Sportdoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 08:55

Het is idd zonde om voor 1 keer de ingredienten te kopen, maar ik maak de shake iedere dag, dus zo'n 2 tot 3 keer per week dezelfde shake. Dan gaan de ingredienten er best snel doorheen.
Vaak kun je de dingen als pitten en kruiden langere tijd gebruiken en bewaren.

Gisteravond weer lekker kunnen trainen in de sportschool. Bijna anderhalfuur bezig geweest met cardio en kracht.

Anoniem

Re: Sportdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:21

Ik heb gister het advies gekregen veel meer te eten... Dus daar ga ik vandaag mee beginnen. Vind het nog knap lastig om de juiste macro's in te vullen met alleen maar gezonde en voedzame producten, poeh :D

Ook werd me aangeraden veel intensiever te trainen, ik moet bij wijze van elke keer kruipend naar huis. Zo'n vier keer per week... Het wordt zwaar maar ik heb er wel zin in, hopelijk kom ik zo van m'n speklaag af... :P

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:22

Klinkt heftig Kayleigh_ hebben ze ook aanwijzingen gegeven wat je moet gaan eten dan?
Meer eten oke, maar wat is dan nog wel eens de vraag.

Wat is intensief trainen? Ik ga nooit weg uit de sportschool voor ik echt dood ben en soms kan dat heel lang duren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:56

Toch vaker de oefeningen doen met losse gewichten is me verteld. Squats, deadlifts, bankdrukken etc. En elke training meer gewicht, echt m'n lichaam uitdagen. Ik daag mezelf wel regelmatig uit, maar ga zelden kruipend naar huis :+

Qua voeding heb ik wel tips gekregen. Eiwitten halen uit 'echte' producten, dus alleen grijpen naar shakes als ik anders echt niet aan m'n behoefte kom. Vetten halen uit noten (para, amandel, hazel, macadamia, etc. Beter geen cashew of pinda), avocado (niks nieuws). En koolhydraten uit zuivel en groenten en fruit.

Ik moet op trainingsdagen anders eten dan op rustdagen. Op trainingsdagen moet ik 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht aanhouden, 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht en overige calorieën uit koolhydraten.
Op rustdagen zelfde hoeveelheid eiwitten, 1,5 gram vet per kilo lichaamsgewicht en de rest koolhydraten.

Ben benieuwd wat het met mijn lijf gaat doen :) Belangrijkste voor mij was dat ik nu een handvat heb. Ik lees zoveel op internet dat ik het niet meer wist, haha.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:27

Kayleigh_ schreef:
Ben benieuwd wat het met mijn lijf gaat doen :) Belangrijkste voor mij was dat ik nu een handvat heb. Ik lees zoveel op internet dat ik het niet meer wist, haha.

Heel herkenbaar! Ik ben nog wel zoekende, maar denk nu met mijn voeding aardig in de goede richting te zitten. Ik merk vooral dat mijn lijf blij is met de weg die ik in ben geslagen.
Ik ben nu mijn koffie te beperken naar 3 bakken per dag (van de 12 tot 15 met melk en een zoetje natuurlijk :( ) de rest van de dag op thee en water en 1 flesje (500ml) limonade voor de afwisseling. Ik moet zeggen dat het afkicken wel inslaat.

Hoop dat het uitdagen gaat lukken, ik probeer met bijvoorbeeld hardlopen altijd mijn maximale te lopen en dan mezelf 1 keer in de 2 weken te challengen 5 minuten langer te lopen en dat dan te blijven doen.

Kracht vind ik nog moeilijk, want ik wil ook lenig blijven. Voor volgend seizoen (v.a. september) ga ik met mijn vriend ook weer stijldansen (zilverster) dus dan moet ik wel weer op conditie zijn.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:28

Waarom alleen uit shakes als je niet anders kan?
Gewoon interesse hoor! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:39

Hij zei dat het voor je lichaam veel beter is om producten te consumeren die zo min mogelijk bewerkt zijn. Ik denk dat hij wel een punt heeft, sowieso voeden/vullen die producten veel beter :) Maar ik merk dat als ik niet naar die specifieke producten grijp (dus echt een blikje tonijn inplan, of heel bewust kip door mijn salade gooi bijv.) ik niet snel aan mijn eiwitten kom. Dan is een shake natuurlijk wel een erg makkelijke 'boost'. Dat raadde hij verder ook niet af.

