Na 8 weken nog steeds open wond op mijn been

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:42

Is toch heel duidelijk!!
Ziet er echt precies hetzelfde uit als mijn gat :')
Lijkt wel of het een stuk ondieper is nu?!
Dat 'witte' moet er nog wel allemaal uit. Is taai spul he!?

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:44

Ziet er beter uit volgens mij. Is nu roze ipv rood.. beetje viezigheid is normaal met zon wond.

Alleen het duurt wel erg lang.......... Dat vind ik wel heel vreemd.

Heb het hele verhaal al gevolgd. Vind het nogal wat zeg. Raar ziekenhuis. En dan het gedoe op je werk. Nou sterkte er nog mee!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 09:47

Dat witte is inderdaad erg taai en ik heb nog niet de juiste methode gevonden hoe ik dat er nou een beetje pijnloos uit krijg.
De wond is inderdaad minder diep en wat kleiner, het duurt alleen lang.
Ik denk zelf dat het te maken heeft met stress, ik heb veel stress klachten daardoor kan ik ook moeilijk eten.
En dan nu ook nog mijn relatie over, me paardje moet ik waarschijnlijk gaan verkopen, het loopt niet lekker op me werk.
Ik denk dat dit allemaal de wondgenezing niet bevorderd.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:04

:(:) Gadverdamme!!
Dat je wondgenezing lang duurt is helaas een feit, maar het komt echt goed!! Dat is echt niet alleen de stress, zo'n gat is echt niet zomaar dicht!
Heb je het al eens geprobeerd om na het douchen met een gaasje te deppen?? Dan komen er soms stukjes uit!
Moet je paardje nu ook nog misschien verkocht worden???

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 10:23

Ik doe inderdaad ook al met een gaasje deppen na het douchen.
Mijn paardje moet ik waarschijnlijk verkopen omdat als ik weer alleen ben het financieel niet meer op kan brengen, maar ik ben nog hard aan het nadenken voor een oplossing!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:33

Wat balen zeg!!!! Zou je hem niet (tijdelijk) goedkoper kunnen stallen?? Of dat je ouders bijspringen?? Is niets ergers dan je beestje moeten verkopen om zo'n reden.....

sazsie

Re: Na 8 weken nog steeds open wond op mijn been

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:51

Wat een verhaal meis....ik heb alles eens door gelezen. Ik vind wel dat de wond er (gezien de laatste foto) al een stuk minder diep is als voorheen. Dus je komt er wel, al gaat het natuurlijk langzaam naar je zin.

Ik wil je wel een tip geven vanuit mijn ervaring met wondzorg (ik werk in de zorg), eet veel eiwitten. Je lichaam heeft eiwitten nodig voor een goede wondgenezing. Wij geven clienten altijd drinkvoeding met extra eiwitten. Misschien dat je daar eens naar kan kijken.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 10:57

Bedankt voor de tip Sazsie!
Je bedoelt van die Nutridrink pakjes toch?

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:02

Afbeelding

Dit soort drankjes ja.

Eiwitten gebruikt je lichaam om lichaamscellen op te bouwen...iedereen heeft deze nodig, maar bij wondgenezing kan je die dus best wat extra gebruiken....je moet dn dus de drankjes hebben met extra eiwitten (proteinen).

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:05

Denk er wel aan dat in deze drankjes ook extra energie zit en vaak ook voor mensen worden gebruikt die erg mager zijn en wat vetjes mogen kweken....dus je zal dat met je voeding, wil je niet teveel gaan aankomen wel moeten aanpassen. Of je zou de eiwit intake door zelf extra eiwitrijke producten te gaan eten moeten verhogen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:05

Zo jammer dat zoiets in het ziekenhuis niet gemeldt wordt.... -O-

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:39

Volgens mij heb je al meer gehad aan tips uit dit topic dan uit het ziekenhuis.... Ik heb er geen verstand van maar zeggen jullie nu dat witte uit het midden er uit moet? Maar hoe dan? Gewoon snijden of zo? Dat kan toch niet zonder verdoving? Pffff ik heb echt met je te doen. Je krijgt wel veel voor je kiezen. Kun je niet je paard tijdelijk of gedeeltelijk verleasen? Dan deel je de kosten.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 12:47

XLeandrosX schreef:
Volgens mij heb je al meer gehad aan tips uit dit topic dan uit het ziekenhuis.... Ik heb er geen verstand van maar zeggen jullie nu dat witte uit het midden er uit moet? Maar hoe dan? Gewoon snijden of zo? Dat kan toch niet zonder verdoving? Pffff ik heb echt met je te doen. Je krijgt wel veel voor je kiezen. Kun je niet je paard tijdelijk of gedeeltelijk verleasen? Dan deel je de kosten.

