Gek van gipsverband enkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 13:57

Dat hoor ik 31 oktober. Maar ik heb net een nieuwe baan, een operatie zou erg slecht uitkomen :=

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:08

Ik duim voor je.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 19:24

Is lief <3

Elias7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:23

Heehee allemaal.

Ik ben inmiddels bijna de ' oude ', loop weer zo goed als normaal, tis allemaal nog wat stijf maar dat gaat langzaam beter.

Daarom ga ik dit topic verlaten! vond het erg fijn om in deze periode met jullie te delen, Echt top! Bedankt hiervoor.

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte toe, ik hoop dat jullie ook gauw weer de oude zijn.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 10:32

Goed om te horen!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 21:54

Hoe is het nu met je Veulen?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:06

Wisselend. Soms doet het gewoon echt zeer. Maar ik kan er wel mee lopen. Paar 100 meter zonder krukken. Langer lukt nog niet. En traplopen of hellingen zijn een mega probleem. Moet me voet dwars zetten, anders kom ik er gewoon niet.
Toch ziet de fysio grote vooruitgang. Het gaat alleen heel lang duren. Ik ben van 10/15km lopen per dag en 2 uur rijden naar niks gegaan. Dat kost heel veel tijd. Ben heel snel moe.

Als alles goed gaat (en paard het goed doet) ga ik volgende week proberen te rijden. Het beugels met veren gekregen. Dan hoeft me enkel minder druk te weerstaan.

Hoe is het met jou? Nog een paar dagen voor de beslissing?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:26

Hoe is het pauline? Goed of slecht nieuws?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 20:35

Lief dat je het vraagt. Tja, er zitten aan de buitenzijde botsplinters en aan de binnenkant zit een groter los botfragment. Dus die gaan er uit. Maar het is wel een kleine operatie zegt de arts.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:52

Maar gaat het dan wel herstellen weer? Het moet toch niet zo zijn dat je over 5/6 jaar nog steeds last hebt van het feit dat het bot gescheurd is geweest.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 01:46

Als het goed is maken ze het gewricht schoon en dans is het daarna een he stuk beter.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 19:09

Zo, een update. Gisteren geopereerd en mijn enkel is gereconstrueerd.
Binnen zat een fragment dat opnieuw verankerd is en aan de buitenkant is een stuk bot weg gehaald. Daarnaast splinters weg gehaald en alles is gespoeld.
Helaas toch gips. Maar het is beter te doen deze ronde, wel veel pijn maar dat is meer operatie pijn.

Hoe is het met jou Veulen?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 21:09

Fijn dat de pijn deze keer te doen is. Hebben ze gezegd hoe succesvol dit was?
Ben je al weer thuis? Wel fijn dat het dit jaar nog gelukt is.

Ik ga heel goed voorruit. Maar sommige dingen blijven lastig. Traplopen en hellinkjes lopen is heel vervelend. Net als lopen in de bak. Dan merk ik elke keer weer dat ie niet goed wil buigen.
Kan nu 2 a 3 uurtjes werken(en staan) om de dag. Maar na een uur begint het te zeuren.
Krijg wel weer me spieren terug, vooral dankzij elke dag 20/30 minuten rijden. Dat zou iets moeten gaan helpen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 13:17

Klinkt als kleine stappen vooruit maar wél vooruit!
Fijne kerst {:)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:40

Even een stipje zodat ik dit topic straks verder kan lezen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Gelukkig mag ik aftellen, 5 januari mag mijn gips eraf na ruim 6 weken. Heb mijn enkel uit de kom gehad en daarbij aan de binnenzijde alle pezen en banden afgescheurd. Gelukkig geen infectie gehad aan het gewricht (is gespoeld ivm lucht en botsplinters). Zie inmiddels wel op tegen de revalidatie :/

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:54

OH dat klinkt erg pijnlijk. Ik denk dat je geen schroeven of pinnen hebt gekregen maar wel hechtingen?

Niet op zien tegen revalidatie hoor, gewoon lekker optimistisch er in staan. Ik vind nog steeds dat naar de fysio gaan, oefeningen doen en de enkel losmaken helemaal niet onprettig. Bovendien merk je dan elke keer weer dat je vooruit gaat.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:20

Dank je Veulen! Ze hebben niets hersteld, enkel schoongespoeld en de huid dichtgenaaid. Vraag me nog steeds af hoe elke band of pees weet aan welke andere kant hij moet aanhaken :=

Heb inmiddels het hele topic gelezen en tjonge wat zijn jullie fanatiek! Ik kom amper buiten en loop met krukken van de bank naar toilet en via keuken weer terug en ben dan kapot! De trap op is een uitputtingsslag :') Naja, dat is na een paar weken oefenen overdreven, maar 1,5 km rolstoelen of boodschappen doen met krukken - wauw!

