Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:13

Mando schreef:
Hoi, ben ik ook weer...
Na 4 nov gestopt te zijn met champix het best een tijdje vol gehouden.
Toen begon het weer met 1... en toen ging het weer snel de verkeerde kant uit.

5 weken geleden een herseninfarct gehad en toen ik die uitslag hoor (tussen de infarct en de uitslag zat 1,5 week) me in die 1,5 week me ook de ****ing gerookt en toen ik deze uitslag kreeg spontaan gestopt.
En ben dus nu alweer 5 weken gestopt zonder iets.....

Het kan wel.. maarja blijkbaar moet je eerst met je neus op de feiten gedrukt worden.

Goh Mando, wat 'n nare berichten allemaal joh! En ja... na 1 sigaret grijpt de verslaving weer toe he??
Kan me wel voorstellen dat je met zo'n uitslag naar een sigaret grijpt hoor!
Nu is het zeker voor jouw gezondheid ook veel beter als je niet meer rookt.
Probeer er gewoon niet meer aan te denken, je weet nu dat je het kunt!
Ik wens je sterkte en succes met niet-roken.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:30

Berdien schreef:
Ook hier nog steeds gestopt. Heb er nu ook helemaal geen behoefte meer aan. Wordt wellicht nog lastig als ik het terras op kruip met een rokende vriend/vriendin maar goed, dat is ook wel te overzien. Dan maar een biertje meer :P

Dan kan het wel lastis gaan worden, maar gewoon volhouden hé :D .
Ik heb nu standaard m'n pillen in mn tas zitten vor het geval dat :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:02

Dank jullie wel. Een flinke engel op mijn schouder gehad. Alleen nog wat last van mijn bovenbeen en nee heb niet in de ziektewet gezeten ben gewoon gaan werken ook omdat ik alleen thuis zou zijn en nu had ik mijn collegas om me heen. Het heeft in mijn gevoelsgedeelte gezeten en niet in mijn spraak of bewegingsgedeelte. Heb erg veel geluk gehad. Idd cholesterol... Maar voel me goed hoor....

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:30

Gelukkig maar Mando, inderdaad een engeltje op je schouder gehad :j . Dat kunnen helaas niet alle mensen zeggen die het hebben meegemaakt!

chanicha

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:11

Jeetje Mando daar schrik ik van! Ik hoop dat de verschijnselen snel weer wegtrekken! dan ook nog eens stoppen met roken, knap hoor! Ik hoop dat je het volhoudt!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:31

@Mando, misschien een rare vraag en als je gaan antwoord erop wil geven moet je dat ook gewoon niet doen :D , maar heb je het aan voelen komen? Voel je uberhaupt een hersenbloeding aankomen?

Ik ben ook best bang om iets te krijgen doordat ik gewoon lang en veel gerookt heb. Mijn vader is ook erg ziek geweest en iedereen zei toen ook, 'waarom stop je nou niet' , maar juist dán kun je gewoon niet stoppen. Dat zijn slopende tijden, onzekere tijden en zeer verdrietige tijden (hij leeft trouwens nog gewoon hoor :j ) en toen had ik dat peukie echt nodig ;).
Maar nu ik zo terug denk aan al de jaren van roken ben ik best bang dat ik alsnog iets zal krijgen. Kan iedereen krijgen natuurlijk, maar ik heb wel een handje
meegeholpen dat het risico iets groter wordt :j .
Maar goed, niet meer aan denken en lekker doorgaan :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:35

Citaat:
@Mando, misschien een rare vraag en als je gaan antwoord erop wil geven moet je dat ook gewoon niet doen , maar heb je het aan voelen komen? Voel je uberhaupt een hersenbloeding aankomen?

Nee.

Mag je best vragen hoor hahahahaha.....

Ik had dat mijn linker kant in zijn geheel ging slapen. en ik had de vakantie zitten boeken achter de pc en had het wat koud omdat het in ons oude gedeelte nog wel eens koud kan zijn.
Dus ik dacht ow mss even geen goede doorbloeding dus appte de meiden al wat er gebeurde en die zaten al dat ik de HA moest bellen enz enz... en ik dacht nog. Ow ga wel eerste ff warme douche nemen misschien trekt het weg. :o Wat dus niet gebeurde...
Mijn linkerbeen wilde niet mee zeg maar...

