Wie is er gestopt met geraffineerde suikers eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:20

Pieter25 schreef:
... maar af en toe een snoepje voor de lekker moet kunnen :=

Als je verder helemaal gaat stoppen, zul je snel genoeg merken hoe fijn dat snoepje af en toe valt (maar niet heus...) ;)

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:16

JonneN schreef:
Pieter25 schreef:

Als je verder helemaal gaat stoppen, zul je snel genoeg merken hoe fijn dat snoepje af en toe valt (maar niet heus...) ;)

Haha klopt helemaal, maar de smaak is gewoon _/-\o_ _/-\o_ We doen ons best :')

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:16

JonneN schreef:
Pieter25 schreef:

Nou niet goed := Gisteren na zo'n 8 weken suikervrij/KH arm te hebben gegeten een paar dropjes met suiker erop gegeten en voelde me bijna meteen al niet lekker. Daarna bij afscheidsborrel ook 2 wijntjes en die hakten er ook flink in. Vandaag weer in het gareel. Mijn hormoonhuishouding was flink van de rel door crash dieeten die ik in het verleden heb gevolgd. Begin nu eindelijk sinds 3 weken af te vallen (-3 kg)! Nog flink wat kilo's te gaan, maar ik weet nu dat het werkt :)

Ik probeer ook zo min mogelijk slechte E nummers te eten (dus bijna niets uit pakjes en zakjes).

Heb de boeken the Sugarchallange (suikervrij in 30 dagen) en de Hormoonfactor gelezen en eet nu volgens die boeken.

eekhoornerik

Re: Wie is er gestopt met geraffineerde suikers eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 13:32

Ik lust zelfs geen erg zoete dingen meer! Gebak en zoete toetjes vind ik nu zo vies!

Je smaak verandert best snel als je de suiker laat staan.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:30

laetitia, dat is mijn ervaring ook! maakt het er wel een stuk makkelijker op :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 06:48

Mijn ervaring is dat je het ook snel genoeg weer lekker gaat vinden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 07:48

Ik eet hier al een langere tijd suikervrij,maar zodra ik bij mijn vriend eet is dat weg... Niet omdat ik niet wil,maar omdat zijn moeder bijna altijd uit pakjes kookt en goedkoop vlees koopt... Neem sowieso mijn eigen brood mee, zonder suiker, en af en toe eigen avondeten als ik vanaf huis komt..
Verder probeer ik daar zoveel mogelijk fruit te eten. In alle etenswaren daar, zit suiker/dextrose etc.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:58

Daar loop ik thuis dus ook tegen aan. Ik ben de enige van de zeven die suikervrij wil eten. Mijn moeder kan, heel begrijpelijk, niet speciaal voor mij gaan kopen. Ik krijg zo dus toch nog best wat suikers binnen helaas.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:55

Ik doe het nu 1,5 week en het bevalt me prima. Ik probeer in voeding alle suikers te vermijden, eet wel fruit en probeer ook zout zo min mogelijk te eten ivm dat ik veel vocht vast houd. Brood eet ik ook niet meer.
Ik moet zeggen het bevalt me prima, ik was echt van het padje kwa eten, stak echt zoet, zout en alles door elkaar in mijn mond. Dat is nu totaal weg, ik vind de meeste dingen niet eens meer lekker en kan nu echt heel erg blij zijn van een bak sla met paprika en komkommer.

Ik heb nu ook veel meer dorst, drink daardoor ook veel meer water.
Ben gaan koken in Cocovet, dat is ook super gezond !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:55

Wat is het lastig zeg om eten te vinden zonder suiker. Zelfs in sommige boters zit suiker. :?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:00

Huh, welke dan?

Trouwens, als er op het etiket staat: Zoveel gram koolhydraten, waarvan zoveel gram suikers, dan hoeft dat niet te betekenen dat er suiker aan is toegevoegd :)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 11:37

Ook die probeer ik niet te eten. Boter heb ik vervangen door Cocosvet, ik vind het lekker romig smaken maar er zit niks aan smaak aan.

