Een bevalling.. en de zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:23

Dat heb ik ook gehoord Janne!
En de papa's...die zijn supertrots en blij :j
Hier van 0 tot beeb in 3.5 uur,had al 3 cm ( bij controle een week ervoor) en mn weeenactiviteit op de ctg ging al over de 80 %,maar die voelde ik niet. Ging mooi rap,dus.

samantha5

Re: Een bevalling.. en de zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:05

Mijn vriend kon het tijdens de zwangerschap weinig schelen wat ik allemaal kocht. Hij vond alles prima en ik had er dan ook een hard hoofd in dat hij het gelijk geweldig vond, maar het tegendeel was waar hij was gelijk op en top vader. Hij is ontzettend trots op zijn vrouwen. :D Hij heeft nog geen gebruik gemaakt van het aanbod van de gyn. Die had aangeboden dat hij altijd mocht komen praten als hij het even niet meer zag zitten met zijn harem.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:04

Raponsje schreef:
Voor alle nieuwe mama's gefeliciteerd!

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de papa gevoelens wanneer het kindje op de wereld komt.
Een moeder houd natuurlijk direct van haar kindje wat niet vreemd is, je draagt het immers 9 maanden mee en het is natuurlijk puur instinct.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of een man ook direct van het kindje houd.
Wat betreft instinct dan.

Iemand daar toevallig iets over gelezen in 1 van de honderden zwangerschaps en baby boeken die te koop zijn?

ik vind dat nogal een uitspraak... ik vond het wel bijzonder en heel apart, maar als iemand haar de eerste dagen had meegenomen weet ik niet of ik het heel erg had gevonden. Dat klnkt heel hard, maar ik vond het zo ontzettend vreemd! had wel direct een groot verantwoordelijkheidsgevoel tegenover dat kleine humpie, maar houden van? nee, dat denk ik niet eigenlijk. Dat is echt met de tijd gekomen. En dat was met heel veel tijd. Denk echt wel een week of 6?
was ook heel dubbel. Als iemand aan haar zat was ik net een pittbull, maar toen mijn verloskundige vertelde dat zij zwanger was, was ik simpelweg ontzettend jaloers. ik was dat immers niet meer, ik had een kind...

voor mijn man was het eigenlijk idem. daar kwam bij dat onze dochter altijd net haar huilmoment had als hij uit zijn werk kwam. hij kreeg haar dan ook niet stil, dat lukte mij ook alleen. hij voelde zich dus constant afgewezen. werkt niet mee aan het 'houden van gevoel'.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 22:38

Houden van was misschien niet het juiste woord.
Maar ik hoor van elke vrouw dat ze een soort van liefde voelde en het kindje hoe dan ook wilde beschermen tegen buiten staanders.

Mijn schoonbroer was bij de bevalling van zijn kindje maar was de eerste 3 jaar echt niet geinteresseerd in het kindje.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:52

hier ook nog een positief verhaal.
voorbeeldige zwangerschap (helaas zelf beetje los gegaan en kwam bijna 30 kilo aan :o )
niet ziek zwak misslijk geweest. tot week 20 nog gereden daarna had ik geen paard meer wat de moeite van een klotsende buik en een te verbouwen rijbroek waard was. In week 36 heel de garage nog verbouwd.
Kind lag in een stuit, wilde niet gedraaid worden en we kozen voor een keizersnede.
Aangezien die gepland was............ geen wee gezien. :D

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 08:29

[***] daar heb ik nog nooit van gehoord. Onze eerste is een kopie van mij.
2e zijn we nog niet overuit waar ze nou op lijkt (inmiddels 2, word eind van de maand 3).

Ben benieuwd waar nr. 3 op gaat lijken.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 08:44

Mag ik mij ook melden.... Na een waardeloze zwangerschap (zwangerschapsvergiftiging en geen vruchtwater) en veel bangmakerij door het ziekenhuis en 3dgn weeen kwam onze prachtige dochter! de weeen had ik in eerste instantie niet eens door!
begon op zaterdagavond, met veel harde buiken en menstruatieachtige pijn, dit bleef zondag aanhouden en s'nachts begon het erg heftig, had een zh indicatie, dus moest mij meteen melden wanneer ik weeen had. Kwam maandagochtend in het ziekenhuis met 2cm ontsluiting! Om 12u vliezen gebroken en van 15u tot 18u in een weeenstorm en had toen 9,5cm maar mocht niet persen! Pas om 22u mocht ik persen en mijn kleine is geboren om 23.25u onder begeleiding van de gyn! ik bleef gewoon hangen op 0,5cm. of ik het erg vond. Neeeeee was prettiger geweest als ze de gyn wat eerder hadden geroepen. 1 knip gehad, niets van gemerkt, ook na die tijd niet. Stond een dag later zelf de visite op te vangen en het huishouden te doen. Mijn man was heel erg aangeslagen door de knip en bevalling zelf. Wel helemaal in love met de kleine!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:47

