Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleeentje

Re: Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:28

Heb je vandaag nog veel spierpijn van gisteren Sundral? Zal inderdaad wel weer wennen zijn om je spieren te gaan gebruiken.

Hopelijk mag je korset er maandag af Evaa!

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:34

Ach Gerum TS... :(:)
Ik wil je zeker bezighouden als je je verveeld hoor!
Ikzelf heb een rugafwijking en heb 2 jaar een korset (brace) gedragen, en nee dat was geen pretje...
Maar TS heb je een operatie gehad voor die gebroken wervels? Zijn ze vastgezet met pinnen?
Want ik heb gisteren te horen gekregen dat binnenkort mijn rug word vastgezet met pinnen.
Veel Sterkte TS :(:)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 09:42

Marleentje: mijn onderrug ( waar ik 1 breuk had ) doet pijn. Ik moest gister mijn bekken gaan kantelen en dan kom je echt aan je onderrug ( tenminste dat zeiden ze ).

Loveshorses: gezellie haha. Ik heb zin om zo veel dingen te doen, maar het lukt gewoon niet. Dus ik lig me nog steeds een beetje te vervelen in bed vooral. Ik heb geen operatie gehad, en ik hoor inderdaad vaker dat mensen een paar jaar later toch nog een operatie moeten. Ik hoop niet dat dat voor mij geldt, dan zit je er weer mee. Rugafwijking jeetje, komt dat nooit meer goed? Word je er veel door belemmerd in het dagelijks leven?? Jij ook veel sterkte. Waar gaan ze je opereren?

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:53

Sundral schreef:
Marleentje: mijn onderrug ( waar ik 1 breuk had ) doet pijn. Ik moest gister mijn bekken gaan kantelen en dan kom je echt aan je onderrug ( tenminste dat zeiden ze ).

Loveshorses: gezellie haha. Ik heb zin om zo veel dingen te doen, maar het lukt gewoon niet. Dus ik lig me nog steeds een beetje te vervelen in bed vooral. Ik heb geen operatie gehad, en ik hoor inderdaad vaker dat mensen een paar jaar later toch nog een operatie moeten. Ik hoop niet dat dat voor mij geldt, dan zit je er weer mee. Rugafwijking jeetje, komt dat nooit meer goed? Word je er veel door belemmerd in het dagelijks leven?? Jij ook veel sterkte. Waar gaan ze je opereren?

Ik snap het, je word er mee geconfronteerd dat je sommige dingen niet meer kan, en je zit nu in de revalidatieperiode of niet? Nee, met mijn rugafwijking kan niet uit zichzelf oplossen zegmaar. Ik heb de brace gedragen om het te stabiliseren, maar ik kon verwachten dat mijn wervelkolom niet helemaal recht zou worden door de brace. Het was verslechterd dus ik moet binnenkort een operatie ondergaan. Maar we weten niet wanneer, sta op de wachtlijst. Ik word er niet veel door belemmerd omdat ik erg flexiebel ben, al voel ik soms met het paardrijden in mijn schouder wat pijn. Maar dat mindert al

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:35

Balen van de spierpijn Sundral! Ik heb ook veel zin om weer dingen op te pakken, maar het lijkt me wel frustrerend dat het zo langzaam gaat en je veel spierpijn hebt in het begin of niet?

Loveshorses, vervelend van je rugafwijking en balen dat het verslechterd zeg... binnenkort dus een operatie, spannend! Ik ben dus 6 weken geleden geopereerd en mijn rug is ook vastgezet met pinnen. Ik heb vanaf toen een gipskorset om gehad, dus ik weet nog niet hoe het anders voelt met de pinnen in mijn rug, omdat het korset er voor zorgt dat ik mijn rug niet kan bewegen. Maar ben benieuwd als het korset af is, hoe het dan zal voelen... vast erg wennen en bepaalde bewegingen zal ik wel nauwelijks tot niet meer kunnen (zoals een koprol maken...)

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:42

Evaaa_ schreef:
Balen van de spierpijn Sundral! Ik heb ook veel zin om weer dingen op te pakken, maar het lijkt me wel frustrerend dat het zo langzaam gaat en je veel spierpijn hebt in het begin of niet?

