Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:53

Welkom CCC

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 01:16

Spinning dinsdag ging trouwens wel goed, vanavond had ik aquafitness willen doen maar dat ging door een akkefietje dus niet door.
Volgende week maar weer, morgen is er weer spinning!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 08:32

Lekker hoor.
Ik heb vanochtend toch wel wat spierpijn van de workout van maandag. Had ik toch niet verwacht. Vanavond weer lekker sporten.
Heb mezelf een schema gemaakt met combinatie van crossfit trainingen en tabata, wil er eigenlijk ook de krachttraining wel weer in verwerken, maar weet niet zo goed hoe, dus daar wacht ik maar even mee tot ik eens iemand gesproken heb die er verstand van heeft.

Ontdek net dat ik zaterdag een verplichte rustdag heb, haha. Moet om 08.00 bij de kapper zijn om mijn haar op te laten steken voor het diner 's avonds, dus lijkt me niet handig dan nog woest te gaan sporten daar tussendoor. Zondag maar een tandje harder dan!

Ben wel echt officieel uit de 80kg, daar ben ik echt weken in blijven hangen, maar nu dus echt er onder. Eindelijk :D

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 09:33

Mama zo gaat dat hier ook. Ben hier lid geworden om samen te sporten. Helaas gaat ze vaak alleen al of met anderen. Niet leuk maargoed uiteindelijk doe je t voor jezelf maar met 2 is veel gezelliger.

Mijn schema wordt elke 6 weken aangepast. Behalve krachttraining. Dat elke keer zo zwaar mogelijk dus zodra ik voel dat iets mij veel minder moeite kost, ga ik de keer erop 5 kilo zwaarder. Dat kost dan veel moeite voor een week/ 2 weken en dan lukt dat ook wel weer. Ben met 10 kilo begonnen en zit nu op 25 tot 35 afwisselend van welke apparaten t zijn in 5 weken ( 3 a 4 keer per week)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 11:57

Wat goed, eindelijk onder de 80, daar mag je trots op zijn! Ik wil zo graag onder de 60, maar blijf er ook steeds rondhangen.

Wat leuk dat spinning je goed bevalt, ik moet het ook weer gaan oppakken en voor mezelf weerceen handig sportrooster maken met wanneer ik wat ga doen, misschien ook ter motivatie:-)

Nimber, jammer is dat he. Mijn maatje gaf gisteren aan dat ze vanaf zondag weer volop kan, maar dat heb ik vaker gehoord, we zullen zien. Ik vermaak me ook alleen wel bij funxtion of spinning, maar bij zelf fitness voel ik me altijd of ik doelloos rondloop of op de automatische piloot hetzelfde cirkeltje doorloop, dan zou een gesprekje oid met iemand fijn zijn of om van grdachte te wisselen, tips oid

Morgenochtend follow up, ben benieuwd

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:07

Drunksheep schreef:
Ah Elmira, geen spierpijn is niet per definitie slecht hoor :D je lichaam raakt ook steeds meer gewend aan alles hè. Als jij alles gegeven hebt tijdens die les, en je kan op dat moment niet beter, maar je hebt geen spierpijn dan is het echt niet zo dat je het niet goed hebt gedaan. Als je wél beter kan, dan kan het zijn dat je idd geen spierpijn krijgt haha.

Ik heb gisteren bijvoorbeeld ook heel veel gewichten zwaarder gepakt of echt op mijn grens, en de spierpijn is niet echt aanwezig.

Zie ook: http://www.fitness-tips.nl/herstel/spierpijn-spiergroei
Citaat:
Spierpijn is niet per se een indicatie voor een goede training of de ontwikkeling van extra spiermassa. Spierpijn is afhankelijk van de gevoeligheid van de pijnreceptoren van de spiercellen. Het kan goed zijn dat je wel degelijk spierschade hebt opgelopen maar dat je lichaam geen of minder signalen afgeeft waardoor je geen spierpijn voelt en toch goed getraind hebt.

