Ik zeg ook doen! Mij viel het echt heel erg mee. Je helpt je medemens en je hebt voor jezelf ook een paar keer per jaar een check op een aantal ziektes en bloeddruk enzo.
Gister een brief gekregen over de anti stoffen in mijn bloed. Echt een vage brief hebben jullie die ook gekregen? Met zo'n pasje erbij? Maar gelukkig ben ik wel geschikt om donor te worden
Ik heb wel een pasje toegestuurd gekregen met mijn bloedgroep erop enzo. Die kunnen ze dan scannen bij Sanquin. Maar in die brief stond volgens mij niks over antistoffen.
Ik had maar even gebeld naar sanquin omdat ik niet zoveel er van snapte, maar het blijkt dat ik niet alle soorten plasma kan doneren. Op mijn pasje staat niet mijn bloedgroep maar wel de anti stoffen die ik in mijn bloed heb. Maar ik kan dus wel gewoon bloed doneren
Oeska
Geplaatst: 08-02-14 19:00
Je hebt iets uniekere antistoffen in je bloed dan de gemiddelde bloeddonor Valerie_V, vandaar dat ze dat er bij vermelden.
Zelf heb je daar geen last van in het dagelijks leven, maar een eventuele ontvanger van jouw bloed kan er wel last van hebben. Daarom dat het er bij vermeld moet worden. Andersom ook: als jij bloed moet krijgen, moet er rekening mee worden gehouden. Dus is het goed dat je het nu weet.
Hier ook n trouwe bloeddonor! Ik ben al vijf keer opgeroepen en natuurlijk ook altijd gegaan. Laatst n verzoek gekregen om ook als stamcel donor geregistreerd te worden, hier ga ik me ook voor aanmelden.
Het is zo'n kleine moeite, t bloed geven dan en je helpt er misschien wel n leven mee redden..
Ik ben vorige week nog geweest, de oproep kwam precies op tijd binnen. Ben de dag erna gegaan en die middag heb ik mijn vaccinaties voor vakantie laten zetten. Dus beter getimed kon gewoon niet. Het komende half jaar mag ik helaas niets meer geven, maar erna ga ik uiteraard gewoon weer. Kleine moeite. Vorige keer ging mijn bloed er heel moeilijk uit, de afgelopen keer wel makkelijk. Dit keer had ze 'n warmtekussen om mijn arm heen gelegd, vermoedelijk hielp dat. Was nu heel snel klaar.