zou het dan toch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dalena

Re: zou het dan toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 11:34

We zien wel wat het is..
Mijn urine wordt vandaag op kweek gezet. Die ga ik zo inleveren.
Het duurt minimaal 24 uur...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:42

dalena schreef:
Mijn moeder had nieuwe vit. d tabletten gehaald gisteren. Ik wilde vanochtend eentje nemen bij het ontbijt (zoals altijd.) Maar ik dacht : Laat ik toch maar even de bijsluiter lezen. Staat er: Niet innemen als u last heeft van nierstenen.. Dus ik laat ze maar even liggen. Dan maar even in de zon zitten xD {:}

@YamaSaki Nee klopt. Ik had echt zoiets van: Nou dat kan er ook nog bij. :P

....ik vermoed dat het tabletten calcium annex vitamine D is...?

De functie van vitamine D3 is, dat als er voldoende calcium in je bloed zit, dit opgeslagen kan worden door D3, zodat het niet via de nieren naar buiten hoeft. Te veel calcium in het bloed moet nu eenmaal voorkomen worden.

De combinatie van beide middelen (calcium en D3) kan op zich logisch zijn.
Maar als je een tekort aan vitamine D hebt, slik je het beste capsules met olie (vitamine D is een vetoplosbare stof) of nog beter: je krijgt netjes een serie injecties van de huisarts.

Uiteraard: zonnen met gezond verstand en zonder zonnebrand: van harte aanbevolen.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 19:38

Ik word het zo langzamerhand echt zat..

(Ik was zelf niet bij de uitslag. Ik was op school)
'Het kan een blaasontsteking zijn of een urineweginfectie of toch nierstenen.'

Ik heb nu medicijn tegen een blaasontsteking meegekregen. Deze ga ik niet nemen. Ik ga niet iets nemen tegen iets dat ik 'misschien' heb..
De afgelopen dagen geen last meer gehad. Vandaag wel weer even .. :\
Gelukkig neemt de pijn nu langzaam af.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:46

Een verwaarloosde blaasontsteking kan wel nierbekkenontsteking worden en dat wil je echt niet, dus ik
zou wel een beetje voorzichtig zijn met zomaar iets niet nemen. Er is dus wel iets gezien van een
ontsteking?

Verder sterkte! Hopelijk gaat het snel een keer de goede kant op.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 19:49

Nee, Dat wil ik inderdaad niet! Maar ik heb verder helemaal geen klachten wat duidt op een blaasontsteking. Toch maar nemen dan?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:50

Ze geven t niet voor niets, de verdenking is dus dusdanig groot dat ze willen kijken of t hiermee beter wordt, ik zou het nemen.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 19:52

Misschien toch maar even overleggen dan met mijn moeder.
En de vit. d? Ik heb deze nog steeds niet genomen...

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:58

Is je moeder dokter? ;)
Als je geen dingen neemt, waarvan men, (dokter etc), zegt dat je t moet nemen, kan je toch nooit merken of t verschil uitmaakt of niet? Ik begrijp niet zo goed waarom je t niet wilt :\
Ik snap dat t lastig is, dat ze niet gewoon zeggen "het is dit", maar ze kunnen met deze behandeling wel zien of ze in de goede richting zitten. Soms zijn uitslagen gewoon niet glashelder en dan moet je dingen proberen, voordat je een conclusie hebt. En zoals Sem_ al zei, een nierbekkenontsteking, dat wil je al helemaal niet, dan ben je echt verder van huis :=

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 20:13

Nee natuurlijk niet. Maar vaak heeft "haar gevoel" wel gelijk. Zoals laatst toen ze tegen me zei dat het niet mijn dikke darm was. Terwijl de dokter dat wel dacht. Of dat mijn hand gebroken was. Terwijl het volgens de ehbo gekneusd was. Maar goed..
Ik blijf maar horen: tja, het is dubieus. We kunnen het niet met zekerheid zeggen.. en nu dus weer.. Dus dan vind ik het latig om het medicijn te nemen. Ik ben sowieso al niet van medicijnen en de eventuele bijwerkingen..

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:22

Alles heeft bijwerkingen qua medicatie, ook een paracetamol of de pil :P
(die bijsluiters wordt je ook niet vrolijk van :') )
Maar als ze een blaasontsteking vermoeden, zou ik dit niet zo laten gaan en gewoon de medicatie nemen. Mocht t namelijk wel gewoon een blaasontsteking zijn, al dan niet beginnend etc, en je negeert dit en t wordt een nierbekkenontsteking..tsja...ik zou zeggen, google die maar eens ;)
Dan zijn die eventuele bijwerkingen echt niet je grootste zorg.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:46

Bij vermoeden van een blaasontsteking hoort er urine onderzoek te volgen.

