Yoga

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:21

Ik wil ook de hoofdstand kunnen haha! Ben benieuwd wanneer ik dat zou kunnen :D

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:22

Is een hoofdstand het zelfde als een kopstand of handstand? Ik kan beide nog wel denk ik. Heb ooit op turnen gezeten :+ al zal het lang zo makkelijk niet meer gaan en zal ik niet zo lang meer blijven staan (tenzij ik vals speel en tegen de muur ga haha)

Heb net online een broek gekocht voor Yoga. Wat dragen jullie daar boven? Gewoon een basic shirt? Ik heb het altijd koud dus wil iets met lange mouw. Heb ook altijd koude voeten.. dus hoop dat ik mijn sokken aan kan houden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:27

Kopstand denk ik haha. Iig dat je op je ellebogen steunt zeg maar.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:27

Ik draag gewoon een jogging en een topje er boven :) Als je begint met de filmpjes van Erin zul je snel warm genoeg hebben :+

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:38

Met een kopstand sta je op je hoofd en een handstand op je handen haha

Ik heb ook een joggingbroek gekocht maar speciaal voor Yoga. Stof is wat dunner volgens mij.. Een van Only, die zijn ook niet belachelijk duur. Welke filmpjes zijn van Erin?

En is een Yoga kussentje ook aan te raden om op te zitten?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:43

De filmpjes van Erin zijn die van de 30 Day Yoga Challenge, staan in de OP

Ik heb nu nog geen yoga kussen of blok gebruikt, gewoon een slaapmatje :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:50

Ik gebruik ook een joggingbroek en begin met een vest en een spaghetti hemdje. Na een paar zonnegroeten ben ik warm genoeg om de rest in alleen dat hemd te doen. Ik heb wel eens een t-shirt aan gehad, maar dan krijg ik het veel te warm in de les.
Bij de lessen van de challenge valt het soms wel mee en kan een shirt makkelijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:55

Glossi schreef:
Met een kopstand sta je op je hoofd en een handstand op je handen haha

Ik heb ook een joggingbroek gekocht maar speciaal voor Yoga. Stof is wat dunner volgens mij.. Een van Only, die zijn ook niet belachelijk duur. Welke filmpjes zijn van Erin?

En is een Yoga kussentje ook aan te raden om op te zitten?

Kussentje is fijn als je bijv net niet in de lotus komt, met een kussentje lukt dat dan soms net wel. Ook kun je het gebruiken voor de ploeg, als je het eng vindt en je komt net niet tot het eind. Of voor zitten bij het mediteren, soms blijf je dan net wat makkelijker rechtop zitten.
Kortom, niet per se nodig, maar als je er voor een redelijk prijsje één kan vinden is er geen reden om het niet te doen :D

Ik moet ook nog steeds een goede yogabroek hebben, eentje die niet afzakt bij voorkeur :+ Ben van plan er gewoon eentje op de markt te halen voor 5 euro.
Ik draag altijd gewoon een hemd ofzo. Bij de ontspanning trek ik m'n trui aan. Ik zie wel meisjes die een bolero aanhebben en een topje, da's misschien ook een handige, zo'n bolero heb je zo aan of uit :j en zit ook niet in de weg verder (die van mij iig niet, is lekker groot :) )
Een bolero is dus zo'n apparaat met alleen twee lange mouwen en een tussenstukje bij je schouders :j

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:58

Ik heb vanmorgen eens een filmpje met Adriene gedaan, zij focust nog veel meer op het ontspannen naast het spieren trainen :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:39

Magrathea schreef:
Ik moet ook nog steeds een goede yogabroek hebben, eentje die niet afzakt bij voorkeur :+

Joggingbroek met touwtjes aan de bovenkant ;-) Die zakt niet af!
Heb er een paar jaar geleden bij de Scapino gehaald. Zitten erg fijn vanwege een dikke stiek aan de bovenkant en door de touwtjes zakt ie ook niet af!
Heerlijk, ook voor bankhangen ;-)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:40

Ik heb pas bij de Lidl in de aanbieding van die jazzpants gekocht een paar, zitten heeerlijk, zakken niet af, zitten niet in de weg en dan idd een spaghetti topje of strak tshirt met lange mouwen en gaan met die banaan.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:50

Yoyoy meldt zich :D ! Ben sinds kort weer in NL en woon in een nieuwe stad dus weer even (een) nieuw(e) schooltje(s) zoeken! Doe al jaren aan yoga, begonnen met Ashtanga en toen meer Hatha, maar heb in het buitenland Iyengar ontdekt en dat wil ik hier ook gaan doen! Gaat heel erg om in posities gaan, en dan langere tijd aannemen en perfectioneren! Vind dat heerlijk!
Die vorm meer voor de mind, en dan wil ik meer als 'sport' Bikram eens uit gaan proberen. Beide scholen zitten dicht in de buurt, wel ideaal.
Verder doe ik ook geregeld workshops, en aan meditatie enz.

Jullie doen het redelijk veel thuis zo te lezen? Mmmm heb echt een groepje nodig!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:30

Wat leuk dat ze beide kan doen, Swah :) Ik doe het nu nog thuis omdat de goedkope lessen via de unief tijdens mijn lesuren vallen. Ik hoop dus dat ik volgend jaar wel naar echte lessen kan gaan, als ik dan zeker ben dat ik er mee voort wil kan ik ook gaan uitkijken naar duurdere lessen eventueel.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:45

Ja, lessen zijn niet goedkoop!

Ik heb een jaar in het buitenland gewoond (Afrika) en daar deed ik ook wel eens yogaweekenden/retraites, maar daar was het goed te doen qua prijs, in Europa is zoiets ook onbetaalbaar.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:05

Hè swah waar ga je bikram doen?

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:58

Utrecht!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:04

Is niet in m'n regio. Heb je het eerder gedaan? Zelf ben ik helemaal om.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:07

Swah, hier is het ook niet zo duur. 10 euro voor 1,5 uur les. Ik vind dat een normale prijs. Leuk dat je zo actief bent met Yoga!

Heb idd een jogging broek met touwtjes gekocht. Ik wist niet eens dat ze ook zonder touwtjes te krijgen waren :P

Zal na het eten eens kijken naar de filmpjes van Erin. En anders blijf ik bij Adriene. Die is erg fijn om naar te luisteren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:36

Touwtjes werkt ook niet :n door mijn, ehh... rondingen :+ blijft hij maar moeilijk hangen. En als hij al blijft hangen is het net te laag. Of ik moet hem tot mijn BH optrekken, dat is ook weer niks :+

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:01

Ik doe een legging aan bij yoga (niet zo'n megastrakke, maar zo'n zachte en ietsjepietsje losser). En dan een hemdje.

Nee Bikram nog nooit gedaan Jenny. Ben benieuwd. :D Maar zie dat wel echt als keihard sporten, normaal wil ik juist een relaxte yoga voor de mind met het liefst nog wat mediteren erbij. Daarom ga ik de combi van allebei doen eens proberen!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:36

Oh maar het is niet altijd keihard hoor. Het is maar net wat je er zelf van maakt. De warmte kan je killen maar ook enorm helpen. Als je het kan accepteren zoals het is dan heb je er geen last meer van. Doordat het warm is moet je op een bepaald punt een keuze maken. Ga ik m'n gedachten en ademhaling lekker laten afdwalen of ga ik focussen en er wat van maken. En en gaat gewoon niet.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:40

Ik dacht dat alle mensen bij de les het in croptop deden :')
vandaag starten met de 10 day abs challenge eerst maar les 1 volhouden maar daarvoor even een andere workout lekker sporten dus

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:42

:o? :o? Croptop?

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:45

Afbeelding
dit is een croptop

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:51

Daar moet je wel heel erg slank voor zijn. Anders is het geen gezicht :') Ik heb een hekel aan een blote buik/rug. Dus ik trek een lekker lang ding aan :Y)

Magrathea, misschien is zo'n nierwarmer achtig iets, iets voor je? Die kwam ik ook op Yoga foto's tegen.