Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

santiemica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:05

mlc schreef:
Voor het vervagen kun je een (eyeshadow) base gebruiken, voor de traanogen heb ik geen tip maar weet je hoe het komt? Door je make-up, komt er wat in je oog?

En waar kan ik die eyeshadow base kopen? Ja vanmorgen had ik een wimperhaartje in mn oog, maar die heb ik eruit kunnen halen, maar door het tranen loopt alles uit, en krijg ik het niet meer mooi, doordat de make-up nat is, ja moeilijk uit te leggen..

Julia

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:06

Heel rot.. Maar dat krijg je dan echt niet mooi meer indd. Moet het weer helemaal opnieuw. Ik ken het. Of als je opeens moet niezen en je knijpt je ogen dicht. :+

santiemica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:09

Julia schreef:
Heel rot.. Maar dat krijg je dan echt niet mooi meer indd. Moet het weer helemaal opnieuw. Ik ken het. Of als je opeens moet niezen en je knijpt je ogen dicht. :+

hahahahaha precies, zit je mascara overal.... heerlijk.. Heb vanmorgen mijn make-up 2x opnieuw moeten doen, heel mijn huid rond mijn ogen waren rood van het schrobben met de doekjes :') :')

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:13

Het is ook zo vervelend als je tijdens mascara op doen per ongeluk je mascara borsteltje in je oog steekt :')

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:21

Oogschaduw basis kan je bijna overal kopen, van bijna ieder merk wel. Ik heb zelf een potje van Art Deco geloof ik, kun je (als ik het goed heb, ik heb het zelf namelijk gekregen) kopen bij de douglas. Ik weet wel dat hij niet ontzettend duur is, ik geloof een euro of 6/7 en hij is erg fijn en gaan lang mee.

santiemica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:23

oke, en dat moet je aanbrengen voor je de oogschaduw op je ogen doet? Dankjewel voor de tip trouwens

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:28

Ja, dit breng je eerst op je ooglid aan en daarna je oogschaduw er overheen. De base zorg ervoor dat de oogschaduw goed hecht en blijft zitten. Je moet zelf maar even kijken welke je fijn vind, ik heb zelf een aantal geprobeerd (wel de goedkopere merken zoals die van de hema, catrice, ELF) maar deze vond ik allemaal niet fijn. Die van Artdeco die ik nu heb vind ik dus wel fijn, zoals ik net al zei. Is zeker een aanrader, vooral omdat hij niet erg duur is en heel lang mee gaat.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:27

Blon_D schreef:
shantal ik vind die zwarte eyeliner op je oog in combi met in je waterlijn een beetje storend het knijpt je ogen dicht.. Ook denk ik dat je juist beter een mat effect kunt gebruiken en geen bronzingpowder want glans maakt oneffenheden juist zichtbaarder.. Vind het zonde want je hebt mooie ogen.. Ben eigenlijk wel benieuwd van een foto van jou zonder foundation etc want ik denk dat jij veel minder nodig hebt dan je gebruikt :(:)
Ik ga vanavond ook even met mijn smoel aan de gang zal een foto zonder en een foto met maken :) kan ik meteen met mijn eyeliner oefenen :+

normaal heb ik nooit/tot geen foundation op,maar wilde weer wat uit proberen :)
En de eye liner trek ik ook alleen maar om me oog en niet in me ooghoek een stukje naar beneden,weet niet of er nog een foto van staat hier
De andere foto met mijn blauwe make up,heb ik alleen foundation op en meer niet.
Zal nog eens een foto plaatsen make up loos :)
Heb nog ergens op hyves van jaartje terug ofzo.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:39

shantal schreef:
Blon_D schreef:
shantal ik vind die zwarte eyeliner op je oog in combi met in je waterlijn een beetje storend het knijpt je ogen dicht.. Ook denk ik dat je juist beter een mat effect kunt gebruiken en geen bronzingpowder want glans maakt oneffenheden juist zichtbaarder.. Vind het zonde want je hebt mooie ogen.. Ben eigenlijk wel benieuwd van een foto van jou zonder foundation etc want ik denk dat jij veel minder nodig hebt dan je gebruikt :(:)
Ik ga vanavond ook even met mijn smoel aan de gang zal een foto zonder en een foto met maken :) kan ik meteen met mijn eyeliner oefenen :+

normaal heb ik nooit/tot geen foundation op,maar wilde weer wat uit proberen :)
En de eye liner trek ik ook alleen maar om me oog en niet in me ooghoek een stukje naar beneden,weet niet of er nog een foto van staat hier
De andere foto met mijn blauwe make up,heb ik alleen foundation op en meer niet.
Zal nog eens een foto plaatsen make up loos :)
Heb nog ergens op hyves van jaartje terug ofzo.

Ben benieuwd want ik geloof echt dat je het echt niet nodig hebt :j Ik zal mijn ''kunsten'' morgen plaatsen :+

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:15

Hhmm op hyves maken ze de foto s heel klein.
Dus moet morgen even een nieuwe maken.

