Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:11

hehe! Eindelijk eens meer mensen die gaan inzien dat een smalle omvang en een grote letter niet twee watermeloenen zijn... dat werd tijd!!

Deze voorbeelden vind ik trouwens ook erg mooi van de site: beide DD. (plaatje kopieren lukt niet)
http://www.venusianglow.com/2008/04/bra-matrix.html

Ik heb kwa bandomvang ongeveer 72/73 cm, en droeg daarom altijd 70. Maar vond dat zelf alsnog wel wat wijd... volgens deze methode moet ik dan 65 hebben, dat kan ik me goed voorstellen en aangezien ik toch nieuwe bh's nodig heb ga ik dat ook zeker proberen!
Draag nu 70G (op z'n strakst vind ik 'm nog te los eigenlijk), volgens deze berekeningen zou het dan 65k moeten zijn, dat wordt 'm niet denk ik, maar die 65 omvang zal zeker fijner zijn. Maar eens op zoek dan... m'n huidige zijn echt zwaar versleten maar ik durfde me niet aan een zoektocht naar nieuwe wagen (toen ze nog kleiner waren had ik met 70E altijd marlies dekkers en die waren zooooooooo fijn...)

Meer mensen hier met 72/73 onder en 97 boven?

Cheese

Re: Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:46

Zojuist een 75c gekocht ipv 75b! Was 1 model dat lekker zat. Bij anderen was 70c te klein en 70d was er niet.

Morgen langs de livera en hunkemuller :D Thanks TS!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:33

Ik heb een 70C gepast bij de Primark en die was zowaar te klein? Ik helemaal verbaasd :') Maar ze hadden geen 70D.. dat bestaat daar niet helaas

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:52

Sting schreef:
Voor de noorderlingen met 'rare' maten: er zit tegenover de HEMA/naast de oude Sting, op de plek van Skooter een lingerieoutlet met ook echt gróte maten! Anders even vragen ;). Heb speciaal voor dit topic gevraagd en ze hebben ook 65 D (hangt tussen de 70D omdat het er niet zoveel zijn). Ook voor 10 euro, maar ook wat luxere en merkspullen. Dus wel de moeite waard.

Ze gaan t/m G zag ik vandaag toen ik er was.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:53

Nou, mijn Zalando pakketje is aangekomen... Ik had voordien 75B, moest volgens de metingen een 60C of 60D hebben. Ik heb een 65C besteld (door gebrek aan 60C :P ), en het past gewoon super!!
Het spant wel een beetje, maar helemaal niet storend. Ik ben het niet gewoon dat een BH zo stevig vast zit, ik kon zoals op het filmpje mijn bh-band makkelijk 10cm uitrekken.
Maar een 60C had mij dus qua omtrek zeker weten niet gepast hoor... Maar mss had ik gewoon fout gemeten :P

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:23

Ilsemarie schreef:
Sting schreef:
Voor de noorderlingen met 'rare' maten: er zit tegenover de HEMA/naast de oude Sting, op de plek van Skooter een lingerieoutlet met ook echt gróte maten! Anders even vragen ;). Heb speciaal voor dit topic gevraagd en ze hebben ook 65 D (hangt tussen de 70D omdat het er niet zoveel zijn). Ook voor 10 euro, maar ook wat luxere en merkspullen. Dus wel de moeite waard.

Ze gaan t/m G zag ik vandaag toen ik er was.

Welke stad? Groningen denk ik als ik de omschrijving qua winkels lees ? ;)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:34

ja klopt

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:10

Het is echt irritant, sinds ik dit filmpje gekeken heb heb ik pas door hoe onaangenaam mijn BH's eigenlijk zitten.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:16

Ik heb 75D gekocht ipv 80B en hij zit goed.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:57

Nayan schreef:
Het is echt irritant, sinds ik dit filmpje gekeken heb heb ik pas door hoe onaangenaam mijn BH's eigenlijk zitten.

