Alle Donoren bij elkaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:44

Vanmiddag mijn moed bij elkaar geraapt en voor het eerst voor bloedafname naar de bloedbank geweest. Zat ik daar, was mn ijzer te laag... Jammer! Vorige keer (bij test) zat hij op 7,7. Nu op 7,3/4. Ze zei dat het vandaag door de warmte veel vaker voorkwam dan anders dat het ijzer te laag was. Nu in september nieuwe poging.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:15

Gisteren heb ik mijn eerste oproepkaart gekregen en vandaag ben ik voor het eerst langs geweest bij de bloedbank om bloed te doneren. Bloeddruk was prima en de Hb-waarde was zelfs wat hoger dan de vorige keer (vorige keer 8,3, nu 8,4). Vond het wel spannend, maar de verpleegsters waren heel aardig en hielden me ook extra in de gaten omdat het mijn eerste keer was. Naald zetten was even een seconde gemeen, maar toen de naald erin zat voelde ik er niets meer van. Daarna ook nergens last van gehad :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:27

Gister voor het eerst bloedplasma gedoneerd. doneren viel me mee zo lang. Alleen naderhand wel redelijk licht. Terwijl ze zeiden dat je minder last had dan bij volbloed. Volgende maand maar iets rustiger aan. Wel een jubileum cadeau gekregen. Super attent. Kreeg een mooie waterkan.
Wel grappig, kwam erachter datmaar 3% van de mensen AB+ heeft!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:32

Ik ben ook begonnen met het proces van bloed doneren!
Gisteren m'n test gehad, bloeddruk en HB-waarde waren keurig in orde, 4 buisjes bloed werden er afgenomen om m'n bloed te checken en dan over een paar weken (als alles goed is) de eerste keer bloed doneren :D

Vind het zo bijzonder om het te gaan doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:39

Ik ben geen bloeddonor omdat ik helaas een te lage ijzerwaarde in mijn bloed heb, maar ik ben wel geregistreerd als donor voor al mijn organen! Wat mij betreft mogen ze me helemaal leeg halen, als ze nog maar iets overlaten om te begraven wat er redelijk netjes uit ziet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:03

Jammer Sting :(

Goedzo Westhof , de naald went wel :j . Al heb ik vanaf het begin er geen moeite mee

Chantal , jammer dat je licht bent erna. Je moet wel langer zitten misschien is dat even wennen?

Klarinda spannend dat wachten :D

Emma ze stoppen je wel vol met opvulling denk ik , vast geen watjes :P

Ik wacht op mijn 5de keer , net voor vakantie maar komt vast goed :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:04

Haha wat dat betreft gaat het me meer om mijn hoornvliezen en mijn huid. Weet zeker dat ze daar netjes mee omgaan verder hoor, was meer een grapje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:06

Gelukkig :') , kraaltjes in je ogen en huid heb ik geen idee van.. Gek idee eigenlijk :+

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:44

Ik heb een aantal maanden terug mijn eerste keuring gehad, maar helaas hadden ze een vals-positieve uitslag gekregen dus moest ik weer voor een tweede keuring (nog een keer vijf buisjes :p ) en nu was alles gelukkig goed. Over 6 tot 9 maanden moet ik weer opnieuw gekeurd worden (procedure zei de mevrouw) en als het nog steeds goed is mag ik eeeindelijk bloed doneren!
Ik heb mij aangemeld omdat ik het heel goed vind om zoiets te doen voor mensen die het nodig hebbeb en omdat ik altijd hele erge angst had voor naalden (viel altijd flauw bij bloedprikken) en me hier overheen wil zetten (wat bij de vorige keuringen goed is gelukt!)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:12

Ik meld me ook maar eens. :wave:
Al sinds de dag dat ik 18 geworden ben orgaandonor, alles mogen ze hebben. En sinds vorig jaar bloeddonor. Gisteren voor de 2de keer bloedgegeven.

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:50

Ik meld me ook! Ik ben volledig orgaandonor en sinds een paar maanden ook bloeddonor. Ik ben als de dood voor prikken maar vond mijzelf een watje en hoop er zo overheen te komen :)

Na de eerste keer volledig doneren viel ik haast flauw, toen ik dat aangaf stonden er binnen no time een heleboel mensen om me heen, werd ik op een bedje gelegd en helemaal verzorgd en gecheckt. Super netjes :) De rest van de dag voelde ik me niet helemaal fit, maar ik ga zeker volgende keer weer. Ik ga naar het grote Sanquin kantoor in Utrecht op de Uithof trouwens.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:53

Ik wil alle donoren hier nog eens oproepen om deze periode te gaan bloedgeven, in de zomervakantie is er altijd een enorm tekort aan bloed, het is dat mijn ijzer al een aantal weken te laag staat, anders zou ik zelf wel bloed gaan geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:44

Ik krijg einde van de maand oproep, mobiele bloedbank is hier niet zo vaak

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:54

Kon gisteren ook wel merken dat de vakantie begonnen was, heel veel oudjes en de helft rustiger dan normaal.
Scheelde wel, hoefde maar heel even te wachten. Beter voor de bloeddruk :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:57

Ik heb helaas nog geen nieuwe oproep gekregen.

Eerste oproep was ik ziek en de tweede oproep was ik net beland in een sollicitatieprocedure dus weinig tijd en stress, ook geen geschikt moment om voor de eerste keer te geven(heb somslast van een lage bloedsuiker dus weet niet hoe m'n lichaam op een bloeddonatie reageert :P).

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:51

Rebecca zou best kunnen dat het langer duurde. Uiteindlijk ben je ook iets meer vocht kwijt natuurlijk. Volgende keer maar rustiger aan doen. Ga nu proberen om de 6 weken.
Vind het wel tof iedereen hier die doneert :) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:52

Chantal , goed drinken tijdens doneren zal ook verschil kunnen maken. .

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:31

Ik heb vrij kort geleden nog gegeven, maar weet nou even niet meer wat de minimale periode ertussen was... Volgens mij ben ik 4 weken geleden geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:16

Oproep gehad , helaas weer verkouden -O- . Over 2 maanden maar weer kijken of ik eens niet verkouden ben

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:11

Ik ben ook volledig orgaandonor en morgen ga ik weer bloed geven. B positief :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:42

Succes! , baal dat ik gewoon weer verkouden ben. Leek weg te gaan , maar keel begint nu pijn te doen dus ik voel de bui al hangen :+

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:05

Vervelend zeg! Helaas is het dan geen optie, volgende keer beter ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:41

Ja was begin het jaar ook zo , komt nooit uit :+

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:45

Vandaag weer gedoneerde, plasma dot keer. Zoals altijd keuring ging goed, vingerprik moest over (heb ik altijd), naald geen last van. Voel het wel dat rode cellen terug gegeven worden, heeft iemand dat ook?

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 23:10

Ik ben ook orgaandonor. Gewoon om de simpele reden dat ik er toch niks meer aan heb als ik dood ben en ik iemand anders misschien wel kan helpen. Zou ook heel graag bloeddonor willen worden. Ik heb namelijk zeldzaam bloed (O-negatief) Mijn bloed kan aan iedereen gegeven worden, maakt niet uit welke bloedgroep. Dit is vooral zeer handig als iemand snel bloed nodig heeft. Alleen andersom niet. Mocht ik doodbloeden ofzo, dan kan alleen iemand met dezelfde bloedgroep als ik mij bloed geven. Maarja, mijn bloedgroep is zeldzaam dus.. Vandaar dat ik graag bloed wil geven. Maar ik ga al van m'n stokje bij 1 buisje afnemen :+ Moet dus ff moet verzamelen om het aan te durven