Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 22:31

Pas een uur? ál een uur bedoel je.
Ik weet hoeveel je gerookt kan hebben in een uur.
Mayo dit is in ieder geval een begin dat je het kán.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 02:32

:*

Dag 1 zit erop *\o/*

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 02:36

Mayo schreef:
:*

Dag 1 zit erop *\o/*

Goed zo Mayo! En als je 1 dag kunt..... :j
Dus op naar morgen, 2 dagen!!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 09:38

Mayo je hebt de áller,áller,áller moeilijkste dag doorstaan. +:)+
Het zal alleen maar makkelijker gaan worden.De eerste week blijft moeilijk hoor,maar ook dat kun je vast weerstaan. +:)+

Ik heb de laatste tijd last van dromen dat ik dan per ongeluk rook.
Dat is dus per ongeluk een sigaret opsteek en hem op rook.
En dan schrik ik wakker omdat ik gerookt zou hebben. :oo

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 12:43

Haha gohya..... oh, da's erg dat je zulke dingen droomt!
tsja... kun je zien hoe het eigenlijk tussen je oren zit he?
Letterlijk.....

Mayo: kom op he??? Nog 'n dagje erbij?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:13

Wat een heerlijk support team :*

Ik doe mijn best! :j

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:14

Goyha wat irritant die dromen! We zijn gewoon gehersenspoeld :+

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:32

Oh, wat goed van jullie!!

Hier ook al wat stoppogingen gedaan vooral na een operatie maar kan het niet volhouden. Ik baal al een tijd van het roken, het afhankelijk zijn van tabak. Huis en ik stinken, weet ik van mijn eerdere pogingen, schaam mij daar ook voor maar toch is de behoefte groter.....

Sinds kort heb ik het rijden weer opgepakt, compleet met lessen. Uit noodzaak en omdat ik het mis, grootste struikelblok is mijn angst en mijn zeer slechte rokersconditie. Laatst een verklede kur op muziek gedaan, proefje duurde 4 minuten en ik ging zowat out.

Dit kan echt niet langer zo. Mijn dochter heeft een droom, met de haf de b doorkomen. Helaas kan ze door werk, school en stage in een andere woonplaats maar twee dagen per week trainen. Om haar die kans te gunnen en omdat ik het rijden mis, heb ik de draad opgepakt en train hem de overige dagen. Maar door mijn slechte conditie moet ik afhaken, ook als hij nog niet helemaal voor elkaar is. Dat schiet dus niet op.

Ik moet dus stoppen!!! Met roken dan, niet met het rijden.....

Morgen en maandag ben ik met vriendinnen op stap, ik rook nog even mee. Dinsdag stop ik zodra ik mijn bed uitkom!
Heb dan ook les en prop de dag wel vol met andere dingen zodat mijn kop aan wat anders kan denken dan een peuk!

Zou het mij lukken, na 39 jaar en ondertussen kettingrookster......

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:56

pri_lady, ik versla je nog steeds met ruim 40 jaar stomen. Het zal echt niet gemakkelijk zijn, maar weet je.... en dat blijkt iedere keer weer..... je bent mentaal veel sterker als je denkt!
Nu is het hier ook minder moeilijk, de lucht is ontzettend schoon en er zijn geen winkels direkt in de buurt.
We wonen nogal afgelegen en met de auto moet ik minstens 10 km. rijden tot aan de dichtstbijzijnste kroeg waar ze peukjes verkopen. Er was dus al geen verleiding in de buurt, en om nou 10 km. te rijden.... dat doe je dus niet!
Als je stopt zou ik proberen ervoor te zorgen dat je minstens 1 week niet echt belangrijke zaken hebt.
Dat je rust aan je hoofd hebt, geen afspraken. Probeer een paar glazen water per dag te drinken, dan spoelen je afvalstoffen wat sneller weg. Vertel het je huisgenoten, zodat ze begrijpen waarom je misschien drakerig kan reageren. En ga vooral dingen doen. Poets voor mijn part je huis brandschoon, of ga eruit. Het zijn steeds een paar minuten dat je aan roken denkt, en dat zul je iedere keer moeten overwinnen. Tanden poetsen, helpt ook!
En na het eten... tanden poetsen en een glas water nemen, dat soort dingen helpen allemaal.

Het is mogelijk dat je niet zo goed slaapt.... dat was bij mij. Maar dan moet ik er wel bijzeggen dat ik altijd een slechte slaper ben geweest.

Nou... mocht het nu helemaal niet lukken dan open ik een afkickcentrum hier in Portugal of zo.... ;-))

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:06

Go Mayo! *\o/* Go Mayo! *\o/*

Pri Lady, hopelijk gaat het je lukken! Waar liepen je vorige pogingen op vast?

Ik (bijna 2 maand gestopt) heb wel van die ''zelfhulpboeken'' :') gelezen, moet zeggen dat het mij wel hielp. Misschien ook een idee voor de stoppers hier?
Het laat je al denken als ''niet roker'' tijdens het lezen.

Ik ben bij de huisarts geweest voor het slechte slapen (steeds midden in de nacht wakker) en heb een slaapmiddel gekregen als ''steuntje in de rug''. Maar het is sterk verslavend dus mag het maar 2 weken.
Hopen dat het helpt....

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:47

Dames, bedankt voor de tips!

Bij mij loopt het stuk dat zelfs in de derde stopmaand nog elke minuut van de dag trek in een peuk heb. Zelfs zo erg dat ik mij niet kon focussen op gesprekken, tv en denkwerk.

Maar het is gewoon klaar nu en vanaf dinsdag hoor ik tot de categorie niet-rokers. Zondag en maandag zal er niet veel rookgelegenheid zijn in een niet-rokers huis, maandag vroeg naar bed en dinsdag rookvrij.

