Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Drunksheep schreef:Ah Elmira, geen spierpijn is niet per definitie slecht hoorje lichaam raakt ook steeds meer gewend aan alles hè. Als jij alles gegeven hebt tijdens die les, en je kan op dat moment niet beter, maar je hebt geen spierpijn dan is het echt niet zo dat je het niet goed hebt gedaan. Als je wél beter kan, dan kan het zijn dat je idd geen spierpijn krijgt haha.
Ik heb gisteren bijvoorbeeld ook heel veel gewichten zwaarder gepakt of echt op mijn grens, en de spierpijn is niet echt aanwezig.
Zie ook: http://www.fitness-tips.nl/herstel/spierpijn-spiergroeiCitaat:Spierpijn is niet per se een indicatie voor een goede training of de ontwikkeling van extra spiermassa. Spierpijn is afhankelijk van de gevoeligheid van de pijnreceptoren van de spiercellen. Het kan goed zijn dat je wel degelijk spierschade hebt opgelopen maar dat je lichaam geen of minder signalen afgeeft waardoor je geen spierpijn voelt en toch goed getraind hebt.
Mama3 schreef:Bij ons hebben ze het niet, maar mijn dochter van bijna 8 wil graag paaldansen als ze oud is. Dat word nog wat:-)
myself133 schreef:dag dames,
Wie kan mij wat informatie geven over hoe de eerste les PowerYoga was?![]()
Ik zit wat te twijfelen want volgens mij ga ik me daar een lompe stijve hark voelen,
maar toch.. erg benieuwd!
xdniesje schreef:Pole fitness heb ik ook een keer gedaan. Erg leuk!
Wat ik wel jammer vond is dat je met nog drie andere een paal moet delen. Is dat bij jou ook zo? Dit vond ik zo'n groot nadeel dat ik het de prijs niet waard vond..
Nimber schreef:Mama zo gaat dat hier ook. Ben hier lid geworden om samen te sporten. Helaas gaat ze vaak alleen al of met anderen. Niet leuk maargoed uiteindelijk doe je t voor jezelf maar met 2 is veel gezelliger.
Mijn schema wordt elke 6 weken aangepast. Behalve krachttraining. Dat elke keer zo zwaar mogelijk dus zodra ik voel dat iets mij veel minder moeite kost, ga ik de keer erop 5 kilo zwaarder. Dat kost dan veel moeite voor een week/ 2 weken en dan lukt dat ook wel weer. Ben met 10 kilo begonnen en zit nu op 25 tot 35 afwisselend van welke apparaten t zijn in 5 weken ( 3 a 4 keer per week)
Mindim schreef:Hallo, geen nieuweling in de fitness, maar wat ontzettend leuk om te lezen dat zovelen de trip naar de sportschool maken![]()
Ik zelf train nu een jaar of 4 denk ik zo en het is verslavend! Ik train 4 maal in de week en eigenlijk alleen krachttraining. Maar als een schema wordt verwisseld dan heb ik nog steeds spierpijn.
Ik ben nu wat ik wil zijn, alleen iets meer spierdefinitie zou fijn zijn.
Met 40 jaar mag ik er nog best zijn .. lol ik ben 1.72, 57.2 kilo en heb een vertpercentage van 16.4 % en een bmi van in de 19 geloof ik.
Veel succes allemaal