Dat is gebeurd en er zijn geen bacteriën aangetroffen. AB heeft een nare (bij)werking: het beschadigt je darmflora en daarmee de weerstand tegen infecties. (Dat slopen van bacteriën is gewoon de werking, geen bijverschijnsel.)

"Klachten die mogelijk wijzen op een blaasontsteking" kunnen nog van alles zijn.

Eventueel morgen aan de huisarts vragen "wat de bedoeling van het recept is". Soms denkt een arts dat iemand graag pillen wil, soms schrijft iemand het voor alle zekerheid uit, of voor als het erger wordt.
Zou dat een rol hebben gespeeld, is het toch anders dan als de arts zegt dat het echt strikt noodzakelijk is.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:49

Janneke, waar zie je dat er niets is gevonden?
Ik lees alleen dat t meerdere dingen kan zijn, maar niet met welke uitslag dat verder was.
Of ik moet een post niet zien staan hier op de pagina...
Daarbij zegt ze "medicijn", ik denk ook aan AB, maar ze zegt niet of t dit is, dus hoe kunnen we nou weten wat ze precies bedoeld als ze niet alles zegt?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:51

Vorige pagina, posting 10 juni.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:55

Dacht dat er misschien nog een andere uitslag was geweest ondertussen, maar nee daarbij zou ik niet snel aan een blaasontsteking denken idd.
Neemt niet weg, dat t vervelend blijft allemaal en je met "misschien" soms niet ver komt.
Navragen waarom ze dit gegeven hebben, kan nooit kwaad iig :)
Maar ik zou wel of door hameren op meer testen of (andere) medicatie, al dan niet betere uitleg.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 21:21

Het is idd AB.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 19:21

Even laten horen hoe het nu gaat! Ik heb af en toe nog pijn gehad. Gelukkig nooit meer zo erg. Op school gaat het best wel ok. Wel nog moe en veel hoofdpijn maar het lukt wel. Alleen toetsen lukken me dus echt niet meer. Alles gaat door elkaar en het gaat allemaal niet ;( Volgende week PTA week... Ik weet nu al dat het slecht gaat. Ik weet alleen niet hoe ik dit beter kan aangeven. Ik blijf zeggen dat het gewoon te veel is voor me en dat het gewoon niet lukt. (Overigens alleen bij de beta vakken, engels en nederlands etc lukt me prima). Op school krijg ik wel meer tijd en ik mag drinken tijdens de toetsen (wat wel ietsje helpt) maar dan nog... Ik heb 2 weken geleden wiskunde herkanst en verknalt. Ik heb er super hard voor geleerd. En dan nog geen voldoende ;(

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 21:40

Morgen weer naar de cardioloog. Mijn pta-week ging heel slecht. (Zoals ik al dacht) en ik weet het allemaal niet meer. Op deze manier kan ik niet slagen. Ik weet even niet meer wat ik nog meer kan doen. Binnenkort weer gesprek met school...

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:04

Heel veel sterkte, ik hoop dat je een passende oplossing kan vinden.. Zou een andere vorm van toetsen of meer deeltoetsen niet kunnen helpen? Mogelijk is dat bespreekbaar met je docenten?

Ik weet hoe het is in ieder geval om een lichaam te hebben dat niet mee werkt en dat te combineren met school... Het is zeker niet makkelijk, maar er is altijd wel een manier te vinden waarbij het een soort van werkt. Dus zoek gewoon verder en geef vooral niet op ;)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:09

Virtuele knuffel :(:) Hopelijk is er een oplossing waardoor het allemaal wel gaat lukken :*

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 15:13

Ik ben terug!
ECG was prima. Daarna naar de cardioloog bleek dat het lekje bij de aortaklep ietsje groter was. Kan natuurlijk door groei van het hart zijn. Maar nu blijkt dat de 3 andere kleppen ook lekken. Het kan best zijn dat de kleppen dat altijd hebben gedaan maar dat het nu pas is opgevallen door vernieuwde apparatuur, of dat deze pas sinds kort zijn gaan lekken. ik kan gelukkig altijd bij deze cardioloog terecht mocht er iets zijn en anders kan ik naar de volwassene afdeling (die ook dichter bij huis is). Ik hoef me nu nergens zorgen om te maken. Moet over 5 jaar laten controleren. Dus dat duurt nog wel even ;)