Loveshorses, vervelend van je rugafwijking en balen dat het verslechterd zeg... binnenkort dus een operatie, spannend! Ik ben dus 6 weken geleden geopereerd en mijn rug is ook vastgezet met pinnen. Ik heb vanaf toen een gipskorset om gehad, dus ik weet nog niet hoe het anders voelt met de pinnen in mijn rug, omdat het korset er voor zorgt dat ik mijn rug niet kan bewegen. Maar ben benieuwd als het korset af is, hoe het dan zal voelen... vast erg wennen en bepaalde bewegingen zal ik wel nauwelijks tot niet meer kunnen (zoals een koprol maken...)

Ja, ik heb Scoliose, waarom ben jij geopereerd aan je rug? IK hoef gelukkig geen gipskorset om, maar als dat zou moeten zou het niet anders zijn geweest als voorheen toen ik 24/7 een brace droeg. Mijn rug word vanaf het bovenste deel onder de nekwervels vastgezet tot onder mijn BH-bandje zegmaar. Precies kan ik niet zeggen. Ik weet niet precies wanneer ik word geopereerd, maar binnenkort krijg ik een telefoontje over het PRE-onderzoek. Ik zie er erg tegenop, maar het zal wel moeten. Hoe bevalt het nu met jouw na de operatie?

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:07

Jep de pinnen zitten bij mij dan op precies dezelfde plek als ze bij jou komen. Ik ben van mijn paard gevallen en heb een instabiele wervelfractuur (2 wervels gebroken/verbrijseld). Maandag heb ik mijn eerste controle en hoop ik dat mijn gipskorset afkan, want dan kan ik pas echt gaan revalideren. Vooral eerste week na de operatie was ik gewoon heel moe en veel pijn, maar dat verminderd langzaamaan..

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:21

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:41

Oke eva, Ik hoop voor je dat je korset er af mag, dan begint inderdaad het revalideren pas. Hoelang heb je in het ziekenhuis gelegen? Of lig je er nog? Ik hoorde al van de dokter als je bijv. door een metaaldetector moet (schiphol etc.) dat je dan een brief meekrijgt waarin staat dat er pinnen in je rug zitten... :')

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:31

Haha ja inderdaad dat briefje krijg ik ook nog :P dat ze niet denken dat ik een crimineel ben die wapens mee smokkelt ghehe

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 18:16

Eva: tja iedereen noemt het spierpijn, maar het voelt echt niet als spierpijn. Mijn onderrug doet op een bepaalde plek gewoon vreselijk pijn en benen, armen etc heb ik geen spierpijn ofzo hoor.. Maar ik neem aan dat jouw pinnen er wel weer uit gaan?.. Vriendin had ook een wervel verbrijzeld en ook pinnen gekregen maar die gaan er over 9 maand gewoon weer uit, schijnt een hele lichte ingreep te zijn. Ik hoop echt voor je dat je korset af kan, dan kan je lekker onder de douche!! Had jij trouwens ook die enorme angst dat je net zo goed verlamd had kunnen zijn? Ik heb dat nog steed wel, ik vind het een vreselijk idee. Echt puur geluk gewoon..

Loveshorses: scoliose is echt poedersuiker. Zijn je pinnen tijdelijk of voor altijd?

essie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:19

och jeetje pijnlijk ,wel gezellig nog een paardedame bij je op de zaal!!! maar niks aan sterkte en ook voor je kamergenootje!!!!!

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 07:14

Sundral: De pinnen zitten er voor altijd in, kunnen nooit verwijdert worden

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 17:34

Hoe was het in het ziekenhuis Eva?

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:40

Mijn gipskorset is af! Joehoee! Het is natuurlijk een verlossing, maar wat voelt mijn bovenlichaam nu raar aan!! Het is heeel slap en lijkt ook beetje verdoofd... elke aanraking voelt raar, heel gek! Maar dat is kwestie van wennen denk ik en de spieren moeten weer terugkomen.
Ik heb voor overdag een afneembaar korset en snachts hoef ik niks om. Ik verheugde me natuurlijk erg op eindelijk eens lekker slapen, maar dat viel wel een beetje tegen. Doordat mijn lichaam zo slap is , vind ik draaien en bewegen in bed erg eng en heb toch weer best veel pijn... maaaaar wat was het fijn om weer te douchen hahaha echt genieten! Over 5 weken weer een afspraak bij het ziekenhuis, dan willen ze ook een CT scan maken, want met een gewone foto konden ze toch niet helemaal precies zien hoe de breuk herstelde. En pas als ik helemaal geen korset meer om hoef kan ik beginnen met fysio. De arts benadrukte wel een paar keer hoe ernstig de breuk is, dus ik moet echt heel rustig aan doen en mag minimaal 3 maanden niet sporten... dus nog even afzien hoor..

