Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:14

Nou ze hebben idd meerdere plekken op hun arm. Ik lees net online dat de pokken enting ook echt een pok gaf waar je dus zo'n litteken van kreeg. En waar ook 1 op de 1000 echt goed ziek van werd.

Maar dat het wel de enige ziekte is die echt uitgeroeid is (door vaccinatie). Dat voorheen in de laatste 3000 jaar 10% van de mensen overleden is aan pokken. Best heftig. Had dat niet verwacht.

Mungbean

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:25

Wij twijfelen enorm over de FSME inenting. We zitten in een risicogebied maar ik vind het aantal meldingen van chronische migraine na vaccinatie wel iets te verdacht ookal is dat niet officieel erkend. Er is een contra-indicatie voor muziekanten ivm gering risico op gehoorschade, ook niet echt motiverend om dan te gaan prikken.

Rota vind ik ook zo‘n grensgeval. Er zijn daadwerkelijk babies aan overleden maar omdat het aantal sterfgevallen hoger is door de ziekte zelf wordt het nog wel sterk gepromoot in de meeste landen.
Beetje roulette is het wel in dat geval :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:48

Keet schreef:
Iris82 schreef:
Maar dat werd erin gekrast volgens mij. Mijn ouders hebben beide ook nog flinke littekens op hun arm daarvan. Ben blij dat dat niet meer gedaan wordt. :oo

Zijn meerdere grote ronde littekens. Een cm 2 a 3 per stuk. Valt bijna onder verminking

...verminking...?

Meerdere cirkels?
Littekens?

Oma is in 1961 door Tante Dokter geent - (daarna volgde een circus omdat t pokkebriefje zoekraakte en mijn moeder het stadhuis aanbood om met baby en al langs te komen)
en er is ergens op mijn arm een plekje van een modern dubbeltje met een puntje er in. Geen kleurverschil, nauwelijks te zien of af te tasten.

En idd: een ziekte die miljoenen doden heeft veroorzaakt
(en gebruikt is bij genocide - het woord smallpox heeft om meerdere redenen een 'haak' in mijn geheugen)
is er door verdwenen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:15

Sizzle schreef:
Wij twijfelen enorm over de FSME inenting. We zitten in een risicogebied maar ik vind het aantal meldingen van chronische migraine na vaccinatie wel iets te verdacht ookal is dat niet officieel erkend. Er is een contra-indicatie voor muziekanten ivm gering risico op gehoorschade, ook niet echt motiverend om dan te gaan prikken.

Rota vind ik ook zo‘n grensgeval. Er zijn daadwerkelijk babies aan overleden maar omdat het aantal sterfgevallen hoger is door de ziekte zelf wordt het nog wel sterk gepromoot in de meeste landen.
Beetje roulette is het wel in dat geval :+

Mijn zoontje heeft in maart vanwege uitdroging in het ziekenhuis gelegen, mogelijk veroorzaakt door Rota of Noro.
Er is een onderzoekster geweest voor zijn ontlasting, ze zijn aan het uitzoeken in hoeverre Rota dodelijk is voor prematuur baby's en of dat reden is om het toe te voegen aan het vaccinatieprogramma.

Als je twijfelt over wel/niet prikken, zoek een microbioloog en leg je vragen voor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:58

Quelian, ik ben zelf voldoende opgeleid om de voor en nadelen af te wegen en bij deze twee ben ik nog niet overtuigd.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:54

Sizzle schreef:
Quelian, ik ben zelf voldoende opgeleid om de voor en nadelen af te wegen en bij deze twee ben ik nog niet overtuigd.

Wist ik niet, sorry :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:58

Hebben jullie er weleens over nagedacht wat jullie kinderen zelf zouden willen.
Als kind was ik niet blij met de prikjes maar ik ben blij dat ik ze gehad heb.
In onderstaand filmpje zie je mensen die niet gevaccineerd zijn en k kan me niet aan het idee onttrekken dat ze er niet heel gelukkig mee zijn

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/pol ... accineren/

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:19

Ja hoor. Overnagedacht en ik had wel geprikt willen worden maar op de manier zoals wij het geregeld hebben bij onze kinderen: later starten en gespreid :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:30

Mijn kinderen zijn inmiddels ouder en blij dat ik er voor koos niet in te enten. Daarbij zouden ze het altijd nog kunnen doen als ze zouden willen. Zelf had ik gewild dat mijn ouders er niet voor hadden gekozen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:35

Sharani schreef:
Mijn kinderen zijn inmiddels ouder en blij dat ik er voor koos niet in te enten. Daarbij zouden ze het altijd nog kunnen doen als ze zouden willen. Zelf had ik gewild dat mijn ouders er niet voor hadden gekozen.

