Zwanger, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:25

WolinLotte schreef:
Ts.. Ik heb geen kinderen, en weet ook niet of ik ze zou willen.. Allereerst verandert er alles door, hoor het iedereen zeggen.. En zou je dat willen?
Even zoals ik het zie: je moet kinderen nemen omdat je er zelf aan toe bent, niet omdar je vriend het zo graag wilt.. Relaties zijn niet blijvend.. Ik denk dat je niks moet doen, wat niet goed voelt en ook niet voor een ander..
Als je nu al zo twijfelt, verteld je hart wat.

Maak de keuze omdat JIJ je er goed bij voelt, niet je vriend, je moeder of je vriendin..
Want je moet ook van je zwangerschap genieten!
Ik wens je veel sterkte! :)

Met dit soort zaken is het altijd wel fijn als mensen het topic lezen,...

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:27

Situation schreef:
Wow, rustig mensen!
Vind het wel interessant om te lezen - en ook heel aardig om te zien hoe het hier toch ook voor mij wordt opgenomen door sommige mensen - maar door andere mensen wordt er gezegd dat ik gewoon niet heb nagedacht. Ja, dat klopt, 1x en dat is dus al genoeg. Ik ben geen sl*t die elk weekend andere jongens neemt en elke 2 weken een abortus laat plegen. Dat soort meisjes heb je ook nog, maar daar val ik dus gelukkig niet onder (nooit gedaan ook). Heb zelfs geen enkele SOA. Dus voordat je begint te roepen dat ik onverantwoordelijk ben geweest; het kan altijd erger.
En ja, ik heb graag seks met mijn vriend omdat onze liefde zo sterk is dus ja, zijn we de fout in gegaan. Als je een partner vind waar je écht van houdt, snap je hoe dat is.

Ts, ik ben blij dat je een keuze hebt gemaakt waar je achter staat! :)
En onverantwoordelijk? Dacht het niet! Jij hebt zeker je verantwoording genomen, jij gaat niet klakkeloos een kind op de wereld zetten, ik denk dat een hoop mensen daar ook wel over na mogen denken...
Ik wens je heel veel geluk in de toekomst! ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:28

Cyntje schreef:
WolinLotte schreef:
Ts.. Ik heb geen kinderen, en weet ook niet of ik ze zou willen.. Allereerst verandert er alles door, hoor het iedereen zeggen.. En zou je dat willen?
Even zoals ik het zie: je moet kinderen nemen omdat je er zelf aan toe bent, niet omdar je vriend het zo graag wilt.. Relaties zijn niet blijvend.. Ik denk dat je niks moet doen, wat niet goed voelt en ook niet voor een ander..
Als je nu al zo twijfelt, verteld je hart wat.

Maak de keuze omdat JIJ je er goed bij voelt, niet je vriend, je moeder of je vriendin..
Want je moet ook van je zwangerschap genieten!
Ik wens je veel sterkte! :)

Met dit soort zaken is het altijd wel fijn als mensen het topic lezen,...

Excusez moi...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:30

StefenYnia schreef:
Rowdine schreef:
Ik begrijp je wel: natuur en maatschappij samen brengen volgens jou iets 'onnatuurlijks' namelijk anticonceptie. Allemaal prima, maar dan moet je het wel deugdelijk gebruiken. Anders raakt jouw betoog kant noch wal.

Tjongejonge, wat een aanname. Nee, je snapt het nogsteeds niet. Maar goed. Als je het niet wil snappen, begrijp ik dat wel.

