dan blijf ik erbij: Is het het geld echt waard? Ik heb hierboven alles eens doorgelezen, Instagram qua ervaringen gelezen en wat andere websites qua ervaringen gelezen maar ik twijfel toch echt wel over die homp geld die je neer smijt. Ik ben fulltime student, werk 2 diensten per week in de horeca dus heb ook geen bakken met geld en 't gaat mij niet direct om tientallen kilo's afvallen, maar zo'n sportschema zal PBP heus niet 'alleen maar' kunnen opstellen. Er zullen vast wel goedkopere optie's zijn? Waarom dan alsnog dit kiezen vraag ik me nu nog steeds een beetje af :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:53

Ja die vraag stel ik mezelf ook als de coaching niet echt je van het is. Daarom heb ik het nog steeds niet gedaan. Ik heb nu een 'coach' die mijn schema's maakt voor 120 euro per jaar incl voeding als ik dat wil. Ik kan bij haar 1x in de zoveel tijd gaan trainen en vetmeting doen. Ze woont dan wel een uur van mij vandaan.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:20

Zonnetje81 schreef:
Ja die vraag stel ik mezelf ook als de coaching niet echt je van het is. Daarom heb ik het nog steeds niet gedaan. Ik heb nu een 'coach' die mijn schema's maakt voor 120 euro per jaar incl voeding als ik dat wil. Ik kan bij haar 1x in de zoveel tijd gaan trainen en vetmeting doen. Ze woont dan wel een uur van mij vandaan.

Dan zou ik dat aanhouden. Vind het geld voor de coach niet waard. Ik betaal nu veel en veel minder omdat ik zonder coach het 2e half jaar verder ben gegaan, en dat vind ik 't wel waard.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:20

Ik snap dat dit niet de bedoeling is, maar ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar een trainingsschema (om een indicatie te geven wat ze dan zoal aanraden). Het hoeft niet een compleet schema te zijn oid maar zou iemand eens iets kunnen sturen via PB?

Ik zit momenteel op 65 kilo (1.78) en wil weer wat strakker gaan trainen, maar ik vind 80 euro per maand wel echt heel veel inclusief mijn sportschoolkosten. Daarbij vind ik het wel belangrijk dat de coaching gewoon 'goed' is dus ik vraag me dan inderdaad af of het in zoverre zin heeft. Ik heb weinig zin om elke calorie te tellen die ik eet, al let ik wel op mijn voeding in general (vetten, groente, fruit, etc).

Als ik de resultaten zie zal PBP zeker effect hebben, maar in the core betwijfel ik heel erg of het ook voor mij inderdaad zin heeft en ik niet beter zoals Zonnetje een personal trainer kan vinden :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:25

Bij PBP moet je wel kcal tellen want je werkt met macro's die je krijgt dus zal dat bij moeten houden. Voeding is essentieel in aankomen/afvallen/spieren kweken.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:27

Courses schreef:
Maar dan blijf ik erbij: Is het het geld echt waard? Ik heb hierboven alles eens doorgelezen, Instagram qua ervaringen gelezen en wat andere websites qua ervaringen gelezen maar ik twijfel toch echt wel over die homp geld die je neer smijt. Ik ben fulltime student, werk 2 diensten per week in de horeca dus heb ook geen bakken met geld en 't gaat mij niet direct om tientallen kilo's afvallen, maar zo'n sportschema zal PBP heus niet 'alleen maar' kunnen opstellen. Er zullen vast wel goedkopere optie's zijn? Waarom dan alsnog dit kiezen vraag ik me nu nog steeds een beetje af :+

Omdat het 1 van de 100 wegen naar Rome is?
Iedereen moet dat voor zichzelf bepalen. Net als dat jij voor jezelf moet gaan bepalen of dat je 't gaat doen of een andere optie kiest. Je kan zeker op 200 andere manieren eenzelfde resultaat behalen. Je moet 't namelijk zelf gaan doen, zij doen het niet voor je.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 17:40

Nee alleen de methode kan je helpen door kaders en als handvat en er zijn gedragslessen.