30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:05

Een hele rottige webcam wel, maar goed, ben vandaag toch al op dag 9 :')

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:06

Mijn gewichtjes zijn 1.5 kg. Hele mooie roze! :))

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:07

Bonjoy schreef:
phormicola schreef:
Ik vind de butt kicks en punches echt en lachertje, ben al aan het bedenken hoe ik die intensiever kan maken, want m'n hartslag gaat daar echt naar beneden. Voor mij is de cardio een rustmoment geworden en volgens mij is dat niet de bedoeling :=

Hier een waanzinnig 30DS topic: http://www.myfitnesspal.com/topics/show ... red-thread

Wow, dat is wel een heel motiverend topic :oo

Die resultaten zijn alleen mogelijk met een voedings patroon waar je het maximale uit haalt.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:10

Talisa schreef:

Waar heb jij die gescoord? Ik zoek ook roze :D

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:10

Tja, wat heb je nodig aan gewicht. Mijn schouders zijn heel zwak (ook al zien ze niet zo uit) en blessuregevoelig, dus bij de oefeningen waarbij je de armen naar boven moet strekken of naar voren moet strekken gebruik ik 1 kg. Bij de biceps, borst en rug gebruik in 2 kg, maar die gaan we morgen even opschroeven naar 2,5/3 kg.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 16:12

Wauw wat een goede resultaten! :wow:

Ik heb zojuist dag 4 erop zitten. Alles gaat steeds makkelijker, alleen heb ik nog wel moeite met opdrukken.. Dat doe ik nog steeds op m'n knieën en gaat alsnog best moeizaam :\

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:12

Rozanne schreef:
Talisa schreef:

Waar heb jij die gescoord? Ik zoek ook roze :D

Ik heb ooit een keer een aerobics setje van vriendinnen gekregen voor mijn verjaardag, met allemaal roze fitness items :') Omdat ik zooooooo sportief ben haha. Maar nu komen ze eindelijk van pas :Y)
Dus geen idee waar vandaan.. volgens mij bij zo'n soort Expo kado-winkel :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:13

Raponsje schreef:
Bonjoy schreef:

Wow, dat is wel een heel motiverend topic :oo

Die resultaten zijn alleen mogelijk met een voedings patroon waar je het maximale uit haalt.

Ik zag dat ze een dieet van 1300 kcal volgen. Mijn BMR is 1600 kcal, dus het lijkt me niet verstandig om daar zelfs onder te gaan zitten, ik ben ook veel langer dan de dames in dat topic en ben naast de Shred ook nog actief.
Ik zit op 2100-2200kcal per dag en ik cheat niet, het lijkt mij dat dat wel goed moet komen, of kijk jij daar anders tegen aan? :)

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:15

Dat soort crash diëten kan toch nooit gezond zijn? En ja, 1300 kcal valt bij mij al onder een crashdieet, als dat bijna de helft is van de benodigde kcal.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:17

ik heb wat filmpjes van jillian bekeken en zij zegt dat de zwaarste mensen op 1200 kcal gezet worden. Normaal mag je voor af te vallen 500 ka minder eten dan dat wat je nodig hebt om op gewicht te blijven.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 16:17

Estera schreef:
Tja, wat heb je nodig aan gewicht. Mijn schouders zijn heel zwak (ook al zien ze niet zo uit) en blessuregevoelig, dus bij de oefeningen waarbij je de armen naar boven moet strekken of naar voren moet strekken gebruik ik 1 kg. Bij de biceps, borst en rug gebruik in 2 kg, maar die gaan we morgen even opschroeven naar 2,5/3 kg.
Bij biceps, borst en rug wil ik ook opschroeven naar 2 of 2,5 kg. Ik doe het nu met 1,5 kg gewichtjes, maar voel er niet zoveel van (zowel tijdens als na het sporten).

Haha wat een gaaf cadeau Talisa!

Ik zit op 1900 kcal per dag.
Hoor zoveel tegenstrijdige verhalen.. Zo hoorde ik bijvoorbeeld dat als je gaat minderen naar onder de 1500 kcal per dag, je lichaam dan uit het eerste de beste koekje/aardappeltje/enz vet op gaat slaan om te bufferen. Het is belangrijk om constant iets te verbranden (en dan heb ik het uiteraard niet over koekjes, aardappels of chips e.d.). Maar iedereen zegt andere dingen over diëten in combinatie met sporten :+
Laatst bijgewerkt door Sabini op 06-01-13 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 16:19

Estera schreef:
Dat soort crash diëten kan toch nooit gezond zijn? En ja, 1300 kcal valt bij mij al onder een crashdieet, als dat bijna de helft is van de benodigde kcal.
Crash diëten worden -naar mijn weten- alleen gegeven aan mensen die snel af willen vallen en er zo min mogelijk voor willen doen.

