Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:08

Ik heb mn laptop op mn bed gezet en als ik dan buikspieren moet doen, eventjes het scherm wat verder naar beneden. :)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:17

Ik kijk niet voortdurend naar het scherm hoor, na een paar keer weet ik wel wat de bedoeling is

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:50

Ik op mijn tablet, op een laag tafeltje

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:07

Margreet schreef:
Ik kijk niet voortdurend naar het scherm hoor, na een paar keer weet ik wel wat de bedoeling is

Dat hoop ik ook naar een paar keer. Vandaag gestart :o

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:56

Aaaah, ik baal zo van mijn eetgewoontes.

Elke dag denk ik, ja nu ga k goed mijn best doen! En elke dag gaat het weer mis.
Vooral op stage, waar ik gewoon koekjes, snoepjes, chips, frisdrank etc uit de kast kan pakken.
En in de kantine kroketten, lekkere vette salades en heerlijke slechte broodjes.

Ik heb gewoon niet de beheersing en ik baal daar zo verschrikkelijk van :-(
Ik wil zo graag gezond eten en genieten van dat het ook anders kan..
Ik kan die knop gewoon moeilijk om zetten.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:05

Zelfbeheersing kan je prima aanleren :)
Of je wil gezond eten, en dan doe je je best (waar natuurlijk ook uitschieters en baaldagen bijhoren), of je doet niet je best... en dan wil je het niet écht, of toch niet genoeg.

Maak voor jezelf de afweging in de kantine, of waar dan ook: wat wil je nou écht? Gezond leven en op het einde van de dag trots op jezelf kunnen zijn wegens je verantwoorde keuzes, of toch maar liever dat zakje chips?
Stel je zelf ook echt die vraag in je hoofd voor je iets ongezonds wil nemen. Ga vol op motivatieprentjes bekijken en herhaal ze gewoon voor jezelf als je in de verleiding komt. Natuurlijk mag je op tijd en stond iets ongezonds eten, het moet allemaal een beetje leuk blijven. Maar probeer je wel aan de afspraken te houden die je met jezelf maakt.

Bovendien is elke dag shredden best zwaar... en al dat harde werk gaat verloren als je troep eet.
En zorg ook dat je alles in het werk zet om niet in de verleiding te komen: maak werk van een uitgebreid gezond ontbijt, waar je lekker veel energie van krijgt. Stel een smakelijke lunch samen die jij echt lekker vindt, en stop genoeg tussendoortjes in je tas. Als ik met rammelhonger voorbij de automaten loop en ik heb niets bij, trek ik gegarandeerd een suikerwafel. :+

Het is moeilijk, maar na een tijdje ben je het gewoon en wil je niet anders. Elke week plan ik een 'ongezonde dag', en vorige week werd het een bezoekje aan de frituur. Lekker vond ik het wel, maar wat voelde ik me slap en suf nadien :') Gegarandeerd dat ik de dag er na weer gezond wou eten!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:10

Dankjewel voor de uitgebreide uitleg.
Ik vind het moeilijk gemotiveerd te blijven(met alles overigens, zeer vervelende kwaal)
Maar nu ik mij er meer bewust van ben kan ik misschien toch beter mijn best doen?
Misschien beginnen met mijn pinpas thuis laten xD

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:11

Ik vind je een beetje passief overkomen, kom op, zet je schouders eronder!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:15

Er is geen kwestie van 'misschien kan ik beter mijn best doen als...'
Je doet je best, of je doet niet je best. Das een echte keuze die alleen jij maakt, en dat hangt niet af van oneindig andere factoren. Door nu te zeggen dat je misschien je best kan doen, gooi je in feite de handdoek al in de ring.

Eerder dingen als: 'Ik wil het, dus ik kan het.'

Ik sluit me helemaal aan bij Phor

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:18

Zo, net lekker hardgelopen in het zonnetje, heerlijk! Alles wat voorheen pijn deed waardoor ik toen ben gestopt (en uiteindelijk niet eens meer gewoon een stuk kon wandelen) voel ik tot nu toe niet dus ik ben happy!

