ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:34

phormicola schreef:
Voor iedereen die vindt dat iedereen het voor zichzelf moet rooien: Ga naar Amerika joh! Dan piep je wel anders en kom je hard hollend terug rennen naar ons landje.

Dat land kom je niet zomaar in hoor, en ik geloof niet dat veel mensen die het land wel in komen hard terug komen hollen :o

Overigens hoor ik een aantal mensen in dit topic zeggen dat het instinct zou zijn wat eventueel verloren is gegaan om kinderen te willen. Maar aangezien mensen de enigen zijn die een besef van tijd en oorzaak-gevolg hebben door hun gebruik van taal durf ik wel te beweren dat slechts het willen hebben van sex instinct is. Het willen hebben van een baby is mijns inziens een cultureel bepaalde wens, geen instinctieve. En ik denk dat elke ouder wel eens wenst dat hij/zij geen kinderen had, net zoals iedereen zonder kinderen vast ook wel momenten heeft waarin hij/zij ze wel had gewild.

En over zogende babies. Ik heb toevallig erg gevoelige borsten en krijg al de kriebels als ik mijn veulen zie zogen bij d'r mama. Laatst zat ik te lunchen in een restaurant waar een vrouw helemaal aan de andere kant van het restaurant haar kind pontificaal zat te borstvoeden. Sorry dat ik het zeg maar ik kreeg letterlijk last van mijn borsten van het geslurp, bah wat een rotgeluid was dat en hárd joh! Ik heb mijn lunch gelaten voor wat het was en ben weggegaan, zo onpasselijk werd ik ervan.

Zolang je kinderen te klein zijn om het maken van onsmakelijke geluiden te laten moet je ze mijns inziens niet voeden in een restaurant. Voor voeden kun je ze heus ook wel even meenemen naar het toilet of in de auto gaan zitten. Mijn lijkt het overigens ook niet leuk voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen om het voeden van de baby van een ander aan te zien. Of voor mensen met borstkanker oid.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:47

Voeden op het toilet? :')

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:00

Blue_Eyes schreef:

Dat zag ik gisteren in Duitsland nog ja. :j

Ik denk ook echt niet dat mensen 20 jaar geleden in het openbaar hun borsten lieten zien hoor :') , laat staan in minder feministische landen, in sommige landen mag je nog geen enkel laten zien he. In mijn persoonlijke omgeving wordt het behalve als ongepast ook als nogal ordinair gezien, in mijn vriendenkring zijn dan ook geen mensen die wel zogen in het openbaar (ik heb het onderwerp even aangesneden op een verjaardag aangezien ik benieuwd was wat anderen ervan vonden).

Maar mijn mening zal mensen niet tegenhouden en dat hoeft ook niet. Ik ga wel weg hoor, geen probleem... maar in dit topic wil ik de waan dat mensen het niet zouden merken of er geen problemen mee hebben toch graag even wegnemen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:15

Blue_Eyes schreef:

Idd, daar ga je zelf toch ook niet zitten eten? :o

Ik nodig je van harte uit om een keer hier langs te komen om te zien dat voeden zonder iets te zien prima kan sallandval! Je hoort misschien een keer een smak als ze los laat, maar thats it. Of is voor jou de gedachte dat een kind drinkt al een stap te ver?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:21

gr_roos schreef:
Wat mij in dit topic behoorlijk begint te storen is dat alle ouders maar willen dat de bewust kinderloze rekening houden met hun kinderen en dat de mensen die geen kinderen kunnen krijgen willen dat de bewust kinderloze vooral niets zeggen ivm overspannen hormonen.

Als bewust kinderloze heb ik evenveel recht om in een restaurant te gaan eten. Ik zoek altijd een plek uit die al niet echt kindvriendelijk is, bewust, want ik wil ook een leuke maaltijd hebben.

Het lijkt wel of een kinderloos iemand niets mag en alles moet, kinderbijslag vind ik overbodig. Als je het geld er niet voor hebt dan moet je geen kinderen nemen. Ik krijg ook geen toelage voor mijn paard en die is ook goed voor de economie.
Studiefinanciering mag best aan banden gelegd, zeker voor mensen die 10 jaar over een studie doen, en zo zijn er nog een heleboel voordeeltjes voor ouders met kinderen. Prima, ik betaal daar aan mee, maar dan wil ik er geen last van hebben.

Ik ga ook wel eens een dag met neefje en nichtje op pad en dan kan ik me heel goed instellen op kinderen en alles wat daarbij hoort.