Oh, en countrygirl, ik had waarschijnlijk daar in portugal zelf een tabakshandel opgezet!
Fijn dat het jou en de anderen hier in het topic in ieder geval gelukt is, geeft de mens moed!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 16:46

pri_lady ik was w.b.t. roken een junky.
Ik rookte dus echt overal! als ik kan stoppen kan jij dat ook!
Denk ook aan wat je ervoor terug krijgt!
Daarbij jij hebt echt een hulpmiddel nodig! gebruik die ook en dan heb je ook véél meer kans van slagen bij jou.

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:46

Zou Champix voor jou geen idee zijn pri_lady? Wel even goed inlezen want er zijn nogal wat bijwerkingen en veel mensen reageren er ook heel verschillend op.
Ik heb maar 2 dagen de volle dosis genomen en zit nu op de helft van wat ik zou moeten nemen, maar het gaat zo ook prima dus waarom dan niet. Ik denk dat nu vooral het knopje in mijn hoofd om is, ben zo ontzettend overtuigd dat ik nooit meer ga roken ! Maar moet eerlijk zeggen dat Champix het wel een stuk makkelijker heeft gemaakt om dat knopje ook echt om te krijgen.
Nog een leuke bijkomstigheid, tot nu toe heb ik nooit echt kunnen uitslapen, om 8 uur altijd klaarwakker en dan maar eruit voor een sigaretje met koffie. Vanochtend heb ik zowaar uitgeslapen tot half 10, wat een luxe !!!

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 05:23

Ik ben sinds een week ook gestopt met roken mbv champix, het stoppen zelf gaat me goed af, totaal geen behoefte aan een sigaret, maar wel aan eten.
Ik heb ook enkele dagen de hoogste dosering geslikt maar de bijwerkingen wat een drama, hevige hallucinaties, slapeloosheid, manisch depressief gedrag. Dus ik heb de dosis ook maar weer verlaagd en het gaat nu weer een stuk beter.
Het werkt echt dus wat hierboven wordt gezegd klopt, dus zeker het overwegen waard pri_ lady!

Succes in elk geval!!

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:10

Oei wat een bijwerkingen heb jij gehad Pluimpje ! Echt niet grappig. Ik ben alleen maar een half uurtje misseijk na het innemen en in het begin duizelig en zo stoned als een garnaal geweest. Nu wordt ik er alleen maar melig van, wat mijn collega's overigens niet erg vinden. Ben er wel een beetje bang voor dat dat inderdaad nog om gaat slaan naar depressieve gevoelens.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 12:24

Maar als die bijwerkingen zó erg zijn,dan lijkt me dat middel niet echt gezond?
Oke roken is ook niet gezond,maar als je troep moet in nemen om van de andere troep af te komen?

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:18

pri_lady, die tabakshandel kun je wel vergeten! }:) (pas op jij he???) :P
Portugezen roken over het algemeen ook stevig door hoor... denk dat in dit hele land vrij veel gerookt wordt.
Omdat het vaak lekker weer is zitten er altijd een heleboel mensen buiten op de terrasjes, en zo kunnen ze gewoon roken.
Dan is het binnen hardstikke leeg..... en buiten lekker vol ;-))

Ik ben zonder hulpmiddelen gestopt... en ik vond het zeker niet gemakkelijk.
Ik denk zelf dat ik 2 weken echt een bitch ben geweest en absoluut niet te pruimen.
het enigste wat ik wel zo af en toe gedaan heb was idd. een slaaptablet.
Maar het is nooit een gewoonte geworden en 'n slechte slaper was ik altijd al.
Alleen als je stopt met roken slaap je gewoon nog slechter, althans, in mijn geval.

Het zal voor iedereen weer anders uitpakken. Bij de 1 kan een hulpmiddel nuttig zijn, die zal er prima op reageren.
Nou, alles wat kan helpen zou ik aangrijpen. Maar als de bijwerkingen erger worden als de verslaving???? %)
Dan zou ik toch nog eventjes achter m'n oren krabben hoor....
Vraag jezelf in alle eerlijkheid af: is het nu écht allemaal zo vreselijk, of zit het grotendeels tussen m'n oren?

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:34

ik ben gestopt toen mijn vader de diagnose longkanker kreeg en ook niet meer behandeld kon worden. Ik ben daar erg van geschrokken. Ik heb maanden lollies lopen eten ( salmiak ) Het is nu zeven jaar geleden en ik rook nog steeds niet meer.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:47

Trieste maar goeie aanleiding om te stoppen. Was je vader een roker?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 17:53

Mijn verslaving was zó sterk dat het mij niet hielp om te stoppen toen mijn 3 zwagers aan longkanker overleden.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:55

Jeetje, 3 ? Dat is wel heftig. Waren dat broers van elkaar, of helemaal geen familie?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 18:11

Helemaal geen fam. van elkaar.En ik geloof dat er 2 niet eens rookte.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:20

Goh. Dus een familiekwaal kan het niet zijn.
Vreselijke rotzietkte blijft het in ieder geval.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 19:09

In mijn fam. van moederskant zijn er wel long ziekte's.
Zo heb ik als kleuter TBC gehad.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:37

Pippenstein, ongelooflijk k@t dat je je vader aan deze ziekte hebt verloren. Dat het jou gelukt is om te stoppen is wel heel fijn.

Zelf ook diagnose kanker gehad, vandaar mijn stoppogingen toen na de operaties maar niet gelukt. Nu moet het mij echt lukken.

Ik ga voor de tips water en lolly's. Zonder overige hulpmiddelen, hielpen toen ook niet. Die champix klinkt heftig, laat maar, vind ik eng.

Enne ik heb jullie toch? Als voorbeeld en support, althans dat hoop ik. Vanavond mijn laatste shaggies....