[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

X_Linz_X

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 23:23

wilmatj, slik je de pil of gebruik je andere hormonale anticonceptie?

xcaroline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:31

Mijn mestruwatie is niet heel regelmatig .nu was ik 17 juli ongesteld en gaan wij 23 augustus een week op vakantie als ik gewoon op de goede dag ongesteld zou worden zou ik voor de vakantie ongesteld zijn maar omdat het bij mij ook vaak gewoon een week later kan zijn wou ik graag aan de pil zodat ik op mijn vakantie niet ongesteld wordt. nu is mijn huisarts op vakantie en moest ik naar de vervangende huisarts die heeft mij primolut voor geschreven. en daar zou ik dan 3 dagen voor mijn ongesteldhied mee moeten beginnen. dan zou ik daar de 12 augustus mee moeten beginnen en je mag hem maar 14 dagen slikken dan wordt ik toch nog op vakantie ongesteld als ik het goed berekend heb. Hij wou mij de pil niet geven want dat moest ik met mijn eigen huisarts bespreken na mijn vakantie.
wat zouden jullie nu doen als jullie mij waren?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:44

De vervangende huisarts nog even opbellen met je vragen lijkt me het slimst om te doen :j

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:58

Hallo, rare vraag misschien, maar als je aan de pil bent, je hebt tussendoor iets bloeding, kun je dan een stopweek inlassen? Het lijkt me niet dat het dan nog veilig is, maar ik weet niet of dit waar is? Durf het er eigenlijk niet op te gokken, maar mn lichaam schijnt er anders over te denken dus misschien is het ook wel weer goed dacht ik...heel dom maar ik heb echt geen idee, jullie?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 00:04

Je kunt een stopweek inlassen als je de pil minimaal 3 weken (of langer, indien je doorslikt) achtereen geslikt hebt. Dus als je hem al 6 weken achtereen slikt kun je veilig een stopweek nemen. Slik je hem nog maar 2 weken sinds je laatste stopweek dan kan dat niet als je veilig wilt zijn.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:04

Ik kon niet zo snel een antwoord vinden via de zoekfuntie, dus dan maar even hier: weet er iemand hoe snel je normaal gesproken weer menstrueert na verwijderen Mirena spiraal? Kan dat, net als met de pil, wel 6 maanden duren?

Ik heb 1 1/2 jaar een Mirena spiraaltje gehad. Werd gek van het ding: het eerste jaar was ik 3 van de 4 weken aan het bloeden en mijn menstruatie is nooit weggebleven (sterker nog, hij was heftiger en duurde langer dan voor dat stomme spiraaltje). 21 juni het ding dus maar laten verwijderen (tijdens mijn menstruatie, wat dan zou het minder pijnlijk zijn.. nou, ik viel flauw van de pijn dus dat vergeten we maar even :\ ), maar vooralsnog nog niet ongesteld. Na het stoppen met de pil (die ik 10 jaar met veel doorslikken gebruikt heb) duurde het 22 weken voor ik weer ongesteld werd. Vraag me af of ik dit nu ook weer kan verwachten :o

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:37

ik heb net de mirena laten verwijderen en werd een dag later ongesteld, dit heeft ongeveer 4 dagen geduurd, wel heb ik direct bij het verwijderen een implanon laten zetten dus nog wel hormonen in mijn lichaam

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:58

weet iemand hier hoelang je maximaal ongesteld mag zijn, tijdeens een gewone menstruatie?
normaal ben ik heel regelmatig, op 1 maart ben ik bevallen van ons 2 de kindje.
de laatste gewone menstruatie heeft zo als gebruiklijke manier gehad.
ik ben de eerste 2 dagen vrij heftig in bloed verlies zeg maar rustig minimaal 6 maandverbandjes vol per dag.
daar na zou ik aan 1 verbandje per dag ruim schoots genoeg hebben (doe ik niet, verschoon vaker)
de laatste menstrutie was ook gewoon op deze manier.
toen hebben ze de mirena spiraal tijdeens de menstruatie er in gezet.

na die menstruatie ben ik 5 dagen niet geweest, en nu ben ik al ruim anderhalve week ongesteld met heftige bloed verlies.
ik voel me er verder niet beroerd onder maar ben het wel zat.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:30

Kan iemand mij helpen??

Ik moet mijn pil nog 5 dagen doorslikken, tot een met een vrijdag. Op een zaterdag stop ik, dus ik word dan die dinsdag erna altijd ongesteld, maar nu komt dat slecht uit, want we gaan dagjes strand (ik kan niet zwemmen als ik ongesteld ben), die week erna is zwemvierdaagse en die week daarna heb ik mijn 1e week op mijn nieuwe school, waar ik liever niet gelijk ongesteld ben.
Dus mijn optie was dat ik vandaag stopte, dan word ik het woensdag en ik ben het 5 dagen en dan ben ik het tot volgende week maandag, wat precies uit zou komen. Maar mag je een stopweek vervroegen?
Zou dit mogelijk zijn?
Ik wil daarna wel weer op het normale ritme, dus op een zaterdag stoppen enz.
Ik doe het alleen voor het ongesteld zijn en verder maakt de veiligheid enz. niet uit.