Hoezo dan?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:45

Ik ben heel blij dat mijn ouders me hebben laten inenten. Ik ent ook voor mijn reizen nog. Mocht ik kinderen willen zou ik een opvang/ school zoeken waar niet geënte kinderen geweerd worden tot mijn kind volledig geënt is.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:03

verootjoo schreef:
Sharani schreef:

Hoezo dan?

Zelf omdat ik een aantal ziektes toch heb gehad (en niet mild, een ongevaccineerde vriendin die het van mij kreeg was sneller hersteld) en ondanks vaccinatie geen antistoffen heb tegen rode hond. Dus het is vrij nutteloos geweest dat ik dat vaccin heb gehad.

En mijn kinderen omdat ik in mijn eigen gezin én naaste omgeving te maken gehad met vervelende reacties op een vaccinatie, en hoewel mijn kind gelukkig er wel bovenop kwam was dat voor het kind in mijn naaste omgeving niet zo. Die gaat nu zwaar gehandicapt door het leven. Natuurlijk is dat zoiets gebeurt zeer zeldzaam, maar als je dat van dichtbij hebt meegemaakt is je kijk op vaccineren voor altijd veranderd ( en dit waren beide door de artsen erkende reacties op de vaccinatie). En om die reden zijn mijn kinderen blij dat ze (verder) niet gevaccineerd zijn.

Ik zal nooit een ander proberen over te halen niet te vaccineren, maar wil zelf ook mijn eigen keuze kunnen maken omdat ik van zo dichtbij meegemaakt heb hoe onveilig vaccineren kan zijn.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:14

poes schreef:
Mocht ik kinderen willen zou ik een opvang/ school zoeken waar niet geënte kinderen geweerd worden tot mijn kind volledig geënt is.

En dan de eerste 14 maanden thuishouden of hoe zie je dat?
Buiten dat vraag ik me af of je wel openheid krijgt van een kinderdagverblijf (of school) over andere kinderen, iets met privacy. In België is een (aantal) vaccin(s) verplicht, maar hier in NL (nog) niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:16

Maar als mensen hardnekkig weigeren te enten komt die verplichting vanzelf. Gelukkig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:21

Over een tijdje zal het wel verplicht worden. De vaccinatiegraad zakt langzaam naar een gevaarlijk punt :=
Overigens heb ik mijn kwetsbare kind idd niet naar een kinderopvang gedaan. Prematuur baby, dus extra kwetsbaar, extra prikkelgevoelig en werd dus een stukje later pas gevaccineerd. De gevolgen zijn niet te overzien als zo’n kind in zijn eerste jaar allerlei ziektes krijgt :n. Hij is gelukkig ook het hele eerste jaar niet ziek geweest :) En daarna alleen af en toe een dagje.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:22

Ik vind het belachelijk om mensen te verplichten om te enten, wel vind ik dat ouders open moeten zijn over of ze hun kinderen hebben geënt.

Ik las dat meerdere mensen een alternatief vaccinatie schema hebben gebruikt, zouden jullie dit kunnen toelichten, eventueel in pb

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:32

lieveli schreef:
Maar als mensen hardnekkig weigeren te enten komt die verplichting vanzelf. Gelukkig.

Ze kunnen niet alles gaan verplichten, mogelijk enkel een deel.
Mocht dat het geval worden, dan zullen er vanzelf kinderdagverblijven komen die enkel zijn voor niet gevaccineerde kinderen, denk ik. Als die er niet al zijn?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:37

In landen waar het “verplicht” is, is dat vaak voor toegang tot school maar is er in tegenstelling tot in Nederland veel meer mogelijkheid tot thuisscholing. In Nederland willen ze dat niet dus zie die verplichting nog niet zo snel komen. Misschien dat kinderopvang het gaat verplichten maar dan komen er vast alternatieven voor ongevaccineerden.

Even puur nieuwsgierig: hoe zien jullie zo’n verplichting? Voor alle vaccinaties? Of alleen de gevaarlijkste ziektes? Maar welke zijn dat dan? Ook het griepvaccin? En tot welke leeftijd?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:58

Sharani schreef:
verootjoo schreef:
Hoezo dan?

Zelf omdat ik een aantal ziektes toch heb gehad (en niet mild, een ongevaccineerde vriendin die het van mij kreeg was sneller hersteld) en ondanks vaccinatie geen antistoffen heb tegen rode hond. Dus het is vrij nutteloos geweest dat ik dat vaccin heb gehad.

En mijn kinderen omdat ik in mijn eigen gezin én naaste omgeving te maken gehad met vervelende reacties op een vaccinatie, en hoewel mijn kind gelukkig er wel bovenop kwam was dat voor het kind in mijn naaste omgeving niet zo. Die gaat nu zwaar gehandicapt door het leven. Natuurlijk is dat zoiets gebeurt zeer zeldzaam, maar als je dat van dichtbij hebt meegemaakt is je kijk op vaccineren voor altijd veranderd ( en dit waren beide door de artsen erkende reacties op de vaccinatie). En om die reden zijn mijn kinderen blij dat ze (verder) niet gevaccineerd zijn.