Hoe is het met jou Sundral? (Wat is eigenlijk je echte naam :) )?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 15:42

Ohhhh lekker gedoucht dus haha! Ik mocht ook drie maanden echt niet sporten maar bij de fysio doe je toch wel verschillende dingen om je lijf weer soepel en sterk te maken. Ik kan me voorstellen dat nu je gipskorset af is je het best eng vindt, dat is logisch! Dat van het draaien in bed herken ik heel erg, dat kan ik nu nog steeds niet vanwege de pijn.. Dus dat zal ook voornamelijk een spierkwestie zijn denk ik! Maar joh wat fijn dat je gips nu af is, lijkt me toch een hele verademing! En inderdaad gewoon lekker de tijd nemen om te herstellen. Ik had gelukkig praktische breuken maar ik doe het ook rustig aan hoor, je hebt maar 1 rug! Met mij gaat het opzich wel goed, vandaag weer naar het revalidatiecentrum geweest en ik ben gelukkig een beetje gespaard. Vorige week zat ik in de auto te huilen van de pijn en dan ben je dus echt over je grens heen gegaan.. Maar men wat vind ik het confronterend, na 5 minuten op een crosstrainer ben ik bekaf. Mijn pijn is wel dragelijk, maar het is een hele zeurende pijn die eigenlijk 24 uur per dag aanwezig is.. Maar goed we hebben gewoon nog een lange weg te gaan natuurlijk.. Mijn enige bezigheden zijn het revalidatiecentrum en zo nu en dan even naar vrienden of familie maar verder lig ik ook nog in bed. Waar vermaak jij je nu zo'n beetje mee op een dag? Mijn echte naam is Nynke ( Frankes ) haha.

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:40

Wat vervelend dat je nu nog steeds veel pijn hebt!
Heb je nog steeds veel pijnstillers??
Vriendin van me reed na 3maand weer vrolijk haar paard!
Wat een verschil dan zeg!

Met mijn bekkenbreuk zat ik er na 3maand ook weer op maar was blij dat ik er weer af mocht!
Viel smerig tegen!
Moest 6wk bedrust na 2week wel zitten enz. Maar toen had ik bijna mijn pijnstillers al afgebouwd!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 17:52

trudel schreef:
Wat vervelend dat je nu nog steeds veel pijn hebt!
Heb je nog steeds veel pijnstillers??
Vriendin van me reed na 3maand weer vrolijk haar paard!
Wat een verschil dan zeg!

Met mijn bekkenbreuk zat ik er na 3maand ook weer op maar was blij dat ik er weer af mocht!
Viel smerig tegen!
Moest 6wk bedrust na 2week wel zitten enz. Maar toen had ik bijna mijn pijnstillers al afgebouwd!

Ja ik hoor zelfs wel mensen die na 6 weken weer op t paard zitten! Ik had laatst nog een morfine pil gehad maar daar reageerde mijn lichaam zo heftig op dat ik het eng vond, dus nu slik ik op dagen dat ik wat meer gedaan heb 2 paracetemol en diclofenac.. Maar ik heb echt heel lang morfine gehad, 7 weken een paar keer per dag.. Dus ben wel blij dat ik daar van af ben :-)

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:58

Ik heb voor in de ambulance in kwam een morfine spuit gehad en in het ziekenhuis weer omdat ik veel pijn had op die harde plank!
Toen daar af mocht was ik ontzettend blij!
Daarna heb ik ook 2paracetamols en diclofenac om de zoveel uur gehad!
Diclofenac na 2week afgebouwd en de rest ook al snel!

Vriendin reed wel snel weer paard maar slikte dan wel diclofenac..
Ik was die troep liever kwijt!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 23:35

Ja die plank is erg rot... Ik kreeg heel erg last van mijn hoofd door een of ander blokje die op mijn achterhoofd was gedaan. In de ambu kreeg ik een hele hoge dosis zware pijnstilling via m'n infuus, geen idee hoe het heet maar wat ik later hoorde was dat het erg zwaar was, werd er toen ook heel dizzy van.

Ik heb weer een dipje :(. Het ging zo'n tijd goed maar ik ben nu weer down en verdrietig... Lichamelijk gaat het wel steeds beter, al heb ik nog wel 24/7 pijn maar dat zal er wel bij horen.. Hopelijk val ik zo in slaap..