Dat had ik ook :P En zeker nu ik vandaag een goede heb gekocht ga ik morgen weer te shoppen.
Ik flikker al mijn oude bh's de deur uit en investeer in de goede maat/pasvorm :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 01:30

Nayan schreef:

Dat had ik dus ook :') bandjes die van schouders zakken, fel rode afdruk van de BH... ondanks dat ik nu een omtrek kleiner heb, zitten de bandjes niet meer zo in mijn vel gedrukt. + geen afzakkende bandjes meer :D en toch blijf ik altijd blij als 'ie na een dag uit mag maar dat zal nooit veranderen denk ik :D ik gooi ook mijn oude bh's weg. Gelukkig allemaal redelijk oude en goedkope.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 05:00

xSCWx schreef:
Nayan schreef:

Dat had ik dus ook :') bandjes die van schouders zakken, fel rode afdruk van de BH... ondanks dat ik nu een omtrek kleiner heb, zitten de bandjes niet meer zo in mijn vel gedrukt. + geen afzakkende bandjes meer :D en toch blijf ik altijd blij als 'ie na een dag uit mag maar dat zal nooit veranderen denk ik :D ik gooi ook mijn oude bh's weg. Gelukkig allemaal redelijk oude en goedkope.

Hier net zo, ik ga me de komende dagen ook maar eens goed laten informeren, al jaren last van het niet kunnen vinden van fijne beha's en rugklachten hierdoor... *\o/*

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 08:31

Ook oudere BH's kunnen naar de kringloop/humanitas etc hoor dames ;). Wie weet is er in een ontwikkelingsland of iemand uit de bijstand minder kieskeurig :).

Neemt niet weg dat ik ook van plan ben nieuwe te halen hoor :P.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:26

Goed idee Sting, heb dat inderdaad met oude kleding wel gedaan maar kwam nu met mijn bh's even niet in me op :D

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:57

@Sting ja ik doe ze wel in de kledingbak. Textiel die niet meer draagbaar is kan bovendien ook gerecycled worden.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:08

Heb zelf zeer recent nog vijf nieuwe BH's aangeschaft dus dat is wel enorm balen. Maar goed mijn portemonnee zal ook niet blij zijn met in één keer drie (vind ik toch wel 't minimum qua nog op tijd kunnen wassen enz) aanschaffen dus zal binnenkort eens passen en evt. geleidelijk naar nieuwe maat wisselen. :-)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:14

Vandaag eindelijk kunnen passen en ik ben van 80E naar 70H of 75G gegaan afhankelijk van het merk en model.
Heb bij de V&D een Triumph kunnen scoren voor 15 euro afgeprijst van 45 euro, dat was weer flinke mazzel.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:19

Ik herinnerde me na mijn vorige bericht dati k liefst nog niet dood gevonden wordt in een kledingwinkel, laat staan dat ik er uitgebreid ga passen, dus ik heb maar twee BH's in 65D besteld via Zalando. Is 't niks dan kan 't mooi weer gratis terug :D ben echt heel benieuwd!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:41

Nayan schreef:
Ik herinnerde me na mijn vorige bericht dati k liefst nog niet dood gevonden wordt in een kledingwinkel, laat staan dat ik er uitgebreid ga passen, dus ik heb maar twee BH's in 65D besteld via Zalando. Is 't niks dan kan 't mooi weer gratis terug :D ben echt heel benieuwd!

High five ik dus ook haha!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:43

Inmiddels heb ik nu 3 bh's die goed zitten :D
Vandaag nog een 70c en 70d gekocht.
Blijft dus alsnog wel passen maar het zit zoooooveel lekkerder dan 75 b :)

Eigenlijk zouden alle moeders dit topic verplicht moeten lezen zodat ze later weer aan hun dochters
uit kunnen leggen wat precies past, en zij dit weer door kunnen geven etc....
Weg met de flut-bh's die eigenlijk voor geen meter passen! :')

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:26

Eigenlijk zouden de bh fabrikanten de bh's moeten aanpassen. Want als je het op deze manier meet en bekijkt: wie heeft er dan nog een AA of A cup? :D
Ik heb nu een 80E ipv 85B( en zit prachtig, maar de bh zelf is wat stug... Had dus minder snel moeten besluiten om hem te kopen)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:22

Oh dit moet ik denk ik ook eens gaan proberen van het weekend :j
Moet eerst even meten dan. Ben heel benieuwd wat het dan gaat worden.
Ik draag nu meestal 80B en ik heb net op het werk even op de wc gevoeld en ik kan idd de band achter een heel druk uittrekken.

Ik denk ook dat het gewoon veel mooier en steviger staat :j

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:04

Nou ik heb mezelf opgemeten:
Bovenwijdte: 87 cm = 34 inch
Onderwijdte: 71cm = 28 inch

Ik draag nu 70A, maar volgens http://brasizecalculator.eu/ zou ik 65F moeten dragen. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:18

Vraag me ook echt af hoe je dat in godsnaam in een bh'tje 70A gestopt krijgt. :=

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:19

Ik ook, haha!