Ik vind kokosboter wel echt heel typisch ruiken in haar wordt ook erg vet, dus als je droog en pluizig haar hebt is het handig maar maakt haar te zwaar voor volume.
haha! ja van de bosmaaier wordt ik gek van het lawaai. Ik hoop dat ik het volhoudt!
vuurneon
Geplaatst: 13-05-15 21:56
Zeis heb ik ook nooit onder de knie gekregen kreeg die slag niet te pakken. Ook later weer geprobeerd, hulp erbij en nee... Hopeloos haha. Bosmaaier dus op het land Thuis gaat alles wel met de hand, maar land is te groot.
Leuk! Ik ben bij de paarden bezig alle zuring weg te knippen, de grote stukken doe ik met de zeis, alleen groeit dat best snel terug helaas. Bijna 1 hectare met best veel zuring, dus ik heb hierna ook een goede conditie denk ik, haha. Doe het met een uurtje per keer. En dan hopen dat het volgend jaar niet te veel terug komt
Diane je kan kalk strooien op de zuringstoppels, houden ze niet van.
Haha, Freya dan weetje dat je veel spieren hebt en ze hun werk gedaan hebben
Ik ga vanmiddag weer boterbloem uittrekken. Daar heb ik veel van staan in het land Nadeel, ik mag het land niet bekalken/bemesten van de eigenaar. Dus dat spul groeit weelderig
Aikon: Niet heel bloemvriendelijk; maar ik heb gisteren geleerd dat ze heel makkelijk in de fik gaan. Tenminste, de witte pluisbolletjes. Even lucifer/aansteker eronder en alle zaadjes branden netjes op. Scheelt weer voor volgend jaar .
Dank voor de tip aikon! Heb in 't najaar wel kalk gestrooid, maar op die stoppels zelf kan ik ook wel es proberen. Hier ook boterbloemen. Paar weken was het geel van de paardenbloemen, nu van de boterbloemen. Die gaan dus samen met de zuring eraf.
Anoniem
Geplaatst: 01-06-15 13:04
Al een tijdje stil hier
Voor degene die interesse hadden in zelfgemaakte tandpasta... ik heb het recept van Green Evelien gebruikt met kokosolie, baking soda en pepermunt olie. Het werkt als een tierelier. Mond voelt echt super fris aan. Het enige wat wel wat naar is is dat het een super zoute smaak heeft. Als je je tong even na poetst met de achterkant van je tandenborstel met water dan ben je daar echter zo vanaf.
Heb alles even goed uitgerekend en ben zeker ruim 50% goedkoper uit dan wanneer ik de goedkoopste tube tandpasta zou kopen van de AH, daarnaast scheelt het natuurlijk ook weer in het afval en de schadelijke stoffen.
Verder heb ik mijn nieuwe verkering kunnen overtuigen en zijn we beiden zeer bewust aan het leven. Boodschappen houden we nu bij in een excel bestand evenals GWL. Ook vangen we het douchewater op in een speciekuip waar we vervolgens de wc mee doortrekken. Laatst hadden we op 1 dag daardoor al ruim 40 liter water bespaart.
Mijn moestuintjes zijn helaas volledig mislukt dus dit jaar nog even niet. Mochten we gaan verhuizen naar iets met een tuin gaan we daar een fatsoenlijk moestuintje aanleggen.
Ik ben nog goedkoper uit gebruik alleen een beetje zout. Tandarts vroeg al waar ik nu mee poetste omdat mijn gebit er beter uit zag dan vorig jaar, ik nou gewoon met natriumchloride Had helaas wel weer 2 gaatjes Eentje onder een vulling
Wat goed dat je je liefde zo ver hebt gekregen, valt niet altijd mee
Qua tuin is het hier een zooitje Heb geen tijd er voor (wegens uitzoeken en inpakken van mijn zooi en huizen jacht) en moet binnen kort toch weg en alles word gesloopt, dus heb er geen zin meer in.
Hoop op mijn nieuwe stek straks nog wel wat te kunnen verbouwen, en misschien volgend jaar mijn vee stapel uitbreiden voor melk/wol/vlees en eieren.
Wij willen toch meer een eet tuin maken. Ondertussen aparte kasje staan voor opkweek, al staat er nu alleen even plukselderij voor de kippen. De rest is al in de tuin gezet. 4 tomatenplanten, meerdere aardbeien planten (eerste hemels aardbei al gehad!) die veel vruchten dragen, sla (ook voor de dieren, vind aan die pluksla zelf niets aan), frambozenstruiken groeien goed en zijn sinds vorig jaar uitgebreid, 1 perenboom zou dit jaar vruchten geven maar helaas zat er luis in dus de vruchten zijn nu al verloren gegaan en sinds dit weekend nog 2 klein blijvende fruitbomen erbij; Elstar en peer. Wil op 1 stuk nog heel graag bramen struiken hebben
Gewoon keuken zout, maar wel een heel klein beetje. Met mooi resultaat. (afgaande op de tandarts ) Voor koken gebruik ik keltisch zeezout, is mij een beetje te duur om daar tanden mee te poetsen.
Weet iemand een goede natuurvriendelijke dag/nachtcreme voor 30 + ? Ik heb nu eentje van dr organic gekocht, maar super klein potje voor teveel geld. Wat is nou hetgene wat huidveroudering tegengaat?
De eerste frambozen van dit jaar al geplukt! Heerlijk
Anoniem
Geplaatst: 08-07-15 23:30
Oh heerlijk vuurneon!
Ik heb eindelijk aardbeienplantjes staan en een stel aardappels geplant. Erg laat, I know... maar ach, we zien wel
Ik vroeg me af, zijn er hier mensen die een (woningbouw) huurwoning hebben en hier aanpassingen aan hebben gedaan zoals zonnepanelen, isolatie etc.? Werd hier moeilijk over gedaan?
En kippen in de tuin houden? Klagende buren of boze verhuurder?
Groenharker
Geplaatst: 15-07-15 18:57
Met al dat rare weer (warm-koud-regenteveel-regenteweinig) ligt mijn moestuin er helaas maar wat verpietert bij dit jaar.. erg jammer eigenlijk want er staan/stonden lekkere dingetjes in! Maar ach, gelukkig ben ik er niet helemaal van afhankelijk; was alleen wel leuker geweest als mijn kruiden het wel gered hadden..
Ik kom net terug uit Portugal, waar ik heb gewerkt met workaway, erg leuk om te doen en een supergoedkope manier van reizen. Ik heb echt super veel inspiratie opgedaan voor zelfvoorzienend leven. Zonnepanelen, spiralen van buizen voor warm water, water uit de bron etc. Een land met veel zon is in die zin wel geweldig!
Magrathea
Geplaatst: 09-08-15 16:38
Wie van jullie werkte er ook alweer bij Opgeweckt? (Of was dat niet hier? ) Want de Groene Meisjes komen binnenkort bij jullie langs (Voor degenen die dat niet kennen: is een leuke blog over allerlei kanten van "groen leven", en de meisjes hebben een leuke schrijfstijl. www.degroenemeisjes.nl )