Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dioxide

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:29

Ik kom even asociaal dit topic binnenwaaien om iedereen keiveel succes te wensen *\o/* Jullie kunnen het!

Op 28 december heb ik met mijn trainer handen geschud op het stoppen met roken per, heel origineel :') , 1 januari. Hij wilde stoppen, ik ook al een tijd en had een grote mond dat ik wel mee zou doen. Tsja, en ik ben wel het type van; 'als je handen schudt, hou je je daar aan'.

Op 31 januari heb ik voor 00.00 mijn laatste sigaretten opgerookt, om 00.00 uur de laatste halve uitgemaakt en tot nu toe nog geen sigaret aangeraakt :D Toegegeven, ik vind het nog steeds onwijs lekker als ik een sigaret ruik, maar de drang om te roken is nagenoeg weg.

De enige bijwerking was dat ik op dag 3 en 4 bloedsjagrijnig was :+

Wat ik als tip wil geven, begin niet aan E-sigaretten met nicotine! Door de nicotine daarin hou je je verslaving gewoon in stand. Als het om de gewoonte gaat, kun je altijd nog de E-sigaret met alleen smaak nemen. Als ik me betrap op een moeilijk moment pak ik een Smintje of kauwgompje :)

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:20

op 5 december een hartstilstand gehad, gereanimeerd door manlief en het ambulance personeel.
Daarna op de operatietafel, in slaap gehouden en gekoeld.
Al met al weet ik nergens meer van en heb dus een cold turkey gehad, ook niks van gemerkt.
Het rare is, ik heb geen enkele behoefte aan een sigaret, zie mijn pakje shag gewoon liggen en heb er niks mee, ik snap er niks van, maar denk maar zo, ik ben er vanaf.
Als ik langs mensen loop die buiten staan te roken, denk ik stiekem, bah wat stinkt dat.
Ik hoop echt dat dat zo blijft, dan hoef ik nooit meer het gevecht aan.

Iedereen heel veel sterkte met stoppen, want het zal voor velen wel moeilijk zijn. :j

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:49

Sodemieters Geral, jij hebt overduidelijk nog een doel op aarde en wat taken te vervullen! Hoe is het nu met je gezondheid?

En inderdaad te hopen dat je de behoefte om te roken nooit meer zult voelen, zo wel, tsja, alles weggooien en alles op alles zetten om niet weer te beginnen!!!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:52

Over 10 dagen ben ik alweer een jaar gestopt met roken.
Ik ben zo blij dat ik niet meer hoef te roken en al die stress van het roken niet meer heb! Het niet-roken is al lange tijd zo normaal voor me dat ik me echt voor mijn kop sla waarom ik dat ooit zo fanatiek gedaan heb. Stom dat ik het niet eerder geprobeerd heb!

Maar goed, over 10 dagen (okay, dat is op een zondag, dus over 9 dan maar) koop ik voor mezelf een heel mooi groot boeket bloemen want dat heb ik wel verdienc!!!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:57

Sjeeminee Geral, dat is schrikken... Hopelijk voel je je nu wel wat beter? :(:)
(ik 'ken' je trouwens nog van Hippics vroegah)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:18

Mijn stopdatum staat nu ook vast, 3 februari. Ga stoppen mbv champix via een rookstoppoli. Eindelijk van die stinkdingen af!

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 08:19

Dioxide schreef:

Klopt Diox, hoest verder :j

Het blijkt dat ze mij elders nog niet willen hebben, heb een behoorlijke engel op de schouder gehad.
Ik heb ook minimale restschade opgelopen, welke op termijn waarschijnlijk verdwijnen :o

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:27

Jeetje dat is wel heftig Geral! Wel een goede stok achter de deur om te stoppen!

Dag twee nu.. al 6 euro uitgespaard! :) heb het wel zwaar, maar ik wil echt sterk zijn nu en mijn leven niet laten beheersen door nicotins

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:42

Sterkte Geral.. dat was heftig.

Was je bezig op dat moment met een poging tot stoppen met roken?
Of rookte je nog gewoon?

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:45

Ik was bezig met de E sigaret, maar die had ik al snel vakkundig om zeep geholpen en een kleine week daarna heb ik die hartstilstand gehad. Dus echt gestopt was ik niet, daarom dubbel zo raar dat ik er nu totaal geen moeite mee heb :(:)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 18:13

hier gaat nog steeds alles goed, en gelukkig nog steeds geen sigaret aangeraakt, Ik wens iedereen heel veel succes met stoppen :D

geral, wow wat heftig zeg!! hoe gaat het nu met je gezondheid ?
Sincere, hoe gaat het nu ? nog steeds gestopt ?

