De grootste stap in mijn leven ooit,1 jaar in kliniek. Help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annick75

Re: De grootste stap in mijn leven ooit,1 jaar in kliniek. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:44

Heerlijk lekker thuis voor het weekend en een lekker bad is een goed manier om het zweet en de spanning van het bloedprikken weg te spelen. Fijn dat die lieve assistente bij je bleef zitten en gewoon rustig met je is blijven praten en dat jullie het toen met succes nog eens geprobeerd hebben. En nog fijner dat het ook is meegevallen. Wellicht dat het dan een volgende keer een klein beetje minder stressvol is.

Geniet dubbel en dwars van je weekend!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:55

Goed bezig, je komt er wel! +:)+

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:28

Jeetje meid, veel gebeurd in een week tijd. Van je ouders kan ik wel snappen dat je zo reageerde. Is natuurlijk ook een schok voor je.
Betreft het ontkennen van je vaders kant. Ik zie het wel vaker gebeuren. Het liefst zien ze dat hun kind niks heeft en daar gaan sommuge ouders nogal raar mee om als blijkt dat er wel iets is. Maar zoals ik begrijp erkent je vader het nu wel??

Ik volg je topic vanaf dat ik hem tegen kwam en ik blijf vinden wat ik al zei! Je bent een topper waar velen een voorbeeld aan mogen nemen. Je staat erg sterk in je schoenen en je knalt voor je toekomst!

Een huilbui is goed, gooi die sluizen open, want het helpt dingen verwerken. Ik heb ook regelmatig huilbuien. Gewoon omdat ik moeilijk dingen kan verwerken door eigen problematiek. Dan is er bijvoorbeeld iets op tv of een bepaald liedje wat die sluis triggert en dan komt er een huilbui.
Dat lucht op.

Fijn ook dat je met medecliënten kunt praten.

Lieve meid, weet dat mijn pb altijd voor je open staat als je iets kwijt moet. Desnoods geef ik je mijn mailadres dat je mij daarop kan bereiken!

Ga zo door topper!
Dikke knuff

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:34

Ts wat doe je het fantastisch! Nu lekker genieten van je weekendje en ik duim voor je dat volgende week net zo goed of zelfs beter gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:53

In het begin komt er veel op je af, komt er veel boven drijven en zal het heftig zijn. Ik zal ook niet zeggen dat het allemaal wel mee gaat vallen, want soms is dat gewoon niet zo, het is loodzwaar. Maar het is zeker de moeite waard, want als dit voorbij is kun je gaan leven, gaan genieten.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:50

Ik hoop dat je nu even heerlijk kunt genieten van je weekend en dat je er komende week weer volop tegenaan kunt.

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 18:56

Dank jullie wel! Ik had verwacht dat het weekend mij juist heerlijk af ging en ik er volop van zou kunnen genieten, maar helaas is het iets anders verlopen. Erg veel paniek/huilbuien. Ben er nog lang niet.. Maar goed, daarom ga ik ook heen..

Heeft iemand hier misschien verstand van uitkeringen ook? Ik heb op 31 december er een aangevraagd (Wajong) maar ik hoor van verschillende mensen dat het niet meer mogelijk is om te krijgen, behalve als je voor altijd arbeidsongeschikt blijft? Zal maandag ook wel even bellen... Hou er echt niet van om zomaar een uitkering te vragen maar continue stressen over geldzorgen is ook niet erg fijn om er nog bij te hebben. :(

Hoop dat jullie wel lekker kunnen genieten van het weekend.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:57

Het weekend is nog niet voorbij. Misschien nu een beetje onwennig om een paar dagen thuis te zitten. Daar wordt je met therapieën wat bezig gehouden. Heb je ook hobbies of andere dingen die jou wat vrolijker kan maken?

Virtuele knuffel

Over wajong weet ik helaas niks. Hoop dat iemand anders hier in dit topic er iets van afweet.
Laatst bijgewerkt door Briiet op 21-02-15 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:00

Geniet nog van je weekend! , dikke knuf :+:

Nee ik heb al sinds 2010 een wajong , ik zou niet weten hoe dat tegenwoordig geregeld is.. Is er geen begeleider waar je dat mee bespreken kan?

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 19:08

De begeleiders zijn ook een beetje radeloos.. het verandert zo vaak! Fijn dat jij er wel een hebt Rebecca, scheelt ook een hoop zorgen voor jou denk ik.

Bedankt Hylkje, misschien is het inderdaad het terug zijn in de realiteit. Ik heb vanmiddag al wat gedanst thuis, was wel even fijn. Verder zou ik dol graag weer paardrijden maar daar heb ik het geld nu echt niet voor helaas. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:14

Vervelend joh , dan zou ik idd even een belletje naar het UWV doen. Ik vind persoonlijk bellen heel vervelend dus ik ga van de zenuwen grinniken etc ben altijd blij dat ik aan deze kant van de lijn zit moet ongetwijfeld een rare bedoening zijn :')

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:55

*\o/* je hebt bloed geprikt !!!!!!!!!!!!!! *\o/* super gedaan !!!!
en je eerste week ook al door , gaat gewoon helemaal top !
jij komt er wel ! :):) +:)+ +:)+
en paardrijden , miss een bokker in de buurt waar je zo af en toe kan rijden ?
enne , over 51 weken lekker Y)(^) !! +:)+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:08

Je valt nu even in een soort gat, maar dat hoort straks gewoon bij je routine en dan zal het je ook steeds gemakkelijker af gaan.

