Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:26

Rinske ik heb rustig aangedaan, de pijn trok halverwege de ochtend gelukkig weer weg. Deze week nog even en dan heb ik een weekje vrij, vervolgens een weekje werken en dan nog 2 weken vakantie, dus veel tijd om uit te rusten.
Fijn dat je weer goed door de keuring bent gekomen :D!

Ik word tot nu toe ook steeds gewogen bij de VK.

Gogo, wij zijn vorig jaar getrouwd (foto's ook in profiel) en hebben het gelukkig gevierd zoals wij dat wilden, vooral op de jurk en het vervoer is bij ons niet bezuinigd. Ook voor het feest hadden wij een zanger gehuurd. De bedankjes had ik via marktplaats en kosten 65 cent per stuk, fotograaf was een kennis en we hadden losse gebakjes ipv bruidstaart.

Joanne veel plezier op landal

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:26

Je krijgt er idd iets moois voor terug :+:
Al lijkt het me erg moeilijk om élke maand weer te hopen en dat het dan niet gelukt is.
Vond toen een half jaar al lang, en moet heel eerlijk bekennen dat nu elke dag al teveel is haha.

XFiemoX

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:29

Idd ik had er ook best wel een moeite mee gehad en dan ook heb ik mijn periodes en buien zeker ook wel gehad, helemaal als ik dan in mijn omgeving tig kennissen aan moest horen dat ze zwanger waren dat viel mij nog het meest zwaarst.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:46

Dat kan ik me heel goed voorstellen! Lijkt me ook echt moeilijk om van je omgeving te horen en zien dat ze zwanger zijn!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:49

Wow meiden wat gaan jullie hard!

Kwam weer een paar nieuwe namen tegen, welkom.
Mooie foto's van Joanne!
En veel meer maar moest 6 pagina's bijlezen en dat is me iets te veel om te reageren.

Kwam nog wel even tegen over het drinken en roken bij zwangerschap, nu zou ik dat ook niet doen, al heb ik ergens een onderzoek gelezen dat 2 glazen rode wijn per week toch wel erg goed is (u lust ik geen rode wijn).
Zag ook iets staan over roken en drinken terwijl je zwanger wilt worden. Ik persoonlijk vind dat nou net weer niet zo'n probleem, oke het is handig om niet te roken zodat je als je zwanger bent daar niet van af hoeft te kicken en natuurlijk moet je niet elke dag flink drinken maar een keertje uit de band springen kan vast niet zo heel veel kwaad.
Moet bekennen dat ik het zaterdag best wel een beetje bont heb gemaakt en ben blij dat vriendlief een aantal gaten heeft kunnen invullen (vooral van de terugweg en eenmaal thuis). Nadeel van mij is dat als ik drink ik moet roken dus heb in 1 avond ook nog eens een pakje opgerookt.

Ben vandaag voor het eerst in een sportschool geweest, zou een proeflesje doen maar gelijk maar 2 uur flink aan de bak geweest, eerst pilates (lijkt zo gemakkelijk maar pffff) en daarna nog een uurtje bbb. Ben nu dan ook kapot. Wel heel dapper een 3 maand abon afgesloten en ga nu dan ook 3x per week heen met een vriendin.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:58

Hay Zahlina, toen ik vanmiddag de lijst goed door spitte zat ik vol open mond naar jou zin te kijken dat je in febr/mrt zwanger was maar op 12 mei een mk had gekregen :o. Echt ik moest toen wel even diep slikken en zat ik te denken van dat wij hier het feestje van onze jongen hadden pfoe.

In deze zwangerschap heb ik welgeteld nog maar 6x een rode wijn gedronken en alles gaat nog hartstikke goed...

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:04

Drinken en roken tijdens zwangerschap vind ik niet kunnen. Drink dus zelf al twee jaar niet, wegens zwangerschap, borstvoeding en nu beiden. Roken gelukkig nooit gedaan.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:06

Roken en drinken ervoor vind ik ook geen probleem. Voor ik zwanger werd rookte ik. Ook nog de eerste paar weken van mijn zwangerschap, maar toen wist ik het nog niet :oo Daarna meteen gestopt!

Fiem, maar jij drinkt dus tijdens je zwangerschap? Eigenlijk is dat toch helemaal niet goed? :o

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:10

Ja het was wel een beetje zuur dat het misging maar ach ga er vanuit dat het met een goede rede is gebeurt.
En 12 mei is voor jullie een hele mooie dag, voor mij nu nog een iets minder mooi maar dat neemt niet weg dat we nu voor de herkansing gaan.
Heb gemerkt dat ik er te veel met het zwanger worden bezig was en dat mij dat geen goed deed.

Als prosecco nu goed was dan vond ik het helemaal niet erg, maar 1 slok rode wijn is voor mij al straf, 2 glazen p/w strafkamp.
Esplendido, wat als jij geen borstvoeding geeft en nog niet zwanger was maar wel bezig met zwanger worden, vind je alcohol dan wel kunnen?

