Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dreamy schreef:Joolien schreef:Heb je bindingsangst? Of staat dat er los van?
Eerder verlatingsangstHet kán er misschien te maken hebben dat mijn ouders op jonge leeftijd gescheiden zijn. Toen zat ik ook al elke keer huilend bij het raam als hij mij weer thuis bracht. Lijkt me dus niet geheel onmogelijk!
Joolien schreef:Heel bekend en niet zo raar om dat dan te hebbenIk heb van alles wat, bindingsangst, faalangst en verlatingsangst. Ik bind me niet omdat het toch wel weer uit zal gaan, want ja ik kan altijd beter krijgen.
Chernique schreef:F_Orumster schreef:Op wat voor manier gaat deze therapie, en heb je er wat aan?
Vertellen ze wat je zelf wel weet, of ga je echt in op het voorkomen van waar het fout gaat?
Sorry ik heb er op mijn mobiel inderdaad overheen gelezen.
Ik wil je graag goed uitleggen wat ik aan therapieen gehad heb en wat ik nu ga doen, maar het wordt een beetje kortaf want ik moet bijna de metro uit, sorry!
Ik begon echt met basisdingen, dus het leren eten en drinken en daarbij het stapje voor stapje opbouwrn. Toen kreeg ik nog niet echt therapie omdat mn gewicht daar te laag voor was. Toen opervlakkige gesprekken over mn gevoelens. Daarna g schemas maken en ik kreeg cognitieve gedragstherapie. Daarna gesprekken met de psychiater voor wat extra ondersteuning. Toen begon ik ook met pmt. Dt us creatieve therapie en psychomotorische therapie. Dit heb ik allemaal bij de bascule gedaan, maar omdat ik hier nu niet verder kom ga ok naar human concern. Dat zijn psychologes die ervaringsdeskundige zijn en dus hun eetstoornis overwonnen hebben
Als je nog meer vragen hebt stel ze dan gerust of pb me maar als je dat liever en gedachteshebt dan antwoord ik vanmiddag op de computer uitgebreide. Moet nu snel mn metro uitn!
Maritje1991 schreef:Momenteel heb ik sterk de neiging om mijn vriend sterk te bemoederen waardoor onze relatie behoorlijk op de klippen loopt. Ik wil dat hij bij mij is, ik wil weten wat hij doet en waarom. Ik wil weten wat hij denkt en hoe hij iets ervaart.
Daarbij wil ik dat hij mij direct beantwoord als ik sms/whatsapp/mail of bel (en dat de hele dag door) en als hij dat niet doet, ben ik kwaad! afgewezen en diep teleurgesteld. Dan hoef ik hem niet meer en jaag ik hem weg, dan stuur ik lekker boze dingen naar hem om hem over de zeik te jagen. Als dat dan lukt, dan vind ik het direct heel erg wil ik het gelijk goedmaken, moet hij met mij praten en vertellen hoeveel hij van mij houd en hoe erg hij het voor mij vind.
Echt het aantrekken en afstoten dus. Ik weet het, ik ervaar het, maar kan het niet stoppen. Ik erger mij er enorm aan. Ik haat mijzelf daarom!
Sundral schreef:Hoi..
Ik wil me hier ook melden... Alleen heb ik niet een ziekte of faalangst o.i.d. maar een trauma waardoor ik een psycholoog wil gaan inschakelen. Meer mensen hier met zoiets?
F_Orumster schreef:Wie komt bijna, je psycholoog?
Ik heb een andere ES dan jij (namelijk eetbuien en braken, ik eet alleen niet immens veel maar bij 2 koeken ben ik al boos en wil ik het eruit) maar dit komt wel ook voort uit controledrang en obsessie voor voedsel. Inderdaad kan ik ook opdreunen wat wel en niet gezond is, hoeveel kcal, vet, eiwit, koolhydraten etc. Ik vind het belachelijk dat iemand van 29 last kan hebben van een dergelijk iets, ik weet immers dat het slecht is. Soms voel ik een bui aankomen, maar ingrijpen kan ik nog niet.
Ik zie dus een therapie voor me dat ze me gaan vertellen mijzelf te accepteren, relaxter moeten denken over eten etc. Ik denk niet dat ik dit ooit kan, ik kom namelijk snel aan en ik word zielsongelukkig van te dik zijn. Dat ze me gaan vertellen wat ik moet denken enzo.. En daar voel ik op een of andere manier niet zoveel voor, maar alleen kom ik er ook niet echt uit, al gaat het beter met een koolhydraatarm dieet.