Ja ik ben te dik, so what?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:48

Cayenne schreef:
Er is ook een reclame van een supermarkt (ben even vergeten welke) met een volslanke mevrouw.
Wat een verademing!

Edit: volgens mij de Plus supermarkt.

Oh die van de Plus bedoel je. Ja maar die mevrouw is wel echt behoorlijk volslank, dat is zeer subtiel uitgedrukt van je. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:50

Ik ken de reclames verder niet, maar ik heb wel gehoord over "die dikke van de Plus reclame" (niet mijn woorden :+ )
Er zijn best veel banketstaaf dingen te vinden als je daar op zoekt bij Google :=

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:55

Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat men gezonde, slanke, mooie mensen gebruikt voor reclames. Reclames zijn bedoeld om producten te verkopen, en hoe verkoopt men producten? Juist, door ze aantrekkelijk voor te stellen, en dat gaat nu eenmaal makkelijker met mooie, slanke mensen.
Trouwens als alle reclames vanaf nu zouden bestaan uit dikkere mensen, zou iedereen zich daar aan spiegelen en zou dik de norm worden of zou men niet meer beseffen wat voor gezondheidsrisico's er allemaal verbonden zijn aan overgewicht.
Die reclame in België van Dove (met allemaal verschillende vrouwen met verschillende maten) vind ik ook fijn en leuk en ludiek, maar dan nog staan daar ook slanke en niet heel veel dikke vrouwen tussen

Raponsje

Re: Ja ik ben te dik, so what?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:59

Bekijk het eens van de andere kant.

Iedereen valt er nu over dat er slanke dames gebruikt worden in reclame spotjes en veel volslanke vrouwen vinden dat niet prettig.

Als we vanaf nu volslanke vrouwen zouden gebruiken dan zouden de slanke vrouwen zich daar niet prettig over voelen.
Er zijn namelijk ook genoeg vrouwen en meisjes die graag zouden willen aankomen maar dit niet lukt.

En zo is er altijd wel wat.
Zelfde geld als we vanaf morgen alleen nog maar brunettes van elke formaat gaan gebruiken in reclame spotjes.
Dan voelen de blondines zich aangevallen.

Je kunt nooit iedereen pleasen en er is altijd wel wat.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:01

Je kunt ook een dwarsdoorsnede van de bevolking gebruiken, dus slank en stevig door elkaar, blond en zwartharig, etc. Niet moeilijk toch?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:05

Ik heb er niet zoveel problemen mee dat er mooie slanke vrouwen gebruikt worden voor reclames. Wat maakt dat nou uit? Het lijkt me toch algemeen bekend dat niet iedereen er zo uitziet, dus waarom zou je je er aan storen?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:07

Ik vind het nogal vervelend als mensen per definitie gaan zitten vooroordelen als ze volslanke personen zien. Je weet niet of er iets medisch o.i.d achter zit, waarom oordelen? Sowieso moet de hele maatschappij eens afstappen van dat vooroordelen, maar zeker met dit soort dingen vind ik 't super vervelend en kan 't voor de mensen in kwestie enorm kwetsend zijn.

Ik ben dan zelf enorm slank ( lees: ribben tellen ) en dat is ook niet altijd fijn, want mensen noemen me gestoord als ik zeg dat ik wil sporten. Als je volslank bent is het niet goed, als je 'te' dun bent is 't niet goed. Het is nooit goed :')

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:08

Maar waarom moet je stevig gebruiken?
1. Niet aantrekkelijk, dus niet winstgevend
2. Een reclame hoort een ideaalbeeld te zijn, iedereen weet dat een ideaalbeeld niet voor iedereen realistisch is, jammer, maar zo is het nu eenmaal (ik voldoe er ook niet aan, spijtig, maar ik heb andere keuzes gemaakt)
3. Gezond slank hoort het ideaalbeeld en de norm te zijn. Kijk maar naar Polynesië, daar zijn alle inwoners extreem obees, dus wordt overgewicht de norm, dus zien ze er geen graten meer in om morbide obees te worden, want het is toch normaal.
Zoals Raponsje al zei:"Je kunt nooit iedereen pleasen". Ik vraag mij ook af waarom iedereen altijd zo tegen slanke, mooie vrouwen in reclames is...Als dat je zelfbeeld aantast dan mag je ook geen films kijken of gewoon überhaupt tv kijken of buitenkomen, want stel dat je op straat mooie, slanke meisjes ziet...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:09

Die vooroordelen ken ik ook ja. Ik krijg altijd standaard te horen dat ik vast wel een maagband of andere operatie heb gehad :') Niet dus.
Of dat ik anorexia heb, en bedankt he :=

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:09

Fiffill schreef:
Ik heb er niet zoveel problemen mee dat er mooie slanke vrouwen gebruikt worden voor reclames. Wat maakt dat nou uit? Het lijkt me toch algemeen bekend dat niet iedereen er zo uitziet, dus waarom zou je je er aan storen?