Ik heb zo goed als alles gegeven die les :) Volgende keer maar gewichten iets verhogen. :) Helaas was ik een beetje later en waren alle gewichten al op. Ik was nog niet zo helder om te bedenken dat 2 schijven van een bepaalde gewicht ook aan dat gewicht kwam. Ze waren al begonnen dus ik dacht laat maar :')

Dank je voor bovenstaande uitleg :)

O wat vervelend als je met iemand gaat sporten en diegene zegt constant af. Ik ken het ook wel helaas. Voor mij was het een extra stok achter de deur om te gaan. Als diegene dan ook ging he.. :roll:
Uiteindelijk ga je ook voor je zelf maar met zn tweeën kan net wat meer gemotiveerder zijn.

Hihi wat zijn jullie fanatiek zeg! :o Goed bezig! Gister beetje een nare dag gehad :( Ik heb nu even geen energie om te sporten. Morgen en zaterdag ga ik weer fitnessen.
Zometeen lekker naar paardlief toe. Hopelijk blijft het droog.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:01

Mama3 schreef:
Bij ons hebben ze het niet, maar mijn dochter van bijna 8 wil graag paaldansen als ze oud is. Dat word nog wat:-)

haha! ja is nu echt een hype, moet je kleine nog wel wachten.. mag pas vanaf 16 en als instructeurs jonger accepteren nooit heen gaan!

myself133 schreef:
dag dames,

Wie kan mij wat informatie geven over hoe de eerste les PowerYoga was? :o
Ik zit wat te twijfelen want volgens mij ga ik me daar een lompe stijve hark voelen,
maar toch.. erg benieuwd!

gewoon doen, als je stijfheid niet aanpakt wordt het nooit beter (spreekt hier stijve hark), stretch nu na elke keer trainen en ga echt onwijs vooruit :D ook beter als je wat flexibeler bent tegen blessures

xdniesje schreef:
Pole fitness heb ik ook een keer gedaan. Erg leuk!
Wat ik wel jammer vond is dat je met nog drie andere een paal moet delen. Is dat bij jou ook zo? Dit vond ik zo'n groot nadeel dat ik het de prijs niet waard vond..

ja das ook bij mij zo :) maar ik vind het fijner, heb altijd iemand ernaast die me kan vangen en ook tips kan geven als instructrice even geen tijd heeft

welkom CCCC!

vandaag verplichte rustdag... wou wel trainen maar heb mijn schouder iets over belast dinsdag met paaldansen :( gisteren wel getraind.. jeetje voel mn nieuwe schema echt in mn kont _O-

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:49

Overbelasting van de schouder komt veel voor bij polefitness geloof ik, mijn halve lesgroep heeft het al eens gehad..
Mama: ik zou ook zeggen gewoon doen, ik ben ook helemaal niet flexibel en juist daarom ben ik fanatieker gaan stretchen, en ik kan echt merken dat ik vooruit ga!
Wij staan bij polefitness meestal met maximaal 3 aan de paal, gisteren met 2..
Deze week 2x naar polefitness geweest, dinsdag en woensdag. Dinsdag heb ik daarvoor nog beenspieren gedaan en daarna nog schouder en rug. Beide dagen heb ik ook de pushup challenge en de squat challenge gedaan.. En vanavond weer gewoon naar de fitness en dan nog even de paal inspringen denk ik:D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:50

Ja klopt!! Maar heb dinsdag lopen stunten en MN grens echt giga opgezocht :P dus even rustig aan..

Je bent echt lekker bezig hoor!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:51

Hallo, geen nieuweling in de fitness, maar wat ontzettend leuk om te lezen dat zovelen de trip naar de sportschool maken :D
Ik zelf train nu een jaar of 4 denk ik zo en het is verslavend! Ik train 4 maal in de week en eigenlijk alleen krachttraining. Maar als een schema wordt verwisseld dan heb ik nog steeds spierpijn.
Ik ben nu wat ik wil zijn, alleen iets meer spierdefinitie zou fijn zijn.
Met 40 jaar mag ik er nog best zijn .. lol ik ben 1.72, 57.2 kilo en heb een vertpercentage van 16.4 % en een bmi van in de 19 geloof ik.
Veel succes allemaal :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:24

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:19

Nimber schreef:
Mama zo gaat dat hier ook. Ben hier lid geworden om samen te sporten. Helaas gaat ze vaak alleen al of met anderen. Niet leuk maargoed uiteindelijk doe je t voor jezelf maar met 2 is veel gezelliger.

