Bokkers met eetstoornissen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Bokkers met eetstoornissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:26

Klopt helemaal, dat je dat moet leren. De opmerking van Jasmijn had ik zelf ook positief opgevat: het is goed dat ze het niet heeft gedaan. Goed dat ze op dat moment toch zoveel zelfbeheersing had om niet te zwelgen, maar haar verstand te laten spreken. Dat vind ik dan wel een applausje waard. Voor mij waren destijds dat soort dingen de eerste stap naar beter worden.
Voor mij werkte het zo dat ik die stop steeds verder naar voren kon leggen, zelfs tot het vormen van eetgestoorde gedachten aan toe.

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:27

Wendy schreef:
Klopt helemaal, dat je dat moet leren. De opmerking van Jasmijn had ik zelf ook positief opgevat: het is goed dat ze het niet heeft gedaan. Goed dat ze op dat moment toch zoveel zelfbeheersing had om niet te zwelgen, maar haar verstand te laten spreken. Dat vind ik dan wel een applausje waard. Voor mij waren destijds dat soort dingen de eerste stap naar beter worden.
Voor mij werkte het zo dat ik die stop steeds verder naar voren kon leggen, zelfs tot het vormen van eetgestoorde gedachten aan toe.

Dankje, heel erg bedankt! :D

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:34

Hoe gaat het hier met jullie?

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:40

Met mij gaat het prima! Beetje teruggevallen. Eet beetje weinig. Ben ook een stuk lichter. Met jullie?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:41

Alweer een tijdje geleden dat ik hier heb gereageerd. :o
Heb wel trouw mee gelezen, maar had ff de puf niet om te reageren.

Het gaat hier redelijk, ik krijg over 2 à 3 weken te horen wat voor hulp ze me hier bij het GGz kunnen bieden en op welke locatie dat dan zou zijn.
Qua (vr)eetbuien gaat het redelijk, ik maak nu zo'n 3x per week een smoothie en pak deze als ik een eetbui voel opkomen.
Daarnaast probeer ik het naar de winkel te gaan op zo'n moment zo lang mogelijk uit te stellen.
Doe dit nu sinds een week of 2 en heb 2 eetbuien niet kunnen tegenhouden, de rest wel. :):)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:43

Goed zo lor1_1984, de moed erin houden, en hopelijk krijg je goed nieuws qua hulp!

Dat klinkt juist niet zo goed JasmijnJoy, waarom zeg je dan dat het goed gaat? Heb je een idee hoe het komt dat je terug minder eet? Heb je last van negatieve gedachten?

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:04

Nee, ik heb gewoon steeds minder honger. Waarom weet ik niet. En ik voel me daar eigenlijk heel fijn bij. Dat ik geen honger heb. Want ik had eerst altijd honger.(is dat triggerend? ^^)

@lor1_1984, super! :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:23

JasmijnJoy schreef:
Nee, ik heb gewoon steeds minder honger. Waarom weet ik niet. En ik voel me daar eigenlijk heel fijn bij. Dat ik geen honger heb. Want ik had eerst altijd honger.

Dat herken ik, dat heb ik ook een hele tijd gehad. Maar het feit dat je geen honger meer hebt betekent wel dat je eetstoornis sterk genoeg is om je hongergevoel te onderdrukken. Op zich is dat dus eigenlijk niet zo'n goeie zaak.

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:25

Hmmppf, nee inderdaad. Ik dacht dat ligt aan de liefde of aan het warme weer. Of gewoon omdat ik een kleinere maag heb(gekweekt). Maar niet dus?
Want in de zomer eet ik ook een stuk minder omdat ik dan gewoonweg geen honger heb. Alleen dorst.
Maar wat kan ik ertegen doen? En is het erg als ik er niks aan doe?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 18:01

Als je er niks aan doet en je verliest steeds meer en meer gewicht, lig je in het ziekenhuis aan een sonde.
Ga je daarna nog door, ondanks (gedwongen!) opnames etc, dan eindig je wsl tussen 6 planken.
Ik heb het ff heel cru omschreven. ;)

JasmijnJoy, ik denk echt dat je hier hulp bij moet gaan zoeken.
Dit weer goed krijgen ga je niet alleen aan kunnen. :n

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 18:07

Zo erg is het niet. En ik heb meerdere waarschuwingen van mod's en andere bokkers gekregen. over dit soort berichten. Dus hier ga ik verder niet op in ;)

Hoe gaat het met jullie?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:04

lor1_1984 schreef:

Het gaat hier redelijk, ik krijg over 2 à 3 weken te horen wat voor hulp ze me hier bij het GGz kunnen bieden en op welke locatie dat dan zou zijn.
Qua (vr)eetbuien gaat het redelijk, ik maak nu zo'n 3x per week een smoothie en pak deze als ik een eetbui voel opkomen.
Daarnaast probeer ik het naar de winkel te gaan op zo'n moment zo lang mogelijk uit te stellen.
Doe dit nu sinds een week of 2 en heb 2 eetbuien niet kunnen tegenhouden, de rest wel. :):)

Wat goed van je!
Ik hoop dat de GGZ goede begeleiding kan bieden!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:05

Jasmijn, 't is nu nog niet zo erg, maar ik zou niet op deze voet verder gaan...

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:08

Oke JJ, maar zoek wel op tijd hulp als het niet meer gaat hé?

Met mij gaat het best wel goed, ik heb een 'bewogen' tijd achter de rug dus het is al vaak lastig geweest. Maar het lukt me wel om mijn eetstoornis onder controle te houden, en daar ben ik blij om :)
Ik ben de laatste tijd ook wat aangekomen en ik voel me er niet eens zo slecht over. Het maakt me wel wat onzeker maar ik heb niet het gevoel dat ik nu direct weer móet afvallen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:09

Ook ontzettend goed van je Geekgirl!

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:11

GeekGirl schreef:
Oke JJ, maar zoek wel op tijd hulp als het niet meer gaat hé?

Met mij gaat het best wel goed, ik heb een 'bewogen' tijd achter de rug dus het is al vaak lastig geweest. Maar het lukt me wel om mijn eetstoornis onder controle te houden, en daar ben ik blij om :)
Ik ben de laatste tijd ook wat aangekomen en ik voel me er niet eens zo slecht over. Het maakt me wel wat onzeker maar ik heb niet het gevoel dat ik nu direct weer móet afvallen.

Ja dat zal ik doen!

Wat super, echt knap hoor! :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:12

JasmijnJoy schreef:
Dus hier ga ik verder niet op in ;)

Hoeft ook niet hoor. ;)
Broccoli schreef:
lor1_1984 schreef:

Wat goed van je!
Ik hoop dat de GGZ goede begeleiding kan bieden!

Thnx, ik hoop het ook. :j

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:27

Hoe gaan jullie met het gevoel om da je de drang hebt jezelf vol te stoppen?
Of dat je een vreetbui aanvoelt komen? Wat doen jullie dan?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:43

smoothies maken en opdrinken. :j
Verder zo lang mogelijk proberen om niet naar de winkel te gaan en afleiding zoeken.

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:53

Okay bedankt! :D

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:04

Afleiding zoeken!

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:18

Kan ik iemand een pb sturen voor opluchting ofwat?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:20

Mijn PB-box staat altijd voor je open, Jasmijn!

Met mij gaat het op het moment trouwens goed :) Ben wel lichtelijk gestrest ivm studiekeuze en het zoeken van een tweede baan, maar ik houd me er aardig onder.
Momenteel kan ik redelijk gedachteloos eten, en kan ik zelfs een 'normale' maaltijd eten. Eerder was ik vooral van de extremen: heel veel, of heel weinig. Nu kan ik een (bijna) normale portie eten, en neem ik rustig nog een snoepje 's avonds :) Het is op het moment gewoon heerlijk rustig in mijn hoofd, wat eten betreft. Ik hoop echt dat dit nog een tijdje aanhoudt! :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 06:47

Wat goed xSwanHeart! Ik hoop ook dat het zo blijft in je hoofd!

Twijfel je nog altijd om dieetkunde te gaan doen? Of ben je nog andere opties aan het overwegen?

Mijn PB-box staat ook altijd voor je open JasmijnJoy, als je daar nood aan hebt :)

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 08:14

Bedankt GeekGirl en xSwanHeart!

Wat fijn dat het zo goed met je gaat! :D
En wil je nog steeds die studie met dat eten gaan doen? Als het nu juist goed gaat.