Je had toch een baantje?
Kun je dat niet terug oppakken, desnoods één dag van het weekend?
Niet vanwege de centen, maar zodat je toch lekker met paarden bezig kunt zijn?

Of inderdaad een bokker in de buurt zoeken!
Weet zeker dat je welkom bent, hier in elk geval wel!

Met je uitkering kan ik je niet helpen, daar heb ik totaal geen kaas van gegeten, sorry -O-

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:40

Super dat je hebt bloedgeprikt *\o/* *\o/* *\o/* rare bloedprikmevrouw, beetje meer geduld is wel op zn plaats.
Wees supertrots op jezelf! Je hebt t toch maar mooi even gedaan! *\o/*

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:45

Top dat je bloed heb geprikt vindt het zelf ook heel eng dus weet wat je denkt,

Zet hem op ts je kunt het wel! :(:)

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:01

Heartstriked schreef:
Heeft iemand hier misschien verstand van uitkeringen ook? Ik heb op 31 december er een aangevraagd (Wajong) maar ik hoor van verschillende mensen dat het niet meer mogelijk is om te krijgen, behalve als je voor altijd arbeidsongeschikt blijft? Zal maandag ook wel even bellen... Hou er echt niet van om zomaar een uitkering te vragen maar continue stressen over geldzorgen is ook niet erg fijn om er nog bij te hebben. :(

Hoop dat jullie wel lekker kunnen genieten van het weekend.

Ik heb er niet echt verstand van, maar mijn vriend heeft/had ook een wajong uitkering en hij is niet arbeidsongeschikt. Ik zou gewoon eventjes bellen, meestal gaan ze erg netjes met je om :)
Ik snap dat een uitkering vragen niet fijn is, maar het zal wel een hele hoop schelen.. en geldzorgen zijn al helemaal niet fijn!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 01:11

Ik weet niet welke omgeving he woont. Bij mij mag je komen rijden hoor

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:36

Wat goed van het bloedprikken! *\o/*

Hoe is je weekend thuis verder tot nu toe? Kan me goed voorstellen dat het een beetje onwennig is, de rest van de week wordt je bezig gehouden en dan ineens niet...

Weet niet of het in de buurt is voor je, maar hier ben je ook altijd welkom als je een keertje wil rijden! :)

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:13

Paarden zijn ontspanning! Weet niet waar je bent welkom hoor om te rijden en lekker te knuffelen met die van mij :)
Dansen is ook lekker ontspannend! Is wandelen geen optie voor je? Lekker rondje door de polder/bos als je die in de buurt hebt. Hond mee (als je die hebt of mag lenen?)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:36

Beetje kunnen slapen vannacht?

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 23:30

Hey lieve mensen,

Ik reageer even op mijn mobiel want de tablet werkt niet meer mee. Korte update, voel me rot. Heb vandaag de fiets meegenomen dus ik ga er alles aan doen om van de week even te mogen fietsen naar de manege hier (manege Marcroix). Knuffelen en poetsen zal me al goed doen..

Vandaag ook bericht gekregen dat ik geen Wajong krijg. Helaas, dat wordt echt heel erg lastig dit jaar. Maakt me extra verdrietig en weegt echt zwaar als last. In het weekend een baantje doen is niet te doen, je bent dan echt op en ook emotioneel gezien is het niet fijn om huilend of woedend op werk te zitten..

Heb vannacht erg goed geslapen en voelde me eindelijk uitgerust vanochtend maar had gisteren een woedeaanval en weinig controle over mezelf, moordneigingen zelfs naar alles en iedereen. Gelukkig op tijd kunnen kalmeren maar dat was onwijs heftig.

Nu terug in mijn klinische bedje. Positief denken is erg lastig maar probeer het. Fijne avond mensen en slaap lekker. Heb erg veel aan jullie berichten en ze troosten me zeer zeker!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:25

Hoop dat je ondanks alles toch lekker slaapt vannacht, meid, en laat je niet ontmoedigen, hoort er allemaal bij !

Zou fijn zijn als je doordeweeks bij de manege terecht kan of anders misschien toch een bokker in de buurt zoeken?
Ook voor het weekend zou dat wellicht een oplossing kunnen zijn?
Al is het inderdaad maar om even te knuffelen en te poetsen en het zo vertrouwde paardenluchtje op te snuiven <3

Zou je bij je oude baantje ook niet gewoon langs mogen komen?
Ze zullen er toch ook wel begrip voor hebben dat je tijdelijk niet kunt werken?

Wel jammer dat je geen recht hebt op een uitkering, hoe moet je dan rondkomen?
Veel onkosten zul je nu niet hebben, maar een zakcentje is natuurlijk altijd fijn om eens een boodschapje te kunnen doen of om wat voor op je kamertje te kopen, of gewoon eens een enorme reep troostchocola :(:)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:27

Even een knuffel vanaf hier. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 01:15

Even een dikke vette knuffel :(:) :+:

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:27

Goedemorgen, hoop dat je vannacht wat hebt kunnen slapen.
Na een best heftig weekend.
Net als wat Shirley zegt, het hoort er helaas allemaal bij. Je moet zo denken je komt hier weer sterker uit. Balen van je wajong uitkering.

Hele dikke knuffel.