Daar zat ik ook al aan te denken, maar dan moet ik wel iemand vinden die dat wilt...

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:55

Ik heb in je profiel gekeken en je hebt wel een héél erg mooi paard.....daar zal vast wel iemand op willen rijden.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:14

ik heb het idee dat het er iets beter uit ziet als je begin foto? minder rood en minder diep ook. Wat een gedoe joh. Kun je wat betreft je paard niet een advertentie zetten op boktmarktvoor verzorger/leaser? het zou zo zonde zijn als je nu je paard moet gaan verkopen!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:35

Ik zie dat je in het gooi woond. er zijn genoeg meiden en jongens die graag zulk soort paarden als die van jou rijden. Ik zou zeker leasen (op jou eigen locatie) overwegen. Dan heb je hem nog gewoon in het zicht, alleen rijd iemand anders hem voor jou.

De wond vind ik er redelijk uit zien. Het duurd idd wel erg lang. Maar gezien de situatie, de hoeveelheid stress ed, vind ik het niet raar dat het zo lang duurd.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 13:40

Ik zal er is over nadenken van dat leasen, mijn ex vriend gaat een huis kopen en ik blijf in de huurwoning (als het allemaal lukt) voordat hij wat gekocht heeft zal er wat tijd over heen gaan.
Wat betreft de wond is het inderdaad een stuk minder rood, het zal op een gegeven moment wel goed komen...
Ik zal er alleen wel een lelijk litteken aan over houden denk ik.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:44

Als het straks dicht is, dagelijk dun inmasseren met calendula (VSM) helpt wel!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:51

Ik vind dat je de verandering echt goed kunt zien!

Wat betreft het litteken, zodra het dicht is, écht goed dicht, beginnen te smeren met Bio Oil. Dat kan het litteken nooit volledig laten verdwijnen, maar het litteken wordt er wel echt veel zachter van en valt minder op. Ik gebruik het wel eens op m'n gezicht, heb een paar kleine littekentjes die met kou soms wat zichtbaarder zijn. En dan is het een kwestie van één nachtje, en dan is het de volgende ochtend al veel minder zichtbaar.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:52

Ik had met bio oil dat de rand heel erg rood bleef.... :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:56

Kentaro schreef:
Ik had met bio oil dat de rand heel erg rood bleef.... :=

Een litteken is ook niet zomaar genezen. De huid is dan misschien al wel gesloten, maar dan moet er onder de huid nog veel gebeuren.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:56

Je kunt hele goede littekenzalf op recept krijgen. Die maken ze ook speciaal voor mensen met brandwonden. Deze kun je niet zo kopen. Je hebt al genoeg kosten zelf gemaakt, dus sta er op dat ze er iets voor voorschrijven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:17

W.b. Die drankjes: ik zou inschatten dat je prima zelf kunt bij eten aan eiwitten. Eventueelkun je eens een eenmalig consult aangaan bij de dietist, die kan dat met je bekijken. Er zijn tegewoordig ook eiwitsupplementen met veel minde kcal maar wel eiwitten te krijgen, dus daar moet een prima oplossing voor te vinden zijn...

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:47

Ik gebruik voor litteken crème van de bergman kliniek. Te koop bij de drogist. Deze zalf word ook gebruikt voor mensen die plastische chirurgie hebben ondergaan. Ik had 3 jaar lang een scheur in mn lip..geen labello of zalfjes van de dokeer die hielpen. En ik ging dit spul gebruiken en binnen een week was de scheur weg. Superspulletje.. als goedkoper alternatief inderdaad calendula zalf.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:40

Hoe gaat het nu??