Wat me ook verbaasd is dat bijna iedere ouder zijn kind goed opgevoed vindt, helaas is dat een mening die ik niet deel. Vorig jaar op JA worden er vieze kleef handen aan mijn broek afgeveegd door een totaal onbekend kind. Moeders staan te lachen, echt bespottelijk. Mijn zusje heeft met een kinderverjaardag ook van die onopgevoede kinderen over de vloer. Zijn te belazerd om de handen te wassen en vegen chocolade handen gewoon af aan de bank. De enige opmerkingen die je krijgt is de was is er goed voor.

Er kunnen ongelukken gebeuren met kinderen, maar sorry zeggen is er 9 van de 10 keer niet bij en in geval van schade is er ook niemand waar je bij terecht kan. (bv kinderfietsje in de zijkant van een auto, schichtig omkijken en wegwezen.)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:32

Ik snap ook niet zoveel van het onbegrip dat mensen niet geconfronteerd willen worden met borstvoeding in een restaurant. Kan nog zo onbegrijpelijk zijn, maar ik hoef dat gewoon niet te zien als ik lekker zit te eten. En zeker als er gewoon voorzieningen zijn om je even terug te trekken snap ik niet dat dat in het openbaar moet.

Verder zijn vriendlief en ik deze zomervakantie voor het eerst buiten t hoogseizoen op vakantie geweest. En ik moet zeggen, dat is heer-lijk. Scheelt ook echt een berg kinderen en we hebben een super vakantie gehad!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:36

Ik vind het voor- of naseizoen ook een veel fijnere tijd om vakantie te hebben, niet alleen vanwege de rust en de lagere prijzen, maar ook omdat het de afgelopen 2 jaar lekkerder weer was in mei dan in de zomervakantie, haha. :')

Verder ben ik het wel eens met diegene die ergens hierboven postte dat ouders graag aan komen zetten met van die bullsh*t als "MIJN KIND DOET DAT NIET". Nee, in jouw bijzijn waarschijnlijk niet nee. :Y)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:46

oh heerlijk! een kinderloosheidstopic :Y)

Ik ben nu 27, heb nooit kinderen gewild en zou er in de toekomst ook niet aan moeten denken.
Ik ben ruim een jaar getrouwt en 10 jaar samen met mijn man, en gelukkig, deelt hij met mij de kinderloosheidswens, en is daarin net zo extreem als mij :P Ik heb ook nooit babypoppen oid willen hebben toen ik zelf klein was :+

Ik kan niet goed met kinderen omgaan, wordt vaak zenuwachtig als ik in een ruimte met (kleine) kinderen moet zitten :') Baby's weiger ik vast te houden en aan oppassen doe ik al helemaal niet.
Ik kan intens verdrietig worden als ik een vliegtuig binnen stap en ik zie er een moeder met baby zitten.
Met veel pijn en moeite kan ik enigzins positief reageren als ik naar de zoveelste fotoreportage van zo'n wurm zit te kijken :\ Gelukkig kennen veel vriendinnen me goed, en doen ze het mij niet aan.
Het is voor mij net zoiets als een voetbal hatende huisvrouw een hele avond naar de mooiste doelpunten van 2001 tot 2011 laten kijken of iets in die richting :')
Ook heb ik een veel te leuk en luxe leventje zonder kinderen, en zou ik dit nooit op willen geven.
Wel ben ik mij er van bewust dat ik, wanneer ik ooit afgetakeld, grijs en rimpelig ben, goede voorzorgsmaatregelen voor mezelf zou moeten treffen. Want kinderen nemen om later verzorgertjes te hebben zie ik ook niet zitten :')
Ook ik kies altijd een kindonvriendelijk restaurant uit, heel herkenbaar.

Behalve dat mijn man en ik niet goed functioneren binnen een straal van 10 meter van kinderen, ben ik ook erfelijk belast met verschillende vormen van kanker. Ook om die reden zie ik het zelf niet echt zitten om kinderen te krijgen, zelf heb ik mijn opa's, oma's, tante's en vader op veel te jonge leeftijd zien sterven. Iets wat ik kinderen niet aan zou willen doen.

Ik begrijp best dat ik een redelijk afwijkende mening heb en gun de anderen ook hun kinderplezier.
Maar ik probeer er zelf zo min mogelijk last van te hebben.
Zo was mijn bruiloft 100% kinder-vrij... daarin was geen discussie mogelijk :D
Op een verjaardag of bruiloft van andere mensen weet ik vaak dat er kinderen aanwezig zijn, daar bereid ik me dan mentaal op voor en zoek gericht in de zaal/kamer naar het beste kindvrije hoekje :+
En ik hoef ook echt geen lurkende baby aan een tiet te zien tijdens een bezoek aan een restaurant oid. (of de tiet nou wel of niet zichtbaar is ;) )
Daarvoor zoek je gewoon even een rustig plekje op... en dat hoeft van mij echt niet de wc te zijn, vind ik ook niet fris. Maar je kan in elke gelegenheid wel een stil hoekje oid opzoeken.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:53

odetteke schreef:
Blue_Eyes schreef:

meestal is er bij openbare toiletten toch ruimte zat om je even terug te trekken zonder dat je met je bips op de bril zit? :+

Citaat:
Ik nodig je van harte uit om een keer hier langs te komen om te zien dat voeden zonder iets te zien prima kan sallandval! Je hoort misschien een keer een smak als ze los laat, maar thats it. Of is voor jou de gedachte dat een kind drinkt al een stap te ver?

