Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Keet schreef:Iris82 schreef:Maar dat werd erin gekrast volgens mij. Mijn ouders hebben beide ook nog flinke littekens op hun arm daarvan. Ben blij dat dat niet meer gedaan wordt.
Zijn meerdere grote ronde littekens. Een cm 2 a 3 per stuk. Valt bijna onder verminking
Sizzle schreef:Wij twijfelen enorm over de FSME inenting. We zitten in een risicogebied maar ik vind het aantal meldingen van chronische migraine na vaccinatie wel iets te verdacht ookal is dat niet officieel erkend. Er is een contra-indicatie voor muziekanten ivm gering risico op gehoorschade, ook niet echt motiverend om dan te gaan prikken.
Rota vind ik ook zo‘n grensgeval. Er zijn daadwerkelijk babies aan overleden maar omdat het aantal sterfgevallen hoger is door de ziekte zelf wordt het nog wel sterk gepromoot in de meeste landen.
Beetje roulette is het wel in dat geval
verootjoo schreef:Sharani schreef:Mijn kinderen zijn inmiddels ouder en blij dat ik er voor koos niet in te enten. Daarbij zouden ze het altijd nog kunnen doen als ze zouden willen. Zelf had ik gewild dat mijn ouders er niet voor hadden gekozen.
Hoezo dan?
poes schreef:Mocht ik kinderen willen zou ik een opvang/ school zoeken waar niet geënte kinderen geweerd worden tot mijn kind volledig geënt is.
lieveli schreef:Maar als mensen hardnekkig weigeren te enten komt die verplichting vanzelf. Gelukkig.
Sharani schreef:verootjoo schreef:Hoezo dan?
Zelf omdat ik een aantal ziektes toch heb gehad (en niet mild, een ongevaccineerde vriendin die het van mij kreeg was sneller hersteld) en ondanks vaccinatie geen antistoffen heb tegen rode hond. Dus het is vrij nutteloos geweest dat ik dat vaccin heb gehad.
En mijn kinderen omdat ik in mijn eigen gezin én naaste omgeving te maken gehad met vervelende reacties op een vaccinatie, en hoewel mijn kind gelukkig er wel bovenop kwam was dat voor het kind in mijn naaste omgeving niet zo. Die gaat nu zwaar gehandicapt door het leven. Natuurlijk is dat zoiets gebeurt zeer zeldzaam, maar als je dat van dichtbij hebt meegemaakt is je kijk op vaccineren voor altijd veranderd ( en dit waren beide door de artsen erkende reacties op de vaccinatie). En om die reden zijn mijn kinderen blij dat ze (verder) niet gevaccineerd zijn.
Ik zal nooit een ander proberen over te halen niet te vaccineren, maar wil zelf ook mijn eigen keuze kunnen maken omdat ik van zo dichtbij meegemaakt heb hoe onveilig vaccineren kan zijn.
BiBiQ schreef:Dan hoor ik mensen zeggen dat ze niet enten omdat die ziektes er toch niet zijn in Nederland. Maar die ziektes zijn er niet omdat er geënt word
Quellian schreef:poes schreef:Mocht ik kinderen willen zou ik een opvang/ school zoeken waar niet geënte kinderen geweerd worden tot mijn kind volledig geënt is.
En dan de eerste 14 maanden thuishouden of hoe zie je dat?
Buiten dat vraag ik me af of je wel openheid krijgt van een kinderdagverblijf (of school) over andere kinderen, iets met privacy. In België is een (aantal) vaccin(s) verplicht, maar hier in NL (nog) niet.
Sharani schreef:In landen waar het “verplicht” is, is dat vaak voor toegang tot school maar is er in tegenstelling tot in Nederland veel meer mogelijkheid tot thuisscholing. In Nederland willen ze dat niet dus zie die verplichting nog niet zo snel komen. Misschien dat kinderopvang het gaat verplichten maar dan komen er vast alternatieven voor ongevaccineerden.
Even puur nieuwsgierig: hoe zien jullie zo’n verplichting? Voor alle vaccinaties? Of alleen de gevaarlijkste ziektes? Maar welke zijn dat dan? Ook het griepvaccin? En tot welke leeftijd?