Ben benieuwd naar je kunsten hihi

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:33

Wie weet een goede foundation voor een hele droge huid? Mijn kop is zo droog echt niet normaal. :')

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:53

Ik lees wel dat een goede dagcreme en vloeibare foundation moet werken.
Maar daar heb je ook maar weinig aan hihih

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:32

Julia schreef:
Wie weet een goede foundation voor een hele droge huid? Mijn kop is zo droog echt niet normaal. :')

Ik zou als ik jou was een goede dag en nachtcreme smeren en veel water drinken en pas als je je huid weer goed hebt eventueel zoeken naar een foundation.. foundation op een droge huid geeft denk ik niet echt een goed effect...

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:56

Ik heb ook n relatief droge huid (door goede verzorging is daar momenteel niets van te zien gelukkig)
Foundation laat je huid er alleen maar nog droger uitzien dus die zou ik vermijden evt een getinte dagcreme of bb Cream als je echt wat dekking wilt :)

Het 3 stappen systeem van clinique heeft wonderen gedaan voor mijn huid. Ik gebruik het in combi met een serum en dag en nacht crème en nooit meer velletjes :D

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:09

Een goeie dag en nachtcreme :j Maar ook een goeie foundation zoeken. Als je een droge huid hebt moet je geen foundation kopen voor de vette huid. Weet niet wat voor foundation je nu hebt, voor welke huid die geschikt is. Maar daar moet je dus met foundation ook altijd goed op letten dat je de juiste koopt. BB cream zou ook kunnen, ook daar moet je opletten dat je een koopt voor de droge huid.

santiemica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:20

mlc schreef:
Ja, dit breng je eerst op je ooglid aan en daarna je oogschaduw er overheen. De base zorg ervoor dat de oogschaduw goed hecht en blijft zitten. Je moet zelf maar even kijken welke je fijn vind, ik heb zelf een aantal geprobeerd (wel de goedkopere merken zoals die van de hema, catrice, ELF) maar deze vond ik allemaal niet fijn. Die van Artdeco die ik nu heb vind ik dus wel fijn, zoals ik net al zei. Is zeker een aanrader, vooral omdat hij niet erg duur is en heel lang mee gaat.

Dankjewel voor de tip, ga het vandeweek eens halen... kijken of het bij mij ook werkt haha thanks!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:22

Blon_D schreef:
Julia schreef:

Ik zou als ik jou was een goede dag en nachtcreme smeren en veel water drinken en pas als je je huid weer goed hebt eventueel zoeken naar een foundation.. foundation op een droge huid geeft denk ik niet echt een goed effect...

Ik moet 's avonds benzoylperoxide smeren op recept van de dokter. Daardoor is m'n huid dus ook zo ontzettend droog. Echt geen gezicht. Ik doe 's ochtends wel dagcreme op, maar mengt vaak niet echt mooi met foundation. En mijn gezicht is alles behalve egaal qua kleur, dus vind het altijd wel prettig om een beetje een foundation te smeren. :j

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 03:03

Julia doe je een primer onder je foundation? dat zou je kunnen proberen.. benzylproxspul is voor acnee toch?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:33

Ja, dat klopt. Ik heb geen acne, maar pukkeltjes en had een hele vette glimhuid. :+ Nu meteen het andere uiterste. Ik doe meestal geen primer onder m'n foundation, maar wellicht wel het proberen waard dus. Weet je toevallig dan ook nog een goede primer? O:)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:37

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:50

Julia schreef:
Ja, dat klopt. Ik heb geen acne, maar pukkeltjes en had een hele vette glimhuid. :+ Nu meteen het andere uiterste. Ik doe meestal geen primer onder m'n foundation, maar wellicht wel het proberen waard dus. Weet je toevallig dan ook nog een goede primer? O:)

ik heb er eens ee van de hema gebruikt die smeerde voor geen meter uit die van ik dacht gosh vond ik heel fijn..Maar beter ga je gewoon ff langs een kruidvat ofzo en smeer je ze allemaal even uit je moet zorgen dat je dr een hebt die echt lekker smeert anders schiet t echt niet op.. Ik zou dat n keer proberen :j

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:51

shantal schreef:
^^ Ik heb het even opgezocht en idd voor acne,mee-eters.
http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 98&rId=318

Hier nog een foto make up loos :)
Voel me wel kaal zo.
[ Afbeelding ]

Vind dit persoonlijk veeeeel mooier! Je mag je ogen idd wel wat meer accentueeren das wel gaaf maar jij hebt helemaal geen foundation nodig joh!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:13

HiHIHI dan blijven wij lekker bloot zoals bijna altijd :)
Ik gebruik ook niet elke dag foundation,vind het ook een rot klus om het goed op te brengen.

Vandaag weer een lekker maskertje gedaan van de Hema
Afbeelding
Zo lekker dit maskertje,word lekker warm/heet met opdoen.
Me huid voelt daarna weer heerlijk zacht.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:16

Oohh wat heb jij een mooie egale kleur van jezelf Shantal! Ik zou dan ook niet met foundation smeren. :)

Heb twee crèmes gekocht om uit te proberen onder mn foundation. Heb nu iets van Garnier op. Dat voelt wel lekker op zich. :)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:24

Hihi dankje wel :o

Ok kijk aan hopen dat het nu goed werkt anders heb je weer 2 cremes erbij die stil komen te liggen