Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:17

Kayleigh_ schreef:
Haar groeit niet donkerder terug van scheren, FABEL!

Nou, ik weet toch wel dat de haren op mijn benen ineens niet meer zo blond zijn als dat ze twee jaar geleden waren..... :+

Rosie

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:18

Komt dat niet gewoon omdat ze de kans niet krijgen om op te lichten door de zon? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:18

Dat is dan gewoon onder invloed van hormonen. Je bent nog maar 18 zie ik, logisch dat je hormoonhuishouding nu heel anders is dan twee jaar geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:20

Dat het haar donkerder lijkt komt inderdaad omdat het geen zonlicht ziet/gezien heeft en het nog niet is aangetast door water/zeep. In principe scheer je het lichte bovenste stuk van de haar af (de haar groeit immers onder de huid, bij scheren scheer je dus de helft van de haar maar weg) waardoor het haar donkerder lijkt als het terugkomt.

Als je je haar lang genoeg laat staan worden de haren namelijk ook vanzelf weer lichter ;)

Pluspunt van epileren is wel dat sommige haren nooit meer terugkomen. Dus door te epileren krijg je wel minder haargroei. Dat komt omdat je het haarzakje steeds prikkelt waardoor deze uitgeschakeld kan worden. Hoewel andere haarzakjes juist sterker lijken te worden, is mijn ervaring. Maar goed. Die plekjes waar ik helemaal geen haar meer heb zijn ook heel erg fijn :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-06-14 19:23, in het totaal 2 keer bewerkt

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:21

Ivm de laseronthering. Ik heb het zelf laten doen. Moest zo'n 4 x gaan en nu geheel haarloos :)

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:21

Het haar wat je afscheert lijkt dikker omdat haartjes eerst taps toe liepen en nu ineens afgekapt worden op hun dikste punt, dit groeit verder uit en loopt niet meer taps toe. Je haar wordt dus in feite niet dikker maar blijft net zo dik als op hun dikste punt voor het scheren.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:22

Ah, het lichtje gaat branden :P

Maar ik blijf lekker scheren want epileren vind ik echt een regelrechte hel :')

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:22

''De belangrijkste reden waarom mensen nog steeds in deze mythe geloven is omdat het haar wat terug groeit veel grover, dikker of donkerder lijkt. Dit is makkelijk te verklaren doordat een geschoren haar een stompe punt krijgt, in plaats van een scherpe punt. Door het scheren verandert niet de dikte, kleur of de snelheid van de groei, maar de haar valt meer op door de stompe punt. Dit lijkt dus de eigenschap van de haar te veranderen, maar dat is absoluut niet zo." - Slimscheren.nl
Even opgezocht

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:24

Britt_Sisi schreef:
''De belangrijkste reden waarom mensen nog steeds in deze mythe geloven is omdat het haar wat terug groeit veel grover, dikker of donkerder lijkt. Dit is makkelijk te verklaren doordat een geschoren haar een stompe punt krijgt, in plaats van een scherpe punt. Door het scheren verandert niet de dikte, kleur of de snelheid van de groei, maar de haar valt meer op door de stompe punt. Dit lijkt dus de eigenschap van de haar te veranderen, maar dat is absoluut niet zo." - Slimscheren.nl
Even opgezocht

precies zoals ik het zojuist zei...

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:25

Ja, je was me net voor! toen ik het typte stond je bericht er nog niet haha :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:28

Alles eraf! Behalve armen, dan gaat het me wel erg veel tijd kosten. :Y)

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:30

Kayleigh_ schreef:
_Yasmine_ schreef:
[Welke gebruik je? Kan ik me daar eens op oriƫnteren

Ik heb deze set: http://www.bol.com/nl/p/philips-epilato ... 011225221/

Zeer tevreden over :j De eerste keer dat er mijn bikinilijn mee epileerde vroeg ik me zelfs af of het wel een epilator was, omdat ik niks voelde. Tot de huid een beetje rood werd (dat is altijd als het net geƫpileerd is), toen wist ik dat echt de hele haar verwijderd was, haha :')

Jup die heb ik ook! Maar man wat had ik een pijn :=. Een keer flink doorgebeten en de echte bikinilijn geepileerd, sindsdien hou ik het bij met een pincet, maar krijg ondanks scrubben nog steeds rode bultjes die flink buiten mijn bikinibroekje zichtbaar zijn, niet heel fijn dus. Wil binnenkort aan mijn oksels beginnen als ik durf, maar ben zo bang voor die pijn weer! Dus houd het voorlopig nog bij veilig scheren :D

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:51

Net mijn epilatorset binnen gekregen! Heb voor het eten al drie keer de epilator tegen m'n been gehouden maar ik durfde hem nog niet aan te zetten haha. Zometeen ga ik het echt proberen. Maar moet je met de haarrichting mee of ertegenin? Mij lijkt ertegenin, zo scheer ik ook altijd, maar voordat ik mezelf meer pijn bezorg dan nodig is... :D