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:41

Chantaliiejj schreef:
hier gaat nog steeds alles goed, en gelukkig nog steeds geen sigaret aangeraakt, Ik wens iedereen heel veel succes met stoppen :D

geral, wow wat heftig zeg!! hoe gaat het nu met je gezondheid ?
Sincere, hoe gaat het nu ? nog steeds gestopt ?

Gaat wel goed, ben aan het sporten, vandaag een wandeling door het bos van een half uur, met de paarden bezig geweest, stelde ook niet veel voor, daarna nog even gaan fietsen, dat viel iets tegen en mee. Fietsen is nooit iets geweest wat ik makkelijk deed, ook niet in de sportschool, lopen gaat beter.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 01:52

geral schreef:
Dioxide schreef:

Klopt Diox, hoest verder :j

Het blijkt dat ze mij elders nog niet willen hebben, heb een behoorlijke engel op de schouder gehad.
Ik heb ook minimale restschade opgelopen, welke op termijn waarschijnlijk verdwijnen :o

Nou ben ik zelf niet zo van de engelen, maar kan me heel goed voorstellen dat jij dat zo ervaart. Hopelijk raak je je restschade ook echt helemaal kwijt.

Doe qua beweging waar jij je het beste bij voelt. Als jij elke keer met tegenzin (en dat levert weer stress op...) op de fiets moet stappen omdat je dat moet, dan is de lol er snel vanaf natuurlijk. Lekker wandelen is ook een prima inspanning om nog wat 'gezonder' te worden naast het sporten. En van al die endorfines wordt je een relaxter mens, wat al helemaal positief uitwerkt op je hart :)

Hier gaat het nog steeds goed! Ik vind het heerlijk om alles weer goed te ruiken en nog eens extra goed te proeven. Buiten dat merk ik dat mijn conditie giga sprongen vooruit maakt omdat ik meer lucht aankan. Herstellen deed ik toch wel snel, maar de drills gericht op uithoudingsvermogen voor langere periodes waren echt killing. Dat gaat nu echt met de week beter... En moet je nagaan dat ik pas 20 dagen bezig ben :')

Ohja, minder ontstoken tandvlees en mooie witte tandjes terug is ook wel een prettige bijkomstigheid. Tot nu toe alleen maar voordelen, en dat maakt het echt een stuk gemakkelijker!

Kop op voor alle dames die even een dip momentje hebben :(:) *\o/*

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 02:24

Ik lees mee, meerdere malen een poging tot stoppen maar dit heeft niet mogen baten. Kijken of er nog goede tips voorbij vliegen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 06:56

Ik ben nu sinds 17 dagen overgestapt naar de e-sigaret. Heeft wel heel veel moeite gekost (dezelfde afkickverschijnselen als bij mijn laatste stoppoging), maar wat ben ik blij met deze tussenstap zeg! Had nooit verwacht dat ik dit zou kunnen, want het is een grote overgang na meer dan 20 jaar (rookte een pall mall box van 7,50 per dag).

Ik vind het nog steeds wel lastig nu na bijna 3 weken, maar het is te doen en ook ik heb veel meer lucht en kan weer meer ruiken en proeven, ondanks dat ik nog niet op 0 mg nicotine zit. Ik ben astmatisch, maar heb het pompje nog niet weer nodig gehad sinds mijn overstap!

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 02:20

Whoeehoee morgen al 1 week gestopt!
De eerste dagen waren een kwelling, maar nu gaat het zo goed :D (door de trots?)
Voel me ookal iets fitter en daardoor heb ik een goed besluit genomen. 28september ga ik een halve marathon lopen! Dus dat word 3x per week trainen en opbouwen met mijn 0.0(ex)rokersconditie. Het motiveert wel om van de sigaretten af te blijven omdat ik de marathon graag wil uitlopen!