En mijn yogabal is weer opgepompt dus daar ook nog even mee gespeeld. Voor de mensen die de buikspieren niet genoeg voelen, volgende vind ik een leuke oefening. Je plankt met je handen op de grond en je bovenbenen op de yogabal. Dan rol je de bal naar voren zodat je met je knieën op de bal komt en je rolt weer rustig terug. Gaat dus met je kont in de lucht en ziet er achterlijk uit, maar bij mij wel garantie voor buikspierpijn!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 19:24

Volgens mij heb jij gewoon een beetje strenge motivationele coaching nodig Cindeeh! En dat gaan wij je hier geven!

Ikzelf ben altijd van mening dat als het je niet lukt, dan wil je het niet graag genoeg. Want als je iets écht wil, dan lukt het je ook. Ja natuurlijk is het soms moeilijk, en ja natuurlijk heb je dagen erbij dat je toegeeft, maar over het algemeen doe je gewoon je best om het vol te houden. Ik heb hier altijd gigantische discussies over met mensen die roken, want ik vind dat als je het niet vol kan houden, tja dan wil je het gewoon niet graag genoeg. En zij maar een heel verhaal vertellen over dat ze het dit keer echt-echt-echt willen. Nee, anders was het je wel gelukt, punt.

Je moet proberen die mindset te krijgen. En ook niet boos of teleurgesteld zijn in jezelf als het een keer niet lukt. Ik heb vorige keer ook 'per ongeluk' koekjes gekocht. Uiteindelijk nog maar één koekje opgegeten en iedere keer nu ik dat pak koekjes zie staan, denk ik "Nee, dat past vandaag niet in mijn calorieën". Misschien wel een andere keer, maar niet vandaag. We zaten vandaag een beetje te knoeien met het avondeten en uiteindelijk hebben we nu patatjes besteld, en dat geeft niks. Heb netjes gegeten vandaag dus die patatjes mag wel een keertje.

Dus vanaf nu ga jij gewoon zorgen dat je beter gaat eten! Je gaat het niet proberen, je gaat het gewoon DOEN. Misschien handig om de dag vantevoren alvast te bedenken wat je gaat eten, en dan proberen daar niet vanaf te wijken. Als je namelijk zorgt dat er genoeg kcal in je planning zitten, zal je overdag ook geen honger hebben.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:27

Ik shred voor de tv of via de laptop. Tv is handiger omdat je dan het beeld niet hoeft te draaien ;-)

Cindeeh, ik herken je probleem. Ik heb een aantal weken achter elkaar vreetbuien gehad, elke avond at ik dan ongezonde dingen en nog veel ook. Nu ben ik dat helemaal zat en wil ik gewoon normaal en gezond eten.

Op stage hadden we wekelijks bijna elke dag taart...probeer dan maar eens "Nee bedankt" te zeggen. Maar daar ben ik wel mee begonnen en zoals hierboven al word gezegd, het is even moeilijk maar als je volhoud voel je je daarna ook beter en gemotiveerder.

De tip van Bhriseis vind ik wel een goeie, 1x per week een ongezonde dag. Het moet ook wel leuk blijven!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:34

Ik ben bijna elke avond alleen thuis met het eten en vind het heel moeilijk om dan een goede maaltijd op tafel te zetten.
Ik kan en wil het ook echt wel, dat heb ik eerder bewezen, maar vaak zakt de lood mij in de schoenen bij elk klein dingetje, bang om te falen, maar niet gemotiveerd om verder te gaan.
Ik heb inderdaad heel veel strenge coaching geven.