Veel afvallen doe ik er helaas nog niet van :(

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:58

Met natuurlijke suikers en koolhydraten is toch niks mis? Of zie ik iets over het hoofd?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:08

Nee hoor, is niks mis mee. Als bij de ingrediënten suiker, dextrose, glucose oid staat, betekent dat dat er (eigenlijk altijd geraffineerde) suiker is toegevoegd.
Koolhydraten, waarvan suikers, zijn natuurlijke suikers, op zich niks mis mee.
Al merk ik wel dat ik van natuurlijke suikers op een nuchtere maag, bijvoorbeeld bij het ontbijt, wel moe wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 17:06

Blueband goede start. Ik heb de andere boters bekeken en daar zat geen suiker in. :+

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:23

amber15 schreef:
Nee hoor, is niks mis mee. Als bij de ingrediënten suiker, dextrose, glucose oid staat, betekent dat dat er (eigenlijk altijd geraffineerde) suiker is toegevoegd.
...

Volgens mij is dit niet helemaal waar. Dextrose is druivensuiker. Als je druiven koopt, zit dat er dus in zonder dat het wordt toegevoegd. Vaak wordt dat wel aan producten toegevoegd inderdaad. Koolhydraten, waarvan suiker... is niet altijd natuurlijk suiker. Ook geraffineerd suiker valt onder de koolhydraten, dus het is soms moeilijk te onderscheiden wat nou natuurlijk is of wat niet.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:56

Maar als het toegevoegd is, staat het toch bij de toevoegingen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:48

Anoniem schreef:
Blueband goede start. Ik heb de andere boters bekeken en daar zat geen suiker in. :+

Maar dat is toch sowieso geen boter :+ Dat is margarine. Als er iets is dat je heel snel weg mag gooien... :=

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:19

JonneN schreef:
amber15 schreef:
...

Volgens mij is dit niet helemaal waar. Dextrose is druivensuiker. Als je druiven koopt, zit dat er dus in zonder dat het wordt toegevoegd. Vaak wordt dat wel aan producten toegevoegd inderdaad. Koolhydraten, waarvan suiker... is niet altijd natuurlijk suiker. Ook geraffineerd suiker valt onder de koolhydraten, dus het is soms moeilijk te onderscheiden wat nou natuurlijk is of wat niet.

Nou wordt het nog ingewikkelder dan ik dacht ;)
Niet toegevoegde suikers zijn toch natuurlijke suikers en dus niet geraffineerd?
En waarom kan druivensuiker niet geraffineerd zijn?
En als koolhydraten soms ook geraffineerd zijn, hoe kun je er dan zeker van zijn dat je niet geraffineerd eet?
Ik ben benieuwd naar de antwoorden! :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:00

Naar de ingrediënten kijken :) In een gewone pot pindakaas, bijvoorbeeld, zitten geen toegevoegde suikers, maar als je naar het lijstje gaat kijken zie je altijd 'koolhydraten..., waarvan suiker..' :) Op den duur en met een beetje research leer je welke termen geraffineerd betekenen en welke niet.

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:26

Heel veel pure, verse dingen eten en veel zelf maken in plaats van pakjes e.d... daar kan je al veel mee bereiken

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:40

Ik kom even binnenvallen, ik hoor veel goede verhalen over suikervrij eten/drinken.
Maar als ik het goed begrijp zijn alleen 'fabriekssuikers' zeg slecht?
Vinden jullie het moeilijk om suiker te vermijden? Als je bij anderen eet bijvoorbeeld?

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:35

JonneN schreef:
amber15 schreef:
...

Maar als je druiven eet zitten daar de vezels van het vruchtvlees nog in zodat de suikers minder snel opgenomen worden volgens mij. Daar zit de hele clou dacht ik.

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:02

Dat zou heel misschien kunnen, maar daar ging het volgens mij niet echt om ;) Het ging erom wat natuurlijk is en wat niet, dacht ik. Dat is vaak moeilijk/niet te onderscheiden vanaf het etiket.