Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Melissaaaaa schreef:Huertecilla schreef:Goed gewicht = BMI.
Goed ruitergewicht = onderin BMI.
Is dit een grap of denk je dit echt?
Romyv schreef:Heerlijk, zo bokt dit.. 1 opmerking en het onderwerp van het topic is volledig weerlegt. keurig dames :X
Lara_Silver schreef:edit: Ikzelf draag nog altijd liever een lichte maar stuiterende rugzak mee, dan een goed gezekerd en stabiel maar veel zwaarder gewicht.
lisa_pluisje schreef:En hoe denkt Huertecilla dan over stuiterende gehandicapte mensen met een normale Bmi die paard willen rijden?
Romyv schreef:hahahaha Weet je wat mij vaak opvalt:
alle vrouwen zijn onzeker over hun lichaam, de een meer dan de ander. Meiden die niet tevreden zijn omdat een kg te veel hebben (terecht of onterecht) proberen dit te veranderen door minder te eten, te crashen enz. resultaat is dat ze daarna weer aankomen. Ik ben echt van mening dat je alles kan en mag eten, gaat alleen om hoe, wanneer en hoeveel. Door gebrek aan kennis over voeding, het lichaam en beweging pak je het al snel "verkeerd" aan en de uiteindelijke conclusie die getrokken word is "ik heb gewoon van nature de aanleg om voller te zijn" of "ik zal toch nooit slank zijn".
Huertecilla schreef:JasmijnJoy schreef:Ik hoop dat het een grapje is, anders moet ik nog wat afslanken voor ik onderin BMI zit
Bepaal zelf maar hoe zwaar het welzijnsbelang van jouw rijdier voor
jou weegt.
Minder gewicht = minder belasting.
Minder dan BMI is onder de norm voor gezond dus onderin BMI is optimum voor een ruiter.
Romyv schreef:serieus, zullen we ontopic blijven? Deze discussie houdt toch niet op
MamaJella schreef:Stiekem moet ik hier wel even over lachen dames. Je voelt je aangevallen omdat je slank bent? Ga weg zeg.
Ik ben mijn hele leven al "een maatje meer", niet echt dik, maar ook zeker niet slank. En het heeft heel lang geduurd voordat ik dat kon accepteren. En weet je waarom? Omdat ik niet aan het ideaalbeeld voldeed. Niet in dat maatje 36 paste. En ik heb de nodige diëten geprobeerd, zelfs zo streng dat ik mezelf aan het uithongeren was. Lekker gezond bezig.
Uiteindelijk heb ik mezelf geaccepteerd, met alle rondingen, rolletjes en andere dingen die daarbij horen. Ik let nu op mijn gewicht voor mijn gezondheid, en niet om aan dat ideaalbeeld te kunnen voldoen. En ik voel me daar goed bijDus ja, van mij mag dat "ideaalbeeld" best iets groter zijn dan maatje 36.