Precies, zo denk ik er ook over :P .. In mijn ogen gemuts :o , aangezien de reclames nooit persoonlijk zijn..

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:12

Biebabeloeba schreef:
Maar waarom moet je stevig gebruiken?
1. Niet aantrekkelijk, dus niet winstgevend
2. Een reclame hoort een ideaalbeeld te zijn, iedereen weet dat een ideaalbeeld niet voor iedereen realistisch is, jammer, maar zo is het nu eenmaal (ik voldoe er ook niet aan, spijtig, maar ik heb andere keuzes gemaakt)
3. Gezond slank hoort het ideaalbeeld en de norm te zijn. Kijk maar naar Polynesië, daar zijn alle inwoners extreem obees, dus wordt overgewicht de norm, dus zien ze er geen graten meer in om morbide obees te worden, want het is toch normaal.
Zoals Raponsje al zei:"Je kunt nooit iedereen pleasen". Ik vraag mij ook af waarom iedereen altijd zo tegen slanke, mooie vrouwen in reclames is...Als dat je zelfbeeld aantast dan mag je ook geen films kijken of gewoon überhaupt tv kijken of buitenkomen, want stel dat je op straat mooie, slanke meisjes ziet...

Sorry hoor niet aanvallend bedoeld maar ik ken genoeg mensen die volslank zijn en véél aantrekkelijker dan slanke mensen. :Y)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:13

Biebabeloeba: Persoonlijk heb ik geen moeite met reclames, kijk die onzin toch nooit :P Maar wel met jouw uitspraak dat stevig per definitie niet aantrekkelijk is. De norm in media land is toch maat 34/36 dat wil niet zeggen dat vrouwen met een maat 42 of 46 sowieso vette papzakken zijn die niet aantrekkelijk zijn. Kijk als je mensen met zichtbare vetrollen boven hun broek uit of een bouwvakkers decolete gaat gebruiken dan ben ik het met je eens, maar ik kan genoeg actrices verzinnen die wel mooi zijn en niet maat 34 hebben. (zoals er natuurlijk ook een heleboel zijn die wel maat 34 hebben en aantrekkelijk zijn, niets tegen maat 34 ;) )

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:19

Ik zie liever iemand met maatje 46-48 die zich netjes kleedt dan iemand van maat 34-36 die er bij loopt alsof ze net op de wallen heeft gewerkt.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:19

Oh man, ik wist dat dat er weer direct cru uitgehaald ging worden e...ik zou echt moeten leren om met fluwelen handschoenen te typen.
Stevig is niet per definitie niet aantrekkelijk (hallo, ik vind mezelf wel aantrekkelijk hoor en ik behoor ook tot het stevigere ;) ), enja er zijn volslanke mensen die aantrekkelijker zijn dan slanke mensen, maar komop mensen, een reclame is een ideaalbeeld. Het moet perfect zijn, en in mijn ogen is perfect een heel mooi en slank meisje, enja dat kan iemand met maatje 40 zijn hoor, zolang er maar geen vetrolletjes over de broekband heen komen kijken ofzo en ze er perfect uitziet, is dat geen enkel probleem

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:20

Cayenne schreef:
Ik zie liever iemand met maatje 46-48 die zich netjes kleedt dan iemand van maat 34-36 die er bij loopt alsof ze net op de wallen heeft gewerkt.