Die smak is voor jou vast allerschattigst, maar voor iemand wiens kind het niet is niet hoor ;) Voor hen is het gewoon even onsmakelijk als een smakkende of boerende volwassene. Bovendien ging het in mijn voorbeeld over een geslurp van dik een kwartier (voor ik wegging). Je kunt natuurlijk nooit weten of en wanneer een kind zoiets gaat doen. Dus zelf zou ik niet gaan riskeren dat ik iemand er mee dwars zou gaan zitten nee. Maarja ik ben dan ook niet opgevoed met het idee dat voeden in het openbaar moet kunnen, noem me ouderwets ;)

Ik ben dol op honden en ik heb er drie, maar ik vind het ook niet erg smakelijk vinden als mijn hond een kwartier lang luidruchtig uit zijn (water)bak zou gaan lebberen in een restaurant. Alleen zou dat geluid me minder ongemak brengen aangezien ik dan geen rotgevoel in mijn borsten krijg. :D

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:56

toen ik 22 was wilde ik absoluut ook geen kinderen.
nu ben ik ondertussen al zwanger van de tweede.
als je de goede man tegen komt waar je een goed gevoel bij hebt dan komt dat vanzelf,
en geloof me er zijn genoeg mensen die kunnen beamen dat ik echt ertegen was.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:58

sammy1 schreef:
als je de goede man tegen komt waar je een goed gevoel bij hebt dan komt dat vanzelf,

:n Nee dus.
Zo'n man heb ik intussen, maar die kinderwens zit er echt niet in... Ook bij hem niet trouwens en hij is intussen 30.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:00

sammy1 schreef:

goede man.... check
goed gevoel..... check
Moedergevoelens.... nope

Sorry :n
Geen zin hebben in, of nog geen nesteldrang hebben... is imo niet iets wat overeenkomt met mijn gevoelens.
Ik mis gewoon geheel het moeder-gen. Ik zou nog liever mijn been laten amputeren dan moeder te moeten worden. :+

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:03

Dus ik heb de verkeerde man, daar ligt het dus aan !

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:08

sammy1 schreef:

Waarom respecteren jullie het niet gewoon dat er een groep gezonde vrouwen is die de perfecte man, salaris, huis enz hebben en evengoed geen kinderen willen.

Bij mij ontbreken de laatste 3, maar ook als de omstandigheden veranderen wil ik geen kinderen. Dat betekent 2 (1 drachtig) paarden opgeven, want dat is dan zeker niet meer financieel haalbaar. Daarnaast heb ik niet de behoefte om mijn lijf te laten uitlubberen en allerlei ellende van een zwangerschap te ondergaan.

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:19

''DAT KOMT NOG WEL" Zo irritant!!!
Ik ben bijna 22 en wil ook absoluut geen kinderen, ten eerste vind ik het zonde van mijn tijd en geld en ten 2e ik vind ze gewoon heel vervelend het zou zielig voor een kind zijn om mij als hun moeder te hebben....

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:26

c_alsemgeest schreef:
sammy1 schreef:

goede man.... check
goed gevoel..... check
Moedergevoelens.... nope

Sorry :n
Geen zin hebben in, of nog geen nesteldrang hebben... is imo niet iets wat overeenkomt met mijn gevoelens.
Ik mis gewoon geheel het moeder-gen. Ik zou nog liever mijn been laten amputeren dan moeder te moeten worden. :+

_O- _O- _O-

Ik moet er ook niet aan denken :=

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:41

leuk artikel met achtergrondinformatie waarom mensen kiezen voor geen kinderen :D
http://www.kindervrij.nl/informatie/vol ... gazine.pdf

mooie weetjes vind ik:
Citaat:
"Van de huidige dertigers met een universitaire opleiding zal zo;n 40 % kinderloos blijven. wanneer naar dertigers van alle opleidingsniveau's wordt gekeken is dit cijfer lager maar nog altijd zo'n 20 %"

en

Citaat:
"Ouders rapporteren minder plezier in het leven dan kinderloze leeftijdsgenoten"

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:43

ik meen het nog ook :')
Net nog even serieus over na zitten te denken... maar ben van mening dat ik met een kunstbeen gelukkiger verder kan leven dan met een kind :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:54

Ik wil ook geen kinderen, ondanks supervriendje, prima salarissen, vaste contracten, prima huisje, 28 (ik) en vriendje (30).