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:00

Dat is een hele mooie buik Zonnebloem!
Je kunt je niet voorstellen dat daar zo'n klein frummeltje inpast he!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:11

[***] schreef:
Het schijnt dat de natuur pasgeboren baby's eerst vooral op hun vader laat lijken zodat die zich ermee verbonden voelt. En een man met kleine baby maakt minder testosteron aan.

Nou, hier niet hoor :D onze dochter is een kloontje van mij en lijkt qua uiterlijk in niks op mijn man. Maakt voor de liefde niks uit gelukkig, hij was gelijk gek op d'r. Hier trouwens ook geen tweede mede vanwege de bevalling en de hele nasleep ervan.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:13

Hier een positief verhaal. Tot week 33 verliep de zwangerschap vlekkeloos, met precies week 33 kreeg ik weeen en ontsluiting, heb 6 dagen in het ziekenhuis gelegen waarbij ik de eerste 2 dagen weeenremmers en longrijpingsprikken kreeg. Ik bleef tot de bevalling bijna dagelijks weeen krijgen. Met precies 41 weken heb ik me laten strippen omdat ik liever niet ingeleid wilde worden, had toen 3,5 cm ontsluiting. Ik kreeg toen een weeenstorm waarbij ik 6,5 cm ontsluiting in 1,5 uur over brugde en het persen duurde 45 minuten. Gelukkig geen naweeen gehad en de kleine man deed het erg meteen erg goed.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:21

SusanH schreef:
[***] schreef:
Het schijnt dat de natuur pasgeboren baby's eerst vooral op hun vader laat lijken zodat die zich ermee verbonden voelt. En een man met kleine baby maakt minder testosteron aan.

Nou, hier niet hoor :D onze dochter is een kloontje van mij en lijkt qua uiterlijk in niks op mijn man. Maakt voor de liefde niks uit gelukkig, hij was gelijk gek op d'r. Hier trouwens ook geen tweede mede vanwege de bevalling en de hele nasleep ervan.

Herkenbaar :(:)
Ik heb nu pas sinds een paar weken het gevoel dat ik lichamelijk en geestelijk weer redelijk de oude ben (op een aantal restklachten na) en dan zijn we bijna 3jr verder.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:20

Ankem valt net als ik in de categorie dikke pech, ik heb me dan niet laten weerhouden erdoor maar ben voor iedere bevalling bang geweest.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:43

Erg rot als je je pas na 3 jaar weer een beetje de oude voelt.
Gelukkig is het hier helemaal anders. Mijn zoontje is nu 3 weken oud en nagenoeg direct na de bevalling voelde ik me eigenlijk al weer helemaal fit. Het is dat de nachten nog een beetje errug kort zijn, maar dat is dan ook eigenlijk alles wel!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:12

Ben ook nog steeds niet de oude, hoop dat mijn operatie van volgende week daar wat verandering in kan brengen. Niemand vertelt je ooit van tevoren dat dit er -helaas- ook bij kan horen :+ gelukkig dat er ook heel veel mensen zijn waarbij het anders gaat.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 23:02

Heel veel succes met je operatie Susan!

Ik heb afgelopen nacht een hele realistische droom gehad.
Dat ik enorme pijn had midden in de nacht, en snel naar het ziekenhuis ging omdat ik dacht een blinde darm ontsteking te hebben. Zuster vertelde me dat ik gezond was maar op het punt stond om te bevallen. :')
De bevalling opzich erg "ervaren" in mijn droom en mijn vriend en ik wisten niet eens hoe we het kindje moesten noemen. Ik was vooral erg gestrest omdat er geen kinderkamer en niks thuis was.

Eenmaal wakker was ik dolgelukkig dat ik ongesteld bleek te zijn.
Ik ben even goed wakker geschud in mijn droom en wil de komende 12 maanden nog geen niet zwanger raken. Wil heel graag een kindje maar ik ben er nog niet klaar voor.

Ik wil nog een jaartje lekker sporten en op een belachelijk lange vakantie in Amerika.

Ik weet niet, ik wil heel graag een kindje maar ik vind het aan de andere kant ben ik vreselijk bang.
Bang dat ik het ga missen om alleen maar met z'n tweeen te zijn met mijn vriend.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:19

Hoi iedereen!

Sorry dat ik zo kom binnenvallen maar ik houd een enquête over geboortebedankjes: www.thesistools.com/web/?id=303419

Zouden jullie deze kunnen invullen voor mij alsjeblieft? :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:33

TS je kunt natuurlijk niet zomaar even gezellig weg gaan samen, maar je kunt nog net zo goed wel samen zijn hoor!
En 's avonds op de bank met die kleine op de arm, dan wil je niet eens meer samen weg ;)

Gekke dromen heb je! Maar één ding is zeker. Als je de keus hebt moet je niet eerder aan kinderen beginnen dan dat je zelf weet dat je er klaar voor bent. :)

Onze jongen is nu 4 weken en de bevalling is al zo goed als vergeten..
Ik heb veel meer last van het slaap te kort icm borst voeding/ontsteking(wat ik nooit weer ga geven!!)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:39

Ahw wat balen Vulina! Heb je begeleiding bij de bv? Bij mij lukte het ook niet, maar nadat er een lactatiekundige is geweest gaat het super.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:00

Ja alles is al geprobeerd.. Lactatiekundige, huisarts etc vinden dat ik nu moet stoppen. En ik vind dat ook. Zit vaker met dan zonder koorts momenteel. Nu weer een AB kuur.. Hopelijk de laatste!

Fijn dat het bij jou nu wel gaat, ben stiekem jaloers ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:09

Pb Chubby eens, zij heeft hetzelfde gehad

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:24

Vulina schreef:
Ja alles is al geprobeerd.. Lactatiekundige, huisarts etc vinden dat ik nu moet stoppen. En ik vind dat ook. Zit vaker met dan zonder koorts momenteel. Nu weer een AB kuur.. Hopelijk de laatste!

Fijn dat het bij jou nu wel gaat, ben stiekem jaloers ;)

Ik heb ook een dikke borstontsteking gehad naast een blaas- en baarmoederontsteking. Ik was toen echt doodziek met bijna 41 graden koorts.
Ik heb voor de borstontsteking een dikke kuur gehad en daarnaast hielp het bij mij om een aantal keren aan te leggen in de rugbyhouding. Door het anders aanleggen werd direct de verstopping weggedronken en was de ontsteking ook snel over.
Het is balen dat je daardoor moet stoppen. Ik vind het ook wel een risico, want door het stoppen heb je juist extra kans weer op ontsteking.

Mijn ervaring is dat na die eerste weken het zoveel makkelijker gaat en minder intensief/pijnlijk is. Ik heb het uiteindelijk 21,5 maand volgehouden. Had ik ook nooit kunnen denken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:31

Jammer Vulina, het begin is een hoop gedoe vond ik ook maar toen het eenmaal liep vond ik het erg makkelijk. Maar ik snap dat je stopt, wat een aanslag op je lijf en psyche als het zo gaat!

21 maanden pff ik vond het na 9 maanden mooi geweest. Was ook hard toe aan weer eens een avond op stap met een borrel!

Ik heb 3 ab kuren gehad na de eerste en de baarmoeder ontsteking kwam steeds weer terug (streptokok). Toen naar de homeopathe en het was over. Het duurde bij mij een jaar voor ik weer op mijn oude niveau was.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:23

Hier ook niet de eerste ontsteking in 4 weken hoor ;) En dus ook niet de eerste kuur.

Ik kolf nu, dus stop niet zomaar. Zelfs met kolfen gaan de harde plekken niet weg. En de rest....
Ik vond het heel mooi, zou het graag willen geven maar het kan zo gewoon niet langer..

Ik mag pas vanaf volgende week af gaan bouwen, ik kan niet wachten ;) Verder ben ik super fit, dus hier baal ik echt van..

BM ontsteking lijkt me ook zeker niet fijn! Die koorts he, die nekt je!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:27

Nou en of de vader van mijn dochter meteen van zijn dochter hield. Wij hielden allebei al ver voor haar geboorte van haar, hoor. :j
Overigens is mijn dochter alweer ruim 7,5 jaar oud. :D Ben er wel eindelijk officieel achter, via mijn chiropractor, dat mijn bekken zo'n knal heeft gehad van mijn bevalling, dat ik daar nu behoorlijk voor behandeld moet worden. Ik had allerlei kwaaltjes, maar ja, wie neemt je serieus??? En dat na zoveel jaar!!!