Een grote tip is dus; ga iets doen wat je voorheen niet kon (of dacht niet te kunnen) vanwege het roken

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 02:26

BOKTMANDYY schreef:
Ik lees mee, meerdere malen een poging tot stoppen maar dit heeft niet mogen baten. Kijken of er nog goede tips voorbij vliegen

Mijn tip is vooral om tegen jezelf te zeggen dat je niet MOET stoppen, maar MAG stoppen. Dat je graag wilt stoppen omdat '...'
Ook helpt het goed om iedere dag tegen jezelf te zeggen dat je vandaag niet mag roken. De gedachtte aan nooit meer roken is beangstigend. Dus hou het op 'vandaag' iedere dag weer.
En de laatste tip; ga bewegen! Je verbeterde conditie motiveert en stopt de gedachte om weer te beginnen, omdat bewegen nu zo lekker gaat.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 03:35

BOKTMANDYY schreef:

Hier hetzelfde! Ik rook niet veel, als ik niet uitga nauwelijks en als ik bij mn ouders of vriend thuis ben zelfs helemaal niet (soms is dat een dag, soms een weekend of een week)
De drang om te roken heb ik dan niet heel erg, maar als ik dan weer terug ben of ik ga met ouden vrienden wat drinken, dan steek ik toch zodra ik de kroeg binnenkom een sigaretje op...
Ik woon in een studentenhuis waar flink gerookt wordt door sommigen dus dat helpt ook niet!
Ben wel flink geminderd, dus dat is al beter! Ik wil het mezelf vooral afleren om overdag te roken, want eigenlijk geniet ik er dan ook niet van, dan is het meer de handeling ofziets. 's Avonds tijdens t stappen of in de kroeg heb ik dat wel dat is maar 1x in de week ofzo.

Mijn doel dus: stoppen met pakjes kopen, en (grotendeels) stoppen met roken!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 16:25

aahgg gister bijna een sigaret opgestoken |o ik ben nu ongeveer een maand gestopt dus volhouden!!

BOKTMANDYY schreef:

Het gaat je lukken :D succes alvast!!

Murosch schreef:
Ik ben nu sinds 17 dagen overgestapt naar de e-sigaret. Heeft wel heel veel moeite gekost (dezelfde afkickverschijnselen als bij mijn laatste stoppoging), maar wat ben ik blij met deze tussenstap zeg! Had nooit verwacht dat ik dit zou kunnen, want het is een grote overgang na meer dan 20 jaar (rookte een pall mall box van 7,50 per dag).

Ik vind het nog steeds wel lastig nu na bijna 3 weken, maar het is te doen en ook ik heb veel meer lucht en kan weer meer ruiken en proeven, ondanks dat ik nog niet op 0 mg nicotine zit. Ik ben astmatisch, maar heb het pompje nog niet weer nodig gehad sinds mijn overstap!

Hoe bevalt de e-sigaret ?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:06

Tot nu toe goed, wel heel erg omschakelen geweest, want het vervangt de echte sigaret gewoon echt niet, dus het voelt qua afkicken gelijk aan stoppen. Alleen de gewoonte kan ik zo nog wel wat aanhouden en daar heb ik veel steun aan. Ik heb nu wel de voordelen, veel meer lucht, conditie verbetert, meer reuk, dus ik ben heel tevreden!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 11:11

Ik ben van plan toch een e-sigaret te kopen aangezien ik toch steeds de neiging heb om een sigaret op te steken.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 15:21

Hoe gaat het met de stoppers ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:36

Soms nog lastig maar hou nog steeds vol ;)

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:37

:wave: ik heb een tijdje met jullie mee gelezen en ik wil graag iedereen ontzettend veel succes wensen met het stoppen met roken, jullie kunnen het!

Ik ben sinds 2 januari een niet roker :D Ik heb het boek van Allen Carr gelezen en na dat het boek uit was, ben ik gestopt en geen sigaret meer aan geraakt na 6 jaar roken.

Als tip wil ik jullie mee geven dat je het beste geen vervanging kan zoeken voor het roken. Geen e-sigaret, geen keelsnoepjes of lolly's, helemaal niks! Je erkent dan namelijk dat je die sigaret nodig hebt (je mag geen sigaret dus dan maar iets anders om de nicotine te vervangen) maar lieve bokkers, je hebt die sigaret (nicotine) helemaal niet nodig :n Wil je echt je geld opmaken aan gif die je je zelf toedient? ;) Je bent met 3 weken van je lichamelijke verslaving af maar je houdt de psychische verslaving in stand door vervanging :j

Nu moet ik eerlijk toegeven dat het echt niet makkelijk is maar als je er 100% achter staat dan lukt het je, écht.

tip 2: lees het boek van Allen Carr :D

Jullie kunnen het! *\o/*

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:23

Nog steeds gestopt, never felt any better! *\o/*