Wij (ons 30 Day Shred team :D ) zijn daarentegen druk bezig met vetverbranding en het opbouwen van spieren. Waarnaast we nog een erg actief leven hebben met daarin veel lichaamsbeweging. Het is -denk ik- niet de bedoeling dat wij onder de 1500 kcal per dag gaan zitten?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:20

Ik ben daar heel simpel in: ik wil niet flauw vallen :+ Op 2100-2200 kcal blijf ik op de been, bij 2000 kcal gaat het al fout. Ik hoor eigenlijk 2500 kcal per dag te eten.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:21

Ik geloof niet in diëten. Je ontneemt je lichaam iets, wat het wel degelijk nodig heeft, zeker als je daarbij sport. Maar ik ben niet de voedingsdeskundige :+ , dus dit is puur mijn mening!!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:23

Ik heb niet gelezen wat er allemaal in het topic stond, maar enorme resultaten zijn zeker haalbaar.
Maar niet wanneer je gewoon "normaal" eet. Dan zul je zeker resultaat halen maar het komt niet in de buurt van hun resultaten.

Ook zijn veel foto's in dat topic gejat van tumblr waar ik met veel meiden gesproken heb een aantal jaar geleden en zij deden nog een flink aantal uur aan cardio naast de shred.

Of je calorieen aantal in orde is, is afhankelijk van je activiteit per dag.

Even heel simpel gezegt:
Stel je hebt in rust 1500 calorieen per dag nodig.
Je verbrand daarnaast met sporten / dagelijkse dingetjes nog 500 calorieen.

Als je af wilt vallen zou ik in dat geval op 1500 calorieen per dag gaan zitten.
Dan heb je dus een 500 calorieen gat per dag = 0,5 kilo gewichtsverlies per week.

Als je op gewicht wilt blijven zou ik dus 2000 calorieen per dag eten maar wel meer proteine en mager gaan eten zodat je spieren kunnen "groeien". Want helaas kunnen wij vrouwen niet zomaar even een kilo spier aankomen.

Jillian raad inderdaad 1200 calorieen per dag aan (voor vrouwen) om af te vallen.
Je mag inderdaad nooit meer dan 500 onder je calorieen aantal gaan zitten wat je in rust nodig hebt.
Als je 1900 calorieen in rust dagelijks verbrand ben je echt behoorlijk zwaar hoor. :j

Overigens eten de mensen in Jillians dieet heel veel proteine en eten ze juist méér dan mensen denken.
(Je kunt 500 calorieen aan 1 hamburger eten of je kunt een flink stuk kipfilet eten met een half bord groente en nog een goed gevulde salade erbij en een smoothie na)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 16:23

Helemaal mee eens Phor! Je moet natuurlijk wel kunnen blijven functioneren! Of dat nou stallen uitmesten, paardrijden, tentamens maken (ja, dat vreet ook energie!) of lesgeven is. Zolang je maar fitter, sterker, strakker en slanker wordt :j

Ieder lichaam heeft een andere hoeveelheid kcal per dag nodig. Ieder lichaam heeft een andere vetverbranding. Het is belangrijk om voor jezelf uit te zoeken wat je nodig hebt n.a.v. van je dagelijkse activiteiten en in hoeverre je kilo's kwijt wil raken tijdens 30 Day Shred.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:24

Bonjoy schreef:
Bhriseis schreef:
@Bonjoy: helaas; alles wat enigszins met diëten te maken heeft wordt hier beschouwd als des duivels -O-

Ai, vervelend is dat zeg :\ Ik kook hier regelmatig voor de rest van de familie (Mag op het moment zelf niet eten ivm. Cambridge dieet), maar ze staan er wel open voor, dat is wel fijn. Tijdens mijn tussenweken kook ik gewoon voor mezelf, misschien dat het voor jou ook een optie is?

Je geeft heel goede tips, maar helaas mag ik ook zelf niet koken :o (tenzij we alleen thuis zijn 's avonds)
Gelukkig is het maar een maandje, want na de examens ga ik weer op kot met mijn vriend dus kook ik in de week zelf, en enkel de vrijdag en zondagavond niet. Dus probeer ik nu het maximum te halen uit mijn ontbijt en lunch :)

Tragikomisch genoeg kwam ik net beneden en had schoonmoeder PANNENKOEKEN gebakken ( ~~}> ) Er zat geen suiker in het deeg en het waren dunne flensjes, dus uit beleefdheid at ik er één met als beleg een bakje magere yoghurt. In combinatie met de frietjes van vanavond, zal ik denk ik na de work-out een half uurtje op de spinningfiets spenderen :')

@ phormicola: misschien moet je dan toch een screenshot met de webcam maken? Dan heb je toch een beetje een beeld om te vergelijken :)

Heeft iemand overigens nog leuke avocado-tips? Ik zie die dingen steeds liggen in de supermarkt, maar zou niet weten hoe en met wat ze te eten :=

Wat de kcal betreft: zelf probeer ik niet over de 1400 te gaan (maar dat probeerde ik hiervoor ook al), alleen probeer ik vaker 'lege' kcal op te vullen met meer zinvolle dingen.