Ik zal nooit een ander proberen over te halen niet te vaccineren, maar wil zelf ook mijn eigen keuze kunnen maken omdat ik van zo dichtbij meegemaakt heb hoe onveilig vaccineren kan zijn.

Weet je 100% zeker dat de handicap door de vaccinatie kwam? Wat voor vervelende reacties waren er precies
? Ik ken in mijn omgeving weer helemaal niemand die slecht reageerde op vaccinaties...

Ik zou het zelf prima vinden voor kinderdagverblijven om niet gevaccineerde kinderen te weigeren. Eerder in dit topic postte ik al een verhaal van een vrouw wiens nog niet gevaccineerde baby heel ziek werd door een ouder niet gevaccineerd kind op hetzelfde kinderdagverblijf.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:12

Tmr001: dit is toegeschreven aan de vaccinatie net als de bijwerkingen die mijn kind had. Bij mijn eigen kind zei de arts van het RIVM dat het zeer zeldzaam was dat zoiets gebeurde maar dat het helaas wel af en toe voorkwam.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:26

BiBiQ schreef:
Dan hoor ik mensen zeggen dat ze niet enten omdat die ziektes er toch niet zijn in Nederland. Maar die ziektes zijn er niet omdat er geënt word

Dit dus! En de terugkeer van vreselijke ziektes omdat mensen weigeren hun kinderen in te enten. En doordat deze groep steeds groter wordt heeft vaccineren straks helemaal geen zin meer en gaan er gewoon kinderen dood die wel ingeënt zijn... laten we dit allemaal lekker voorkomen door wel te enten!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:27

Zoals in het filmpje word vermeld, wanneer het poliovirus land in gebieden waar de vaccinatie graad laag is en hun kinderen worden wel ziek dan is dat eigen schuld. Ik ben blij dat ik (uit 1958) geënt ben. Alleen de pokkeninenting heeft mijn moeder geweigerd, waarom weet ik niet, kam het haar niet meer vragen. Ze heeft daar wel een boete voor gehad. Mijn oudste schoonzus, 1943 heeft kinkhoest gehad als baby en heeft nog altijd last van de gevolgen . Elk jaar vaak ziek en ogen die zo slecht zijn dat er zelfs operatief niets aan te verhelpen is. Zeker kunnen entingen voor bijwerkingen zorgen , een van onze kinderen kreeg na de DKTP eczeem , overgegaan na twee jaar maar nu als volwassene hooikoorts. Zijn immuunsysteem heeft waarschijnlijk op jonge leeftijd toch een opdonder gehad. Maar ik vind nog steeds dat niet enten spelen met levens is( later enten volgens een ander schema niets op tegen maar dan je kind niet naar de opvang)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:56

Quellian schreef:
poes schreef:
Mocht ik kinderen willen zou ik een opvang/ school zoeken waar niet geënte kinderen geweerd worden tot mijn kind volledig geënt is.

En dan de eerste 14 maanden thuishouden of hoe zie je dat?
Buiten dat vraag ik me af of je wel openheid krijgt van een kinderdagverblijf (of school) over andere kinderen, iets met privacy. In België is een (aantal) vaccin(s) verplicht, maar hier in NL (nog) niet.

Ik woon in België dus in principe moet dat gewoon te doen zijn om de attesten op te vragen als opvang of school.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:11

Sommige pensionstallen kom je ook niet in met een volledig geënt paard. Waarom is het dan zo onmogelijk om op bepaalde KDV's een entplicht in te stellen?

Las trouwens laatst dat de meeste vertraagde/gesplitste alternatieve programma's ook nergens nuttig voor zijn... Kost alleen maar meer geld, een gecombineerd vaccin is goedkoper. En de voordelen van gespreid vaccineren zijn niet aangetoond.
Kijk als het een ziek kind is, prematuur, ondergewicht, wat dan ook, dan snap ik het, maar dat is meestal niet het geval.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:47

Sharani schreef:
In landen waar het “verplicht” is, is dat vaak voor toegang tot school maar is er in tegenstelling tot in Nederland veel meer mogelijkheid tot thuisscholing. In Nederland willen ze dat niet dus zie die verplichting nog niet zo snel komen. Misschien dat kinderopvang het gaat verplichten maar dan komen er vast alternatieven voor ongevaccineerden.

Even puur nieuwsgierig: hoe zien jullie zo’n verplichting? Voor alle vaccinaties? Of alleen de gevaarlijkste ziektes? Maar welke zijn dat dan? Ook het griepvaccin? En tot welke leeftijd?

iig voor de ziektes die tot een gevaarlijke epidemie kunnen leiden. En die dus schadelijk zijn voor de volksgezondheid.