Bah, ik zit gewoon met tranen in mijn ogen, ik wil zo graag maar kan het gewoon (nog) niet tot uiting brengen. Ik ben mijn lichaam zo beu, bleh, ik weet het gewoon even niet.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 19:36

Als je zo'n moeite hebt met eten uitkiezen, waarom vraag je dan niet hier? Of in een ander topic, over wat heb je gegeten vandaag. Of je zoekt eens recepten uit op internet, daar staan vast veel gezonde recepten die ook goed te doen zijn voor éénpersoons maaltijden.

Hebben ze op je stage warm (gezond!) eten? Dan kun je er eventueel ook voor kiezen om 's middags daar warm te eten en 's avonds een lunchmaaltijd te nemen!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:39

Ik vind het vooral moeilijk om een keuze te maken uit álle dingen die er zijn,
Ik ben snel het overzicht kwijt, en ik heb gewoon in mijn leven belachelijk veel structuur nodig, mede door ADD, wil ik normaal kunnen fucntioneren. En in mijn 'paniekmomentjes' maak ik dan verkeerde keuzes omdat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Uiteraard kan ik jullie daarbij inschakelen wat ik vanaf nu ook maar ga doen dan.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 19:40

Ik ga je even een PB sturen :)

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:54

Echt even respect voor alle mensen die na een super drukke dag alsnog hun workout doen!
Echt.. _/-\o_

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:55

Ben ook trots op mezelf, we gingen barbecuen en ik ben op tijd gestopt met eten, toen ik al een klein bodempje voelde. Dus heb een beetje vlees (3kwart sparerib, satestokje en garnalen) op, fruitsalade en wat stokbroodjes. :) De sausjes zoveel mogelijk laten staan (klein beetje knoflooksaus op :o ), geen rundvleessalade en geen aardappeltjes.
Laatst bijgewerkt door SpikkelFire op 05-05-13 19:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:57

Goedzo Spikkelfire! Schouderklopje :-)

*\o/*

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:58

Dank je :D Ojah en een heel klein puntje aardbeiengebak. :o Maar al de helft van wat ik normaal neem. :')

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:59

Misschien nog neit op gebied van sporten en eten,

Maaarrr. *geeft zichzelf schop onder kont om aan stageverslag te werken*

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:15

Cindeeh schreef:
Ik ben snel het overzicht kwijt, en ik heb gewoon in mijn leven belachelijk veel structuur nodig, mede door ADD, wil ik normaal kunnen fucntioneren. En in mijn 'paniekmomentjes' maak ik dan verkeerde keuzes omdat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Uiteraard kan ik jullie daarbij inschakelen wat ik vanaf nu ook maar ga doen dan.

Ik denk wel dat dit belangrijk is om te erkennen voor jezelf. Motivatie, het 'willen' is heel belangrijk, maar als het is imo echt niet altijd zo dat gebrek aan motivatie voortkomt uit 'niet genoeg willen', er speelt veel meer mee.

Ikzelf bijvoorbeeld had een tijdlang iedere keer dat ik ging sporten (hardlopen, fitness, crosstrainer, maakte niet uit) achteraf heel veel pijn. Geen spierpijn, maar echt dat ik bijvoorbeeld na het hardlopen nauwelijks nog gewoon kon wandelen door pijn in mijn enkel. Of dat ik na een lichte training 's nachts bijna huilend wakker werd van pijn in mijn heup of knie. Als je telkens zo wordt 'gestraft', want zo voelde het! dan ga je vanzelf steeds minder doen, korter hardlopen, minder zwaar trainen enzenz. Tot ik uiteindelijk dus niets meer deed (en alsnog pijn had). Dan kan je nog zo graag willen, daar ben je helemaal nergens mee op dat moment....Het gaat nu, met behulp van een kuur pijnstillers en fysiotherapie, gelukkig vrij goed. Ik kan alleen maar hopen dat het zo blijft maar ik durf in ieder geval weer. Ik ben nog voorzichtig, maar het voelt iedere keer als een overwinning als ik géén pijn heb en een stapje meer kan gaan doen. Waardoor mijn motivatie steeds weer toeneemt....
Goed lang verhaal, sorry daarvoor. Jouw situatie is uiteraard anders, maar wat ik duidelijk wilde maken is dat motivatie niet alleen een interne kant heeft, maar ook een externe. Als externe factoren ervoor zorgen dat jij onvoldoende gemotiveerd bent en niet aan het sporten komt, ik het belangrijk die factoren te leren herkennen, ze te verbeteren of op te lossen en zo jezelf weer vooruit te helpen. En dat dan zonder jezelf schuldig te voelen of er kwaad over te zijn....Je kunt niet overal iets aan doen en niet alles is door enkel wilskracht op te lossen. Nouja, vind ik dan.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:22