Ik wil het best snappen... Dan moet je het anders uitleggen, want ik maak bovenstaande wel op uit je post :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:32

Als ik deze reakties allemaal zo lees heb ik zoiets van jeetje... wij zijn 1 van de weinige diersoorten die sex voor de fun hebben. Daar is niks mis mee. Dat is gewoon fijn. En nog fijner is hget dat er ooit anticonceptiemiddelen zijn uitgevonden.
Als voorbeeld heb ik zoiets van roken! Roken is slecht voor je hart je bloedvaten en je longen (en de rest) Maar ik rook ook, ik neem een bepaald risico. Wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk eindigd in longkanker. Erger nog is als mensen mij zouden verwijten dat ik maar niet had moeten roken in plaats van toch me te steunen.Het is dan al zwaar genoeg! Ts heeft een misschien onbezonnen fout gemaakt, zal ze daarvoor de rest van haar leven hiervoor moeten boeten? Nee in mijn ogen niet.
Ik heb 4 pracht kids, 2 van de 1e lichting ;) en 2 van mijn huidige partner. Ik heb zooooo'n mazzel want ik was gesterreliseerd na de 1e 2. Heb het ongedaan laten maken en raakte gelijk zwanger en anderhalf jaar later werdt nr 2 (4) geboren. Allemaal gepland en ohh zo gewenst!
Nu heb ik regelmatig zoiets van jee t valt me soms zoo zwaar met 2 autistjes. Maar kinderen frommel je niet terug.. dat gaat niet al zou menig ouder dat soms wel willen,inclusief ikke. Als je dus niet achter een kindje staat is het nog zwaarder en nog moeilijker ,helemaal als het iets zou "mankeren" want niet alle kinderen zijn helemaal "goed afgewerkt" zeg maar.

even over anticonceptie, je heb toch ook de prikpil of zo'n chippie die dingen zijn betrouwbaarder dan een spiraaltje. en heb je ook geen last van met vrijen. (kan voorkomen met een spiraaltje)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:37

Rowdine schreef:
Ik wil het best snappen... Dan moet je het anders uitleggen, want ik maak bovenstaande wel op uit je post :)

Waarschijnlijk omdat dit een topic is dat misschien emoties losmaakt? Je hebt ook gezegd niet meer te reageren in het topic, maar blijft dit doen. Maar goed, ... Ik denk dat ik toch redelijk duidelijk was, maar hier gaat 'ie nog een keer. Maar zeg nu alsjeblieft niet 'dat je het wel snapt' om vervolgens weer met iets te komen waaruit blijkt dat je het niet begrijpt. Als je het niet begrijpt, gewoon vragen.

De mens is een dier.
Een dier heeft behoeftes, dat is de natuur (aard) van het beestje. Dus ook de mens.
Maar eigenlijk, is de mens zo natuurlijk niet.
De mens creeerde de maatschappij, iets wat de rest van het dierenrijk niet op die manier kent.
Het maakt de mens dus redelijk onnatuurlijk.
Als de mens dus onnatuurlijk is, vind het oplossingen om de natuur tegen te gaan.
Dus de mens vind anticonceptie uit.

Edit: Ik ga een verdere discussie niet meer aan, als men het hierna nog niet snapt, stuur maar een PB.
Laatst bijgewerkt door StefenYnia op 13-04-12 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Re: Zwanger, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:41

Mag ik je als ook stille meelezer feliciteren met de erg dappere beslissing die je weloverwogen heb genomen. Hij zal niet gemakkelijk zijn geweest maar het feit dat je nu opgelucht bent zegt ook wel lijkt me dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Nu hopen dat het zondag met bloeden niet te heftig gaat worden.

Wat me in deze discussie nu verbaast is dat een abortus egoistisch zou zijn omdat vriend zijn kind niet krijgt, ik mijn ogen is vriend egoistisch omdat hij een kind wil ten koste van iemand die er ook nog eens 9 maanden mee moet rondlopen met alle risico s van dien en daarna voor een kind moet zorgen dat eigenlijk niet gewenst is.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:40

Over seks voor de lol hebben:
Dieren hebben er ook plezier van. Dat is het beloningssysteem dat de natuur ingebouwd heeft, omdat een dier niet met de kennis geboren kan worden van "Goh, dit moet even want anders blijft mijn soort niet bestaan!" Dus de natuur heeft daarop gevonden dat seks enorm belonend is. :) Dus leuk.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:50

Die opmerking van ts die geedit is vind ik toch wel erg... Om te feliciteren vind ik ook weer zoiets, je kunt respect hebben voor haar keuze, blij zijn dat ze van haar koperen af is, maar ik vind het niet iets om iemand mee te feliciteren.