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 23:52

Ah balen van je dipje Sundral...snap wel helemaal wat je bedoeld. Soms is het gewoon even te veel en dan heb je geen zin meer in die stomme revalidatie hè.... dan wil je gewoon weer normaal zijn en alles kunnen wat je wilt. Maar we moeten nog even een tijd doorzetten, daarna genieten we extra van de dingen die we weer kunnen :) Dat merk ik nu al, elk klein dingetje wat ik weer extra kan, voelt als een verademing!
Zet hem op meiske, hopelijk kan je een beetje slapen!!

Ohh ja de plank en nek/hoofd steun in de ambulance (en op spoedeisende hulp)...echt verschrikkelijk ja!! Het knelde bij mij ook aan alle kanten.. ik moest er van 11 tot 17u stil op liggen, totdat ze eruit waren wat er mis was, zodat ik niks ergers aan kon richten, geen pretje nee!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 23:57

Evaaa_ schreef:
Ah balen van je dipje Sundral...snap wel helemaal wat je bedoeld. Soms is het gewoon even te veel en dan heb je geen zin meer in die stomme revalidatie hè.... dan wil je gewoon weer normaal zijn en alles kunnen wat je wilt. Maar we moeten nog even een tijd doorzetten, daarna genieten we extra van de dingen die we weer kunnen :) Dat merk ik nu al, elk klein dingetje wat ik weer extra kan, voelt als een verademing!
Zet hem op meiske, hopelijk kan je een beetje slapen!!

Ohh ja de plank en nek/hoofd steun in de ambulance (en op spoedeisende hulp)...echt verschrikkelijk ja!! Het knelde bij mij ook aan alle kanten.. ik moest er van 11 tot 17u stil op liggen, totdat ze eruit waren wat er mis was, zodat ik niks ergers aan kon richten, geen pretje nee!

ohhhh zo lang :oo ! ik hield het op een gegeven moment echt niet meer, dus toen heb ik
bewogen om de pijn te verlichten.. maar volgens mij maakt het echt uit hoe ze je neerleggen/spalken.
de ene keer heb ik het namelijk wel gehad en andere keer helemaal niet..

Hou vol dames!! Ik hoop dat jullie in ieder geval zo goed als het kn de nacht doorkomen :(:)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 15:01

Wow Eva dat is idd lang! En idd Kirsten dat maakt heel veel uit! De ambulance broeders hadden mijn nek kraag scheef gedaan en knelde heel erg in mijn oorlel, in het ziekenhuis hebben ze het toen een beetje verschoven omdat ik die nog om moest houden.. Ik heb twee uurtjes op de plank gelegen denk ik.

Vandaag voor het eerst naar de sportschool geweest. Ik doe daar wat ik ook in het revalidatiecentrum doe dus dat kan mooi. Ik heb wo en vr altijd fysio dus ik ga nu zelf elke maandag naar de sportschool heb ik besloten, anders zitten er zo veel dagen tussen! Lig nu weer lekker in bed, 2 paracetemol en een diclofenac genomen en nu lekker uitrusten!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 08:37

Hoe is het nu met je Sundral? En hoe gaat het met de fysio behandelingen en de sportschool? Is het nog een beetje vol te houden?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 12:42

Hoi Marleentje! Het gaat opzich wel redelijk, maar ik sta voor m'n gevoel een beetje stil, maar misschien is dat meer voor m'n gevoel hoor... Ik ben niet meer naar de sportschool geweest, ik had het voorgelegd bij het revalidatiecentrum maar mijn therapeut zei less is more dus 2 keer in de week is voorlopig nog voldoende. Maandag ga ik naar school om afspraken te maken welke lessen ik weer ga volgen. Ik heb dinsdag en woensdag van 9 tot half 4 deelgenomen aan de proeve van bekwaamheid en dat was eigenlijk nog niet vol te houden. Heb gister de hele dag plat gelegen en vandaag moet ik alleen even naar het revalidatiecentrum maar verder doe ik het rustig aan. Ik slaap inmiddels wel weer sinds een paar nachten in mijn eigen bed, echt heerlijk! Ik moet zeggen dat ik het nog heel frustrerend vind, ik hoef echt maar iets te doen en ik krijg ontzettende pijn.. Ook die zenuw in mijn been heb ik echt last van, soms voel ik hem dagen niet en soms heb ik dagen het gevoel alsof er een mes in mijn been gestoken zit.. Ik krijg wel van iedereen te horen dat ik er goed uitzie en veel meer rust uitstraal, en zo voel ik mezelf ook wel. Het heeft echt zo'n impact op me gehad ( nog steeds wel ) dus hopelijk kan ik er ook iets positiefs uit halen.