Pauline, volgens mij heb jij nu net de operatie gehad die ik direct na mijn valpartij al kreeg. Hoe gaat het met je?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:37

Oh dat weet je lichaam wel hoor, waar alles hoort (of niet hoort). Verbaasde me daar ook over.

Het heeft niks met fanatiek zijn te maken hoor. Maar ik heb 6 maanden op 2 krukken gelopen. Op een gegeven moment wil je iets. De eerste 2 maanden met gips was ook alles lastig en vermoeiend. Dat spul is zo zwaar. Pas daarna werd ik fanatiek, 1 of 2 km krukken is dat een goede oefening.
Maar het is wel belangrijk om te blijven bewegen. Anders vervallen je spieren en dan wordt het herstel nog zwaarder. Bovendien als je 10kilo aankomt wordt het krukken nog zwaarder :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 00:04

Au Chubby dat klinkt pittig. Mijn operatie s geweest en ik moet zeggen dat ik vind dat het snel vooruitgaat. Gaan een beetje er op staan. Alleen dat gips he, christ. En jij moet zes weken, dat is ook lang zeg! Heb je er last van?

Veulen jij bent echt het topicvoorbeeld. Zo'n lange weg..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:19

Top dat je er nu wel een beetje op kan staan. Krijg je straks nog 'loopgips' of mag het er dan meteen af?

Soms heb ik een beetje het gevoel dat de weg oneindig is. Maar goed, dan neem ik een diclo en ga ik naar me bed. Volgende dag weer een kans en nieuwe pogingen. De chirurg vond het allemaal mee vallen, hij gaf me ruim een jaar herstel. En ik doe nu al meer dan hij verwachten. De fysio vind dat ik de laatste 6 weken echt vooruit ga.
Maar die enkel blijft elke keer vast springen en pijn doen. Eerste kerstdag me beugels met veren gesloopt. Dus proberen met gewone beugels te rijden. Dat ging dus voor geen meter. Dat is echt een enorme teleurstelling.

Maar goed, er zijn ook positieve dingen. Ik heb in in ruim 7,5 maand allerlei leuke boeken gelezen, films gezien, beetje leren koken en ik ben totaal afgekickt van de suiker.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:29

Wat fijn dat het meevalt Pauline :(:) Het gips blijft verrot ja!

Veulen, elk nadeel heeft een voordeel! Ik ben bezig met de fotoboeken van de kinderen, mijn studie, kan iets meer doen voor mijn vrijwilligerswerk (telefonische hulpdienst en per mail en wat schrijfwerk) en een beetje werken. Maar heb maar 2 dgn per week dat ik alleen ben, dus het vlot niet erg. Ik heb wel weer sinds jaaaaren een boek kunnen lezen *\o/*

Ik moet eens op zoek naar van die verende beugels, misschien zijn ze er ook in westernuitvoering! Wat stom dat de jouwe al sneuvelden, echt goedkoop zijn ze niet toch?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:34

Fotoboeken, hee dat is een goed idee. Ik heb nog 100den vakantiefotos kan ik ook wel is uitzoeken.

Mijn paar was niet nieuw, gekregen van een vriendin. Ga nu voor nieuwe, denk dat ik ze toch langer nodig heb en vind ze heel fijn rijden.
Je hebt gpg's die zijn niet in western uitvoering, en ze zijn nog slecht te verkrijgen ook. Maar je kunt ook elastosteps kopen. Wel meteen duurder, maar die zijn er ook in western-uitvoering. Vind ze ook wel mooier. Wel een slok op een borrel dat trouwens (en ik ben dit jaar 60% van me inkomen kwijt geraakt door me ongeluk.) Gpg's kosten 120 euro, elastosteps 190.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:39

Katjing!

Eerst maar even weer wat mobieler worden voor ik zo n uitgave doe. Maar tjeee ik had het rijden net weer lekker opgepakt na mijn zwangerschap en keizersnede vorig jaar. Dus ik hoop snel weer door het bos te "crossen" (stapritjes ook prima ;))

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:43

Zou gewoon eerst inderdaad proberen te rijden. Gescheurde enkelbanden is heel anders dan botbreuken en ligamentschade. Bovendien, ik ben 1 van die mensen die niet zo veel mazzel heeft gehad (net als Paulien). Maar jij wordt die mazzelaar die straks snel en mooi herstelt... :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 01:06

Nu bij EJ en divoza 25 procent korting...
Ik weet niet, ik heb zoveel diagnoses gehoord afgelopen jaar. Ben heel blij met mijn arts nu bij Annatommie. Zij is nuchter en kundig. Maar dan nog doet het verrot pijn. :')
Ben ook nog moe van de narcose merk ik.

Over een dag of tien mag het gips eraf en dan kijkt ze hoe de vlag erbij hangt. Ik bid voor alles behalve meer gips :=