Over de anticonceptie.. een ongeluk zit in een klein broekje. Ik zou voor iets gaan waar de kans zeer klein is op vergeten etc. Ik heb zelf de Nuvaring, vind het erg fijn, je moet er één keer per maand denken om hem eruit te halen en een weekje later een nieuwe plaatsen. Verder geen omkijken naar. Ziek zijn etc heeft er geen invloed op en het hormoon niveau is laag doordat het direct op de juiste plaats word afgegeven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:25

Feliciteren als de beslissing hebben kunnen nemen na zo lang nadenken, ongeacht wat de beslissing ook is.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:30

Ah, oke!!

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:56

stille meelezer,

@TS een hele moeilijke maar zeker de juiste beslissing! ik zou precies de zelfde beslissing genomen hebben. beter een kindje dat gewenst is dan een ongewenst kindje.
het is nu gewoon nog niet je tijd, misschien later... het kan hierna ook nog het is niet dat je geen recht meer hebt op kinderen als je abortus laat plegen.

respect ts. sterkte zondag zal wel zwaar voor je worden.

Situation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 21:21

Lottie84 schreef:
Die opmerking van ts die geedit is vind ik toch wel erg... Om te feliciteren vind ik ook weer zoiets, je kunt respect hebben voor haar keuze, blij zijn dat ze van haar koperen af is, maar ik vind het niet iets om iemand mee te feliciteren.

Over de anticonceptie.. een ongeluk zit in een klein broekje. Ik zou voor iets gaan waar de kans zeer klein is op vergeten etc. Ik heb zelf de Nuvaring, vind het erg fijn, je moet er één keer per maand denken om hem eruit te halen en een weekje later een nieuwe plaatsen. Verder geen omkijken naar. Ziek zijn etc heeft er geen invloed op en het hormoon niveau is laag doordat het direct op de juiste plaats word afgegeven.

Waarom vind je het erg dat ik dat ge-edit heb? Mijn zin stootte blijkbaar veel mensen voor het hoofd, ik vind het van mezelf dan niet meer dan redelijk om in te zien dat sommige mensen deze uitspraak niet op prijs stellen. Om niet nog meer mensen over de zeik te krijgen (wat toch wel snel gebeurd in zo'n topic) heb ik de reactie weg gehaald.

Iedereen bedankt verder, ik hou jullie op de hoogte komende weken over mijn vriend en de hevigheid van bloedingen, daarna zal dit onderwerp een mooi plekje krijgen en (hopelijk) niet meer omhoog gehaalt worden. Zowel op dit forum, als in ons leven.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:28

Niet dat het geedit hebt, dat je zoiets schrijft na het slikken van de pil. Het is begrijpelijk dat je het weg hebt gehaald. Toch ben ik bang dat het misschien een uiting is geweest van overcompensatie van je gevoel. Maar dat zal de tijd moeten leren, dat zal je nu misschien nog niet in kunnen zien. Is je vriend een goede steun? Heeft bijzijn emoties van vanmiddag al wat meer in de hand?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:38

Ik vind het dapper dat je de beslissing genomen hebt en ik kan er wel begrip voor opbrengen, al ben ik zich tegen abortus in de meeste gevallen. Maar ik voel evenzeer mee met je vriend, want die kan het nu wel echt gruwelijk zwaar hebben en zal zich zeker machteloos gevoeld hebben in deze situatie. Het lijkt wel voor mij een beetje alsof je een beetje "licht" denkt over zijn gevoel, dat het wel over zal razen. Dit is de eerste keer dat jullie dit doormaken (hopelijk ook de laatste), dus wees er maar voor hem zonder zijn gevoel voor hem in een hokje te plaatsen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:52

Naar mijn idee heeft ze wel echt haar best gedaan om zich in hem te verplaatsen. Haalt natuurlijk niet weg dat dit hem ongetwijfeld flink gekwetst heeft. De tijd zal leren wat voor uitwerking zoiets gaat hebben.

