redbull / energydrink verslaving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: redbull / energydrink verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:26

Kom er vanmorgen gewoon achter dat mijn blikjes 6 cent duurder zijn geworden. Tsja wat is 6 cent, maar op 29 cent vind ik dat echt een explosieve prijsstijging....Helpt ook wel als motivator om af te gaan kicken straks.
Vergaat helemaal te reageren op de opmerking over Arie. We zijn zelf ook niet meer dan ontzettend gelukkig dat hij opknapt, mag nu ook wel een keertje klaar zijn na bijna 9 weken kliniek. Was voor mij ook een fikse stress factor waardoor goed afkicken ook niet heel makkelijk werd...

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:56

Dan zijn jou blikjes nu even duur als die van mij :P Inderdaad wel een absurde stijging in verglijking met de prijs.

Fijn dat hij het nu zo goed doet :D . Het mag inderdaad gedaan zijn nu.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:09

Had een mail gestuurd naar de hoogvliet waar het op slaat...krijg ene heel logisch antwoord terug. de prijs van suiker is flink gestegen en verbruiksbelasting(geen flauw idee wat dat is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:04

En er kwamen ook accijnzen op alle frisdrank, dat heeft er ook mee te maken. :)
Persoonlijk mogen ze die blikjes ook een stuk duurder maken, dan grijpt de jeugd sneller naar een blikje sinas of zo.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:12

of onder de alcohol regeling gooien :)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:31

Ik vind het ook raar dat de suikervrije varianten altijd 5 cent duurder zijn? >;) Weet iemand eigenlijk waarom dat zo is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:54

Appelmoes_11 schreef:
Ik vind het ook raar dat de suikervrije varianten altijd 5 cent duurder zijn? >;) Weet iemand eigenlijk waarom dat zo is?

Misschien zijn de productiekosten hoger omdat het minder geproduceerd en geconsumeerd wordt? Of zijn de zoetstoffen duurder dan de suiker? Ik weet het verder ook niet hoor haha.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:29

Rebeccaa schreef:
Appelmoes_11 schreef:

Misschien zijn de productiekosten hoger omdat het minder geproduceerd en geconsumeerd wordt? Of zijn de zoetstoffen duurder dan de suiker? Ik weet het verder ook niet hoor haha.

Precies Rebecca :)
Suikervrije producten bevatten vaak andere stoffen die de rol van de suiker moeten vervangen. En als die andere stof duurder is dan suiker, is het logisch dat het product er duurder van wordt.

Stond vanmiddag in de winkel, en ze staarde me aan, AL DIE BLIKJES :=
Niks gekocht.

Nu 10 dagen zonder, maar heb er nog steeds trek in..
Ik ben wel een theemuts geworden, drink bijna alleen maar thee.

Verder merk ik nu al wel verschil in gewicht ook, niet dat de kilo's eraf vliegen, maar beetje bij beetje wordt het wel minder. Moet nog wel een aantal kilo af.
Ongelofelijk hoe erg je kan aankomen van dat spul.

Zo blij dat ik dit topic tegengekomen ben +:)+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:06

Even iets heel anders. Stond een keer in de winkel en hoorde achter me een vakkenvuller 'Ja maar, waarom is dat nou weer besteld?! het hele vak staat vol en in het magazijn ook, hoe kan dat nou weer dan?' Ik kijk om en hij staat naar een pallet coca cola zero...ik kon me niet bedwingen en zei 'omdat niemand die troep drinkt...daarom kom je er nu in om'. Hij keek me vragend aan, z'n collega, de mensen om me heen tot ik een andere meid hoorde zeggen 'jaaah! daar heb je niet van terug he!'.

Heb ooit een keer de euroshopper per ongeluk als light gedronken...das ook genoeg om echt af te kicken :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:19

Ik vind cola zero lekkerder dan gewone cola hoor, en met mij best veel van mijn vrienden. :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:34

nee, die zero troep en light rotzooi gaat er bij mij echt niet in. Veel mensen om mij heen zweren bij light 'is beter voor je'....riiiiiight. Al weet ik niet wat ik krijg, proef ik het gelijk.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:04

Oh, ik drink juist alleen maar light :') Snap nooit wat mensen bezielt om de normale variant te nemen... niet persoonlijk bedoeld haha, het is ieders eigen keuze :))

Ik heb hier zelfs nog een blikje euroshopper suikervrij staan die ik niet op ga drinken... gewoon als herinnering aan die mooie tijd dat het er nog was :o

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:36

wow....bijzonder iets: mijn schoonfamilie drinkt de hele dag door light 'is beter voor de kinderen, ze worden al zo snel zwaar' zie die dingen alleen maar vetter worden terwijl het eten daar echt niet te vreten is dus daar zal het niet aan liggen, snoep en chips worden niet gekocht...dusss...light ;)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 08:26

