Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:00

Ik heb net mijn aanvraag ingevuld voor het schema
Ben zo benieuwd wat ze voor mij opstellen

Silvia

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:03

Zojuist weer geweest. Het was lekker rustig, maar dat zal wel met carnaval te maken hebben....
Volgende week ga ik weer een afspraak maken met de trainer en samen met haar een nieuw schema opstellen, en nu meer op kracht gericht ipv conditie.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:37

Ah jullie zijn toe aan nieuwe schema's! Ben benieuwd, laat het even weten zodra jullie het schema hebben, leuk!!!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:54

Ik had eerst ook altijd schema's, super handig! :j
Na een tijdje weet je het wel, dus nu kijk ik niet meer op de schema's.. Behalve als ik het even niet meer weet.

Net heerlijk getraind, ik merk echt dat ik groei.. Kan alles steeds zwaarder pakken, zonder dat ik verkeerd ga liften oid :) :):)

Mijn armen zijn nu ook wel gespierd hoor :')
(Niet zoals bij jouw missfitness ;) Dat duurt nog wel even hihi)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:16

Ik heb om de 6 tot 8 weken een ander schema, dan word ik gewogen en gemeten. Kijken we waar verbetering te halen valt en dan een compleet nieuw schema, met bijna geen enkele zelfde oefening als het schema daarvoor.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:21

Je moet ook om de zoveel tijd een ander schema hebben, want je spieren raken gewent aan het schema en dan groeien ze niet meer. Ik verander om de 2 maanden van schema door andere oefeningen, andere volgorde van oefeningen, herhalingen, andere combinaties of spiergroepen te veranderen.

Blijven trainen Nancy, die armen krijg je dan vanzelf. Maar je moet niet met mij vergelijken, je moet je eigen doel stapje voor stapje vergroten en dan zal je zien dat je heel ver kan komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:25

missfitness schreef:
Je moet ook om de zoveel tijd een ander schema hebben, want je spieren raken gewent aan het schema en dan groeien ze niet meer. Ik verander om de 2 maanden van schema door andere oefeningen, andere volgorde van oefeningen, herhalingen, andere combinaties of spiergroepen te veranderen.

Blijven trainen Nancy, die armen krijg je dan vanzelf. Maar je moet niet met mij vergelijken, je moet je eigen doel stapje voor stapje vergroten en dan zal je zien dat je heel ver kan komen!

Dat bedoelde ik inderdaad.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:28

xBibi schreef:
missfitness schreef:
Dat doe ik al jaren! Thuis ben ik aan het onderhouden en op de sportschool bouwen.
Deed vroeger met turnen duizenden oefeningen voor de buik en zijn zeer effectief!

Weetje wat ik me afvraag.. Aangezien jij zo fanatiek bent, heb je dan ook hele strakke schema's met eten enzo?

Ik volg idd een strak schema wat voeding betreft. Mijn dag bestaat uit 5 maaltijden. Het ontbijt is een hele belangrijke. Verder snoep ik niet, geen drank en eet heel bewust. Zorg er voor dat ik voldoende calorien en eiwitten krijg. Een complex verhaal en het duurt ook even voordat je weet hoe je lichaam reageert op wat en hoeveel je eet.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:30

Ik heb me net weer aangemeld bij de sportschool, ga ook aan de slag! Wel wat cardio voor verbeteren van mijn conditie, maar wil ook de nodige krachttraining gaan doen. Woensdagavond erheen om een schema op te stellen. Hopsa :Y)

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:36

Hier ook een fanatieke! :D
Ik deed eerste 4x in de week krachttraining. Maar sinds 2 maanden 2x krachttraining en 2x kickboksen in de week!
Nog meer kickboksers hier? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:45

debsoleino schreef:
Hier ook een fanatieke! :D
Ik deed eerste 4x in de week krachttraining. Maar sinds 2 maanden 2x krachttraining en 2x kickboksen in de week!
Nog meer kickboksers hier? :P

Nee, maar dat lijkt me wel gaaf trouwens., ben ik daar met 38 niet oud?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:46

Hoe lang train je al debsoleino?

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:53

Ik train nu iets meer dan een jaar!
Ik had een winter dip maar ik begin er weer uit te komen! Ik had echt geen zin om naar de sportschool te gaan!

38 is echt niet te oud hoor! Zolang je het leuk vind! :D

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:47

Voor een ander schema? Is het dan ook voldoende om de gewichten te veranderen en waarder te zetten? Of moet het echt andere oefeningen zijn?

Ik heb nu 5 oefeningen gekregen enkel voor billen/ bovenbenen en buik. Ik heb ook enkel beslist voor deze, mijn armspieren ga ik samen met iemand anders trainen hoe het mij uitkomt. Dit heb ik niet echt nodig aangezien ik al gespierde armen heb.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:53

welkom debsoleino!

zo , eindelijk weer dinsdag morgen! flink aan de bak,want het de rust heeft mij nu alweer lang genoeg geduurd :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:32

amyke schreef:
Voor een ander schema? Is het dan ook voldoende om de gewichten te veranderen en waarder te zetten? Of moet het echt andere oefeningen zijn?