Situation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 22:05

Mijn vriend zegt dat hij het er veeel moeilijker mee heeft dan hij had gedacht. Heb hem nog nooit zien huilen, maar zag net toch een traan. We hebben wel rustig gepraat en daarna lekker met de deuren gegooit. Tsja, ik probeer hem te steunen en zeg ook tegen hem dat hij moet doen waardoor hij zich beter voelt. Maar hij weet niks. Ja hij heefteen halve fles alcohol opgedronken.
Weet niet hoe ik hem kan helpen, dus blijf ik maar rustig en hoop dat mijn aanwezigheid helpt.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:07

Ik vind het niet heel gek dat je vriend het er moeilijk mee heeft. Het leek er een beetje op alsof je toch niet goed genoeg hebt overlegd.
Prima dat jij er klaar mee was, maar hij duidelijk nog niet. Hopelijk kan hij het een plekje gaan geven en dat samen met jou doen ;)
Sterkte in iedergeval.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:19

Oei dat klinkt niet goed.. Kan me voorstellen dat hij zich ondanks jouw begrip voor zijn gevoelens toch enorm machteloos voelt..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 01:34

Rowdine schreef:
Ik houd de ts er dus niet verantwoordelijk voor, alleen kan ik begrijpen dat dit soort onzorgvuldig gedrag schrijnend kan zijn voor onvruchtbare vrouwen. Zoals ik al zei: de mogelijkheid van abortus mag geen vrijbrief zijn voor onbeschermde seks. En dat is het imo in dit geval wel

Schrijnend of niet... ik vind het ook schrijnend als iemand in het openbaar friet eet terwijl ik op dieet ben, tja.... Nee hoor, geen ruk mee te maken. Minder zelfs.
TS komt op me over als iemand die wel nadenkt. Iedereen maakt 'fouten'.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 06:12

Beste ts, ik zie dat je ondertussen een besluit hebt genomen en voor abortus kiest.
Ik vind dit een erg dapper besluit, ook om dat hier verder neer te zetten.
Ook kan ik me je besluit heel erg goed voorstellen.
Ik hoop dat het zondag meevalt en dat je rust gaat krijgen over je keuze.
Ook hoop ik dat je vriend hiermee kan gaan leven, de tijd zal leren of jullie relatie dit doorstaat.
Sterkte!!!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 06:39

ik heb altijd al een kinderwens gehad, maar helaas.
na 8 miskramen 3x ifv geen kinderen.
met de 36 zat ik in de overgang.
heeft heel wat traantjes gekost.

maar ik vind het heerlijk dat ik er nu geen heb, je hebt vrijheid.
TS ik vind het dapper van je wat je gedaan heb, ondanks mijn wens toen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 07:17

vrouwke schreef:
ik heb altijd al een kinderwens gehad, maar helaas.
na 8 miskramen 3x ifv geen kinderen.
met de 36 zat ik in de overgang.
heeft heel wat traantjes gekost.

maar ik vind het heerlijk dat ik er nu geen heb, je hebt vrijheid.
TS ik vind het dapper van je wat je gedaan heb, ondanks mijn wens toen.

Dat zal voor jouw inderdaad best dubbel zijn, vreselijk voor je.
Maar wat super knap dat je nu ook de positieve kant ervan bent gaan inzien.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 08:13

TS denk ook goed na over het spiraaltje aub. Ik heb hem nu net na mijn zwangerschap laten zetten. Tis nu bijna 2 wk geleden. Maar wat een hell. Ik vloei nu dus al 3wk, want je moet hem laten zetten wanneer je ongi bent.
Ben nu al 3x terug geweest ivm voelen, erg krampen lijken op weeen. Ik had het gevoel dat mijn lichaam het afstoot. Nu moet ik het goed in de gaten houden, alles zit goed zeggen ze en ik moet dan 17mei weer op controle. Voor die tijd moet het vloeien ook voorbij zijn. Nou dat hoop ik dan maar!

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:32

Waarom probeer je geen implanon te laten zetten?