Altijd die extremen weer e....Iemand met maat 46 kan zich ook kleden alsof ze net op de wallen heeft gewerkt en iemand met maat 36 kan zich ook netjes kleden

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:21

Biebabeloeba schreef:
Cayenne schreef:

Altijd die extremen weer e....Iemand met maat 46 kan zich ook kleden alsof ze net op de wallen heeft gewerkt en iemand met maat 36 kan zich ook netjes kleden

Helemaal geen extremen. Ik geef slechts een voorbeeld van wat ik liever zie, niet dat iedereen zich zo kleed :)
Goed lezen aub.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:22

Je haalt wel extremen aan, het is voor jou duidelijk dat OF dat

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:26

Biebabeloeba schreef:
Je haalt wel extremen aan, het is voor jou duidelijk dat OF dat

Nogmaals, ik zeg wat IK liever zie, niet dat iedereen zich zo automatisch kleed.
En ik weet echt wel waar ik over praat :) Ben zelf ook heel zwaar geweest.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:30

Cayenne schreef:

Denk dat veel mensen daar wel hetzelfde over denken, maar wat doet dat ertoe?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:31

Het maakt mij echt geen zak uit hoe mensen op tv eruit zien, ik heb geen kabeltv dat werkt misschien ook mee :))

Ik ben ontzettend trots op mezelf, ik heb jarenlang maat 50 gehad en nu alweer 1,5 jaar maat 38. En ja, ik vind mezelf nu veel aantrekkelijker dan toen ik veel dikker was, dik zijn staat me absoluut niet.
Ik wil naar maat 36 en dan wil ik daar blijven.

En dat zegt helemaal niets over andere mensen. Ik heb zat vrouwen gezien met een grotere maat die ik schitterend vond. Zo vind ik veel Afrikaanse, dikkere vrouwen ontiegelijk mooi. En dan die mooie, fleurige gewaden <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:31

Fiffill schreef:
Cayenne schreef:

Denk dat veel mensen daar wel hetzelfde over denken, maar wat doet dat ertoe?

Was een reactie op de post boven mij en ging erom dat je je met iedere maat gewoon leuk kunt kleden en dat geen probleem moet zijn wb het ideaalbeeld.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:34

Maar sowieso zetten ze in reclames een heel ander beeld neer dan de standaard personen en gezinnen.
Rimpelloze oudere vrouwen, slanke, volgeplamuurde vrouwen, dolgelukkige stelletjes met perfecte kinderen, allemaal leuk en aardig maar niet representatief voor de samenleving.

Mensen zouden zich eens wat minder met anderen moeten bemoeien. Hoe vaak ik wel niet een domme opmerking naar m'n kop krijg over m'n gewicht.. Ja, dat kwetst mij dan wel, eerlijk is eerlijk. Maar dan denk ik toch bij mezelf "Jij mag dan een stuk minder wegen, maar ik heb tenminste respect voor anderen en dat valt van jou niet te zeggen."
Nu ben ik hard aan het afvallen en krijg ik veel complimentjes over dat ik er goed uit zie en dat het afvallen zo goed gaat, dat is dan de andere kant van de medaille.

Ach, dames die een kilootje meer hebben, mijn troostgedachte is altijd: Vroegaaaaaaaaah was een maatje meer een kenmerk van schoonheid. Dus een x aantal jaar geleden waren wij volgens de maatschappij prachtig. :Y)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:35

Ja, dat kan zeker, maar ik vind het nog steeds niet gek dat er slanke vrouwen gebruikt worden voor reclames. Kan ik heel eerlijk in zijn maar ik vind een slanke vrouw al snel mooier dan eentje met (flink) overgewicht - wil niet zeggen dat die niet mooi kunnen zijn natuurlijk. Maar dan nog, reclames zijn toch echt niet representatief voor de samenleving?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:36

Fiffill schreef:
Ja, dat kan zeker, maar ik vind het nog steeds niet gek dat er slanke vrouwen gebruikt worden voor reclames. Kan ik heel eerlijk in zijn maar ik vind een slanke vrouw al snel mooier dan eentje met (flink) overgewicht - wil niet zeggen dat die niet mooi kunnen zijn natuurlijk. Maar dan nog, reclames zijn toch echt niet representatief voor de samenleving?

Dove heeft geloof ik ook reclames met meer gevulde dames? Staat me in ieder geval iets van bij.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:36

Ok, even een vraagje dan, als je als reclamemaker voor een spotje kunt kiezen tussen 2 identieke vrouwen waarbij het enige verschilpunt het gewicht is, waarvoor zou je dan kiezen? De vrouw met maatje 36 of die met maat 46? Dat is het enige wat ik met mijn "oh-zo-gemene-stevig-is-volgens-die-trut-niet-aantrekkelijk-post" bedoelde