Mijn schema wordt elke 6 weken aangepast. Behalve krachttraining. Dat elke keer zo zwaar mogelijk dus zodra ik voel dat iets mij veel minder moeite kost, ga ik de keer erop 5 kilo zwaarder. Dat kost dan veel moeite voor een week/ 2 weken en dan lukt dat ook wel weer. Ben met 10 kilo begonnen en zit nu op 25 tot 35 afwisselend van welke apparaten t zijn in 5 weken ( 3 a 4 keer per week)

dat gaat vlot dan zeg.
roep eens wat voor apparaten je doet
kan ik ff vergelijken :D

secricible: wat goed van je! wat is je uiteindelijke doel?

paardendagje is ook lekker hoor elmira30

paal inspringen :') klinkt goed miekel 92. niks voor mij. ik val dr net zo hard weer uit denk ik

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:20

Mindim schreef:
Hallo, geen nieuweling in de fitness, maar wat ontzettend leuk om te lezen dat zovelen de trip naar de sportschool maken :D
Ik zelf train nu een jaar of 4 denk ik zo en het is verslavend! Ik train 4 maal in de week en eigenlijk alleen krachttraining. Maar als een schema wordt verwisseld dan heb ik nog steeds spierpijn.
Ik ben nu wat ik wil zijn, alleen iets meer spierdefinitie zou fijn zijn.
Met 40 jaar mag ik er nog best zijn .. lol ik ben 1.72, 57.2 kilo en heb een vertpercentage van 16.4 % en een bmi van in de 19 geloof ik.
Veel succes allemaal :)

:oo dan heb ik nog een lange weg te gaan met een percentage van 42 :o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:26

Komt vanzelf sandy!

Mijn eerste doel was afvallen. Voor het einde van het jaar maximaal 80kg (ben in juli gestart met wegen op 88kg) en dan voor mei nog eens 5kg er af. Dus eerst 8kg in 5mnd en dan nog eens 5kg in 4mnd. Voor nu lijkt dat goed te gaan lukken. Maar hoe verder ik nu onder de 80zit aan het einde van het jaar, hoe uitdagender die 5kg volgend jaar wordt, haha.

Nu ben ik aan het experimenteren met vetmassa, maar weet niet zo goed wat realisitisch is. Voor nu is mijn wens 25% voor mei, maar geen idee of dat kan (zit nu op 32%). Zolang het blijft dalen ben ik tevreden, durf er nog geen doel aan te hangen.

En stiekem merk ik nu dat ik eigenlijk wel graag iets wil met krachttraining. Spieren opbouwen. Ik hoef niet extreem gespierd te zijn, maar een sportief gespierd lichaam vind ik wel erg mooi...

Voorlopig houd ik me vast aan mijn gewichtsdoel en dan zie ik wel waar het me brengt! Bikiniproof hoop ik voor begin mei ;)

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:37

Hier de eerste progress foto's :D eerste foto's waren 8 weken terug genomen toen ik nog niet sportte dus. Ben echt zo blij dat ik ben begonnen, snap ook niet waarom ik niet eerder ben begonnen, kan nu niet meer zonder haha :')

Afbeelding

Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:38

Wauw, groot verschil! Wat doe je allemaal aan sport? Hoeveel ben je nu kwijt?

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 22:43

Mooi verschil _Zoe!

Mindim; wauw laag vetpercentage! Volgensmij heb je dan wel een mooi lijntje!

sandyjorgen; Dat komt wel! Lekker blijven trainen!

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:49

dat schiet op op Zoe!

heeft er hier nog iemand de app My Fitness Pal?
gebruik ik om calorieen bij te houden. handig appje want er zitten veel producten in en vriendelijk in gebruik.

hoeveel calorieën eten jullie doorgaans per dag?
ik probeer 1500 aan te houden
Laatst bijgewerkt door sandyjorgen op 11-12-14 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:49

wauw wat een verschil!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:50

Ik gebruik ook myfitnesspall, maar dan 1700kcal. Zou er 2200-2300per dag nodig moeten hebben en daar dus 500onder :)