Ik heb nu 5 oefeningen gekregen enkel voor billen/ bovenbenen en buik. Ik heb ook enkel beslist voor deze, mijn armspieren ga ik samen met iemand anders trainen hoe het mij uitkomt. Dit heb ik niet echt nodig aangezien ik al gespierde armen heb.

Het is niet voldoende om de gewichten zwaarder te zetten. Dat doe je als het goed is al. Je begint je schema met een bepaalde zwaarte en probeert aan het einde van de 6 weken daar toch wel boven te zitten. Constant hetzelfde gewicht stimuleert ook niet, dus voor resultaat, zul je er wel een schepje bovenop moeten doen.

Het moeten dus echt andere oefeningen zijn. Je hebt verschillende oefeningen/ apparaten die de zelfde spiergroep/ spier behandelen. Wanneer je altijd de dezelfde oefeningen doet, worden je spieren er ongevoelig voor en bereik je niets meer. Als ik te lang op een bepaald gewicht stagneer, dan is het meestal tijd voor een ander schema. Niet dat ik met het nieuwe schema dan een zwaarder gewicht gebruik trouwens.

Ik vind persoonlijk een totale body workout het fijnst, dan pak je alles en blijf je in verhouding. Behalve buik en billen en armen heb je ook nog je rug, welke heel wat spieren bezit.
Mag ik vragen waarvan je gespierde armen hebt? Vaak zie je dat mensen een paar spieren uit hun arm gebruiken, lang niet allemaal, net zoals de schouders.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:52

Wat leuk om jullie manier van trainen te lezen!
Ik ben benieuwd met welke spiergroepen jullie blij zijn en welke je beter wilt krijgen?

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:13

Ik ben nergens blij mee en ben dus ook flink aan het trainen
Mijn aanvraag voor een schema ligt sinds vandaag bij de sportschool
Morgen zou er naar gekeken worden
Ben benieuwd hoor
Vanavond weer geweest
Drie kwartier krachttraining en een uur cardio
Morgen avond weer woensdag niet
En dan donderdag en vrijdag en zaterdag

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:15

DDDMakkink schreef:
Ik ben nergens blij mee en ben dus ook flink aan het trainen

:')

jij zegt wat ik denk :+

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:19

Ik ben gewoon te dik,te zwaar ,te fatsig en zeer stevig in mijn ogen
Volgens andere valt het wel mee
Nou die kunnen heeeeeel goed liegen dan :+
Tuurlijk ben ik wel afgevallen maar neemt niet weg dat ik nog te zwaar ben

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:40

Ik wil alles strakker... met als voorwaarde dat mijn kuiten en schouders niet breder worden. Mijn schouders zijn van nature al redelijk breed, waardoor ik moeilijk in een blouse of een leuke blazer etc pas. Nog breder is voor mij dus echt geen optie... :')

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:43

Ik zou graag willen dat mijn BBB strakker en slanker waren
En een cm of 2 van mijn kuiten af dan pas ik ook in gewone standaard laarzen
Nu krijg ik de rits nooit helemaal dicht en koop ik laarzen met een iets bredere schacht
Het scheelt echt maar 2 cm

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:22

Mindim schreef:
Ik vind persoonlijk een totale body workout het fijnst, dan pak je alles en blijf je in verhouding. Behalve buik en billen en armen heb je ook nog je rug, welke heel wat spieren bezit.
Mag ik vragen waarvan je gespierde armen hebt? Vaak zie je dat mensen een paar spieren uit hun arm gebruiken, lang niet allemaal, net zoals de schouders.

Klopt de biceps bestaat uit 3 subspieren (om het zo maar even te noemen) en wil je het goed doen dan kan je deze alle 3 ook trainen. Dit geldt ook voor de triceps.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:58

debsoleino schreef:
Wat leuk om jullie manier van trainen te lezen!
Ik ben benieuwd met welke spiergroepen jullie blij zijn en welke je beter wilt krijgen?

Mijn benen zijn strak, daar ben ik trots op, ook al heb ik maar korte pootjes. Mijn biceps zijn ook goed en mijn kont ook. Ik heb altijd iets met mijn buik, mijn man vind het onzin. Ik kijk er van boven tegenaan en dat is toch weer een heel ander uitzicht dan vanaf de voorkant. Mijn schouders en triceps zijn voor verbetering vatbaar en daar ben ik dan ook mee bezig. Door een breuk en daardoor een andere stand van mijn arm, wil dat in mijn ogen niet goed genoeg lukken.

Wat ik fijn vind, is dat ik zie dat mijn lichaam veranderd. Ik krijg hier een bult en daar een kuil, de achterkant van mijn benen ontwikkeld plots heel snel en ik voel daar mijn spieren verdikken, dat vind ik helemaal top. Ik was voor het sporten lichter dan dat ik nu ben, een 55 kilo, maar schommel nu tussen de 58 en 61 kilo en ik ben 1.72. Ik pas veel niet meer, rokjes worden krap, truitjes gaan stuk opeens bij mijn oksels. Vroeger zou ik daar mee zitten. Nu niet meer, want ik ben tig keer zo veel strakker dan eerst. Mijn kont is weer rond en ook daar ben ik erg trots op. Maar buik en triceps en schouders, daar moet wat aan gedaan imo.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:58

Biceps heeft toch 2 subspieren en triceps 3???