[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:56

Ik eet ook gewoon 'normaal' zoals ik na het afvallen zou doen, alleen wil ik zodra ik bij mijn streefgewicht ben een broodje extra toevoegen :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:22

Had een paar 'mindere' dagen gehad wat betreft eten, maar toch niks aangekomen :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:56

Ik denk dat ik dus inderdaad maar overstap naar shakes, maar wat zijn die van Herbalife duur!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:03

@ Jannepauli, waarom herbalife? waarom dan geen BCM of Cambridge 800 oid. :) BCM is in ieder geval niet zo duur, naar mijn mening.

En ach je eet natuurlijk met die shakes wel weer minder "gewoon" eten haha.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:11

BCM... Cambridge.. wat is dat?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:24

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:34

Dank je!
De prijzen ontlopen elkaar niet veel geloof ik maar zijn wel wat minder duur dan Herbalife.

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:23

De moed zakt mij nu in de schoenen.. desondanks dat ik op mijn eten let, en zoveel mogelijk beweeg, kom ik alleen maar aan.. ik voel me nu echt ontzettend rot, en ik kan wel janken. Ik doe zo m'n best, maar mooi niet dat ik afval.
Heeft er iemand voor mij een soort schema over hoe jij eet iedere dag, welke recpeten etc voor avondeten? ik heb de meeste moeite met het letten op mijn eten, en ik weet niet wat wel mag en wat niet mag, en in welke mate je iets mag eten.. Heb het echt even gehad nu, en weet niet zo goed meer wat ik moet doen ;(
Het is nu al 4/5 maanden zo dat ik niet afval.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:25

waarom wordt je geen lid van bijv WW zodat je begeleiding krijgt en precies krijgt aangereikt wat wel en niet goed is om te eten?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:34

Of ga je naar de HA en vraag je om een doorverwijzing naar de dieetist. Zodat je meteen alle tools krijgt om gezond te worden en te blijven.

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:36

Dat wil ik ook wel, maar 10,- per week vind ik nogal veel geld, en ik ben zelf 17, zonder betaald werk, en mijn vader betaald eigenlijk nu nog alles voor mij.. hij betaald ook mijn sportschool abbonoment. Hij vind persoonlijk dat zulke progamma's nogal onzin zijn en dat het ook zonder dat moet kunnen (ik ben al 10 kilo kwijt, maar zit al 5maanden vast op dit gewicht) en omdat ik al eerder gewicht ben verloren zonder zulke progamma's, vind hij dat het nu nog zo zou moeten kunnen.. ik weet alleen niet hoe. ik moet mijn eet patroon omgooien maar ik weet niet hoe en wat.

Een dieëtiste zit tegenwoordig niet meer bij de verzekering in, want ik ben inderdaad al bij mijn HA geweest, en die zei ook dat ik daar heen zou kunnen gaan voor advies en "coaching" Maar dat moet je dus tegenwoordig uit je eigen zak betalen voor zover ik weet, tenzij je anders hebt.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:40

Dat is inderdaad vervelend dan! De begeleiding 1x per week vind ik heel fijn.

Dan zou ik toch een calorieboekje kopen en my fitness pal of een andere app installeren en alles heel goed uitzoeken! Dus eerst kijken wat je nodig hebt om de dag door te komen en af te vallen. Sommige sites en of apps berekenen dit voor je. Zij geven ook aan wat je maximale kh en vet is op dag etc.

Dan kun jij met je boekje op zoek naar maaltijden die daar invallen. En geloof me als je weet wat je mag hebben en een paar keer het hebt opgezocht. Dan wordt je vanzelf creatief en kost het heel wat minder tijd & moeite.

Ik doe het zo + de dieetiste en ben inmiddels bijna 7 kg kwijt. Dus geloof me er is hoop!

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:42

Dankje voor de tips, ik ga het proberen.. en misschien kan ik m'n vader over halen om ervoor te zorgen dat de verzekering wel de dieëtiste dekt.. want ik heb dat wel nodig, iemand die mij precies kan vertellen hoe en wat, en ook tegen me zegt dat ik me eraan moet houden.. en mij een beetje "aanmoedigt"
Ik hoop zo dat ik volgend jaar rond deze tijd een hééél stuk slanker ben dan nu!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:52

Jolienrotti: kun je 's een voorbeeldje geven van wat je zoal eet? BV je eten vandaag?

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:10

vanochtend at ik 's ochtends 2 broodjes, met filét american ( het was of dat, of kaas ) met een glas water, tussen de middag heb ik een eitje gekookt en die over 2 broodjes verdeeld, met ook een glas water.. Ik eet trouwens bruin brood. en voor de rest over de dag verspreid, water..
Het lijkt wel heel erg weinig, en soms eet ik weer meer dan dit.. ik weet dat er iets niet klopt, het is ook wel weinig, en je hoort ook bijv tussendoor fruit te eten. maar ik vind het zo lastig om daar echt een schema in te krijgen.. ik heb iets duidelijks nodig, waar precies op staat, dit moet zo, en dat moet zo..
maar ik kan nergens zoiets vinden, of tips om zoiets in mekaar te zetten

Hermoso_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:16

Ik doe het sonja bakker dieet, en ik ben er al 22 kilo mee afgevallen. Het is een lekker en gezond dieet en geen ik heb geen honger gehad. Het is nu 14 maanden geleden dat ik er mee begonnen ben en ben er erg blij mee dat ik het gedaan heb. Nu is het voor mij klaar en ik moet nu op gewicht blijven. Dat doe ik door door de week sonja bakker dieet te volgen en in het weekend eet ik wat lekkers als ik daar zin aan heb.

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:20

Hermoso_13 schreef:
Ik doe het sonja bakker dieet, en ik ben er al 22 kilo mee afgevallen. Het is een lekker en gezond dieet en geen ik heb geen honger gehad. Het is nu 14 maanden geleden dat ik er mee begonnen ben en ben er erg blij mee dat ik het gedaan heb. Nu is het voor mij klaar en ik moet nu op gewicht blijven. Dat doe ik door door de week sonja bakker dieet te volgen en in het weekend eet ik wat lekkers als ik daar zin aan heb.

Is dat niet ontzettend duur een sonja bakker dieet?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:29

duur? neehoor, je moet alleen het boek kopen, en dan een beetje slim boodschappen doen.

Hermoso_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:29

nee dat is niet duur, je moet gewoon ook een beetje je eigen verstand gebruiken, als er staat dat je rookvlees op je brood of cracker mag dan ook de rest van de week het gebruiken. en veel producten kun je van een ander merk kopen. Zij gebruikt merkproducten omdat iedereen dan weet wat er bedoeld wordt. Het enig merk produkt wat ik gebruik is optimel kwark die is toch het lekkerst. en uiteindelijk is de knop omgegaan dat je niet meer zo veel hoeft te eten als voor het dieet. maar het dieet werkt wel dat is het belangrijkste en ik voel me er erg super fit bij.

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:38

Oké, misschien dat ik dat dan maar moet gaan gebruiken.. als dat een richtlijn kan bieden voor mij, dan helpt dat mij dat al een heel eind op weg! hoe heet dat boek? en is het gewoon bij de Bruna bijvoorbeeld te koop?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:57

je hoeft in ieder geval de komende weken dan totáál niet meer te denken wat je moet eten, want alles staat precies aangegeven.

Ik heb boek 1 gedaan, ik vond dat persoonlijk wel HEEL weinig eten. Boeken hebben ze inderdaad bij Bruna.

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:07

Het is toch niet zo'n uit honger dieet? Ik wil natuurlijk geen jojo effect krijgen uiteindelijk

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:08

Je moet even googlen, ik geloof dat boeken 2, 3 en verder iets meer eten zijn. Boek 1 was redelijk hongerlijdend.

Ik ben er 16 kg mee afgevallen, maar nu jaren verder is het er dus weer aan (wel iets minder, maar toch).

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:30

@jolienrotti, jij eet veel te weinig joh! ik lees dat je 17 jaar bent, klopt dat? Dan mag je veel meer eten!
Ik ben 20 en 'mag' dus al iets minder calorieën dan jij. Tussendoortjes zijn zeer belangrijk!
Zoals ik op de vorige pagina (geloof ik) heb aangegeven eet ik 's ochtends max 300 calorieën, dan een tussendoortje van max 120, dan lunch van max 300, tussendoortje van max 120 en avondeten max 500 calorieën en dat werkt bij mij prima! Misschien dat je ook voor zoiets kan kijken? Daarbij letten op je koolhydraat inname. Minder koolhydraten, meer eiwitten en daarnaast veel vezels niet vergeten. Fruit kan je het beste met een eiwitbron eten omdat je lichaam de koolhydraten die daar inzitten dan gebruikt om de eiwitten af te breken, heeft F_Orumster me ooit uitgelegd :)
Een stevig ontbijt is ook belangrijk. Ik ontbijt zelf graag met Brinta of Havermout. Relatief weinig koolhydraten maar veel eiwitten en vezels :) 's avonds eet ik veel groente, een stuk(je) vlees en evt. nog 1 opscheplepel aardappels :) voer je eetschema eens in op www.caloriechecker.nl, dan kan je ook meteen zien welke voedingsstoffen je te kort komt of teveel binnenkrijgt!

Een net dagje voor mij vandaag, keurig binnen de lijntjes :) Alles in het groen, behalve selenium en ijzer maar dit keer wel zink prima voor elkaar. Ik kom straks op een eindstand van 1387 kcal voor vandaag.

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:22

Ik twijfel, poosje terug at ik te weinig calorieën en stond toen ook stil want kreeg minder dan 1000 calorieën binnen.
Dat opgeschroefd naar rond de 1300 en viel toen inderdaad weer wat af.
Alleen twijfelde ik toen weer of dat ook wel genoeg was vanwege het vele sporten?

Nu zit ik beetje wisselend tussen de 1450 en 1600 calorieën op een dag, met 2 x pw bodyattack, 2 x pw uur fitniss & 3 x pw hardlopen (halfuurtje). Alleen sta ik nu toch echt wel aardig stil, komt dat ook door de spieropbouw? of zit ik met soms 1600 calorieën toch wel te hoog of juist goed zo en gewoon geduld hebben??