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:56

Qua gewicht ben ik helemaal niet zo heel veel kwijt, geloof iets van 6kg, maar denk dat er wel spiermassa bij is gekomen. Had de maanden ervoor ook echt teveel junkfood op dus denk dat het mede door het gezonde eten nu weer ook zo snel is gegaan. Daarbij at ik eerst enkel ochtend eten, heel veel snacks en avondeten en dan weer wat snacks en eet ik nu om de 2 a 3 uur echt iets gezonds. Daarbij doe ik ongeveer 4 dagen per week insanity (eerst 30 day shred tot dat niet meer zwaar genoeg voelde, maar had gehoord dat insanity echt heel zwaar was dus wilde iets lichter beginnen. Loop 2 a 3 keer per week hard (ligt ook aan het weer, met dit vieze week geen haar op m'n hoofd die eraan denkt :') ) en doe een keer per week krachttraining. Daarbij fiets ik elke dag naar m'n paard wat ook nog zo'n 20 minuten is. En ik probeer gewoon de hele dag buikspieren aan te spannen, denk er vaak genoeg ook niet aan maar had gelezen dat dat helpt je buik sneller strak te krijgen :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:55

goed bezig Zoe, je ziet wel echt heel veel verschil!

Oef, ik heb echt mega spierpijn in mijn benen vandaag.
En mijn weegschaal is niet wijs, ik zou anderhalve kilo zijn afgevallen in 5 dagen. Volgens mij heb ik best wel vocht vastgehouden de laatste tijd dan, dat zou ook verklaren waarom die weegschaal zo stil stond...

Strakjes uit lunchen, morgen uit eten. Niet goed voor de lijn, maar wel gezellig en lekker, hihi :D Morgen daardoor alleen niet sporten, daar baal ik wel van.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:04

Veel verschil hoor Zoe, maar dat is ook een deel de houding enzo die je aanneemt op de 'na'-foto's. Zoals bij de tweede foto ben je een stuk meer uitgestrekt, dus is niet zo gek dat je daar nog slanker lijkt haha.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:14

Wat en verschil Zoe, je ziet echt goed het verschil in spieren, mooi

S; hier was het net zo, flesje wijn, uit eten lunchen, high tea en dat in mn niet sportieve periode afgelopen maand. Ik vind ook dat je niet alles hoeft te laten, het moet ook nog goed vol te houden zijn. Veel sporten, weinig eten werkt bij mij niet

Vandaag Follow up gehad. Vanwege mn biribiri gaan we de oefening aantallen halveren omdat mn energie nu moet gaan naar mn dagelijkse bewegingen. Wanneer mn B1 over een paar mnd weer op pijl is gaan we weer opbouwen. Het was hem al opgevallen dat ik niet vaak ben geweest, hmm ik dacht dat ik onzichtbaar was:-) Ben begonnen met 10 min crosstrainer, funxtionles van half uur, buikspierkwartier en 5 min roeien. Ik heb funxtion beter volgehouden dan ik dacht. Daarna wel stuk en spierpijn bil/pijn lies. Bil gaat nu 2u later weer goed maar lies en bovenbenen mwha. Word lachen morgen:-)

30 jan weer follow up. Lijstje tot nu toe;
20/7; 62,6 kg Vet 36,9 Spier 26,5 BMI 26,5 Vis 6
10/10 60,1 kg Vet 34,3 Spier 27,6 BMI 23,5 Vis 5
17/11 60,9 kg Vet 34,2 Spier 28 BMI 23,8 Vis 5
12/12 62,2 kg Vet 35,6 Spier 27,3 BMI 24,3 Vis 5

Ik ben dus echt weer terug bij af. Ik ga mezelf herpakken en hopelijk ziet mijn lijstje er in jan uit als die van oktober of beter:-)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:31

veel sporten en weinig eten werkt bij niemand. maar met mate is de key.. wat ik veel zie is dat mensen 100% healthty proberen te eten, alles ontzeggen wat ze lekker vinden en dan vervolgens op bepaald punt verleiding niet meer aan kunnen en dan doorslaan met alles eten wat maar lekker is :P (zeg niet dat zo bij jou is he :P )

maar gewoon weer knallen voor januari! je kan het :D

vandaag full body... rug armen buik billen.. daarna zonnebank en daarna heel lang slapen _O-