Je hebt serieuze plannen brighteyes! En al goed bezig met afkicken van de slechte producten :) Ik denk trouwens niet dat koffie per se slecht is, misschien kun je jezelf aanleren om het zwart te drinken?
Krachttraining vind ik persoonlijk wel fijn. Ik merk dat ik er strakker/dunner van wordt en het is wel de beste manier om je lichaam mooi te shapen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:53

Aha. Ja herken me wel in die mening. Ik kan bijna niet zonder die bijna dagelijkse boost, anders moet ik echt kip etc 24/7 eten zo'n beetje. Ik eet serieus, maar als ik trek heb in een bakkie havermout ipv high proteïnen natural breakfast dingen ( :') ) wil ik dat doen. Niet dat ik geen koolhydraten eet, maar aan die zoveel gram eiwit per dag komen blijft moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:03

Dat heb ik inderdaad ook heel snel, dus vind een shake af en toe toch wel heel handig :o

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:38

Had dit topic nog niet eerder gezien, maar lijkt me een leuke motivatie!

Mijn gegevens:
Leeftijd: 19
Kilo: 60
Streefgewicht: -
Lengte: 1.60m
Doel: Spieren kweken en een strak lichaam.
Aantal cal wat ik gemiddeld eet: rond de 2000 gok ik zo, hangt een beetje ervan af of ik sport of niet
Sport: Meerdere keren per week cardio en krachttraining. Ook probeer ik zo vaak mogelijk te fietsen of te lopen.

Ik ga al best een tijdje naar de sportschool, eerst voornamelijk om m'n benen te trainen ivm een knieblessure, maar nu om m'n hele lichaam te trainen. Ook vind ik het interessant om op m'n voeding te letten.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:54

Hi Marjolein Welkom! Gezellig!

Koffie is misschien niet perse slecht, maar ik kan niet zonder een zoetje en melk. Het is al een stuk beter, want ik dronk eerst koffie met 3 klontjes suiker en 2 cupjes melk :Y) dat was helemaal drama.

Over krachttraining heb je zeker gelijk Kayleigh maar ik vind het saai en verval snel terug in hetzelfde rondje met gewichten en apparaten. Ik heb nog niet echt een schema gevonden wat me past daarin.

Over het algemeen vind ik eiwitshakes niet echt vullen, meestal ga ik daarna snaaien omdat ik nog honger heb. Als je dan 2 gekookte eitjes voorschotelt of een gebakken eitje zit ik de rest van de tijd vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:10

Je zou de app 'Jefit' kunnen downloaden, daar staan goede trainingsschema's op :) Is gratis.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:41

Ik heb een beetje het topic doorgelezen. Wat ik bijvoorbeeld kwa schema fijn vind is om maaltijden voor te bereiden. Om niet ongezonde dingen te gaan snoepen helpt het bij mij dat ik iets heb wat ik makkelijk/snel kan eten, bij mij zijn dat vaak cranberries of amandelen bijvoorbeeld.

Wat mij enorm motiveert met krachttraining is dat je steeds een stapje verder kunt gaan, ik zie m'n spieren groeien :) Voor krachttraining is de tip om af en toe voor/na foto's te maken ook fijn.

Kwa recepten vind ik volkoren pasta, quinoa, en dingen als gevulde paprika heerlijk. Ben een arme student, maar als ik meerdere porties maak vind ik het altijd wel goed te doen. Lang leve de diepvries!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 10:19

Zo heb weer even tijd om bij te lezen. Wat bij mij het rare is is dat ik qua gewicht wel zwaarder kan maar ik niks zie in mijn lichaam. Naja dat ik dikker word, maar niet gespierder of wat dan ook. Ik begon de legpress, na mijn blessure, op 70 kilo en zit nu inmiddels op 120 kilo (in ongeveer 4 maanden tijd).