@Cindeeh: Gezond broodbeleg is volgens mij ook alles uit de vegetarische dinges? Daar zit toch al heel wat minder vet in dan in kaas (denk ik tenminste).

@ Sabini: mooi dat het zo goed ging vandaag! Dat geeft mij ook wat moed om straks aan dag 4 te beginnen :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:27

Raponsje schreef:
Ik heb niet gelezen wat er allemaal in het topic stond, maar enorme resultaten zijn zeker haalbaar.
Maar niet wanneer je gewoon "normaal" eet. Dan zul je zeker resultaat halen maar het komt niet in de buurt van hun resultaten.

Ook zijn veel foto's in dat topic gejat van tumblr waar ik met veel meiden gesproken heb een aantal jaar geleden en zij deden nog een flink aantal uur aan cardio naast de shred.

Of je calorieen aantal in orde is, is afhankelijk van je activiteit per dag.

Even heel simpel gezegt:
Stel je hebt in rust 1500 calorieen per dag nodig.
Je verbrand daarnaast met sporten / dagelijkse dingetjes nog 500 calorieen.

Als je af wilt vallen zou ik in dat geval op 1500 calorieen per dag gaan zitten.
Dan heb je dus een 500 calorieen gat per dag = 0,5 kilo gewichtsverlies per week.

Als je op gewicht wilt blijven zou ik dus 2000 calorieen per dag eten maar wel meer proteine en mager gaan eten zodat je spieren kunnen "groeien". Want helaas kunnen wij vrouwen niet zomaar even een kilo spier aankomen.

Jillian raad inderdaad 1200 calorieen per dag aan (voor vrouwen) om af te vallen.
Je mag inderdaad nooit meer dan 500 onder je calorieen aantal gaan zitten wat je in rust nodig hebt.
Als je 1900 calorieen in rust dagelijks verbrand ben je echt behoorlijk zwaar hoor. :j

Overigens eten de mensen in Jillians dieet heel veel proteine en eten ze juist méér dan mensen denken.
(Je kunt 500 calorieen aan 1 hamburger eten of je kunt een flink stuk kipfilet eten met een half bord groente en nog een goed gevulde salade erbij en een smoothie na)

Ik waardeer de theorie, in de praktijk val ik dan gewoon om tijdens het lesgeven. Been there, done that :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:27

Avocado is lekker in de sla! :) Maar hoezo mag je niet zelf koken, als ik zo nieuwsgierig mag zijn :o

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 16:28

Raponsje schreef:

Wat bedoel je precies met 'in rust'? Is dat een hele dag niets doen en op je kont zitten? ;)
En proteine is sowieso belangrijk voor spieropbouw toch?
Mindert Jillians dieet ook met koolhydraten en suikers?

Ik vind voeding wel interessant, mede omdat ik aankomende week naar een voedingsdeskundige ga. Echter weet ik zeker dat elk lichaam een andere hoeveelheid kcal per dag nodig heeft. En ik heb iets meer nodig dan 1500 kcal per dag, omdat ik anders ook om val :')
Laatst bijgewerkt door Sabini op 06-01-13 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne.Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:28

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:29

Phor, ik had verwacht dat jij op nog meer calorien zou zitten! Ik zit op 1350 tot 1500 calorien per dag en val daarmee naast het sporten max een pond per week af...
Anne, gezonde vetten heeft je lichaam (en met name je hersens) nodig :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:29

Ze zijn wel érg gezond :)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:32

Ik wil dit misschien ook gaan doen, wil graag wat meer spier krijgen en beter in conditie komen en daar is dit heel geschikt voor volgens mij :)
Maar ik weet nu al zeker dat ik er komende maand 1 dag is dat ik niet de mogelijkheid heb om het te doen (hele dag weg, geen internet en ook geen tijd), zou dat heel erg problematisch zijn?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:33

Mootje schreef:
Phor, ik had verwacht dat jij op nog meer calorien zou zitten! Ik zit op 1350 tot 1500 calorien per dag en val daarmee naast het sporten max een pond per week af...
Anne, gezonde vetten heeft je lichaam (en met name je hersens) nodig :)

Zou ook moeten, maar m'n maag kan het niet meer aan :)

Anne: Er is niets mis met avocado