HA gebeld en er zelf nog naartoe gereden (lang leve de sterke beenspieren van het paardrijden) en doorgestuurd naar het ziekenhuis.
Bloed geprikt, hartfilmpje, CT scan.
Was niets op te zien en ik mocht niet zelf naar huis rijden.. hoe kom ik dan thuis.. dus gewoon naar huis gereden, eerste nog naar stal, en boodschapjes gedaan.... (normaal mag je dus 2 weken geen auto meer rijden)
Daarna wel oproep voor MRI en scannen van mijn halsslagaders (waar dus het probleem zit, zit een 20% verstoppig, cholesterol en daar is een stukje van los gelaten en mijn hersenen ingeschoten het kan dus over 5 minuten weer gebeuren maar kan er ook 20 jaar geen last meer van hebben)
Scannen van je hart, fietstest en morgen kastje voor 48hrs meting van je hart en de uitslag van de neuroloog.

Maar je heb 3 soorten Ingrid.
TIA - lost het lichaam zelf binnen 24 hrs op. Hoef je niets van te merken, kan iedereen krijgen.
Herseninfarct - bloeding - dan knapt er een ader in je hoofd en heb je stollingsmiddelen nodig
Herseninfarct - afsluiting - dan heb je een propje die de aders in je hersenen afsluiten waardoor die adertjes afsterven maar je lichaam gaat zelf bypasses maken. alleen hier gaat een half jaar overheen. dus heb je bloedverdunners nodig

Ik heb erg veel geluk gehad en het overkomt je... het is zo... heb gewoon doorgewerkt, was wel vermoeider dan normaal maar ik heb me geen dag ziek gemeld....
Al ben ik nu wel aan vakantie toe hoor maar nog even 4 werkdaagjes volhouden dan verdwijnen we lekker de 3e met de tent...

Morgen uitslag neurloog dus dat vind ik dan wel weer spannend.
En dan volgende week nog 3 daagjes werken dan is het wel klaar....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:16

Oh Mando, hier schrik ik van! Wat een 'mazzel' heb je gehad!

De nieuwe stoppers: welkom en succes :D

Ik heb het moeilijk met dit mooie weer... lekker in de tuin op de loungeset... en vriendlief maar roken... ik vroeg gister of ik 1 (!!!) ÉÉN trekje mocht, nee dus. Flauw he :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:19

Mooi, knappe vriendlief.

Gewoon niet meer doen... denk maar aan mij dan komt het wel goed want het kan jou ook overkomen.....

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:24

Heftig hoor Mando. Het is inderdaad zo dat het je overkomt en je kunt er toch niets aan doen.
Ben benieuwd naar de uitslag van de neuroloog :j , sterkte ermee, zal voor je duimen dat alles goed is :(:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:51

Lief dank je wel

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:08

Hoe is het gegaan Mando?

Hier zie ik nog steeds groen en ben zo ziek als een hond van de champix.......
vandaag dus een dag helemaal niks doen, nee niet eens in de tuin hangen is het te warm voor.....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:17

Tjee Mando wat ontzettend heftig zeg :\ Hoop dat de uitslag bij de neuroloog positief (of zo positief mogelijk) was!

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:10

Mando wat erg! :oo Laat je ons de uitslag weten?

Ik ben gisteren weer gezwicht :o moest anderhalf uur wachten op het station en heb toen een pakje gekocht. 's Avonds met uitgaan heb ik er flink van uitgedeeld en toen was-ie op, dus nu kan ik weer rustig verder met stoppen :Y)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:08

Mando wat verschrikkelijk gelukkig kun je het nog navertellen en wat een geluk heb je gehad.
Ben ook benieuwd naar de uitslag van de neuroloog en duim natuurlijk dat alles goed is.

Ohh wat out Appelmoes_11, nu weer opnieuw gaan stoppen dus.

