Pieter25 schreef:... maar af en toe een snoepje voor de lekker moet kunnen
Als je verder helemaal gaat stoppen, zul je snel genoeg merken hoe fijn dat snoepje af en toe valt (maar niet heus...)
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
JonneN schreef:Pieter25 schreef:... maar af en toe een snoepje voor de lekker moet kunnen
Als je verder helemaal gaat stoppen, zul je snel genoeg merken hoe fijn dat snoepje af en toe valt (maar niet heus...)
Gisteren na zo'n 8 weken suikervrij/KH arm te hebben gegeten een paar dropjes met suiker erop gegeten en voelde me bijna meteen al niet lekker. Daarna bij afscheidsborrel ook 2 wijntjes en die hakten er ook flink in. Vandaag weer in het gareel. Mijn hormoonhuishouding was flink van de rel door crash dieeten die ik in het verleden heb gevolgd. Begin nu eindelijk sinds 3 weken af te vallen (-3 kg)! Nog flink wat kilo's te gaan, maar ik weet nu dat het werkt
amber15 schreef:Nee hoor, is niks mis mee. Als bij de ingrediënten suiker, dextrose, glucose oid staat, betekent dat dat er (eigenlijk altijd geraffineerde) suiker is toegevoegd.
Koolhydraten, waarvan suikers, zijn natuurlijke suikers, op zich niks mis mee.
...
JonneN schreef:amber15 schreef:Nee hoor, is niks mis mee. Als bij de ingrediënten suiker, dextrose, glucose oid staat, betekent dat dat er (eigenlijk altijd geraffineerde) suiker is toegevoegd.
...
Volgens mij is dit niet helemaal waar. Dextrose is druivensuiker. Als je druiven koopt, zit dat er dus in zonder dat het wordt toegevoegd. Vaak wordt dat wel aan producten toegevoegd inderdaad. Koolhydraten, waarvan suiker... is niet altijd natuurlijk suiker. Ook geraffineerd suiker valt onder de koolhydraten, dus het is soms moeilijk te onderscheiden wat nou natuurlijk is of wat niet.
In een gewone pot pindakaas, bijvoorbeeld, zitten geen toegevoegde suikers, maar als je naar het lijstje gaat kijken zie je altijd 'koolhydraten..., waarvan suiker..'
Op den duur en met een beetje research leer je welke termen geraffineerd betekenen en welke niet. JonneN schreef:amber15 schreef:Nee hoor, is niks mis mee. Als bij de ingrediënten suiker, dextrose, glucose oid staat, betekent dat dat er (eigenlijk altijd geraffineerde) suiker is toegevoegd.
...
Volgens mij is dit niet helemaal waar. Dextrose is druivensuiker. Als je druiven koopt, zit dat er dus in zonder dat het wordt toegevoegd. Vaak wordt dat wel aan producten toegevoegd inderdaad. Koolhydraten, waarvan suiker... is niet altijd natuurlijk suiker. Ook geraffineerd suiker valt onder de koolhydraten, dus het is soms moeilijk te onderscheiden wat nou natuurlijk is of wat niet.
Het ging erom wat natuurlijk is en wat niet, dacht ik. Dat is vaak moeilijk/niet te onderscheiden vanaf het etiket.