Zorgverzekering 2014 - 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:57

Gelukkig maar dat de plannen niet doorgaan, toch nog een wijs besluit.

LadyMadonna schreef:
Kreeg vandaag een klant aan de tel die op een vergelijkingssite had gelezen dat ons laagst aanvullend pakket 11x fysio zou dekken... Klopt ook niet, wij werken met budgetten en het laagste budget is 200 (gemiddeld 30 euro per behandelng... Zijn er dus zéker geen 11....)

Frustrerend he.. Het is ook heel lastig voor mensen om de kleine lettertjes goed te begrijpen.

Anthea schreef:
Misschien heeft de klant het verkeerd gelezen, kan ook.

Ben bij de Interpolis gelukkig geaccepteerd, blij mee. :) Gewoon de basis verzekering en dan de tandarts tot 1000 euro. Zat vorig jaar bij Aevitae waar ik tevreden over ben, maar ze werden duurder en de tandartsdekking werd minder. Ja eh, nee, bedankt.

Kan zijn dat je nog een vragenlijst krijgt, want er is eigenlijk bijna niemand die er tussendoorglit. Dat het nu op je polis staat zegt nog niks helaas weet ik uit ervaring. Werk bij een tussenpersoon en hou me dagelijks bezig met zorgverzekering.

Anoniem

Re: Zorgverzekering 2014 - 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:17

Kan dat ja?
Ik had vorig jaar een vergelijkbare verzekering (100% tot 750 euro, nu 75% tot 1000 euro) dus heel veel zorgen maak ik me niet.. Maar thanks voor de tip, dan kan ik er wel even achteraan bellen!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:14

Ik heb even een vraagje... ik ben al veranderd van zorgverzekering, maar nu zit ik nog te twijfelen over mijn eigen risico. Ik heb die nu zo laag mogelijk, maar zit er over te denken om hem zo hoog mogelijk te doen.
Ik gebruik verder geen medicijnen, heb (nog) geen ziektes of wat dan ook. Natuurlijk heel erg afkloppen.
Maar stel je valt van het paard, breekt een been. Worden die kosten dan vergoed uit de basisverzekering? Ik heb even gekeken in de polisvoorwaarden en het lijkt erop dat dat wel zo is, maar ik wil het toch even zeker weten. Ook op de site van de rijksoverheid staat het op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:16

Rinskee schreef:
Frustrerend he.. Het is ook heel lastig voor mensen om de kleine lettertjes goed te begrijpen.

Vooral omdat kleine lettertjes erop gericht zijn niet goed begrepen te worden.

Henrieke: je moet dan de eerste 875 euro zelf betalen. Alles wat daarboven komt wordt vergoed.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:16

Ja, de meeste dingen komen uit de basis verzekering. Ik heb zo iets dit jaar bij de hand gehad. Je betaald wel je eigen risico en sommige medicijnen los. Als je daarna fysio nodig hebt dan zit dat niet in de basisverzekering.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:18

Nee fysio weet ik. Ook de medicijnen die je dan nodig heb snap ik. Maar zoals het gips, de evt. operatie en het aanbrengen van het gips door een medewerker, dat kost je ook allemaal eigen geld?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:20

Zoals ik het begrijp: Alles dat onder de basisverzekering valt, daarvoor maak je eerst je eigen risico op voordat de verzekeraar gaat betalen :j

Op de zaken na die ze hebben vrijgesteld, zoals bezoek aan huisarts.

Of als je een aanvullend pakket hebt genomen dat die specifieke kosten vergoed, dan gaat het ook niet van je eigen risico af maar betaalt de verzekeraar het vanuit je aanvullende polis.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:21

Henrieke schreef:
Ik heb even een vraagje... ik ben al veranderd van zorgverzekering, maar nu zit ik nog te twijfelen over mijn eigen risico. Ik heb die nu zo laag mogelijk, maar zit er over te denken om hem zo hoog mogelijk te doen.
Ik gebruik verder geen medicijnen, heb (nog) geen ziektes of wat dan ook. Natuurlijk heel erg afkloppen.
Maar stel je valt van het paard, breekt een been. Worden die kosten dan vergoed uit de basisverzekering? Ik heb even gekeken in de polisvoorwaarden en het lijkt erop dat dat wel zo is, maar ik wil het toch even zeker weten. Ook op de site van de rijksoverheid staat het op.

Ja dat zit in de basisverzekering, en over alles in de basisverzekering betaal je eerst het eigen risico (behalve HA). Dus als jij van je paard valt en je been breekt en je eigen risico staat hoog moet je dat eerst zelf betalen en opmaken.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:22

Oke super dankjullie wel. Dan laat ik het mooi voor wat het is :-).

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:55

Hoe groot is die kans denk ik dan? Als je geld wat je maandelijks bespaard aan de kant zet heb je de meeste kans dat je bespaard..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:09

Ik heb al jaren een verhoogd risico en gelukkig nog nooit hoeven aanspreken. En ja, tuurlijk heb je kans dat het een keer misgaat. Maar nu scheelt het mij 27 euro per maand, dus in een jaar 324 euro! En dat voor 500 euro meer eigen risico. Ik kan er dus hooguit 176 euro op achteruit gaan vergeleken met een laag eigen risico. Dat is mij de gok wel waard. En anders; mis gegokt, die 176 euro extra moet er dan maar bij :).

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:32

Ja dat klopt. Voor mij zou het dan 20 euro in de maand schelen. Ik ben nu al een heel stuk gezakt. We hebben een huis gekocht en ik wil eerst zien hoe dat allemaal loopt volgend jaar. Stel er gebeurd wel wat en ik kan het ineens niet opbrengen omdat we nu natuurlijk ook kosten krijgen voor de woning, die we grotendeels wel ingeschat hebben, maar helemaal precies weten we het natuurlijk volgend jaar pas.
Ik kijk het dus mooi even een jaartje aan.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:48

Ik ben ook nog aan het twijfelen om over te stappen (nu bij cz). Is het verstandig om te wachten tot het besluit genomen is over vrije zorgkeuze? Dsw spreekt me aan juist om de vrije zorgkeuze maar als straks alle verzekeringen dit hebben? (Vind het maar lastig alles goed uit te zoeken)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:32

@mag: nee, dat heeft weinig zin want die wet geldt pas voor het jaar erop. De contracten zijn nu al bekend.

Overigens is het nu zo dat alle verzekeraars kosten moeten vergoeden, ook bij niet-gecontracteerde zorgaanbieders, alleen dan tot een maximum (meestal 70-80% van het marktconforme tarief), de rest moet je dan zelf bijbetalen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:32

Toch fijn al die commotie. Vanmorgen 3x gebeld door mensen die er niets van begrepen en bang waren dat ze niet bij hun vaste ziekenhuis terecht konden :(:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:16

Tis voor jullie idd wat minder handig, tis rond deze tijd van het jaar al druk zat, maar ik ben wel blij met de commotie, er mag best eens een flinke rem op bepaald3 zaken :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:39

Mij maakt het niet uit, vind het alleen zo sneu voor die mensen die half in paniek bellen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:31

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:29

Pfff, weekend! *\o/*

Echt opvallend hoeveel mensen ik afgelopen dagen naar een restitutie polis (eigen keuze) om heb gezet, terwijl ze al járen een natura polis hebben....

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:47

Heb je enig idee waardoor dat komt?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:53

Yup, door de kabinetscrisis van vorige week.
Onnodig bij onze polissen, zijn 1 van de grootste van nl, leg dat ook aan de klanten uit, maar de eigen keuze polis geeft ze een veiliger gevoel...
Tja.... Ze betalen er wel meer voor, "maar dat is dan maar zo"
Vind het toch zonde van hun geld

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:02

LadyMadonna schreef:
Onnodig bij onze polissen, zijn 1 van de grootste van nl,

Dat heeft er dan weer niks mee te maken, hoe groot een verzekeraar is.

Het is in elk geval wel een duidelijk signaal naar de verzekeraars en de politiek: mensen vinden het belangrijk. (En terecht.)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:05

Dat vermoedde ik al, maar nu blijkt ook dat mensen er voor willen betalen om een totaal vrije keuze te hebben. Ik heb die behoefte niet, maar de fbto heeft ook contracten met alle ziekenhuizen in Nederland en met al mijn hulpverleners.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 21:20

Shadow0 schreef:
LadyMadonna schreef:
Onnodig bij onze polissen, zijn 1 van de grootste van nl,

Dat heeft er dan weer niks mee te maken, hoe groot een verzekeraar is.

Het is in elk geval wel een duidelijk signaal naar de verzekeraars en de politiek: mensen vinden het belangrijk. (En terecht.)

Daarbij bedoel ik dat we héél veel gecontracteerde zorgverleners hebben. Kies je dan toch voor niet gecontracteerd wordt er 80 of 50% vergoed, afhankelijk welke verzekering je hebt. Dat was vorig jaar ook zo, en het jaar daarvoor, en daarvoor.....

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 15:38

Ik heb er ook bewust voor gekozen hoor. Zeker als je niet in een grote stad woont, kan het veel reizen schelen als de een wel vergoed wordt en een ander niet en juist die kleine praktijken/apotheken vallen er dan net buiten.

De apotheek van mijn keuze blijkt inmiddels ook gecontracteerd bij DSW. Overstappen lijkt ook goed te gaan tot nu toe :=
Nieuwe verzekeringspasje is al binnen en van zilverenkruis een teleurgesteld briefje over het opzeggen. Daar menen ze niets van want ik kost hen jaarlijks veel meer dan dat premie betaal :+
1e week van het nieuwe jaar alleen aan denken om bij de ziekenhuizen nieuwe pasjes te laten maken...