Natuurlijke haar verzorgingsproducten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:52

L_isaa schreef:
Sonja_vR schreef:
ik gebruik argan olie, paar drupjes in mijn handpalm, goed over mijn handen verdelen en dan in handdoek droog haar ,
ik heb een droge bos krullen die dan heel mooi handelbaar word en niet meer pluist

Bedankt voor je tip! Gebruik je dat elke dag? En merk je ook dat het het haar echt 'voedt'?

ik gebruik het puur na het wassen, ik was mijn haar twee a drie keer per week en als ik het uit de handdoek haal(ik draai mijn haar een kwartier om hoog in een handdoek, dus niet echt afdrogen oid, daar gaat het alleen maar van knopen en pluizen) dan schud ik het los, , knopen er uit met de hand en dan een drupje of 4 a 6 argan olie (ik heb miaflora, bij de tuinen vandaan, dat zit in een flesje met pipet)
goed over mijn handen en vingers verspreiden en dan ligt door mijn haar werken en in de punten knijpen/kneden.
dan blijf tmijn haar goed handelbaar tot de volgende wasbeurt.
en ik ga toch maar satijnen kussenslopen scoren, dat scheel schijnbaar ook knopen etc in de ochtend.

Sem_

Re: Natuurlijke haar verzorgingsproducten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:53

Ik merk zelf helaas geen verschil met een zijden kussensloop. :(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 13:12

mmmm, dan ga ik er dus maar 1 kopen bij de ikea om te testen of het bij mij werkt ipv gelijk een heel setje :P

Brinta12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:38

Citaat:
ik gebruik het puur na het wassen, ik was mijn haar twee a drie keer per week en als ik het uit de handdoek haal(ik draai mijn haar een kwartier om hoog in een handdoek, dus niet echt afdrogen oid, daar gaat het alleen maar van knopen en pluizen) dan schud ik het los, , knopen er uit met de hand en dan een drupje of 4 a 6 argan olie (ik heb miaflora, bij de tuinen vandaan, dat zit in een flesje met pipet)
goed over mijn handen en vingers verspreiden en dan ligt door mijn haar werken en in de punten knijpen/kneden.
dan blijf tmijn haar goed handelbaar tot de volgende wasbeurt.
en ik ga toch maar satijnen kussenslopen scoren, dat scheel schijnbaar ook knopen etc in de ochtend.

Okee thanx! Dan ga ik het potje ook kopen? Heeft iemand ook ervaringen met kokosolie?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:51

Ik heb een hele pot kokosolie staan. Is hard in de pot maar smelt op je handen/magnetron en dan wordt het olie. Bij mij helpt het helaas helemaal niks.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:13

ik gebruik het ook in mijn haar en ik merk dat het minder snel pluist en dat zegt voor bij mijn haar. Ook gebruik ik het als make-up remover, super snel, haalt alles eraf en super goedkoop :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:51

Even leven in het topic blazen :D

Ik heb vandaag een blok olijfzeep gekocht :) Ik ben vooral van plan om het voor mijn lijf en haar te gebruiken, maar lees dat je het ook voor kleren en tanden poetsen kan gebruiken?

Hier nog mensen die het gebruiken?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:57

Ja ik gebruikt olijf zeep voor mijn haar, huid, tanden, wassen, schoonmaken, was er de hond zo nu en dan mee en de staarten van de paarden.
Voor mezelf, de dieren en het huishouden heb ik wel aparte blokken zeep.
Werkt super, zuinig in gebruik, multi functioneel, kost geen drol en geen last meer van tig flessen voor van alles en nog wat.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:03

Voor je haar, haal je dan gewoon de blok een paar keer over je hoofd en dan inmasseren? (Had ik ergens op een site gelezen.) En hoe doe je dat met je tanden? O:)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:10

Voor m'n haar haal ik idd het blok een paar keer over m'n hoofd en goed inmasseren en uitspoelen. Voor m'n tanden ga ik gewoon met m'n natgemaakte tandenborstel over het zeepje heen. Ik heb prachtig witte tanden en de tandarts vind m'n gebit er ook goed uitzien. Het is wel even wennen aan de smaak, maar als je hieraan gewend bent wil je niet anders meer. Ik vind zelfs gewone mint tandpasta smerig nu.