Hier alweer 3 maanden en een week gestopt :) .
Vriendlief heeft ook niet gerookt sinds gisterenavond 22.00h ben benieuwd of hij nu ook gaat stoppen.
Zal wel helemaal te gek zijn. :D

Super verder dat iedereen het zo goed volhoud *\o/*

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:45

Citaat:

Qua niet-roken , niet verkeerd ;) stug volhouden .

Ik kwam er net achter dat ik alweer 11 maanden rookvrij ben *\o/*
Ik blijf helaas regelmatig zin in een peuk houden, na de bbq had ik het heel moeilijk ;(

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:07

GroteVogel schreef:

Daarom ben ik na 2 weken gestopt met Champix :r :r :r

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:18

Aan de ervaren stoppers hier, wordt stoppen makkelijker/moeilijker als je het vaker doet? :') Dit is eigenlijk mijn eerste echte stoppoging...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:19

Ja ik denk dat het stoppen makkelijker word als je het vaker doet.
Maar dat is eigenlijk met alles :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:50

Hier bijna 3 maanden, as weekend en het gaat goed.
af en toe even moeilijk op een feestje het 1ste uur.. maar dat gaat vanzelf weer over gelukkig.

esmee :(:) je gaat er maar mooi gewoon nog even 100 mee worden >;) :*

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:08

Zo eens even een update van gisteren.

Ben net een wandelende bom met al die draadje en kastje voor mijn hart. hahahaa.
Slecht geslapen hoor had steeds ruzie met die draden.

Na een lang gesprek met de neuroloog, ben ik daar ontslagen ook omdat ik gelukkig weinig restklachten eraan over heb gehouden.
Het kan zijn dat het inderdaad een stukje verkalking vanuit mijn halsslagader naar mijn hoofd is geschoten maar het kan ook zijn dat mijn hart niet goed genoeg uitpompt zeg maar waardoor er nog restjes bloed onderin mijn hartzakje blijven zitten en gaat stollen en dat als je hart ineens denkt.. ja nu doe ik het weer goed dat hij die stolsels meepompt richting hersenen. Daarom heb ik dus nu ook dat kastje.

Over 4 weken daar de uitslag van maar het was goed dat ik naar een dietiste ging ook omdat je nu zoveel bij elkaar moet gaan combinren en dat kan ik niet zo uit de losse pols.
Ik was wel op de goede weg zei ze dus daar gaan we maar vanuit.
En.. helaas patient voor het leven.
Ik ben al schildklierpatient dus nu ook dit maar erbij accepteren.
En buiten mijn thyrax moet ik ook levenslang blijven slikken mijn 2 soorten boedverdunners en mijn cholesterol verlagers.

Tja het is zo.. maar ik leef nog en dat is het belangrijkste en tuurlijk Suze wordt ik er 100 mee, moet nog minimaal 25 jaar voor Linkie zorgen hahahahaha

Dus dat is het.... ben een wandelende bom... het kan over 5 min weer gebeuren maar ook pas over 30 jaar..... ik weet het niet, sta er maar niet bij stil.

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:49

morgend iedereen!
Ik ben lekker op vakantie geweest en laptop bleef thuis!

ik kan wel lekker zeggen dat ik nog steeds niet rook, met een avondje uit als uitzondering!
Ben nu lekker terug thuis en laat de wagen staan, doe alles per fiets. Dit helpt me anders raak ik die bergen hier niet op!

Ben nu over de 3 weken denk ik, en 3kilo erbij hihihiii

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:01

esmee jeetje ..
vind zo moeilijk, wat moet je zeggen dan he..
ik vind je zo stoere sterke chick! heb heel veel respect voor je.. :(:) :*

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:42

Kaatje schreef:
Citaat:

Qua niet-roken , niet verkeerd ;) stug volhouden .

Ik kwam er net achter dat ik alweer 11 maanden rookvrij ben *\o/*
Ik blijf helaas regelmatig zin in een peuk houden, na de bbq had ik het heel moeilijk ;(

Tjah, als ik zo ziek was dat ik niet zou roken...de een na de ander gaat eraan vandaag...............

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:28

Heb het er nu ook moeilijker mee om er vanaf te blijven vergeleken met de eerste weken, echt stom.
Gelukkig nog steeds volgehouden en pak nu maar een lollie!