In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:10

Pff nee maar slippers waren na 3 jaar af en met maat 43 zo moeilijk. . Korte broeken overal uitverkocht

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:11

Vervelend! korte broeken overal uitverkocht :oo nouja dat wil natuurlijk ook wel met dit weer.
Misschien kan je online nog wat vinden?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:35

Hier begint het nu vooral heel broeierig te worden, ik verwacht wel een bui. Ik hoop dat het een grote is en dat ie vooral heel erg snel komt.

Tot die tijd heb ik koelelementen en ice-packs (wel handdoek eromheen gedaan) onder mijn kleren gestopt om een beetje af te koelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:36

Online niks in mn maat , heb komende week 5 dagen vrijwilligerswerk dus wil meer dan 1 korte broek

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:50

Mallorka schreef:
Je snapt toch werkelijk niet dat er mensen zijn die op de heetste dag van het jaar de stad in gaan :oo

Allereerst maar een dikke :(:) , lekker virtueel dan plakt 't niet zo. Ook voor de anderen natuurlijk!
En nee, ik kan me niet indenken dat je met dit weer de stad in gaat, sowieso niet dat je vrijwillig naar buiten gaat. Had 't er nog met mijn moeder over dat als ik vandaag, marktdag, naar de stad zou gaan dat waarschijnlijk op een bloedbad zou uitlopen. Kan sowieso al niet tegen drukte, daar alleen word ik al wat onaardig van, maar dan met die hitte, neuh, lijkt me niet verstandig. :=

D'r komt over een uurtje hier een buitje volgens buienradar. Kan wel janken, heerlijk! *\o/* Daarachter nog een grote rode vlek maar die buigt al een beetje af dus ben bang dat alleen Zeeland daar echt mee te maken gaat krijgen. Hopelijk niet al te zwaar, beetje onweer en een lekkere plens regen is leuk, maar hagelstenen die dakramen vernielen of windhozen lijkt me nu weer wat overdreven...

Poeslief ligt ook al de hele dag voor lijk en áls ze al beweegt is dat voor wat te drinken of om high te worden. Paard daarentegen huppelde vrolijk door de wei als een jonge deerne. Lijp oud wijf 8)7 . Mja, scheelt iig een zorg. Ze verbrandt niet eens op haar wit/roze neusje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:55

Ik ben vanavond heerlijk afgekoeld achterop de motor. Gezellig met moeders haar vriend naar een ijs zaak geweest.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:09

Zeeuws-Vlaanderen, vlak bij Terneuzen gaat het morgen vanaf 7u regenen volgens mijn weer-app.
Amsterdam regent het nu al.
Harderwijk gaat het vanaf 10u regenen.
Almelo geen idee, de laatste tijd die aangegeven staat is 10u en daar staat een wolkje, dus verwacht daarna ergens wel regen.
En het gaat onweren, maar het blijft warm, 29c ongeveer. -O-
Wel een hele verbetering met die fokking 34c van vandaag die aanvoelde als meer dan 35c. >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:40

kwam hier maar regen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:41

Ik lig net en nu al een nat bed Gadver

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:42

ik was ook even in de stad.. sommige winkels hadden airco andere waren echt heet..

alle terrasjes waren gewoon leeg.. op een enkeling na... :') (ik moest mee met iemand die perse de stad in wou 8)7

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:53

Ik moest vandaag voor het eerst zelf de post rondbrengen in mijn wijk. Mijn water flesjes waren binnen no time lauw tot warm (en dan vind ik water ook echt niet te zuipen := ) en ik begon rond een uur of half 12, post door de war, haalde 2 straten door elkaar :') etc etc, dus kon ook nog eens veel eerder klaar zijn :Y) . Toen ik begon met mijn wijk al een paar keer het aanbod voor drinken gehad, maar dan schiet je wijk ook niet bepaald op dus vriendelijk bedankt. Toen ik iets verder (halverwege denk ik) met mijn wijk was en het aanbod kreeg of ik wou drinken dit wel aangenomen. Nog nooit zo blij geweest met een ijskoud blikje fanta <3

Nee deze warmte vind ik ook niks.. Ben ook telkens de pineut met die stomme muggen dus ben blij als ik op vakantie ga dinsdag. Weliswaar naar de zon, maar die warmte is daar zo anders dan hier + dan heb je goede airco ook :D
Laatst bijgewerkt door hamsterfan op 20-07-14 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:01

Pfff, was hier overdag 34 graden binnen, nu 30, word denk ik ook niet meer beter :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:05

ooh vreselijk phormicola :n wij hebben het gelukkig lekker koel in huis :D

ik hou van de supermarkt met dit weer! zo heeeeeeerlijk koel daar binnen :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:06

Ik gebruik momenteel dagelijks morfine tegen de pijn en dat gaat echt niet samen met warmte. De morfine gaat versnelt afgeven waardoor ik erg beroerd word. Ik zit dus in huis opgesloten met de airco op max. 22 graden.

Ik baal er wel van want ik ben dol op warmte en zonnen. Normaal sleurde ik met dit weer mijn luchtbed naar buiten en ging ik lekker lezen en bakken.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:14

Ik kwam een tip tegen om de kamer te koelen zonder airco;
Vries flessen water in en zet ze vervolgens in een afwasteiltje voor een ventilator.
De lucht die langs de flessen wordt geblazen koelt lekker af.
Op de flessen vormt zich wel condens, vandaar het teiltje.
Op deze manier kan je de temperatuur in de kamer een paar graden lager krijgen. :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:20

Bah bah, wat een smerige hitte gisterenavond. 34,6 :(
Ik had de tuin vol met bezoek zitten en het werd gewoon niet kouder! Ben af en toe naar binnen gevlogen waar ik de airco aan had.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:59

Hier heeft het vannacht gegóten, maar het is alweer broeierig warm. Straks nog een fotoshoot, pfwiet, ik hoop eerlijk gezegd dat het bewolkt wordt. :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:20

Hier is het nu 25 graden en dat vind ik goed te doen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:42

Hier is het 22.8 en daar ben ik erg blij mee. Ik heb de airco uitgezet en de deur open, heerlijk even wat frisse lucht binnen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:45

Hier geen regen geweest en weer rond de 30 graden :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:28

Je weet dat het te warm is als...:
- je katten in de lucht van de ventilator gaan zitten
- je binnenkonijnen liters water wegwerken
- je oververhit raakt vanwege tandenpoetsen
- etc

Vannacht was het alsnog dik boven de 20 hier. Temp is niet onder de 21 graden gekomen. Buiten nu alweer tegen de 30 graden aan.... Lang leve lieve vriendjes die hier beter tegen kunnen! Terwijl ik lag te slapen heeft hij de paardjes in de wei gezet (en weer er uit gehaald) en uitgemest. Hoe lief is dat!

Straks bbq bij mn ouders, wordt weer een hel. Mijn moeder houd van warmte en heeft nooit kunnen accepteren dat ik er niet tegen kan. Ventilator aanzetten, (witte!) rolgordijnen dicht doen....ik mag het doen, maar ze steunt en zucht erbij alsof zij degene is die het moeilijk heeft... Gok zo dat ik het maximaal een uurtje kan volhuden daar, voordat ik weer kotsend boven de wc hang of het gevoel heb dat mn kop uit elkaar gaat ploffen. Godzijdank goede airco in de auto (uur rijden) en thuis is het vele malen beter. We hebben onze nieuwe airco vannacht lekker aangelaten dus in huis is het ongeveer 22 graden, slaapkamer 20 :-) Wat een geweldig ding!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 14:02

Ik zie dat ik een verkeerde smiley gebruikt had. Moet natuurlijk deze zijn :(

Lastig Zwerte. Zo snel mogelijk proberen weg te komen. Of misschien koelt het vanavond wel flink af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 14:59

Erg vervelend zwerte :(

pff, even naar het dorp, meteen bloed chagarijnig, zweten als een gek, alles plakt, en blijkbaar kijk in dan ook alsof ik gif spuug want mensen zeggen niks terug :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:41

Zoiets misschien, prugelpiet? :D
Afbeelding
Waarschijnlijk loop ik geregeld zo in de winkel want wat ik ook doe, of hoe verkeerd ik ook in de weg sta, niemand zegt iets en allemaal lopen ze met een grote boog om me heen (behalve het winkelpersoneel, maar daar ben ik dan wel aardig tegen, die doen ook alleen maar hun werk). Vind 't overigens wel prima zo, per slot van rekening kom ik niet in de winkel om te socializen...behalve dan met de diepvriesproducten. Ik heb momenteel een lat-relatie met een pizza. :')

Arme Zwerte :(:) , sterkte vanavond.

Nah, die regen van gisteren viel ook weer zwaar tegen -O- . En die wolk die vanochtend recht op ons afkwam boog gewoon vlak voor de stad af. _-:( Het is gelukkig niet meer zó stikheet maar ben er nu wel echt goed ziek van, koortsig en opgezette keel. :r Van mij mag het nu wel subiet winter worden.
Metertje sneeuw er bij en dan een leuk doolhof en iglo met oprit en leeuwtjes voor poeslief bouwen in de tuin. Zag 't al helemaal voor me. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:42

ik wacht op regen , herken Zwerte wel..