2 glazen rode wijn verkomt redelijk wat problemen bij het toekomstige kind. Zal het onderzoek eens opzoeken. Het is een langlopend onderzoek, waarbij zwangere vrouwen gedurende hun zwangerschap werden gevolgt en het kind tot op een bepaalde leeftijd.
Vrouwen die 2 glazen dronken hadden veel minder kans op kids met ADHD en nog wat van dit soort dingen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:11

Of het nou wel/niet goed is euhm heb geen flauw idee ze zeggen dat het niet goed is maar kind groeit goed en het is maar bij die 6x gebleven heb al enige tijd geen druppel meer gedronken.

Ik wilde ditmaal weer graag voor de volle 100% inzetten om borstvoeding te geven net als ik mijn zoon ook heb mogen geven (11 maand lang), maar gezien ik helaas op dokters verzoek medicijnen moest kan dat dus nu niet grrrr. Had nog geprobeerd om die medicijnen uit te stellen tot na de bevalling maar dat kon/mocht niet van mijn H.A.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:12

Wow! Jullie gaan snel! Hier een stille meeleester. We zijn eind mei getrouwd en ik vind het heerlijk om gestopt te zijn met al die hormonenrommel (anticonceptie). Ik voel me zo veel beter en heb zo veel meer energie.
Iedereen die zwanger is: gefeliciteerd en voor de rest: good luck! Ik kruip weer terug in mijn meeleeshoekje ;) .
Groetjes Corinne.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:14

Bij geen bv en zwanger proberen te worden vind ik dat drinken geen probleem is, dat is binnen een paar uur weer uit je lichaam. Roken heeft natuurlijk langdurig schadelijke effecten, dus daar heb ik persoonlijk meer moeite mee.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:15

Roken vind ik om te kotsen!! :D

Ikzelf vind het al helemaal niets die gedachte van straks fv te moeten geven aan stuiterbal bah..

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:16

Zhalina, ik ben wel benieuwd naar dat onderzoek :D

Fiem wat balen dat je geen bv kan geven door de medicijnen! Waarvoor heb je medicijnen dan?
Ik heb maar 3 weken bv kunnen geven. Kwam in het ziekenhuis vanwege zware borstontsteking. Door de medicijnen mocht het niet meer en liep de voeding terug. Ik vond dat wel heel erg!
Bij een 2e wil ik het graag nog eens proberen.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:20

XFiemoX schreef:
Ikzelf vind het al helemaal niets die gedachte van straks fv te moeten geven aan stuiterbal bah..

Zou ik ook helemaal niets vinden. Ik voed mijn dochtertje nu vijftien maanden en ben van plan voorlopig nog lekker door te gaan. Ik hoop zelfs te gaan tandemvoeden. Dus mijn dochtertje en mijn zoontje dat over vierenhalve maand geboren wordt beiden bv geven.

Nell, bij bo kun je vaak wel doorvoeden, maar heel veel professionals weten te weinig over bv. Bij problemen kun je het beste een lactatiedeskundige inschakelen. Op borstoeding.com staat een hele lijst. Zij weten echt alles van bv en kunnen daarom ook erg goed helpen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:21

Ik heb ook een vraagje aan jullie, stel dat ik wel zwanger zou worden voor onze bruiloft, zou ik dan wel zonder problemen een paar slokjes champagne kunnen drinken?
Ik ben helemaal geen drinker (laatste paar slokken zijn ongeveer 7 maanden geleden en daarvoor was het een jaar ofzo) maar het zou dan vooral voor het proosten zijn.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:21

In het ziekenhuis had ik idd een lactatiekundige die hielp. Alleen had het geen zin meer omdat ik ipv 120cc per borst opeens maar 20cc per borst had. Dus veel te weinig voor de kleine!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:27

Ik heb ditmaal (jaar) hooikoorts in hevige mate waarvoor de normale medicijnen die ik eerder altijd gebruikte (waarmee je gewoon wel bv kunt blijven geven) maar diezelfde zijn te licht voor in hoeverre de staat mijn hooikoorts verergerd is!

En merk wel erge verschil dat deze medicijnen erg zwaar zijn (het zijn zware medicijnen maar wel die tijdens zwangerschap nog gewoon gebruikt mag worden).
Kan er soms onwijs suf van/door raken.

Esplendido petje af voor jou dat je nog steeds bv geeft, als het aan mij lag had ik ook dolgraag willen tandemvoeden. Maar mijn jongen vond 11 maand aan de borst volledig wel genoeg hij liet toen echt merken van nee het is genoeg zo mama ik heb ervan genoten, en waarop ik hem zei ''lieverd mama heeft ook zoveel van jou genoten al die borst-live-voed momenten.