SpikkelFire schreef:
Dank je :D Ojah en een heel klein puntje aardbeiengebak. :o Maar al de helft van wat ik normaal neem. :')

Er is niets mis met een keertje zondigen. Ook een gebakje na nemen is helemaal prima.
Morgen en de rest van de week eet je gewoon weer gezond.

Veel beter dan elke dag 1 zondig moment te nemen, want dan blijf je verslaafd aan slechte dingen en denk je snel "ach ik heb net toch al iets slechts op, kan nu net zo goed doorgaan".

Cindeeh:
Wat betreft gezond "willen" eten.
Je wil het of je wil het niet.
Het is helemaal niet erg om een keer een zwak zondig momentje te hebben, dat gebeurt en is niet erg.
Maar zorg dan dat je daarna het gezonde eten weer op pakt.

Maak een schema voor jezelf en verplicht jezelf daar aan te houden.
Ontbijt - gezond tussendoortje - lunch - gezond tussendoortje - avond eten - gezond tussendoortje.
Maak van te voren een planning met dingen die je op je werk kunt eten die gezond zijn zodat je dat al gepland hebt en niet uit wanhoop naar iets ongezonds grijpt.
Laatst bijgewerkt door Raponsje op 05-05-13 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:23

Cindeeh schreef:

Hier ook een ADD'er. Dus ik begrijp precies hoe je je voelt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:24

Die yogabaltip vind ik super! Ik voel hem al branden als ik er aan denk :')

Cindeeh: Inderdaad een prima tip: plan alles van te voren. Trek daar gerust wat tijd voor uit, vul voor een week je eetmeter in, en ga afhankelijk van die lijst boodschappen doen. Wil je 's avonds voor jezelf niet te veel gedoe, maak dan een lekkere (makkelijke) salade; het hoeft echt niet te moeilijk te zijn. 'herbruik' voeding: heb je 's avonds pakweg sperzieboontjes over, nou dan heb je al een extraatje voor bij de lunch. Eet je bijvoorbeeld graag elke dag een koekje, doe dat dan ook, maar hou het bij ééntje en plan het in in je kcal-lijst.
Koop een ananas en een meloen en slacht beiden meteen, en doe ze in bakjes. Het is echt niet veel werk om 's ochtends een bakje te nemen en er wat ananas in te doen om mee te nemen naar je werk.

Koop gezonde dingen die jij écht lekker vindt; ik word er altijd zo vrolijk van als ik mijn nieuwe lading fruit en groenten zie staan in de koelkast. En dan kan je er 's avonds ook niet om heen om ze op te eten (en dus niet naar troep te grijpen); je hebt ze immers gekocht.

Niemand zegt ook dat je 's avonds hoeft te koken: maak een lekkere dikbelegde boterham met roomkaas, komkommer, tomaatjes, sla... Daar wat rauwe worteltjes/kipfilet/aardbeitjes/noem-maar-op erbij, en je hebt toch een lekker en gezond maal?

En precies: niet te streng zijn voor jezelf, een keer een 'stoute' keuze maken is absoluut geen ramp! En sta jezelf af en toe wat lekkers toe: wees maar zeker dat dat ijsje dubbel zo lekker smaakt als je vindt dat je het echt verdiend hebt :)