Ik vind de energiedrink hier zoooo goedkoop!! In Australia heb je geen euroshopper. Dus voor redbull betaal je zo 4$ voor een blikje! Ik Koop zelf altijd mother, 20$ voor 15 blikjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:16

Woogy schreef:
wow....bijzonder iets: mijn schoonfamilie drinkt de hele dag door light 'is beter voor de kinderen, ze worden al zo snel zwaar' zie die dingen alleen maar vetter worden terwijl het eten daar echt niet te vreten is dus daar zal het niet aan liggen, snoep en chips worden niet gekocht...dusss...light ;)

Tja, ik heb een vriendin die leeft op light drankjes en die is wel heel erg dun. Sommige mensen zullen nou eenmaal altijd aanleg houden. Ik denk dat je het beste gewoon water, thee en koffie kan drinken als je graag slank blijft en überhaupt van de frisdranken af moet blijven.

Daarnaast zijn er ook mensen die light echt lekkerder vinden. Het maakt mij totaal niet uit of ik wel of niet aankom, en toch drink ik bijna altijd light drankjes. Ik heb dan ook niet echt aanleg om dik te worden, dat scheelt wel denk ik.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 13:23

ik lust persoonlijk ook veel liever light drankjes dan gewone.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:24

Inderdaad, sommige mensen hebben aanleg om aan te komen, andere, waaronder ikzelf, doen alle moeite van de wereld en komen gewoon niet aan. Al ben ik nu eindelijk de kaap van 60 kilo gepasseerd *\o/*

Hier zitten we inmiddels op 11 dagen alweer

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:50

casperrr schreef:
Ik vind de energiedrink hier zoooo goedkoop!! In Australia heb je geen euroshopper. Dus voor redbull betaal je zo 4$ voor een blikje! Ik Koop zelf altijd mother, 20$ voor 15 blikjes

4 dollar was destijds rond de 4 gulden. Blikje red bull is bijna 2 euro...de prijs is dus redelijk gelijk

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:18

4$ is 2.60€ ik betaalde in Nederland voor een blikje redbull 1.10€ scheelt toch een hoop..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:25

inflatie vergeten, ik was in het gulden tijdperk in Australië. Dus jou zien we binnenkort terug op borderpatrol met een koffer vol energie?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:15

Hoe gaat het nu met jullie? Hier nog steeds clean (op heel af en toe na +/- 1x pw).

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:28

goed bezig Poetser, hoe is het nu met je vader?

Hier dramatisch slecht, minimaal 3-4 per dag puur om wakker te blijven, in het weekend heb ik na 2 echt meer dan genoeg gehad en heb er vaak ook niet eens trek in, gelukkig. Dus afkicken straks als ik normale werktijden heb moet lukken.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:38

Lief dat je het vraagt. Mijn vader gaat helaas nog steeds achteruit. Zijn nieren zijn blijvend beschadigd en ook erger als verwacht. Ook zijn lever is niet helemaal in orde. Zijn hart is ook weer aan het opspelen. Wel is hij inmiddels 4 weken gestopt met roken.

Als de trek weg is is het inderdaad makkelijker om af te kicken. Wel vervelend voor je dat je nog steeds van die lange dagen hebt :(:)

Hier wordt er aan alle kanten druk gezet om toch weer iets meer redbulls te drinken >;) Zit op het moment zo met mijn eigen in de knoop dat ik recht op een depressie aan het afgaan ben en voel mij na een blikje toch een stuk beter, kan alles dan makkelijker relativeren. De trek is er nog, maar de drang is weg. Ook in de winkel is het steeds makkelijker om er voorbij te gaan. Ik wil dus ook niet gaan toegeven :n

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:45

niet doen hoor, je bent zo goed op weg. Misschien een idee om met iemand te praten over je 'problemen' om het zo maar te noemen?
Ik loop nu al tijden bij een psychotherapeut en merk dat het absoluut helpt om zware dingen beter te kunnen relativeren en het zonder m'n greep naar een blikje te kunnen redden.

Wat ontzettend lastig dat het zo slecht gaat met je vader. Zou hij wel kans maken op nieuwe nieren of is dat geen optie?(met het oog op de minder werkende lever en hart)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:52

ik heb vorige week flink buikgriep gehad en geen Bullit gedronken, dus koud afkicken na minimaal 2 per dag.
Maandag een paar slokjes op en woesndag een halve. Helaas vrijdag weer 1 blikje en zaterdag 2.
Zodag weer 1.

Nu probeer ik te minderen naar door de week 3 totaal ( voor mijn rijles (stukje concentratie) en 1 per dag in het weekend.

Maar als ik de koelkast open trek staan er wel 20 blikjes en vriendlief leeft erop.

moeilijk moeilijk.

Ik moet eens andere blikjes drinken meenemen nu is dit ook het enige dat makkelijk mee te nemen is.

Voor mijn griep 1 als ontbijt en 1 savonds ( en het liefst nog meer)