Als je het veel met douchen gebruikt is het raadzaam je douchbak en putje 1x per week te spoelen met soda, die zeepresten verstoppen makkelijk. Ook met wassen is het raadzaam zo nu en dan je machine met azijn te spoelen om de zeepresten uit de leidingen te verwijderen.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:51

Als je licht vettig haar hebt, is kokosolie dan wel goed ? Gaat het niet vlugger vet worden en gaat het niet slap hangen?
Heeft er hier iemand ervaring met mosterdolie ? Het schijnt is dat goed tegen haaruitval en je haar wordt er dikker van.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:07

Kaspar, wassen gaat hem niet worden, want ik woon nog thuis :+ Maar ik zal je tips zeker meenemen, ook die van het putje en voor mijn tanden :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:26

Iolanthe mss is je moeder wel in voor goedkoper wassen ;)

tweebelgen cocos moet je enkel in je puntjes doen, anders loop je echt met een vette kop rond.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:03

@kaspar, dank je wel. Ik dacht het al hoor, maar mijn collega uit Pakistan wrijft haar haar goed in met kokosolie, inpakken in een warme handdoek en dit 2 a 3 uur laten trekken. Voor haar is dit misschien de ideaal, maar ik durf het toch niet. Ik moet al oppassen met teveel conditioner.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:22

Kaspar, ik kan het altijd vragen, maar ik heb ze zelfs niet kunnen overtuigen tot biologische shampoo, dus ik vrees er voor.
Ik heb mijn grote blok olijfzeep in kleinere blokken gesneden, zodat ik eentje apart kan houden voor mijn haar, mijn tanden, enz. Ik ook veel praktischer zo :)

Tweebelgen, ik doe er ook alleen de puntjes mee :) Ik heb het te weinig gebruikt tot nu toe om echt verschil te merken, maar het ruikt wel altijd heel lekker :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:13

Even weer leven in dit topic blazen :o

Ik heb nu een maand olijfzeeo gebruikt voor mijn haar, maar een echt succes is het toch niet. Er blijft heel veel talg in lijn haar en bij alles wat ik in mijn haar deed, deed het pijn aan mijn hoofdhuid.

Heb het nu dus eens gewassen met herstellende shampoo met haver, het is best fijn dat mijn haar weer zacht voelt <3

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:51

Je moet echt even door de vet haar periode heen bijten hoor. Dat heeft bij mij een week of 6 geduurd en was echt afzien. Gelukkig heb ik lang haar dus kon het vast doen.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:36

Ik heb ook lang haar en was echt bereid om even door te gaan. Met vet heb ik geen enkel probleem, omdat het lang is kan ik het dus ook vlechten, maar mijn hoofdhuid deed echt veel pijn en er braken veel haren af, dus dat leek me ook niet erg gezond...

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:36

Voor mijn tanden en lijf werkt het trouwens prima :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 00:17

Oei dat is wel vervelend als het echt pijn doet. Werd je huid zo droog of was het wat anders?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:47

Geen idee, het jeukte soms maar deed vooral gewoon pijn bij het minste dat ik met mijn haar deed. En mijn haar plakte gewoon van de talg. Wat me ook opviel was dat mijn borstel héél vuil werd als ik het uitborselde, veel stof, schilfers en talg die in mijn haar achterbleven.

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:55

Ik kom hier ook even binnen vallen. :D
Ik gebruik nu shampoo en conditioner van Yves Rocher. Deze bevallen me goed, alleen als die op zijn wil ik toch echt eens Dr. Organic proberen! Dan neem ik waarschijnlijk Manuka of Moroccan Argan Oil. Ik weet niet welke het meest hydraterend is? Jammer dat er geen testflacons zijn.
Verder spoel ik mijn haar na met koud water en doe als het handoekdroog is een beetje(!) kokosolie in de puntjes smeren. Dit heeft mij echt énorm geholpen met mijn droge punten!! :j

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:58

Iolanthe schreef:
Geen idee, het jeukte soms maar deed vooral gewoon pijn bij het minste dat ik met mijn haar deed. En mijn haar plakte gewoon van de talg. Wat me ook opviel was dat mijn borstel héél vuil werd als ik het uitborselde, veel stof, schilfers en talg die in mijn haar achterbleven.

Spoelde je na met azijn?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:00

Nee, dat heb ik nooit geprobeerd. Heb het telkens wel heel goed uitgespoeld omdat ik in het begin dacht dat het misschien zeepresten waren die mijn haar zo deden plakken.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:04

olijfzeep is basisch, dan gaan al je haarschubjes uitstaan. Daarom voelt het ook zo stroef. Met een zuur (bijv. azijn) sluit je de schubjes weer :)