Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wendyenbram schreef:http://www.martindemunck.nl/diensten/ho ... profylaxe/
Hier staat duidelijk uitgelegd wat het is en hoe het werkt.
Lara_ schreef:Die 5% was een voorbeeld. Omdat Sizzle het had over "de meeste zuigelingen" en dus geen percentage.
Sizzle schreef:Maar dan snap je het principe niet. Van de DRAGERS is 70% MenB drager. Waarom zou je tegen MenC beschermen als je MenB drager bent. dat is niet logisch.
Sizzle schreef:Bronnen linken op mijn foon gaat niet, dan crashed hij. Kan bijna niets openen met plaatjes etc. Kan hij niet meer aanMisschien morgen in dat geval op mijn laptop.
Ik geloof dat men het principe van verschuiven niet begrijpt.
Je gaat dan inderdaad niet meer dood aan C maar dan aan een ander die zijn plek ingenomen heeft. Dan zijn halve maatregelen soms slechter dan geen maatregel.
Zie ook de kinkhoest variant die juist de gevaccineerden treft.
Shadow0 schreef:Lara_ schreef:Die 5% was een voorbeeld. Omdat Sizzle het had over "de meeste zuigelingen" en dus geen percentage.
Ten eerste, Sizzle had het over dragers, jij maakt daar overleden kinderen van.Sizzle schreef:Maar dan snap je het principe niet. Van de DRAGERS is 70% MenB drager. Waarom zou je tegen MenC beschermen als je MenB drager bent. dat is niet logisch.
Maar mijn reactie was bovendien nadrukkelijk op wat jij schreef: "Maar als we niks doen weten we zeker dat het niet werkt."
Als een bepaalde infectie heel zeldzaam is, dan kan dat een aanvaardbare strategie zijn. Zeker als je niet weet of wat je gaat doen de zaken erger of minder erg maakt, kan het heel verstandig zijn om niets te doen. En laten we wel wezen: als alle kinderen die je redt van MenC prompt alsnog doodgaan aan MenB, dan heb je niet zoveel gewonnen, wel? Dan moet je het niet doen.
pmarena schreef:Ach, ik vind het onlogisch klinken dat homeopathie zou kunnen werken, maar ben niet zo arrogant om het uit te sluiten op de basis dat ik het me niet voor kan stellen dat het kan werken. Vind het toch frappant dat je wel heel veel goede ervaringen er mee hoort waarvan het eigenlijk teveel toeval is om dat toeval te noemen
pmarena schreef:Ben ook wel benieuwd naar iets van voorbeelden hoe je dit bedoelt:BigBen schreef:En neen, de praktijk loopt niet voor op wat de wetenschap bewijst.
Net omgekeerd, en gelukkig maar.
pmarena schreef:Aha op die fiets, bedankt voor de verduidelijking, dan heb je een hele andere insteek dan ik bij die uitspraak
Principieel tegen vaccineren...mja.
Denk dat het meer een wantrouwen is door keer op keer op keer weer zien in de loop der tijden dat zgn. veilige dingen uiteindelijk toch helemaal niet zo veilig of zelfs heel gevaarlijk blijken te zijn.
Omdat men toch niet aan alle mogelijke gevolgen gedacht heeft en deze dus ook niet getest heeft.
Of niet op de juiste manier / met de juiste middelen of er simpelweg niet genoeg tijd voor genomen is maar er maar vanuit gaat dat het wel okee zal zijn allemaal.
Dribbel schreef:Over het algemeen gaat dan vaak om oud onderzoek (jaren 60 etc). In die tijd waren de regels waaraan een onderzoek moet voldoen wat uh...soepel. Ook in ethische zin trouwens. [...] Een onderzoek wordt heel kritisch bekeken tegenwoordig vanuit het vakgebied en commisies van wetenschappelijke tijdschriften.
Sizzle schreef:Ik ben wel benieuwd waarom het rotaviris vaccin eigenlijk nog niet standaard is terwijl daar jaarlijks zo'n 1000 kinderen in het ziekenhuis belanden (veel meer dan door iets als hepatitis B).
Zijn er hier mensen die deze vrijwillig overwegen?
In Belgie is hij wel standaard.