Ik drink trouwens ook shakes ter aanvulling omdat ik echt te weinig eiwitten neem. En ik denk dat ik uiteindelijk ook echt te weinig eet.. ik durf niet zo goed veel te eten puur ook omdat ik niet weet wát ik allemaal mag/kan eten. Verder zou een calorieentekort juist moeten leiden tot gewichtsverlies toch? Hier is dat juist niet het geval..

Welkom Marjolein! Succes met je doel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:34

Is het geen optie dat je eens kritisch naar je voeding en training kijkt met een instructeur in de sportschool, die ook iets van voeding weet? Ik heb hetzelfde als jij en ben toen eens rond de tafel gaan zitten. Nu moet ik meer eten en ook heeft ie andere trainingsvormen aangeraden. Nu heb ik een handvat waar ik langere tijd mee aan de slag ga. Ik vind het eng maar heb goede hoop op een strakker lijf in de nabije toekomst :)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:47

Hallo allemaal! Mag ik me hier melden?

Ben begin februari begonnen met een 10 weekse training met een sport- en voedingsbegeleider. Inmiddels zijn die 10 weken voorbij en zit ik momenteel in de 11e week en ben 6 kg kwijt :D Mijn streefgewicht is 10 kg eraf dus met een beetje geluk heb ik die behaald voor mijn vakantie (over 8 weken) :D

Ik volg een 1600 kcal dieet en dat bevalt me super! 4x per week krachttraining circuit en 2x cardio (naast 5x per week paarden). Ik val ongeveer een halve kilo per week af :wow:
Ik wil dit volhouden tot aan het najaar. Daarna wil ik me volledig gaan richten op krachttraining en iets minder gaan sporten, want het is best een heftig rooster. Nu met de lange, lichte dagen niet zo erg, en ben ook niet moe, maar als de dagen weer korter worden, dan gaat het er in hakken ben ik bang.

Ik ga gelijk het topic even goed lezen!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 11:34

Kayleigh_ schreef:
Is het geen optie dat je eens kritisch naar je voeding en training kijkt met een instructeur in de sportschool, die ook iets van voeding weet? Ik heb hetzelfde als jij en ben toen eens rond de tafel gaan zitten. Nu moet ik meer eten en ook heeft ie andere trainingsvormen aangeraden. Nu heb ik een handvat waar ik langere tijd mee aan de slag ga. Ik vind het eng maar heb goede hoop op een strakker lijf in de nabije toekomst :)

Hier op de sportschool is de begeleiding steeds minder aan het worden merk ik..
De 'goede' zijn nu allemaal voor zichzelf begonnen, dus dan heb je te maken met een pt waar je voor betaald. Nu heb ik dat er best wel voor over maar je moet het ook in je portomonee hebben zeg maar :')
Je kan ook een voedingsschema laten maken op me sportschool alleen dat gaat via externe partners waardoor je dus ook geld moet bijleggen om het te kunnen krijgen. Qua trainingen heb ik verschillende dingen geprobeerd, wat ik zelf het leukst vind is krachttraining. Ik wil ook strak worden en niet per se dun. Ik heb mezelf dan nu aangeleerd om na elke krachttraining een half uur te cardio'en maar wat is dat saaaaai zeg :z Sowieso ben ik al verrot na 45 min krachttraining maar dan nog een halfuur fietsen of roeien.. Ik splits het vaak dan ook op in 2x 15 min of 1x 10 min en 1x 20 min op 2 verschillende apparaten.

Lins_Vetra welkom! Wat goed zeg 6 kilo kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:44

Maar er is dus nog wel enige begeleiding in je sportschool? Dan kun je toch sowieso eens een afspraak maken, misschien komen ze wel met heel bruikbare tips.
En wat kost een voedings- en trainingsschema van zo'n personal trainer? Als het een schema is waar je drie maanden mee vooruit kan, dan kun je kijken of het in verhouding ook nog duur is.