Wie kan mij helpen... moet ik mn pilletje vandaag nog nemen of kan ik nu een stopweek houden????

Edit : Ik zat net te denken, ik moet hem dus eigenlijk nog 5 dagen slikken.... tot vrijdag maar als ik nu stop en dan zaterdag ipv zondag weer begin te slikken (nieuwe strip) dan zit toch gewoon weer in mijn oude ritme?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:56

hanny_jelke: Kan je niet echt helpen, maar ik denk dat dit door de Mirena komt. Kan je de eerste tijd wat langer bloedverlies van hebben geloof ik.

Ruby1995: Om te stoppen moet je in principe minimaal 3 weken aan een stuk geslikt hebben. Als je doorslikt kan je dus stoppen wanneer je wil.
Maar als je niet doorslikt, dan werkt het zo niet. Als ik goed tel, zat je sinds gisteren in de derde week van je pil? Dan kan je het principe toepassen voor pil vergeten in de derde week (zogezegd die van vandaag), dat wil zeggen ofwel doorslikken zonder stopweek, ofwel nu een stopweek houden van maximaal 7 dagen (en als jij dan op zaterdag wil herbeginnen ipv zondag kan dat ook natuurlijk, inkorten mag altijd, verlengen niet) en dan weer gewoon een nieuwe strip beginnen.

Edit: zie net dat je niet veilig hoeft te zijn. Dan mag het sowieso :)
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 29-07-12 12:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:00

Je mag gewoon eerder stoppen! :)

Ik stop ook wel eens 3/6 dagen eerder :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:28

Want eigenlijk moest ik mijn strip nog afmaken (dat waren dus nog 5 dagen.... tot en met aankomende vrijdag). Ik vertrouw doorslikken ook niet en wil het ook liever niet... Dus als ik vandaag zou stoppen en zaterdag beginnen met slikken aan een nieuwe strip... en dan m'n oude gewoon weg gooien, dat kan dus gewoon?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:42

Ja, ik zou alleen je oude niet weg gooien, kan altijd nog van pas komen. Bv. als je eens ziek bent geweest of als je enkele daagjes langer wilt blijven slikken. :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:44

Ik heb er nog eentje liggen van 2 weken van de vorige keer (toen 1 week doorgeslikt)... Maar kan hem nog wel bewaren....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:12

Doorslikken is prima te vertrouwen :)
Ik heb nu 7 maanden een relatie en slik regelmatig door..

En nee, ben niet zwanger ;)
En ik zit volledig op de pil... Zonder andere veiligheid.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:29

X_Linz_X schreef:
wilmatj, slik je de pil of gebruik je andere hormonale anticonceptie?

de pil

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:53

Hebben jullie ook dat je af en toe een maand een menstruatie hebt dat je amper ongesteld bent? Ik heb dat dus deze maand. Maar 2 dagen ongesteld geweest en alleen maar bruin bloed. Vind het toch wel vervelend, want heb toch het idee dat het dan niet helemaal schoon is van binnen ofzo. Ben overigens aan de Nuvaring

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:56

Heb dat ook met de nuvaring en vind het niet fijn.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:59

Ik heb het afgelopen maand ook gehad, maar toen weet ik het aan het feit dat ik een kortere stopweek heb gehad als normaal. Maar nu heb ik het dus weer. Heb wel nog behoorlijk buikpijn en rugpijn, dus ik hoopte dat er nog meer kwam, maar zo ziet het er niet naar uit.

Overigens moet ik erbij zeggen dat ik ook altijd gelijk denk dat ik zwanger ben en dat is dus écht niet de bedoeling

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:47

Dan haal je toch even een testje om zeker te zijn? :) Zitje ook niet in al die stress!

Maar als jij gewoon netjes slikt lijkt me dat er vrij weinig a.d hand is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:55

Jollie, een Nuvaring moet je niet slikken hoor, dat wordt een benauwd verhaal :D

auk, ik heb geen ervaring met de Nuvaring, maar met pil had ik ook af en toe nauwelijks menstruatie en dan weer wat meer. Met de spiraal is het helemaal minimaal, dat kan ik tegenwoordig met een halve tampon af (als ze die zouden maken :P ). Maar je hoeft niet bang te zijn, er hoeft niks 'schoon' want door de anticonceptie die je gebruikt wordt er geen nestje gevormd in je baarmoeder dat eruit moet. Als je lichaam iets kwijt moet, dan lukt dat echt wel, dus maak je daar niet teveel zorgen om :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:02

Oh whaha ik was nog in mn kop met een andere reactie over doorslikken van de pil! :+

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:08

Hm naja dan ga ik er maar vanuit dat het allemaal gewoon goed is :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:10

als je echt twijfelt kun je gewoon een test doen joh!
Die dingen zijn niet zo duur meer tegenwoordig.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:12

2 voor 5 euro bij de kruidvat.