(Leuk trouwens die banners onderaan de pagina, krijg nu een advertentie met "Schaamhaar weglaseren", met dikke koeienletters op mijn beeldscherm :P)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:53

hahaha _O-
Tegen de haarrichting in, dan kan 'ie de haren pakken :j

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:57

Chouchou schreef:
Net mijn epilatorset binnen gekregen! Heb voor het eten al drie keer de epilator tegen m'n been gehouden maar ik durfde hem nog niet aan te zetten haha. Zometeen ga ik het echt proberen. Maar moet je met de haarrichting mee of ertegenin? Mij lijkt ertegenin, zo scheer ik ook altijd, maar voordat ik mezelf meer pijn bezorg dan nodig is... :D

(Leuk trouwens die banners onderaan de pagina, krijg nu een advertentie met "Schaamhaar weglaseren", met dikke koeienletters op mijn beeldscherm :P)

:j :j :') :') :')

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:18

Heb een streepje gedaan op m'n been!!!! Was vet zenuwachtig hahaha maar het was echt zo erg niet! En het is glad :D Wat een adrenaline haha

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:25

hahah :P ik heb 1 en al stoppels en kleine stukjes glad :P

Over een weekje nog maar eens proberen op m'n been :) Is 't wat langer

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:34

Ik stop er nu ook mee na een aantal stroken, ga naar mijn paard dus geen tijd meer haha. Morgenochtend misschien wat eerder opstaan en dan verder :) Zag net al wat kleine rode stipjes verschijnen, maar ik heb geen napijn verder

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:36

Misschien even wat bodylotion op smeren? :) Just to be sure haha

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:38

HAHAHA ik heb 'm nu ook :')
Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:40

Ik nog steeds reclame voor schoenen

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:47

Hahaha wat een geweldig topic :') Van voor tot achter doorgespit.
Ik scheer alles met roze wegwerpmesjes van 6 cent per stuk, zijn retescherp en welgeteld 2 keer te gebruiken +:)+
Die epilady klinkt wel aantrekkelijk... Misschien dat ik per ongeluk 42 euro overheb binnenkort

Serena van beautylab.nl neemt trouwens ook geen blad voor de mond als het over ontharen gaat. Gelukkig maar, want het is toch zekah geen taboe :)

Zelfs over het 'blingen van je venusheuvel' http://www.beautylab.nl/vajazzle-treatment-bij-delete/, de brazilian in een salon http://www.beautylab.nl/filmpje-brazilian-wax/ en, jazeker, het grote vagina artikel http://www.beautylab.nl/het-grote-vagina-artikel/. :D

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:55

Robynn schreef:
Milo201
[quote="Robynn schreef:
Ik weet niet of hij al voorbij is gekomen, maar ik gebruik de Philips Lumea :j
http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDet ... &View=Grid

Bij mij werkt hij perfect! ik heb geen last meer van ingegroeide haarworteltjes! :)
Het duurt wel even voordat het effect er is. Bij mij duurde het zo'n 4 maanden eer alles weg was (en nu dus alleen een streepje die ik af en toe kortwiek :') )

Het is wel een hele investering, want ik hoor ook wel eens verhalen dat het met blond of rood haar niet werkt. Ik doe mijn benen, bikinilijn en oksels ermee :j en ben bijna geheel haarloos nu :j
Je kan na 2 weken precies zien welk stukje je vergeten bent te behandelen :+

wij zijn ook van plan zo'n ding aan te schaffen! En hij werkt dus echt? We waren een beetje angstig dat het resultaat minimaal zou zijn.

Bij mij perfect! Ik heb een middelmatige blanke huid met donkere haren. (Zwart/donkerbruin)

Ik heb zelf heeeel lang zitten twijfelen of ik hem zou kopen of niet. De eerste maand merk je al verschil in hoeveelheid haar wat terug komt. Als je het daarna goed bij blijft houden gaat alles weg. Ik vergeet het nog wel eens, maar na 1 behandeling is het daarna weer weg. Bikinilijn ging bij mij het snelst. Daarna benen en daarna oksels :j[/quote]

ahh dan ben ik om denk ik.. hier hele donkere haren.. ook op plekken waar het helaas bij een vrouw niet zo erg hoort.. plus veel ontstekingen. Loop al een hele poos bij een dermatoloog, maar dat helpt niet heel erg.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:15

Succes! Hoop dat hij bij jou net zo goed gaat helpen als bij mij :j
Ik had ook altijd ontstekingen en bultjes en hele diepe ingegroeide haarwortels :( kon er wel om janken in de zomer! Zat altijd maar te pulken met een naaldje om het redelijk netjes te krijgen :( voor mij dus echt een uitkomst! :)

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:22

Robynn schreef:
Succes! Hoop dat hij bij jou net zo goed gaat helpen als bij mij :j
Ik had ook altijd ontstekingen en bultjes en hele diepe ingegroeide haarwortels :( kon er wel om janken in de zomer! Zat altijd maar te pulken met een naaldje om het redelijk netjes te krijgen :( voor mij dus echt een uitkomst! :)

Dankjewel!! Hier precies hetzelfde.. ik loop al niet meer in een bikini hihi