Het lijkt er op dat je nu maar wat aanklo#t (niet l*llig bedoeld) en het geeft niet de resultaten die je wil. Dan lijkt me zo'n schema wel z'n geld waard. Als je heel serieus wil veranderen tenminste :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 11:55

Eetschema's/adviezen heb ik (ook dmv bokt) al meerdere malen gehad. Ik heb daarom ook besloten om naar een diëtist te stappen. Wat een voedingsschema op de sportschool kost weet ik zo even niet meer precies maar zo rond de 30 euro dacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:21

Ik hoop dat de diëtiste je kan helpen! Ik weet hoe frustrerend het is als je niet de resultaten boekt waar je zo hard voor werkt :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 12:33

Ja ik hoop het ook wordt er nu inmiddels wel een beetje moedeloos van als ik kijk naar mijn beginpost van september vorig jaar ben ik alweer 6 kilo aangekomen ;(

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:53

Oh jeetje, kan me voorstellen dat je dat niet echt motiveert. Weet je je vetpercentage? Heb je een foto van die tijd? Wellicht ben je wel strakker aan het worden?

Ik kan je wel een voorbeeldje sturen van mijn 1600 kcal dieet als je dat wilt? Dan heb je een beetje handvaten.

En ik zie dat je cardioot (hoe? haha) na je krachttraining en het niet leuk vindt. Wat cardio doet is je hartslag omhoog brengen. Dit kun je ook doen met je krachttraining door supersets te doen of een circuitje op te bouwen.
Dat is flink zweten hoor :D Ik doe naast kracht wel cardio, met name voor mijn conditie en uithoudingsvermogen. Een rondje rennen in de polder en elke keer progressie zien, houdt het wel saai, maar maakt het motiverend :D

Lees dit artikel eens: http://www.guydroog.com/2011/11/15/is-c ... cht-nodig/ Heel treffend :D

Maar een persoonlijk begeleider blijft het beste i.m.o :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 13:00

Ja me vetpercentage was (een aantal maanden terug) sowieso te hoog, weet niet wat de grens is maar ik zat er net boven.. Foto's heb ik recent gemaakt dus dat wil ik pas weer over een tijdje doen. Als je inderdaad een voorbeeld wilt sturen graag :)
Cardio doe ik vooral vanwege me conditie en omdat iemand me dat ooit heeft aangeraden. Krachttraining zorgt voor een wisselende hartslag, de cardio die ik doe doe ik op 1 tempo waardoor mijn hartslag ongeveer hetzelfde blijft. Meestal doe ik een halfuur fietsen of snelwandelen. Maar soms ook 10 minuten op de wave en 20 minuten roeien of andere combi's iig 30 minuten na me krachttraining van ongeveer 45 min.
Ik ga zo even het artikel lezen, thanks :D

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:28

Balen Nathalie, maar ik weet dat je het kan *\o/* go jij!
Misschien is het een idee om het dieeten en sporten even met rust te laten kwa sleutelen en gewoon een maandlang normaal eten (yoghurt, muesli voor ontbijt, broodjes of salade voor de lunch en 's avonds gewoon aardappels groente vlees, een keertje pasta of rijst oid, tussendoor een stukje fruit/ontbijtkoek/koekje/sultana) en gemiddeld te sporten (2 á 3 keer in de week fitnessen).
Even je lijf tot rust laten komen en een pas op de plaats maken.

Ik had ook even een break (gewoon eten en gemiddeld sporten) en door die rust tussendoor merk ik dat er rust in mijn lijf kwam en ik minder gestressd werd van het continu focussen op wat ik eet. Daardoor begon ik weer met afvallen en toen dat stopte ben ik weer begonnen met letten op voeding en de intensiteit van het sporten opvoeren.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 13:57

Ik weet ook wel dat ik het hoor te kunnen maar ben denk nog wel zoekende..
De planning van vandaag is redelijk 'normaal' :
O: smoothie van aarbeien, banaan en griekse yoghurt
T: druiven en een banaan
L: 4 volkoren boterhammen met tonijnsalade zonder mayonaise en een kopje preisoep
T: appel
A: groente, aardappelen en vlees
T: ? ligt eraan of ik trek heb
B: kantoor werk, betekend vroeg op staan waardoor ik alleen maar vloeibare dingen kan ontbijten.
D: water en groene thee zonder suiker

Op sportdagen eet ik als lunch vaak kwark en neem ik na het sporten een eiwitshake.