Ik had zelfs schijt aan om in het openbaar/openlucht te zitten voeden, deed het overal en dekte ook echt niks af. Heb zelfs keer gehad in de V&D dat ik aan het lunchen was met een vriendin en mijn jongen kreeg toen honger en wilde drinken, wel ging ik achterin zitten aan een tafeltje om hem dus aan te leggen zodat ie kon drinken zeg maar. Kwam er zo'n medewerkster langs bij me met de mededeling ''of ik dat aub thuis wilde gaan doen :o'' ik werd me toch laaiend en zei haar van dus ik moet volgens jullie mijn kind ruim een uur en kwartier laten verhongeren omdat ik het maar thuis moest doen ipv hier. Ik ging al speciaal voor de mede bezoekers apart achterin zitten dus niemand die uberhaupt kast van me had.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:27

http://parentingsquad.com/yes-you-can-d ... e-pregnant

Niet het bedoelde onderzoek maar wel een erg leuk en lang stuk.

Saffier, natuurlijk kan je wel een glaasje champ. drinken.
Veel zeggend vind ik in de link die ik geplaatst heb dat er geen bewijs is dat zo af en toe een glas drank schade geeft, misbruik van drank is natuurlijk niet goed.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:28

Paar slokjes kunnen heus geen kwaad dus er lekker van gaan genieten meid van jullie bruiloft...
Saffier schreef:
Ik heb ook een vraagje aan jullie, stel dat ik wel zwanger zou worden voor onze bruiloft, zou ik dan wel zonder problemen een paar slokjes champagne kunnen drinken?
Ik ben helemaal geen drinker (laatste paar slokken zijn ongeveer 7 maanden geleden en daarvoor was het een jaar ofzo) maar het zou dan vooral voor het proosten zijn.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:30

Ik rookte ook voor mijn zwangerschap, toen de test positief was hebben wij (manlief ook) de sigaretten aan de kant gelegd en er niet meer naar omgekeken.

Ik las net ook nog dat iemand een kamertje op MP had gekocht. Onze kamer kwam ook van marktplaats, de kamer was een half jaar gebruikt en toen zijn die mensen geemigreerd, daarvoor hadden ze hier in NL een gloednieuwe (ook weer happy baby) kamer gekocht, scheelde mij een hoop geld.
Ook de kinderwagen en maxi cosi van marktplaats, alles hiervan kun je uitwassen dan heb ik er ook geen moeite mee

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:31

Het alcoholpromillage in je bloed komt via de placenta bij de baby terecht. Ik weet niet wat het promillage is na een paar slokjes. Ik denk niet dat een baby schade ondervindt van een paar slokjes, maar zeker weten doe ik dat iet. Maar zelf zou ik dan toasten met alcoholvrije champagne. Dan weet je in ieder geval zeker dat het goed zit.

Ik voed ook gewoon in het openbaar. Niks natuurlijkers dan een kindje aan de borst. Natuurlijk ga ik wel in een rustig hoekje zitten, maar als ze dorst heeft krijgt ze drinken. Ik denk altijd maar dat mensen minder overlast hebben van het zien van een stukje borst en een drinkende baby dan van een baby de huilt van de honger.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:34

Idd helemaal mee eens esplendido

Fantast onze babykamer komt ook van mp, aangeschaft toen voor onze jongen en zal straks gebruikt worden voor stuiterbal. Kamer was toen in 2010 ook nog maar een half jaar oud en kostte ons maaar een 250euries...

Peuterkamer voor onze jongen is wel even wat duurder die heeft zo ff alles bij elkaar zo'n bijna 1000euries gekost.
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 16-07-12 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Nell_

Vind dat wel debiel dat iemand zegt dat je maar thuis moet voeden :oo
Ik vind het absoluut niet erg om een borstvoedende moeder te zien. Zelf zat ik liever afgelegen en bedekte alles :') Als er bezoek was en ik moest voeden ging ik dat mooi boven doen.

Zahlina

The result was a finding that moms who had a low-level of alcohol consumption during pregnancy actually had kids with fewer behavior and cognitive problems than moms who didn't drink at all.
http://www.sheknows.com/parenting/artic ... e-or-risky
Bovenstaande conclusie komt van de britten terwijl de US echt anti is.
Ga nu verder graven naar het complete artikel en onderzoek.

Dr Eric Jauniaux, professor of obstetrics and fetal medicine at the Royal Free hospital in London:
"Alcohol is mainly metabolised by the liver, and only what's left will be met by the placenta. The amount that could reach the foetus in a glass of beer or a glass of wine is negligible."

Oke ik ben niet pro drinken gedurende een zwangerschap, maar wordt eerlijk gezegt wel een beetje moe van alle bangmakerij erom heen.
Er worden veel dingen " verboden" terwijl deze helemaal niet zo veel kwaad kunnen zolang het maar met mate is.