Ga me alleen wel afvragen of er na enkele decennia niet een onbalans komt in de nl bevolking?
Ik vind t prima wat te moeten regelen wbt verzorgende, maar zal er geen tekorten aan verzorgers komen?

Borstvoeding hoef ik ook niet te zien, maar in een grote ruimte dan kijk ik wel een andere kant op, al was ik laatst bij een vriendin en in het kleine huiskamertje ging haar visite inene met de tiet bloot en toen zei ze pas: niemand bezwaar toch? Als visite zijnde durfde ik nu niks meer te zeggen, al heb k daar nu spijt van hihi.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:57

F_Orumster schreef:
Ik wil ook geen kinderen, ondanks supervriendje, prima salarissen, vaste contracten, prima huisje, 28 (ik) en vriendje (30).

Ga me alleen wel afvragen of er na enkele decennia niet een onbalans komt in de nl bevolking?
Ik vind t prima wat te moeten regelen wbt verzorgende, maar zal er geen tekorten aan verzorgers komen?

Borstvoeding hoef ik ook niet te zien, maar in een grote ruimte dan kijk ik wel een andere kant op, al was ik laatst bij een vriendin en in het kleine huiskamertje ging haar visite inene met de tiet bloot en toen zei ze pas: niemand bezwaar toch? Als visite zijnde durfde ik nu niks meer te zeggen, al heb k daar nu spijt van hihi.

Mwah... nicht van me heeft 6 koters... dus dan kan ik het wel maken om er geen te produeren :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:00

Ik zie om me heen ook geen gaten vallen idd, maar als er echt meer mensen kindloos wullen blijven..
Ik heb alleen een klein beetje het idee dat er een verschuiving plaatsvind in de 'groepen'. Volgens mij zijn lager tot gemiddeld geschoolden graag bereid gezinnen te stichten en de hoger geschoolden minder?

Als dat zo is, gaan we dan geen minder slimme kinderen krijgen op den duur? Mag ik dit zeggen?

En ik weet dat er genoeg hooggeschoolden kids willen en andersom, maar afgaande op eerder genoemde cijfers hier in het topic.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:02

Klopt. :j
En hooggeschoolden beginnen vaak ook later en als de eerste dan lang op zich laat wachten, komt er vaak geen tweede meer.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:09

sallandval schreef:
odetteke schreef:

meestal is er bij openbare toiletten toch ruimte zat om je even terug te trekken zonder dat je met je bips op de bril zit? :+

Like where? :') Ik heb er nog nooit een comfortabel stoeltje ofzo gezien hoor...

Gelukkig maar dat hubbie en ik allebei hoogopgeleid zijn dan.... Trekken we dat gemiddelde tenminste weer een beetje recht :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:13

in mijn vakgroep 3 phd's en 2 postdocs met kinderen, dus ik zie het inderdaad niet.

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:20

xSCWx schreef:
Eerder in dit topic kwam trouwens voorbij dat ik het onderwerp in gesprekken zelf zou aansnijden, maar dit is totaal niet waar. Zoals ik eerder ook al heb gelezen; ik heb het liever ergens anders over omdat ik weet hoe mensen er over denken en er op reageren.
peppert schreef:
Ontken maar niet dat je een klap in je gezicht krijgt als je zelf moeite doet om zwanger te raken en t lukt niet en iemand anders komt langs om even te zeggen dat ze geen kinderen wilt. Dat bedoel ik er mee te zeggen, zo iemand, zeker als zij aan hormonen e.d. zit kan flink naar je uithalen.

En deze reactie vind ik totaal nergens op slaan. Als ik weet dat mensen proberen kinderen te krijgen en het niet lukt heb ik hier heel veel respect voor en vind dit echt heel erg rot. Als ze aan mij vragen wat ik van kinderen vind zal ik dan ontkennend reageren en proberen het onderwerp te veranderen. Maar als ze er over doorgaan kunnen ze toch mijn mening krijgen. En als ik daarvoor een klap in mijn gezicht krijg, ben ik bang dat dat toch een bitch fight wordt. :+ Rot dat zij geen kinderen kunnen krijgen en alle respect tegenover die mensen, maar respecteer mijn keuzes ook.

Begrijpend lezen is ook heel lastig voor sommige. :roll: