Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:10

Pff ik ken het.... Zit nu ook te wachten op mijn ongesteldheid, test was al negatief (weer). Bovendien vond mijn moeder het nodig om vorige week met de opwekkende mededeling te komen dat als het niet wou lukken ik maar niet te lang moeten wachten met naar de dokter gaan... Mijn oma was verminderd vruchtbaar en heeft voor beide zwangerschappen een behandeling moeten ondergaan. Maar wat dat exact is geweest weten we niet en mijn oma is inmideels 10 jaar geleden overleden, dus vragen wordt moeilijk. Ik vrees ook dat haar medische gegevens inmiddels gewist zijn.

Toch ga ik deze week eens bellen naar haar oude en mijn huidige huisarts (= dezelfde) .. Misschien heeft ie ze toch nog, je weet maar nooit..

Ik ben boos verdrietig en gefrustreerd.. Afgelopen week 3 kinderen geboren bij facebook vrienden en doet zo'n zeer om al die schattige baby's te zien..

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 09:13

:(:) Dikke knuf voor jou!

Ik denk niet dat je die gegevens krijgt eerlijk gezegd! Maar je kan het altijd proberen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:17

Ik wete het niet, mijn moeder had het over een behandeling maar ik meen me te herinneren dat ze geopereerd is 2x.. Oma zei ook altijd, er zijn weinig kinderen zo gewenst geweest als de mijne... Ik begin te snappen wat ze bedoelde -O-

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:33

Qua gegevens moeten patiëntengegevens 80 jaar bewaard worden, is wettelijk bepaald. Dus om eerlijk te zijn verwacht ik dat de gegevens van je oma er nog wel zijn.

Als je navraag doet over de gegevens is het in eigen belang, ook nog familie, dus betekent dat jij ze niet mag inzien, maar daarentegen een arts wel! Dus zeker vragen!

Verder wil ik jullie weer heel veel sterkte wensen om door deze moeilijke periodes heen te komen.

Ik herken het verdriet, de onmacht, maar probeer hoop te houden.

Veel liefs

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:05

Thanx Gemmeke dat stelt wel gerust :j Ach weet je meestal kan ik het wel handelen maar vandaag en gister waren "van die" dagen * schenkt zichzelf een glaasje roosvicee in "komt wel goed schatje"

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:17

Dikke knuffel voor jullie!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:13

:(:) :(:) Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal!

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:38

:(:)

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 11:29

Hoe is het hier met iedereen? Enjoy? Lennox?

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:00

Ik volg dit topic nog steeds! Eerder de vraag hoe is het met jou Spullen? Is het weekendje weg geslaagd geweest?
Hier alles ok denk ik, nog steeds aan het wachten op volgende echo (vrijdag). Zwangerschapskwaaltjes volop aanwezig. :r

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 12:20

Spannend Enjoy, ik blijf voor je duimen meis!

Met mij gaat het wel goed hoor, door privé-omstandigheden even met andere dingen bezig dan hiermee. Wat ook wel even fijn is. Weekendje weg was ontzettend lekker, merk sowieso dat ik beter in mn vel zit, sport ook weer veel meer. Gisteren was mn ongesteldheid over, dus we kunnen overwegen weer een poging te doen deze maand. Daar denken we nog even over :)

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:28

Met andere dingen bezig zijn is ook ook wel even lekker. En goed in je vel zitten is erg fijn natuurlijk! Hoe was je echo Enjoy_?

Wij hadden vandaag de officiele uitslag van het fertiliteitsonderzoek. Statistisch gezien is onze kans op een spontane zwangerschap aankomend jaar 18,4%. Als het percentage lager is dan 25% kom je in aanmerking voor een vervolg traject. Dat is bij ons dus aan de orde. We hebben voorlichting gekregen over iui en daar mogen we dus mee starten. In principe 3x zonder hormonen en 3x met hormonen.We hebben tegen elkaar gezegd dat voor ons de grens bij inseminatie ligt (dat we niet verder gaan met IVF dus) voordat we de malle molen in gingen dus kans is groot dat ik op de eerste dag van mijn volgende menstruatie ga bellen voor de eerste iui.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:08

Spannend Lennox! Moeilijk lijkt me om inderdaad te overdenken waar de grens ligt. Misschien wil je tegen die tijd zo graag, dat je die grens wel weer verlegd. Ik hoop natuurlijk gewoon dat jullie 1e iui meteen slaagt! Ik mag van mezelf niks meer zeggen, ik was er stellig van overtuigd dat ik nooit kinderen wilde.. en voel me erg gezegend als het uiteindelijk allemaal maar goed gaat.

Ik was zo zenuwachtig vanmorgen, pfff. Alles ziet er goed uit! Goed gegroeid, lengte komt overeen met aantal weken zwangerschap, "hij" bewoog z'n armpjes zelfs even voor ons. Beentjes, armpjes, hartje check! Gek idee is dat ik in principe pas met 20 weken dan weer voor een echo mag komen. Volgende week ga ik bloed laten prikken voor een nipt test en kreeg een gratis echo aangeboden (mag ook wel, je betaald genoeg voor de test ;)), dus die heb ik er maar mooi bij.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:43

Lennox, wij hadden die grens ook ingesteld. Alleen IUI en geen IVF. De kans bij ons was ook erg klein op een natuurlijke zwangerschap. Na 2 IUI 's zijn wij gestopt om een pauze in te lassen. Een half jaar later hebben wij besloten om niet verder te gaan. Daarna ruim een half jaar later ben ik toch spontaan zwanger geworden.

Enjoy, gefeliciteerd met je goede echo!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:54

Lang geleden dat ik hier nog gepost heb, maar heb vooral meegelezen.

Enjoy en Leandra proficiat met jullie zwangerschap.

Enjoy: veel succes in de toekomst.

Hier zijn het spannend weken, wij zijn met icsi bezig, vorige vrijdag pick up gehad en maandag erop terugplaatsing gehad. En nu dus spannende 2 weken, nu nog 10 dagen :-)
We wachten nog op nieuws, want er waren er nog 3 bevrucht, dus als ze goed bleven dan gingen ze ingevroren worden.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 13:01

Wat spannend Lennox! Ik blijf voor je duimen meis!

Goede echo voor Enjoy! ook heel fijn, snap dat je zenuwachtig was :) Wanneer is je 20 weken echo gepland?

Leandra, alles goed met je? Voel je je goed?

Chanel, spannend! Ik duim voor je

Hier alles goed! Pas in oktober gaan we weer een serieuze poging doen. In de tussentijd gaan we gewoon lekker genieten van elkaar, de vakantie en de rust. Bevalt goed moet ik zeggen :) misschien laten we het wel zo :P Nee, grapje!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 08:31

Lieve dames, hoe is het hier met iedereen?

Met mij gaat alles goed :) met mijn man ook, het lijkt alsof de medicatie eindelijk zn werk doet. Verder weer een rare cyclus. Normaal was het 29 dagen, en nu op dag 25 alweer een bloeding. Ik begrijp er niks meer van... :?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:48

Fijn dat het lekker gaat! Wel vreemd van je cyclus, ik zat meestal zo rond de 30 dagen maar de laatste maanden verschilt het ook van 28 tot 32 dagen en zelfs een uitschieter naar de 36 dagen. Misschien toch een vorm van stress en er teveel mee bezig zijn geweest? Ik roep ook maar wat hoor :D.

Hier nog in afwachting van de menstruatie en dan kan ik contact opnemen met het fertiliteitsteam en gaat de boel in gang gezet worden voor IUI. Weinig nieuws dus :).

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 08:59

Ja, ik snap er ook niks van... maar het zal wel :) deze ronde hadden we toch geen plannen :o

Spannend! Ik duim voor je +:)+

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:09

Ik ga donderdag voor het eerst voor een vruchtbaarheids onderzoek... Kon echt super snel terecht, ik had een paar weken wachten toch wel verwacht maar kon een week later al terecht. Hopelijk is dat een voorbode van hoe de rest gaat 8-)

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 09:11

Spannend Chocobroodje, wat gaan ze allemaal doen? (krijg je echo's en bloed prikken enzo?)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:20

Ikeuh denk het, krijg iig een inwendige echo geloof ik, en verwacht ook bloed prikken :j En vriendje (mijn bijna hubby, nog 10 dagen :D ) zal ook wel een potje mogen inleveren. En dan hoor ik het wel. Heb een vragenlijst gekregen voor ieder van ons die ga ik zo invullen. Hopelijk vinden ze iets heel simpels wat makkelijk te verhelpen is :j Of helemaal niks :P

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 09:23

Dan heb je idd dezelfde onderzoeken als ik. Ik had liever gehad dat ze wel wat hadden gevonden, want nu is er nog geen reden dat het niet lukt... en dat is best frustrerend!

Ik ga voor je duimen.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:26

Fijn dat je zo snel terecht kan Chocobroodje! Wij werden zwanger in de week van de intake! ;) Het werd helaas een miskraam maar twee maanden later bleek ik weer zwanger en vanmiddag wordt mijn zoontje gehaald. Ik wens jou en de anderen hier dat ook toe, alleen die miskraam dan niet natuurlijk.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 09:31

Alvast gefeliciteerd Mootje! Laat je even weten hoe het gegaan is?

dank je voor je lieve woorden :*